Магістерські роботи кафедри Прикладна механіка та матеріалознавство (КПММ)
Permanent URI for this collection
UKR: Магістерські роботи кафедри "Прикладна механіка та матеріалознавство"
ENG: Master Thesis " Applied Mechanics and Materials Science"
ENG: Master Thesis " Applied Mechanics and Materials Science"
Browse
Recent Submissions
Item Аналіз виробничо-економічних показників роботи екскаваторних комплексів(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2025) Середа, Юрій ВікторовичUKR: Кваліфікаційна робота виконана на 68 сторінках, містить 19 ілюстрацій, 22 таблиці та 23 використаних джерела. Метою дослідження є підвищення продуктивності екскаваторних комплексів при виробництві земляних робіт шляхом вдосконалення методики їх підбору за критеріями продуктивності та економічної ефективності, методів розрахунку виробничо-економічних показників, відтворення та оновлення машинного парку. Проведено аналіз виробничо-економічних показників роботи екскаваторних комплексів. Запропоновано методика розрахунку показників роботи екскаваторних комплексів, при якому підбір комплекту машин проводиться з урахуванням організаційно-технологічної надійності будівництва об'єкта і проведена серія розрахунків. За результатами розрахунків встановлено сфери переваги екскаваторних комплексів в широкому технологічному діапазоні і при різній дальності транспортування ґрунту.Item Дослідження системи подачі палива дизельного двигуна(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2025) Худенко, Євген ВалерійовичUKR: Кваліфікаційна робота виконана на 54 сторінках, містить 10 ілюстрацій, 4 таблиці, 5 графіків та 13 використаних джерел. Досліджуються процеси згоряння палива, які відбуваються у двигуні, а також елементи системи подачі палива, що впливають на кількість спожитого палива. Вивчено закономірності, фактори і умови, що впливають на обсяг споживання палива в процесі експлуатації. Дослідження спрямовані на оптимізацію роботи двигуна для забезпечення максимальної економічності, екологічної безпеки, а також на досягнення відповідності сучасним вимогам енергоефективності. Мета роботи – обґрунтування механізму методів визначення і планування паливної економічності вантажних автомобілів у залежності від зміни основних факторів, що формують умови руху. Запропонувати математичну модель системи живлення дизельного ДВЗ.Item Дослідження впливу часткової екскавації ґрунту з технологічної порожнини на силу статичного розширення конусним робочим органом(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2025) Антонов, Валентин ГеннадійовичUKR: Кваліфікаційна робота виконана на 67 сторінках, містить 28 ілюстрацій, 9 таблиці та 34 використаних джерела. Метою дослідження є визначення впливу часткової екскавації переущільненого шару ґрунту, з технологічної порожнини, на силу проколювання та її розширення, конусно-циліндричними наконечниками на поверхню дороги й сусідні комунікації при спорудженні підземних переходів. В обмежених умовах міської забудови, при переході автомобільних доріг, трамвайних колій, залізниць, тощо, простим та швидким способом статичного проколювання з послідовним розширенням порожнини конусно-циліндричними робочими органами. Для зменшення впливу робочих органів на ґрунт запропоновано варіанти комбінованого розширення порожнин з використанням проколювання та часткової ескалації переущільненого ґрунту, як методу зниження напруження у масиві та зменшення впливу на дорожнє полотно. Описано та порівняно варіанти комбінованого способу отримання горизонтальних порожнин керованим статичним проколюванням, з частковим розширенням отвору та екскавацією переущільненого шару ґрунту зі стінок порожнини горизонтально-шнековим бурінням й остаточним розширенням та затягуванням комунікації. Отриманні результати дають можливість стверджувати суттєве зменшення лобового опору проходження робочого органу до 30%, а зменшення тиску на комунікації до 2 разів. Даний спосіб був випробуваний в реальних умовах будівництва у 2024 році ТОВ «МБК СІНЕРГІЯ», м. Дніпро.Item Дослідження і розробка технологічних процесів застосування кар’єрних самоскидів у комплексі машин для земляних робіт(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2025) Семененко, Сергій СергійовичUKR: Магістерська дипломна робота виконана на 77 сторінках, містить 18 ілюстрацій, 18 таблиць та 6 джерел. Магістерську роботу присвячено визначенню раціональних режимів роботи кар’єрних самоскидів як транспортних засобів для доставки грунту різних категорій до місця переробки чи укладання у ґрунтові споруди. Транспортний комплекс кар'єру є керованою системою, що складається з основного та допоміжного обладнання, а також транспортних комунікацій, і призначену для переміщення гірничої маси.; розрахунок всіх видів кар'єрного транспорту полягає у встановленні сил, що діють на машину, режимів руху, обґрунтування потужності та продуктивності транспортних засобів; технологічний процес роботи кар’єрних самоскидів складається з ряду послідовних операцій, які забезпечують ефективне транспортування гірничої маси від місця видобутку до місця переробки або складування; у всіх необхідних розрахунках до уваги беруть обсяг вантажопотоку найбільш завантаженої зміни, причому окремо корисної копалини і порід розкриву, з огляду на можливі відмінності кінцевих пунктів призначення кожного виду вантажу та його фізико-механічні характеристики.Item Порівняльний аналіз продуктивності колісних навантажувачів(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2025) Соломенний, Олександр СергійовичUKR: Кваліфікаційна робота виконана на 61 сторінці, містить 8 ілюстрацій, 4 таблиці, 4 графіки та 25 використаних джерел. Дослідження стосується визначення залежності продуктивності фронтальних навантажувачів від щільності гірничої маси на залізорудному родовищі. Суть роботи полягає у створенні методики для розрахунку часу робочого циклу навантажувача та його продуктивності залежно від щільності оброблюваного матеріалу. Застосовані аналітичні та розрахункові методи, щоб оцінити тривалість обробки матеріалу різної щільності. Розроблено методику, яка дозволяє встановити тривалість робочого циклу навантажувача та його продуктивність при роботі з різними типами гірничої маси. Виявлено ефективні параметри роботи для фронтальних навантажувачів в залежності від щільності гірничої породи. Встановлено взаємозв'язок між щільністю матеріалу, коефіцієнтами наповнення та розпушення, що прямо впливає на продуктивність навантажувача.Item Динаміка автомобільного підйомника для водія з обмеженими можливостями(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2025) Григоренко, Олександр ВасильовичUKR: Магістерська дипломна робота виконана на 55 сторінках, містить 61 ілюстрацію, таблиць 10 та 11 джерел. Виконано огляд конструкцій і аналіз характеристик підйомників для людей з інвалідністю. Розглянуто математичну модель підйомника з одним ступенем свободи і ступеневим навантаженням, що описує несталі коливання цієї механічної системи. Розраховано власні частоти вільних коливань системи за чотирьома розрахунковими схемами навантаження. За математичною моделлю підйомника і за допомогою інструментів візуального програмування додатку Simulink математичної системи Matlab побудовано і налагоджено імітаційну модель, яка дозволяє швидко розраховувати та візуалізувати хід коливальних процесів у системі. За допомогою імітаційної моделі виконано дослідження несталі коливання системи зі ступеневим навантаженням за чотирьома розрахунковими схемами навантаження.Item Дослідження і розробка бульдозерного відвала-ущільнювача(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2025) Прус, Назар ВікторовичUKR: Магістерська дипломна робота виконана на 54 сторінках, містить 99 ілюстрацій, 12 таблиць та 25 джерел. Магістерську роботу присвячено розширенню технологічних можливостей бульдозера при виконанні копання і часткового ущільнення грунту перед його остаточним ущільненням ґрунтоущільнювальними машинами. В роботі виконано технічне обгрунтування застосування бульдозера-ущільнювача, силовий розрахунок бульдозера-ущільнювача, дослідження технології застосування бульдозера-ущільнювача, зроблені висновки та надані пропозиції щодо раціонального застосування машини із запропонованим робочим обладнанням.Item Дослідження навантаження в елементах конструкцій одноковшевого екскаватора(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2025) Бурлаков, Ілля ЄвгеновичUKR: Магістерська дипломна робота виконана на 94 сторінках, містить 56 ілюстрацій та 14 джерел. Магістерську роботу присвячено співставному аналізу металоконструкції робочого обладнання з точки зору рівномірності розподілу в них напружень близьких до максимальних. Реалізація цієї мети можлива завдяки раціональному проектуванню металоконструкції для забезпечення раціонального використання енергії, та з метою її максимального спрямування на продуктивність машини. Виконане співставлення параметрів металоконструкцій робочого обладнання екскаватора з метою визначення в їх елементах напружених зон. Це необхідно для перерозподілу мас в металоконструкції робочого обладнання з можливим місцевим їх видаленням або додаванням для створення таких металоконструкцій робочого обладнання, які рівномірно максимально завантажені по всьому своєму об’єму , щоб конструкція була рівно міцною (мала максимальний коефіцієнт корисної дії). Результати даної роботи можуть бути використані для створення нових схем робочого обладнання модульного типу або вузько спеціалізованого робочого обладнання, у якого показники матеріалоємності будуть найвищими.Item Дослідження і розробка робочого обладнання бульдозера для ущільнення грунту(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2025) Череверченко, Дмитро АнатолійовичUKR: Магістерська дипломна робота виконана на 131 сторінках, містить 58 ілюстрацій, 43 таблиці та 16 джерел. Магістерську роботу присвячено розширенню технологічних можливостей бульдозера. Одним зі шляхів її досягнення є аналіз можливостей застосування віброплити у поєднанні з бульдозерним робочим обладнанням та розгляді потенційних переваг та викликів при впровадженні цієї технології. Для досягнення поставленої мети виконане технічне обґрунтування роботи, доведена її актуальність, обґрунтований вибір базових машин, здійснено математичне моделювання процесу копання ґрунту та розрахунок параметрів процесу ущільнення ґрунту бульдозерним обладнанням з ущільнювальною плитою. Зроблені висновки і надані рекомендації щодо області раціонального застосування запропонованого бульдозерн0-ущільнювального обладнання. В результаті розрахунків стало зрозуміло що при обраних початкових параметрах можливе ущільнення ґрунту віброплитою, але в залежності від моделі бульдозера найвища ущільнювальна категорія ґрунту може відрізнятися.Item Розробка дільниці з ремонту коробок зміни швидкостей транспортних засобів(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2025) Фадєєв, Денис ДмитровичUKR: Кваліфікаційна робота виконана на 54 сторінках, містить 9 ілюстрацій, 4 таблиці, 4 графіки та 13 використаних джерел. У кваліфікаційній роботі розглянуто один із способів підвищення якості ремонтів КПП автобуса «ТАТА A079», що дозволяє знизити простої техніки і тим самим підвищити ефективність їх роботи. Побудована залежність зносу зуба (під час обертання) від обраного періоду часу операції передачі. Вирішена зворотня задача: для заданого терміну служби трансмісії (кількість обертів шестерні або колеса) можна встановити радіус кривизни та контактний тиск, одноразовий знос зуба та зміну загального зносу. Провели аналіз стану охорони праці й захисту навколишнього середовища, запропонували комплекс заходів щодо вдосконалення питань охорони праці й захисту навколишнього середовища, що відповідає вимогам державних стандартів.Item Моделювання динамічних процесів занурювання паль(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2025) Іщук, Денис ЯрославовичUKR: Магістерська дипломна робота виконана на 50 сторінках, містить 41 ілюстрацій, таблиць 3 та 13 джерел. Виконано огляд конструкцій паль, технологій і обладнання для будівництва пальових фундаментів. На основі експериментальних характеристик швидкості занурення палі отримані аналітичні залежності зміни швидкості занурення палі в залежності від глибини занурення. Визначено час занурення палі по кожному шару ґрунт і побудовано відповідну діаграму. Запропоновано алгоритм визначення параметрів нелінійних регресій загального виду швидкості занурення палі. За допомогою систем Mathcad і Matlab виконано аналіз отриманих нелінійних регресій за критерієм мінімуму залишкової дисперсії і побудовані графіки. Дано опис точності отриманих апроксимацій швидкості занурення палі поліноміальною функцією, гіперболічною, експонентною, ступеневою, показовою, дрібно-раціональною регресіями.Item Динаміка автомобіля-самонавантажувача під час підйому вантажу(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2025) Гудемюк, Богдан ВолодимировичUKR: Магістерська дипломна робота виконана на 51 сторінках, містить 39 ілюстрацій, таблиць 6 та 12 джерел. Виконано огляд поширених конструкцій автомобільних самонавантажувачів і їх експлуатаційних характеристик. Розглянуті розрахункові схеми, які використовують для розрахунку коливань стрілових кранів. Визначено ступінь ідеалізації цих динамічних розрахункових схем. Побудовано математичну модель руху самонавантажувача і вантажу під час роботи самонавантажувача. Отримане частотне рівняння механічної коливальної системи «самонавантажувач – вантаж». За математичною моделлю руху самонавантажувача під час підйому вантажу побудовано і налагоджена s-модель руху коливальної системи «самонавантажувач – вантаж». За допомогою S-моделі досліджені коливання самонавантажувача і вантажу.Item Розробка вимірювальної системи стенда для дослідження робочих процесів машин для земляних робіт(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2025) Бачурін, Анатолійович ВолодимировичUKR: Магістерська дипломна робота виконана на 91 сторінках, містить 65 ілюстрацій, 16 таблиць та 13 джерел. Магістерську роботу присвячено розробці сучасної вимірювальної системи до лабораторного устаткування модульного типу з сучасною вібросистемою для дослідження робочих органів машин для колійних і земляних робіт. Для досягнення вказаної мети в роботі поставлені та вирішені наступні задачі: проведений огляд та аналіз аналогічних лабораторних установок; виконаний силовий та конструктивний розрахунок лабораторного устаткування; досліджені основні елементи та розроблено схему вібраційної системи; проведено аналіз і запропоновано оптимізацію параметрів вібросистем; розроблено вимірювальну систему і варіанти її виконання; розроблено технологічний процес складання устаткування; запропоновані технічні пропозиції вимірювальної системи; зроблені висновки та надані рекомендації щодо подальшого удосконалення запропонованого лабораторного устаткування.Item Відмови й несправності вантажних транспортних засобів Scania та Man, оцінка та аналіз(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2022) Іващенко, Антон ЮрійовичUKR: Магістерська кваліфікаційна робота виконана на 133 сторінках, містить 102 ілюстрації, 2 таблиці та 77 використаних джерел. Актуальність роботи полягає у тому, що аналіз несправностей та відмов вантажних транспортних засобів дозволить акцентувати увагу на конструктивному та технологічному поліпшенні проблемних вузлів та деталей автомобілів. У кваліфікаційній роботі наведені технічні рекомендації щодо доцільності конструктивного і технічного аналізу причин появи несправностей та відмов вантажних автомобілів на основі даних діючого підприємства «Дніпро-Скан-Сервіс» з оцінки технічного стану автомобілів, розглянуті питання технології усунення несправностей у вигляді класичних та новітніх технологічних процесів, надані авторські пропозиції з поліпшення проблемних вузлів вантажівок Scania та Man, що включають нові технічні рішення вузлів, застосування при конструюванні т а виробництві сучасних матеріалів і технологій, кібернетичного оновлення деталей та складальних одиниць автомобіля. В подальшому доцільно виконати поглиблений аналіз несправностей та відмов вантажних транспортних засобів. Мета роботи – встановлення причинно-наслідкового зв’язку між несправностями та відмовами елементів автомобільних транспортних засобів типу Scania і Man та причинами їх появи, а також дослідження конструктивних частин вантажівок і виявлення найбільш раціональних напрямків оптимізації майбутніх конструктивних рішень з цього напрямку.Item Вплив конструктивних параметрів кранових гальм на динамічні навантаження під час гальмування(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2022) Васильєв, Дмитро СергійовичUKR: Магістерська кваліфікаційна робота виконана на 58 сторінках, містить 23 ілюстрації, 2 таблиці та 25 використаних джерел. Метою роботи є аналіз впливу динамічних навантажень, що діють на привод і металеву конструкцію вантажопідйомних машин при гальмуванні механізму пересування крана, шляхом застосування пружинно-гідравлічного гальма. Для досягнення визначеної мети вирішені наступні задачі: 1. Провести аналіз класифікації існуючих кранових гальм та напрямки їх вдосконалення. 2. Розглянути конструкції кранових гальм та виконати аналіз їх переваг та недоліків. 3. Провести порівняльну характеристику під час використання пружинно-гідравлічного гальма з постійною та перемінною жорсткостями відповідно до традиційних фрикційних гальм. 4. Розробити вимоги щодо безпеки під час експлуатації вантажопідйомних машин та роботі у зоні підвищеної небезпеки.Item Технологічні та проектні рішення кузовної дільниці СТО автомобілів(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2022) Бурцев, Микола ОлексійовичUKR: Магістерська кваліфікаційна робота виконана на 74 сторінках, містить 62 ілюстрацій, 9 таблиць та 20 використаних джерел. Метою роботи є аналіз способів та методів відновлення кузовів легкових автомобілів, розробка планувальних та технологічних рішень кузовної ділянки станції технічного обслуговування, зокрема, ділянки з відновлення лакофарбових покриттів. В роботі виконано: обґрунтування обраних планувальних та технологічних рішень кузовної ділянки, вибору інструменту і обладнання; технологічний розрахунок сто з розподілом ресурсів та обладнання; аналіз фарбувальних методів та матеріалів для фарбування легкових автомобілів в умовах кузовної ділянки СТО; встановлено послідовність відновлення лакофарбових покриттів; запропоновано заходи з безпечного функціонування кузовної ділянки.Item Дослідження параметрів безпеки при експлуатації спецавтотранспорту для перевезення небезпечних наливних вантажів(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Черкудінов, Володимир ЕдуардовичUK: Магістерська робота виконана на 78 сторінках, містить 14 рисунків, 2 таблиці, 10 схем, 3 фотографії та 17 використаних джерел. В роботі досліджуються питання пов'язані з безпечною експлуатацією автоцистерн для перевезення небезпечних наливних вантажів. Особливу увагу приділено аналізу аварійності за останні роки та дослідження несправностей автоцистерн, що сприяють кількісним втратам нафтопродуктів. Використовуючи теоретичне осмислення наукових праць та аналіз критеріїв безпеки при експлуатації автомобільних цистерн встановлено, що основні причини небезпечних ситуацій пов' язані з дефектами і втомними явищами в металах та зварних елементах цистерн. Сформульовані основні висновки, в яких наголошено, що особливу увагу необхідно приділяти контролю якості зварних з'єднань та своєчасному діагностуванню можливих руйнувань. Враховуючи, щ о автоцистерна перевозить вантаж, який діє на оболонку резервуара та зварювальні шви агресивно, при розрахунку необхідно приймати підвищеню коефіцієнту запасу міцності. Або враховувати додаткові антикорозійні матеріали які будуть захищати цистерну від дії агресивного середовища.Item Визначення та порівняльний аналіз кінематичних характеристик автоматичних трансмісій вантажного автомобіля(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Хорольський, Владислав ОлександровичUK: Магістерська робота виконана на 62 сторінках, містить 30 ілюстрацій, та 27 використаних джерел. Виконано огляд конструкцій і головних параметрів автоматичних і роботизованих коробок передач вантажних автомобілей відомих світових корпорацій, що займаються їх розробкою і виробництвом. Розглянути конструкції планетарних рядів, що входять в АКПП автомобілів. Представлені формули за якими визначаються передавальні числа цих механізмів. За допомогою інструментів візуального програмування додатку Simulink системи Matlab створена і налагоджена S-модель розподілу передавальних чисел коробки передач за законом геометричної прогресії з корекцією результату за лінійним законом.Item Дослідження ефективності роботи бульдозерного неповоротного відвала з комбінованою ножовою системою(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Реутов, Роман ОлександровичUK: Магістерська робота виконана на 71 сторінках, містить 44 ілюстрацій, 24 таблиці та 11 використаних джерел. В магістерській роботі виконані дослідження фізичної моделі неповоротного відвала бульдозера з комбінованою ножовою системою щодо підвищення ефективності використання бульдозера з робочим органом інтенсифікуючої дії на ґрунт енергозбережного типу. Для підтвердження ефективності раціонального застосування даної моделі ножової системи виконані співставлення сили копання, потужності копання, продуктивності та енергоємності, які свідчать про більшу ефективність запропонованого технічного рішення порівняно з традиційними неповоротними відвалами бульдозерів. На основі результатів досліджень зроблені висновки, що даний тип комбінованої ножової системи при копанні ґрунтів є найбільш ефективним і впровадження є доцільним. Розроблені основи охорони праці та безпеки під час експлуатації бульдозерів та заходи безпеки у надзвичайних ситуаціях. Мета дослідження - зниження енергоємності процесу розробки ґрунту бульдозером з неповоротним відвалом, підвищення продуктивності, розширення технологічних можливостей бульдозера та зменшення матеріалоємності обладнання. Об’єкт дослідження – Процес копання ґрунту бульдозером з неповоротним відвалом та комбінованою ножовою системою. Предмет дослідження – раціональні параметри комбінованої ножової системи. Методи дослідження – аналітичний та експериментальний.Item Дослідження залежності енерговитрат на кочення коліс вантажівок від конструкції шин(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Марченко, Микита АнатолійовичUK: Магістерська робота виконана на 94 сторінках, містить 16 ілюстрацій, 1 таблиця та 80 використаних джерел. Актуальність роботи обумовлена необхідністю оцінки автомобільних шин задля підвищення безпеки й ефективності експлуатації автомобільного транспорту, оскільки на сьогоднішній день автомобільний транспорт є найбільш затребуваним способом доставки вантажів та пасажирів, як в Україні, так і у всьому світі. Одним з основних експлуатаційних параметрів шини є тиск в шинах, який необхідно контролювати для зменшення витрат на безпечну експлуатацію автомобіля та продовження його ресурсу. Внаслідок моніторингу тиску та збільшення ресурсу шин, знизиться викид у навколишнє середовище шкідливого гумового пилу: зниження викидів якого протягом року складе в середньому близько 190 кг на один автомобіль. Відповідно зниження викидів шкідливих речовин із відпрацьованими газами внаслідок зниження витрати палива: викиди оксиду вуглецю (CO) знизяться на 94,2 кг, вуглеводнів (CH) на 30,18 кг та оксидів азоту (NOx) на 135,33 кг. Мета роботи – визначення конструктивних параметрів шин, від яких залежать енерговитрати на кочення коліс вантажівок.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »