Магістерські роботи кафедри Прикладна механіка та матеріалознавство (КПММ)
Permanent URI for this collectionhttp://crust.ust.edu.ua/handle/123456789/12591
UKR: Магістерські роботи кафедри "Прикладна механіка та матеріалознавство"
ENG: Master Thesis " Applied Mechanics and Materials Science"
ENG: Master Thesis " Applied Mechanics and Materials Science"
Browse
Item Аналіз виробничо-економічних показників роботи екскаваторних комплексів(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2025) Середа, Юрій ВікторовичUKR: Кваліфікаційна робота виконана на 68 сторінках, містить 19 ілюстрацій, 22 таблиці та 23 використаних джерела. Метою дослідження є підвищення продуктивності екскаваторних комплексів при виробництві земляних робіт шляхом вдосконалення методики їх підбору за критеріями продуктивності та економічної ефективності, методів розрахунку виробничо-економічних показників, відтворення та оновлення машинного парку. Проведено аналіз виробничо-економічних показників роботи екскаваторних комплексів. Запропоновано методика розрахунку показників роботи екскаваторних комплексів, при якому підбір комплекту машин проводиться з урахуванням організаційно-технологічної надійності будівництва об'єкта і проведена серія розрахунків. За результатами розрахунків встановлено сфери переваги екскаваторних комплексів в широкому технологічному діапазоні і при різній дальності транспортування ґрунту.Item Аналіз впливу форми та розмірів робочого органу на ґрунт та сусідні комунікації(Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2020) Іванов, Олександр ВасильовичUK: В роботі проведено огляд варіантів отримання горизонтальних отворів у ґрунті для прокладання комунікацій, проведено патентний огляд варіантів проколювання отворів у ґрунті та їх розширення, приведена теорія визначення опору переміщення плоского робочого органу клиновидної форми та конічно-циліндричного робочого органу в залежності від нормованих характеристик ґрунту та його вологості, знайдена залежність впливу розміру наконечника від діаметра та кількості футлярів, що прокладаються одночасно. Наведено теорію визначення впливу форми та розмірів РО на сусідні комунікації та можливість їхнього сусідства. Проведено експериментальні дослідження на лабораторній установці кафедри прикладної механіки та матеріалознавства. Проведено аналіз небезпечних і шкідливих факторів при роботі проколюючої та лабораторних установок. Видані рекомендації щодо розмірів робочих органів. Мета дослідження полягає в отриманні теоретичних залежностей для визначення зони зміни щільності ґрунту від форми робочого органу та параметрів робочого органу. Предмет дослідження – можливість визначення можливості прокладання комунікацій в обмеженому міському підземному просторі. Метод дослідження – аналітичні викладки та перевірка на лабораторному обладнанні.Item Визначення виливу форми та частоти обертання бурової головки на зусилля проколювання горизонтально направленої пілотної свердловини(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Благовірний, Владислав ВіталійовичUK: Магістерська робота виконана на 96 сторшках, містить 38 рисунюв, б таблиць та 77 використані джерела. В роботі проведено огляд варіантів отримання горизонтальних отворів у rрунті для прокладання комунікацій, проведено патентний огляд варіантів керування траєкторією пілотної свердловини, та форми наконечника пілотного робочого органу РО. В процесі досліджень пілотних робочих наконечників були отримані розміри, що дають змогу найбільш ефективно виконувати проколювання Т І К та керування траєкторією. Визначено зусилля занурення РО в залежності від габаритних розмірів та типу rрунту та величина бічного зміщення РО в процесі керування траєкторіє, та вплив ваги штанг на керованість процесом. Встановлена мінімальна частота обертання РО, що обмежена характеристиками локаційної системи та можливостями установки для статичного проколювання. Проведено експериментально дослідження на лабораторній установці кафедри. Проведено аналіз небезпечних і шкідливих факторів, що діють на оператора при роботі установки. Видані рекомендації щодо розмірів пілотних наконечників робочих органів.Item Визначення та порівняльний аналіз кінематичних характеристик автоматичних трансмісій вантажного автомобіля(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Хорольський, Владислав ОлександровичUK: Магістерська робота виконана на 62 сторінках, містить 30 ілюстрацій, та 27 використаних джерел. Виконано огляд конструкцій і головних параметрів автоматичних і роботизованих коробок передач вантажних автомобілей відомих світових корпорацій, що займаються їх розробкою і виробництвом. Розглянути конструкції планетарних рядів, що входять в АКПП автомобілів. Представлені формули за якими визначаються передавальні числа цих механізмів. За допомогою інструментів візуального програмування додатку Simulink системи Matlab створена і налагоджена S-модель розподілу передавальних чисел коробки передач за законом геометричної прогресії з корекцією результату за лінійним законом.Item Вплив конструктивних параметрів кранових гальм на динамічні навантаження під час гальмування(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2022) Васильєв, Дмитро СергійовичUKR: Магістерська кваліфікаційна робота виконана на 58 сторінках, містить 23 ілюстрації, 2 таблиці та 25 використаних джерел. Метою роботи є аналіз впливу динамічних навантажень, що діють на привод і металеву конструкцію вантажопідйомних машин при гальмуванні механізму пересування крана, шляхом застосування пружинно-гідравлічного гальма. Для досягнення визначеної мети вирішені наступні задачі: 1. Провести аналіз класифікації існуючих кранових гальм та напрямки їх вдосконалення. 2. Розглянути конструкції кранових гальм та виконати аналіз їх переваг та недоліків. 3. Провести порівняльну характеристику під час використання пружинно-гідравлічного гальма з постійною та перемінною жорсткостями відповідно до традиційних фрикційних гальм. 4. Розробити вимоги щодо безпеки під час експлуатації вантажопідйомних машин та роботі у зоні підвищеної небезпеки.Item Вплив розмірів складових ланок випробувального стенду для осей колісних пар на власні частоти коливань(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2020) Ярковий, Дмитро МиколайовичUK: В магістерській роботі виконано огляд конструкцій для випробування осей колісних пар рухомого складу залізниць на витривалість. Дан опис методики побудови рівнянь рухів ланок стенду. Розраховані вихідні дані, що необхідні для визначення власних частот стенду. У пакеті Mathcad розроблений та налаштований алгоритм для визначення власних частот стенду. На математичній моделі виконані дослідження впливу на власні частоти розмірив важелів стенду. Побудовані графіки залежності власних частот стенда вид маси важелів, що пов’язана зі зміною розмірів їх перетину.Item Відмови й несправності вантажних транспортних засобів Scania та Man, оцінка та аналіз(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2022) Іващенко, Антон ЮрійовичUKR: Магістерська кваліфікаційна робота виконана на 133 сторінках, містить 102 ілюстрації, 2 таблиці та 77 використаних джерел. Актуальність роботи полягає у тому, що аналіз несправностей та відмов вантажних транспортних засобів дозволить акцентувати увагу на конструктивному та технологічному поліпшенні проблемних вузлів та деталей автомобілів. У кваліфікаційній роботі наведені технічні рекомендації щодо доцільності конструктивного і технічного аналізу причин появи несправностей та відмов вантажних автомобілів на основі даних діючого підприємства «Дніпро-Скан-Сервіс» з оцінки технічного стану автомобілів, розглянуті питання технології усунення несправностей у вигляді класичних та новітніх технологічних процесів, надані авторські пропозиції з поліпшення проблемних вузлів вантажівок Scania та Man, що включають нові технічні рішення вузлів, застосування при конструюванні т а виробництві сучасних матеріалів і технологій, кібернетичного оновлення деталей та складальних одиниць автомобіля. В подальшому доцільно виконати поглиблений аналіз несправностей та відмов вантажних транспортних засобів. Мета роботи – встановлення причинно-наслідкового зв’язку між несправностями та відмовами елементів автомобільних транспортних засобів типу Scania і Man та причинами їх появи, а також дослідження конструктивних частин вантажівок і виявлення найбільш раціональних напрямків оптимізації майбутніх конструктивних рішень з цього напрямку.Item Динаміка автомобільного підйомника для водія з обмеженими можливостями(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2025) Григоренко, Олександр ВасильовичUKR: Магістерська дипломна робота виконана на 55 сторінках, містить 61 ілюстрацію, таблиць 10 та 11 джерел. Виконано огляд конструкцій і аналіз характеристик підйомників для людей з інвалідністю. Розглянуто математичну модель підйомника з одним ступенем свободи і ступеневим навантаженням, що описує несталі коливання цієї механічної системи. Розраховано власні частоти вільних коливань системи за чотирьома розрахунковими схемами навантаження. За математичною моделлю підйомника і за допомогою інструментів візуального програмування додатку Simulink математичної системи Matlab побудовано і налагоджено імітаційну модель, яка дозволяє швидко розраховувати та візуалізувати хід коливальних процесів у системі. За допомогою імітаційної моделі виконано дослідження несталі коливання системи зі ступеневим навантаженням за чотирьома розрахунковими схемами навантаження.Item Динаміка автомобіля-самонавантажувача під час підйому вантажу(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2025) Гудемюк, Богдан ВолодимировичUKR: Магістерська дипломна робота виконана на 51 сторінках, містить 39 ілюстрацій, таблиць 6 та 12 джерел. Виконано огляд поширених конструкцій автомобільних самонавантажувачів і їх експлуатаційних характеристик. Розглянуті розрахункові схеми, які використовують для розрахунку коливань стрілових кранів. Визначено ступінь ідеалізації цих динамічних розрахункових схем. Побудовано математичну модель руху самонавантажувача і вантажу під час роботи самонавантажувача. Отримане частотне рівняння механічної коливальної системи «самонавантажувач – вантаж». За математичною моделлю руху самонавантажувача під час підйому вантажу побудовано і налагоджена s-модель руху коливальної системи «самонавантажувач – вантаж». За допомогою S-моделі досліджені коливання самонавантажувача і вантажу.Item Дослідження власних і вимушених коливань відцентрово-ливарного модуля на карданній підвісці(Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2020) Киричук, Владислав ВолодимировичUK: магістерській роботі виконано огляд конструкцій відцентрових ливарних машин, які мають жорсткий і пружній устрій опор форми. Розроблена математична модель вільних і вимушених коливань відцентрово-ливарного модуля на карданній підвісці. Складено алгоритми розрахунку власних частот та амплітудно-частотної характеристик ливарного модуля. На математичні моделі виконані дослідження впливу на власні частоти довжини деталей підвіски. Побудована та досліджена амплітудно-частотна характеристика відцентрового ливарного модуля. У розділу охорони праці і дій у надзвичайних ситуаціях описані правила безпечної роботи в ливарних цехах, які мають відцентрові ливарні машини та супутнє обладнання.Item Дослідження впливу часткової екскавації ґрунту з технологічної порожнини на силу статичного розширення конусним робочим органом(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2025) Антонов, Валентин ГеннадійовичUKR: Кваліфікаційна робота виконана на 67 сторінках, містить 28 ілюстрацій, 9 таблиці та 34 використаних джерела. Метою дослідження є визначення впливу часткової екскавації переущільненого шару ґрунту, з технологічної порожнини, на силу проколювання та її розширення, конусно-циліндричними наконечниками на поверхню дороги й сусідні комунікації при спорудженні підземних переходів. В обмежених умовах міської забудови, при переході автомобільних доріг, трамвайних колій, залізниць, тощо, простим та швидким способом статичного проколювання з послідовним розширенням порожнини конусно-циліндричними робочими органами. Для зменшення впливу робочих органів на ґрунт запропоновано варіанти комбінованого розширення порожнин з використанням проколювання та часткової ескалації переущільненого ґрунту, як методу зниження напруження у масиві та зменшення впливу на дорожнє полотно. Описано та порівняно варіанти комбінованого способу отримання горизонтальних порожнин керованим статичним проколюванням, з частковим розширенням отвору та екскавацією переущільненого шару ґрунту зі стінок порожнини горизонтально-шнековим бурінням й остаточним розширенням та затягуванням комунікації. Отриманні результати дають можливість стверджувати суттєве зменшення лобового опору проходження робочого органу до 30%, а зменшення тиску на комунікації до 2 разів. Даний спосіб був випробуваний в реальних умовах будівництва у 2024 році ТОВ «МБК СІНЕРГІЯ», м. Дніпро.Item Дослідження ефективності процесу ущільнення ґрунту котком з комбінованою робочою поверхнею(Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2020) Григоренко, Іван СергійовичUK: В магістерській роботі зроблені розрахунки моделі взаємодії робочого органу катка блокуючої дії з ґрунтом. В роботі виконані розрахунки сили тяги, яка змінюється в залежності від внутрішнього діаметра вальця, та порахована кількість проходів та технічна продуктивність котка. Для підтвердження раціонального використання даної моделі вальця побудовані графіки залежностей контактного тиску від форми поверхні робочого органу, роботи при ущільнені статичним навантаженням, глибини взаємодії вальця з ґрунтом, сили тяги від виду робочого органу. З побудованих графіків можна зробити висновки, що дана модель вальця, для ущільнення необхідних ґрунтів, являється найбільш ефективною, і впровадження є доцільним. Розроблені основи охорони праці та безпеки під час виконання робіт модернізації та експлуатації профільного котка. Мета дослідження полягає в дослідженні взаємодії коткового робочого органу блокуючої дії з ґрунтом. Об’єкт дослідження – Процес ущільнення ґрунту профільним робочим органом котка. Предмет дослідження – раціональні параметри профільного робочого органу котка. Метод дослідження – аналітичний.Item Дослідження ефективності роботи бульдозерного неповоротного відвала з комбінованою ножовою системою(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Реутов, Роман ОлександровичUK: Магістерська робота виконана на 71 сторінках, містить 44 ілюстрацій, 24 таблиці та 11 використаних джерел. В магістерській роботі виконані дослідження фізичної моделі неповоротного відвала бульдозера з комбінованою ножовою системою щодо підвищення ефективності використання бульдозера з робочим органом інтенсифікуючої дії на ґрунт енергозбережного типу. Для підтвердження ефективності раціонального застосування даної моделі ножової системи виконані співставлення сили копання, потужності копання, продуктивності та енергоємності, які свідчать про більшу ефективність запропонованого технічного рішення порівняно з традиційними неповоротними відвалами бульдозерів. На основі результатів досліджень зроблені висновки, що даний тип комбінованої ножової системи при копанні ґрунтів є найбільш ефективним і впровадження є доцільним. Розроблені основи охорони праці та безпеки під час експлуатації бульдозерів та заходи безпеки у надзвичайних ситуаціях. Мета дослідження - зниження енергоємності процесу розробки ґрунту бульдозером з неповоротним відвалом, підвищення продуктивності, розширення технологічних можливостей бульдозера та зменшення матеріалоємності обладнання. Об’єкт дослідження – Процес копання ґрунту бульдозером з неповоротним відвалом та комбінованою ножовою системою. Предмет дослідження – раціональні параметри комбінованої ножової системи. Методи дослідження – аналітичний та експериментальний.Item Дослідження ефективності роботи ґрунтового котка з комбінованою робочою поверхнею(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Золоторог, Роман ОлександровичUK: Магістерська робота виконана на 111 сторінках, містить 75 ілюстрацій, 10 таблиць та 26 використаних джерел. В магістерській роботі зроблені розрахунки моделі взаємодії робочого органу катка блокуючої дії з ґрунтом. В роботі виконані розрахунки сили тяги, яка змінюється в залежності від внутрішнього діаметра вальця, та порахована кількість проходів та технічна продуктивність котка. Для підтвердження раціонального використання даної моделі вальця побудовані графіки залежностей контактного тиску від форми поверхні робочого органу, роботи при ущільнені статичним навантаженням, глибини взаємодії вальця з ґрунтом, сили тяги від виду робочого органу. З побудованих графіків можна зробити висновки, що дана модель вальця, для ущільнення необхідних ґрунтів, являється найбільш ефективною, і впровадження є доцільним. Розроблені основи охорони праці та безпеки під час виконання робіт модернізації та експлуатації профільного котка. Мета дослідження: розробка найбільш ефективного комбінованого профілю робочої поверхні котка грунтоущільнюючої машини. Об’єкт дослідження – Процес ущільнення ґрунту профільним робочим органом котка. Предмет дослідження – раціональні параметри профільного робочого органу котка. Метод дослідження – аналітичний.Item Дослідження ефективності роботи одноківшевого фронтального навантажувача(Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2020) Байдак, Данило ВіталійовичUK: В магістерській роботі на основі огляду і аналізу технічних рішень аналогів запропонована і досліджена нова конструкція робочого обладнання фронтального навантажувача з двощелепним двосекційним ковшем із загальним описом її структури і можливостей. Виконаний розрахунок і дослідження параметрів робочого обладнання, приведена область ефективного використання, розроблений ряд збірних креслень елементів обладнання. Зроблені висновки та надані пропозиції з подальшого удосконалення запропонованого технічного рішення робочого обладнання фронтального одноківшевого навантажувача. Розроблені основи охорони праці та безпеки при експлуатації одноковшевого фронтального навантажувача. Мета дослідження полягає в підвищенні ефективності використання одноковшевого фронтального навантажувача шляхом модернізації робочого обладнання, за рахунок дообладнання його конструкції навісною щелепою. Об’єкт дослідження – робоче обладнання одноковшевого фронтального навантажувача. Предмет дослідження – раціональні параметри робочого обладнання одноковшевого фронтального навантажувача. Метод дослідження – аналітичний.Item Дослідження залежності енерговитрат на кочення коліс вантажівок від конструкції шин(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Марченко, Микита АнатолійовичUK: Магістерська робота виконана на 94 сторінках, містить 16 ілюстрацій, 1 таблиця та 80 використаних джерел. Актуальність роботи обумовлена необхідністю оцінки автомобільних шин задля підвищення безпеки й ефективності експлуатації автомобільного транспорту, оскільки на сьогоднішній день автомобільний транспорт є найбільш затребуваним способом доставки вантажів та пасажирів, як в Україні, так і у всьому світі. Одним з основних експлуатаційних параметрів шини є тиск в шинах, який необхідно контролювати для зменшення витрат на безпечну експлуатацію автомобіля та продовження його ресурсу. Внаслідок моніторингу тиску та збільшення ресурсу шин, знизиться викид у навколишнє середовище шкідливого гумового пилу: зниження викидів якого протягом року складе в середньому близько 190 кг на один автомобіль. Відповідно зниження викидів шкідливих речовин із відпрацьованими газами внаслідок зниження витрати палива: викиди оксиду вуглецю (CO) знизяться на 94,2 кг, вуглеводнів (CH) на 30,18 кг та оксидів азоту (NOx) на 135,33 кг. Мета роботи – визначення конструктивних параметрів шин, від яких залежать енерговитрати на кочення коліс вантажівок.Item Дослідження навантаження в елементах конструкцій одноковшевого екскаватора(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2025) Бурлаков, Ілля ЄвгеновичUKR: Магістерська дипломна робота виконана на 94 сторінках, містить 56 ілюстрацій та 14 джерел. Магістерську роботу присвячено співставному аналізу металоконструкції робочого обладнання з точки зору рівномірності розподілу в них напружень близьких до максимальних. Реалізація цієї мети можлива завдяки раціональному проектуванню металоконструкції для забезпечення раціонального використання енергії, та з метою її максимального спрямування на продуктивність машини. Виконане співставлення параметрів металоконструкцій робочого обладнання екскаватора з метою визначення в їх елементах напружених зон. Це необхідно для перерозподілу мас в металоконструкції робочого обладнання з можливим місцевим їх видаленням або додаванням для створення таких металоконструкцій робочого обладнання, які рівномірно максимально завантажені по всьому своєму об’єму , щоб конструкція була рівно міцною (мала максимальний коефіцієнт корисної дії). Результати даної роботи можуть бути використані для створення нових схем робочого обладнання модульного типу або вузько спеціалізованого робочого обладнання, у якого показники матеріалоємності будуть найвищими.Item Дослідження навантаженості ходового обладнання гусеничного екскаватора(Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2020) Донгрі, Джон МарсалUK: Метою магістерської роботи є встановлення закономірностей розподілу навантаження між опорними елементами гусеничного ходового обладнання з урахуванням умов спирання машини. В дипломній роботі отримано системи розрахункових рівнянь, які зв’язують параметри зовнішнього навантаження з навантаженнями на опорні точки; визначені зовнішні навантаження, які діють на екскаватор, приведені до рівнодіючої сили і вибігу рівнодіючої; визначено залежності зміни положення рівнодіючої всіх сил при роботі екскаватора. Розроблена в даній роботі математична модель навантаження опорних елементів гусеничної машини дозволяє провести аналіз навантаженості в опорних точках під час роботи екскаватора в різних умовах спирання машини та дозволяє відслідкувати вплив зовнішніх факторів з урахуванням просторового навантаження. В економічній частині виконано оцінку очікуваного економічного ефекту при виконанні робіт.Item Дослідження параметрів безпеки при експлуатації спецавтотранспорту для перевезення небезпечних наливних вантажів(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Черкудінов, Володимир ЕдуардовичUK: Магістерська робота виконана на 78 сторінках, містить 14 рисунків, 2 таблиці, 10 схем, 3 фотографії та 17 використаних джерел. В роботі досліджуються питання пов'язані з безпечною експлуатацією автоцистерн для перевезення небезпечних наливних вантажів. Особливу увагу приділено аналізу аварійності за останні роки та дослідження несправностей автоцистерн, що сприяють кількісним втратам нафтопродуктів. Використовуючи теоретичне осмислення наукових праць та аналіз критеріїв безпеки при експлуатації автомобільних цистерн встановлено, що основні причини небезпечних ситуацій пов' язані з дефектами і втомними явищами в металах та зварних елементах цистерн. Сформульовані основні висновки, в яких наголошено, що особливу увагу необхідно приділяти контролю якості зварних з'єднань та своєчасному діагностуванню можливих руйнувань. Враховуючи, щ о автоцистерна перевозить вантаж, який діє на оболонку резервуара та зварювальні шви агресивно, при розрахунку необхідно приймати підвищеню коефіцієнту запасу міцності. Або враховувати додаткові антикорозійні матеріали які будуть захищати цистерну від дії агресивного середовища.Item Дослідження параметрів вібраційних систем грунтоущільнюючої техніки з динамічним впливом на грунт(Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2020) Андрієвський, Леонід ВіталійовичUK: В магістерській роботі проведений аналіз методів ущільнення грунту. Розглянутий вібраційний, статичний, маніпуляційний та ударний методи ущільнення. Показані схеми ущільнення, визначене поняття градієнту ущільнення та його вплив на якість ущільнення. Описані параметри вібраційних систем віброкотка, такі як: амплітуда коливання, повна прикладена сила, відцентрова сила, відношення вібруючою маси до підвішеної маси. Описане явище резонансу та як воно впливає на якість ущільнення при різних умовах роботи віброкотка. Мета дослідження полягає в розробці створення високопродукивної дорожньої техніки, в тому числі дорожніх котків, які є основним засобом для ущільнення і зміцнення дорожньо-будівельних матеріалів, обумовлюється гострою необхідністю розвитку транспортної інфраструктури. Предмет дослідження – вібраційні системи віброкотків. Метод дослідження – аналітичний.Item Дослідження процесу проколювання ґрунту з корекцією траєкторії(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2020) Шнурова, Юлія КостянтинівнаUK: В роботі проведено огляд варіантів отримання горизонтальних порожнин у ґрунті для прокладання лінійно протяжних об’єктів, проведено патентний огляд варіантів корегування траєкторії отворів, огляд варіантів систем контролю положення бурової голівки в масиві ґрунту. Окремо було вивчено досліди проведені Харківськими колегами та на основі них проведені натурні польові випробування для підтвердження теоретичних викладок. Практично, на базі робочої машини для проколювання ґрунту з корекцією траєкторії МПК-40-100 фірми МБК «Сінергія», м. Дніпро, проведено ряд практичних дослідів для визначення ефективності використання бурової голівки зі скосом, для проколювання стартових отворів, в ході яких визначили найбільш прийнятний кут загострення та діаметр голівки. Отримані результати були перевірені на кількох об’єктах, де довжина керованого проколу сягала 55-60 м. Проведено аналіз небезпечних і шкідливих факторів при роботі проколюючої та лабораторних установок. Видані рекомендації щодо розмірів, кута загострення робочого органу в залежності від типу ґрунту та його вологості Мета дослідження полягає у встановленні впливу параметрів робочого органу на фізичні процеси формування свердловини з криволінійною траєкторією в масиві ґрунту, провести експериментальні дослідження процесів керованого проколу ґрунту в залежності від параметрів робочого органу для перевірки теоретичних. Предмет дослідження – закономірності проколу ґрунту робочим органом з асиметричним наконечником у вигляді зміщеної конічної форми. Метод дослідження – аналітичні викладки та перевірка на робочому обладнанні в реальних умовах.Item Дослідження системи подачі палива дизельного двигуна(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2025) Худенко, Євген ВалерійовичUKR: Кваліфікаційна робота виконана на 54 сторінках, містить 10 ілюстрацій, 4 таблиці, 5 графіків та 13 використаних джерел. Досліджуються процеси згоряння палива, які відбуваються у двигуні, а також елементи системи подачі палива, що впливають на кількість спожитого палива. Вивчено закономірності, фактори і умови, що впливають на обсяг споживання палива в процесі експлуатації. Дослідження спрямовані на оптимізацію роботи двигуна для забезпечення максимальної економічності, екологічної безпеки, а також на досягнення відповідності сучасним вимогам енергоефективності. Мета роботи – обґрунтування механізму методів визначення і планування паливної економічності вантажних автомобілів у залежності від зміни основних факторів, що формують умови руху. Запропонувати математичну модель системи живлення дизельного ДВЗ.Item Дослідження та аналіз показників ефективності роботи дизель-молота на базі екскаватора Е-10011(Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2020) Антонишен, Олександр ГеннадійовичUK: В магістерській роботі проведений аналіз питань розробки та проектування машини для ударного занурення паль з покращеними техніко-економічними показниками. При розробці використовувались результати досліджень на математичних моделях. Ці результати дадуть можливість вибрати основні параметри, такі як енергія удару та кількість ударів за хвилину. Мета дослідження – обґрунтування параметрів палезанурювальних машин на прикладі дизель-молота на базі екскаватора Е-10011. Предмет дослідження – дизель-молот на базі екскаватора Е-10011. Метод дослідження – аналітичний.Item Дослідження та розробка вібраційної системи ґрунтоущільнювального котка(Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2020) Ковальов, Максим МаксимовичUK: В магістерській роботі: проведена оцінка та аналіз досліджень в області створення вібраційних систем машин; розроблена конструкція та розрахункова схема планетарного вібраційного збуджувача коливань з внутрішньою обкаткою кільцевого дебалансу, що створює потужну збурюючу силу; надані пропозиції щодо розміщення дебалансів та визначення їх раціональних параметрів; надані рекомендації щодо альтернативного вибору структурної та параметричної схеми складових частин вібраційних систем; визначені раціональні схем встановлення дебалансів в котках для ущільнення ґрунту. Розроблені основи охорони праці та безпеки при роботі з віброустановками. Мета дослідження полягає в розробці дебалансних систем вібраційного обладнання для ґрунтоущільнювального котка. Об’єкт дослідження – вібраційна система ґрунтоущільнювального котка. Предмет дослідження – раціональні параметри вібраційної системи ґрунтоущільнювального котка. Метод дослідження – аналітичний.Item Дослідження технологічної системи «екскаватор-самоскид» з метою підвищення техніко-економічних показників(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2020) Ткаченко, Михайло РомановичUK: Метою дослідження є встановлення закономірності впливу техніко-експлуатаційних показників роботи самоскидів на продуктивність системи «екскаватор-самоскид» і екскаватора зокрема. Розглянута класифікація систем «екскаватор - самоскид». Проведені дослідження процесу функціонування систем «екскаватор - самоскид». Виявлені умови які призводять до збільшення вироблення системи «екскаватор – самоскид». Отримані закономірності зміни продуктивності дозволяють створити модель опису функціонування системи «екскаватор - самоскид» з урахуванням дискретності технологічного процесу.Item Дослідження і розробка бульдозерного відвала-ущільнювача(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2025) Прус, Назар ВікторовичUKR: Магістерська дипломна робота виконана на 54 сторінках, містить 99 ілюстрацій, 12 таблиць та 25 джерел. Магістерську роботу присвячено розширенню технологічних можливостей бульдозера при виконанні копання і часткового ущільнення грунту перед його остаточним ущільненням ґрунтоущільнювальними машинами. В роботі виконано технічне обгрунтування застосування бульдозера-ущільнювача, силовий розрахунок бульдозера-ущільнювача, дослідження технології застосування бульдозера-ущільнювача, зроблені висновки та надані пропозиції щодо раціонального застосування машини із запропонованим робочим обладнанням.Item Дослідження і розробка робочого обладнання бульдозера для ущільнення грунту(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2025) Череверченко, Дмитро АнатолійовичUKR: Магістерська дипломна робота виконана на 131 сторінках, містить 58 ілюстрацій, 43 таблиці та 16 джерел. Магістерську роботу присвячено розширенню технологічних можливостей бульдозера. Одним зі шляхів її досягнення є аналіз можливостей застосування віброплити у поєднанні з бульдозерним робочим обладнанням та розгляді потенційних переваг та викликів при впровадженні цієї технології. Для досягнення поставленої мети виконане технічне обґрунтування роботи, доведена її актуальність, обґрунтований вибір базових машин, здійснено математичне моделювання процесу копання ґрунту та розрахунок параметрів процесу ущільнення ґрунту бульдозерним обладнанням з ущільнювальною плитою. Зроблені висновки і надані рекомендації щодо області раціонального застосування запропонованого бульдозерн0-ущільнювального обладнання. В результаті розрахунків стало зрозуміло що при обраних початкових параметрах можливе ущільнення ґрунту віброплитою, але в залежності від моделі бульдозера найвища ущільнювальна категорія ґрунту може відрізнятися.Item Дослідження і розробка технологічних процесів застосування кар’єрних самоскидів у комплексі машин для земляних робіт(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2025) Семененко, Сергій СергійовичUKR: Магістерська дипломна робота виконана на 77 сторінках, містить 18 ілюстрацій, 18 таблиць та 6 джерел. Магістерську роботу присвячено визначенню раціональних режимів роботи кар’єрних самоскидів як транспортних засобів для доставки грунту різних категорій до місця переробки чи укладання у ґрунтові споруди. Транспортний комплекс кар'єру є керованою системою, що складається з основного та допоміжного обладнання, а також транспортних комунікацій, і призначену для переміщення гірничої маси.; розрахунок всіх видів кар'єрного транспорту полягає у встановленні сил, що діють на машину, режимів руху, обґрунтування потужності та продуктивності транспортних засобів; технологічний процес роботи кар’єрних самоскидів складається з ряду послідовних операцій, які забезпечують ефективне транспортування гірничої маси від місця видобутку до місця переробки або складування; у всіх необхідних розрахунках до уваги беруть обсяг вантажопотоку найбільш завантаженої зміни, причому окремо корисної копалини і порід розкриву, з огляду на можливі відмінності кінцевих пунктів призначення кожного виду вантажу та його фізико-механічні характеристики.Item Комплексна оцінка з метою підвищення технологічного рівня ремонтних майстерень Держспецтрансслужби(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2020) Мирошниченко, Сергій СтаніславовичUK: Отримано статистичні оцінки впливу технологічного рівня ремонтних майстерень підприємств на показники технічної готовності, собівартості ремонту та тривалості ремонтно-обслуговуючих робіт. Проведені дослідження дозволили придбати нові знання в області оцінки технологічного рівня ремонтних майстерень і вдосконалювати на цій основі параметри технічного сервісу техніки. Основні результати досліджень використані в підрозділах Держспецтрансслужби при технологічній підготовці ремонтних майстерень до обслуговування машин і забезпеченню їх готовності до виконання завдань за призначенням.Item Методика визначення зусилля ступінчатого розширювання техно- логічних порожнин у rрунті для лінійно протяжних об'єктів(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Голиборода, Денис ВасильовичUK: Магістерська робота виконана на 80 сторшках, містить 25 рисунюв, 7 таблиць та 56 використані джерела. В роботі проведено огляд варіантів отримання технолопчних порожнин у rрунті ТПГ для прокладання лінійно протяжних об' єктів ЛПО, проведено патентний огляд варіантів проколювання отворів та їх розширення, приведена теорія визначення опору переміщення конусно- циліндричного робочого органу в залежності від характеристик rрунту, знайдена залежність впливу розміру накінечника від діаметра та кількості футлярів, що прокладаються одночасно. Наведено теорію визначення сили проколу при поступовому розширенні ТПГ .РО,конусно-циліндричної форми. Проведено експериментальне дослідження на лабораторній установці кафедри прикладної механіки та матеріалознавства по підтвердженню теорії. Проведено аналіз небезпечних і шкідливих факторів при роботі проколюючої та лабораторних установок, розроблені рекомендації по заходах протипожежної безпеки яка може трапитись на місці виконання робіт.Item Моделювання динамічних процесів занурювання паль(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2025) Іщук, Денис ЯрославовичUKR: Магістерська дипломна робота виконана на 50 сторінках, містить 41 ілюстрацій, таблиць 3 та 13 джерел. Виконано огляд конструкцій паль, технологій і обладнання для будівництва пальових фундаментів. На основі експериментальних характеристик швидкості занурення палі отримані аналітичні залежності зміни швидкості занурення палі в залежності від глибини занурення. Визначено час занурення палі по кожному шару ґрунт і побудовано відповідну діаграму. Запропоновано алгоритм визначення параметрів нелінійних регресій загального виду швидкості занурення палі. За допомогою систем Mathcad і Matlab виконано аналіз отриманих нелінійних регресій за критерієм мінімуму залишкової дисперсії і побудовані графіки. Дано опис точності отриманих апроксимацій швидкості занурення палі поліноміальною функцією, гіперболічною, експонентною, ступеневою, показовою, дрібно-раціональною регресіями.Item Обґрунтування конструктивних параметрів кранових пружних буферних пристроїв(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2020) Нікітенко, Євгеній СергійовичUK: Метою магістерської роботи є аналіз конструктивного виконання захисних систем мостових кранів, виявлення перспективних напрямів удосконалення пружних буферних пристроїв і обґрунтування їх конструктивних параметрів. Виконано порівняльний аналіз різних типів буферних пристроїв за будовою, за принципом дії, за ефективністю роботи під час контакту крана з тупиковим упором. Запропонована математична модель руху мостового крана при наїзді на тупикові упори дозволяє провести аналіз ефективності різних типів пружних кранових буферів, встановити раціональні параметри та характеристики. Встановлено вплив параметрів буферних пристрів на динамічні навантаження, які сприймають елементи конструкції крана та підкранових споруд під час їх спрацювання, та на характеристики динамічних процесів гальмування.Item Обґрунтування способів підвищення кута підйому траси канатної дороги(Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2020) Демчук, Олександр ДмитровичUK: Метою роботи є встановлення залежності кута підйому траси від параметрів ходового обладнання канатної дороги з самохідними вагонами та розробка схем технічних засобів, які дозволяють підвищити значення цього кута. Як засіб підвищення кута підйому траси пропонується використання системи притискних роликів, які встановлюються безпосередньо біля приводних коліс ходового обладнання вагона. Притискаючи канат, вони створюють додаткове навантаження, яке збільшує силу зчеплення коліс з несучим канатом. Дослідження показали, що найбільший вплив на величину кута підйому траси мають коефіцієнт зчеплення коліс з канатом та коефіцієнт додаткового навантаження. Коефіцієнт зчеплення коліс з канатом визначається властивостями каната та футерівки коліс і в межах даної роботи приймається за аналогами, а зміна коефіцієнта додаткового навантаження реалізується за рахунок використання системи притискних роликів. Об’єкт дослідження – процес взаємодії ходового обладнання вагонів з несучим канатом канатної дороги. Предмет дослідження – параметри ходового обладнання вагонів канатної дороги. Методи дослідження ґрунтуються на положеннях теорії гнучких ниток та класичної механіки.Item Пiдвищення паливної економiчностi автомобiльних ДВЗ(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Вовченко, Микита ДмитровичUK: Магістерська робота виконана на 66 сторінках, містить 15 ілюстрацій, 3 таблиці та 11 використаних джерел. В магістерській роботі проведені розрахунки основних параметрів двигуна. В роботі проведений аналіз шумової характеристики двигуна, аналіз впливу впорскування води на основі характеристик двигуна внутрішнього згорання такі як потужність, витрата палива та крутний момент з якого була розроблена система подачі води в розгалужену частину колектора двигуна. Для підтвердження раціонального використання системи подачі води до ДВЗ побудовані графіки залежностей потужності від частоти обертання, крутного моменту від частоти обертання, питомої витрати палива від частоти обертання, циклової подачі від частоти обертання. З побудованих графіків можна зробити висновки, що дана система для подачі води до ДВЗ, являється найбільш ефективною, і впровадження є доцільним. Мета дослідження полягає в дослідженні економічної ефективності ДВЗ при використанні системи уприскування води до системи живлення ДВЗ. Об'єкт дослідження - система живлення ДВЗ . Предмет дослідження - економічність системи уприскування води до системи живлення ДВЗ . Метод дослідження - розрахунково-експериментальний.Item Побудова та аналіз параметричної залежності потужності похилих стрічкових конвеєрів від їх проектних характеристик(Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2020) Гладков, Юрій АндрійовичUK: У магістерській роботі побудована параметрична залежність величини приводу стрічкових конвеєрів з похилою трасою від його проектної продуктивності, яка враховує геометричні розміри траси, тип та фізико-механічні властивості вантажу. Проведено графічний аналіз залежності потужності приводу від проектних параметрів. Розроблено основи охорони праці та техніки безпеки під час роботи стрічкових конвеєрів із похилим маршрутом. Метою роботи є дослідження впливу проектних характеристик похилих стрічкових конвеєрів на параметри його приводу, зокрема потужність. Предметом дослідження є залежність потужності приводу похилого стрічкового конвеєра від проектних даних. Метод дослідження аналітичний.Item Порівняльний аналіз продуктивності колісних навантажувачів(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2025) Соломенний, Олександр СергійовичUKR: Кваліфікаційна робота виконана на 61 сторінці, містить 8 ілюстрацій, 4 таблиці, 4 графіки та 25 використаних джерел. Дослідження стосується визначення залежності продуктивності фронтальних навантажувачів від щільності гірничої маси на залізорудному родовищі. Суть роботи полягає у створенні методики для розрахунку часу робочого циклу навантажувача та його продуктивності залежно від щільності оброблюваного матеріалу. Застосовані аналітичні та розрахункові методи, щоб оцінити тривалість обробки матеріалу різної щільності. Розроблено методику, яка дозволяє встановити тривалість робочого циклу навантажувача та його продуктивність при роботі з різними типами гірничої маси. Виявлено ефективні параметри роботи для фронтальних навантажувачів в залежності від щільності гірничої породи. Встановлено взаємозв'язок між щільністю матеріалу, коефіцієнтами наповнення та розпушення, що прямо впливає на продуктивність навантажувача.Item Прогнозування залишкового ресурсу будівельної відновлювальної техніки підприємств транспорту(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2020) Панченко, Тимур ВолодимировичUK: Метою даної роботи є дослідження змін залишкового ресурсу в процесі експлуатації будівельної відновлювальної техніки. Проведено аналіз сучасних методів визначення залишкового ресурсу будівельної відновлювальної техніки підприємств транспорту, та на їх основі удосконалено методику розрахунку визначення залишкового ресурсу. Створена програма розрахунку залишкового ресурсу в середовищі Delphi. При використанні комп’ютерних технологій на ділянках діагностики, прогнозований залишковий ресурс можна проводити по всім збірним одиницям та машинам в цілому. При цьому в розрахунку враховується показник ступені який характеризується інтенсивністю зміни діагностичного параметру в усьому діапазоні напрацювань і який залежить від умов експлуатації і режимів роботи.Item Розробка алгоритму прискореного розрахунку потужності похилого ланцюгового елеватору(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2020) Поздняков, Валер’ян ОлеговичUK: В магістерській роботі проведено аналіз залежності всіх розрахункових величин від проектних параметрів елеватору. Побудовано алгоритм прискореного визначення потужності приводу елеватору по його проектним характеристикам. Розроблені основи охорони праці та безпеки при роботі похилих елеваторів. Мета роботи полягає в дослідженні впливу проектних характеристик похилих ковшових ланцюгових елеваторів на потужність його приводу. Предмет дослідження – прискорений алгоритм розрахунку потужності приводу похилого ковшовогох ланцюгового елеватору від проектних даних. Метод дослідження – аналітичний.Item Розробка вимірювальної системи стенда для дослідження робочих процесів машин для земляних робіт(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2025) Бачурін, Анатолійович ВолодимировичUKR: Магістерська дипломна робота виконана на 91 сторінках, містить 65 ілюстрацій, 16 таблиць та 13 джерел. Магістерську роботу присвячено розробці сучасної вимірювальної системи до лабораторного устаткування модульного типу з сучасною вібросистемою для дослідження робочих органів машин для колійних і земляних робіт. Для досягнення вказаної мети в роботі поставлені та вирішені наступні задачі: проведений огляд та аналіз аналогічних лабораторних установок; виконаний силовий та конструктивний розрахунок лабораторного устаткування; досліджені основні елементи та розроблено схему вібраційної системи; проведено аналіз і запропоновано оптимізацію параметрів вібросистем; розроблено вимірювальну систему і варіанти її виконання; розроблено технологічний процес складання устаткування; запропоновані технічні пропозиції вимірювальної системи; зроблені висновки та надані рекомендації щодо подальшого удосконалення запропонованого лабораторного устаткування.Item Розробка дільниці з ремонту коробок зміни швидкостей транспортних засобів(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2025) Фадєєв, Денис ДмитровичUKR: Кваліфікаційна робота виконана на 54 сторінках, містить 9 ілюстрацій, 4 таблиці, 4 графіки та 13 використаних джерел. У кваліфікаційній роботі розглянуто один із способів підвищення якості ремонтів КПП автобуса «ТАТА A079», що дозволяє знизити простої техніки і тим самим підвищити ефективність їх роботи. Побудована залежність зносу зуба (під час обертання) від обраного періоду часу операції передачі. Вирішена зворотня задача: для заданого терміну служби трансмісії (кількість обертів шестерні або колеса) можна встановити радіус кривизни та контактний тиск, одноразовий знос зуба та зміну загального зносу. Провели аналіз стану охорони праці й захисту навколишнього середовища, запропонували комплекс заходів щодо вдосконалення питань охорони праці й захисту навколишнього середовища, що відповідає вимогам державних стандартів.