Випуск 29
Permanent URI for this collection
UK:
Зі статтями авторів, що не працюють в ДНУЗТ, можна ознайомитится на сайті Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського або на сайті журналу "Наука та прогрес транспорту."
EN:
Articles of authors who are not employees DNURT, is available online at Vernadsky National Library of Ukraine or on the website of the journal " Science and Transport Progress "
Browse
Recent Submissions
Item Вип. 29 Вісник Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2009)UK: У статтях наведені наукові дослідження, виконані авторами в Дніпропетровськом національному університеті залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна та інших організаціях. Статті присвячені вирішенню актуальних питань залізничного транспорту по наступних напрямках: автоматизовані системи керування, екологія на транспорті, економіка транспорту, електричний транспорт, залізнична колія, моделювання задач транспорту та екології, ремонт та експлуатація засобів транспорту, рухомий склад і тяга поїздів, транспортне будівництво. Вісник становить інтерес для працівників науково-дослідних організацій, викладачів вищих навчальних закладів, докторантів, аспірантів, магістрантів та інженерно-технічних працівників.Item Економічний аналіз впливу розвитку інвестицій на заходи з безпеки руху(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2009) Пшінько, Олександр МиколайовичUK: Наведено дані з аналізу показників безпеки руху поїздів на залізницях України. Розглянуто динаміку інвестицій у заходи з безпеки руху по господарствах залізниць.Item К вопросу о категории прибыли(Днепропетровский национальный университет железнодорожного транспорта имени академика В. Лазаряна, Днепропетровск, 2009) Мямлин, Владислав ВитальевичUKR: Розглянуто економічну категорію — «прибуток». Показано суперечності та необґрунтованість існуючої фінансово-економічної моделі хазяйнування, побудованої тільки на «прибутковій» парадигмі. Показано, як «прибуток» впливає на невідповідність пропозиції товарів та платоспроможного попиту на них. Запропоновано будувати закони економіки, виходячи не з приватних інтересів окремих соціальних груп, а із всебічних законів Природи. Запропоновано перейти від максимізації «прибутку» до максимізації заробітної платні. Категорію «прибуток» взагалі запропоновано виключити з фінансово-економічної моделі хазяйнування як зайву та вигадану категорію, що постійно веде економічну систему в бік кризи.Item Проблеми формування загальноєвропейської транспортної політики(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2009) Міщенко, Максим ІвановичUK: Досліджуються проблеми розвитку загальноєвропейського транспортного законодавства в галузі залізничного транспорту з середини 60-х років до теперішнього часу.Item Логістичний підхід у створенні ефективного механізму управління пасажирськими перевезеннями залізничним транспортом(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2009) Копитко, Василь ІвановичUK: Розглядається логістична концепція управління пасажирськими перевезенням залізничним транспортом, що передбачає створення логістичних центрів, які повинні поєднувати ринковий механізм із державним регулюванням. Обґрунтовано, що умовою ефективної роботи логістичних центрів є визначення основних факторів, за якими можна впровадити класифікацію пасажиропотоків. що дасть можливість прогнозувати поведінку логістичної структури на ринку пасажирських перевезень.Item Совершенствование порядка компенсации в денежной форме за утерянные (поврежденные) грузовые вагоны других государств(Днепропетровский национальный университет железнодорожного транспорта имени академика В. Лазаряна, Днепропетровск, 2009) Гненный, Олег НиколаевичUK: У роботі встановлено, що вартість загублених (пошкоджених) вагонів, яка визначається відповідно до діючого порядку компенсації збитків, значно відрізняється від ринкової вартості. Виявлено, шо ця відмінність пов'язана з невідповідністю нормативних цін на нові вагони цінам заводів-виробників. а також невідповідністю методу визначення зносу вагона до зв'язку вартості та терміну експлуатації вагона, шо склався на ринку. Пропонується при виборі грошової форми компенсації збитків на вибір залізничної адміністрації-власниці визначати вартість вагона за незалежною (експертною) оцінкою або за встановленими нормами. При цьому змінити метод визначення зносу вагона з прямолінійного на метод зменшуваного залишку. Крім того, доцільно забезпечити періодичне оновлення нормативних цін на нові вагони.Item Вплив фінансово-економічної кризи на діяльність залізничного транспорту України(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2009) Корженевич, Іван Петрович; Мельянцова, Юлія Петрівна; Олініченко, І. В.; Бараш, Юрій СавелійовичUK: В даній статті проведено аналіз впливу фінансово-економічної кризи на економіку України та залізничну галузь.Item Організаційно правові основи застосування повітряних суден в аграрному секторі економіки України(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2009) Баран, Р. Т.; Баран, Леся МиколаївнаUK: Авторами у статті поставлено задачу визначення організаційно-правових основ застосування авіації в аграрному секторі економіки України на прикладі авіаційно-хімічних робіт. їх законодавчого забезпечення і екологічної безпеки проведення у практиці сільськогосподарського виробництва. Запропоновано базові моделі економіки авіаційних робіт та форми внесення змін і доповнень у чинне законодавство з огляду на економічну безпеку сільгоспвиробництва.Item Діагностика електродвигунів стрілкових переводів на основі нейронно-мережного моделювання даних спектрального розкладання струмів(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2009) Швець, Олег МихайловичUA: Запропоновано метод автоматизованої діагностики електродвигунів, шо використовує ненронну мережу, яка виявляє несправності електродвигуна на основі аналізу частотного спектру струму, що протікає через двигун.Item Cпеціалізована модель задачі про призначення дія складання розкладу занять вищих навчальних закладів(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2009) Разумов, Сергій Юр'євичUK: Розглянуто метод моделювання складання розкладу занять ВНЗ як задача про призначення з обмеженнями з неоднорідними параметрами, основні напрямки розробки.Item Оптимизация трехмерного моделирования при машиностроительном и строительном конструировании в образовательном процессе(Днепропетровский национальный университет железнодорожного транспорта имени академика В. Лазаряна, Днепропетровск, 2009) Краснюк, Андрей Витальевич; Татаринов, Александр Федорович; Ульченко, Татьяна ВладимировнаUK: У статті розглядаються можливості системи AutoCAD у побудові тривимірних твердотільних моделей і аналізуються оптимальні способи проектування для будівельних і машинобудівних креслень. Наведено приклади і обґрунтування вибору способу побудови твердотільної моделі.Item Мономиальные (1, о, -1)-матрицы четвертого порядка, изоморфные группе кватернионов(Днепропетровский национальный университет железнодорожного транспорта имени академика В. Лазаряна, Днепропетровск, 2009) Кравец, Виктор Владимирович; Кравец, Тамила Викторовна; Харченко, Александр ВалерьевичUK: Розглядається множина прямих і протилежних елементів, які співставляються чотиривимірному ортонормованому базису. На цій кінцевій множині формується сукупність парних підстановок четвертої степені у вигляді добутку двох транспозицій. Кінцева множина підстановок представляється мономіальними (1. 0. —1)-матрицями четвертого порядку. Встановлюється ізоморфність групи кватерніонів і двох некомутативних підгруп 8-го порядку. Досліджуються властивості чотирьох сукупностей базисних матриць, які відповідають кватерніонним матрицям.Item Інтервальні об'єкти та їх граматичні структури(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2009) Скалозуб, Владислав Васильович; Ільман, Валерій МихайловичUKR: У статті побудовано структури вільних інтервальних об'єктів і формальної інтервальної граматики. Граматична структура враховує умову сумісності інтервалів у ланцюжкових конструкціях породженої мови.Item Інтеграція мережного обладнання АСК ВП УЗ та АСК ПП УЗ, підключення його до ЄМПД(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2009) Івченко, Юрій Миколайович; Івченко, Валентина Гаврилівна; Гондар, О. М.UKR: У статті запропоновано інтеграцію вузлів мережі передачі даних для автоматизованих систем керування вантажними та пасажирськими перевезеннями (АСК ВП та ПП), що дає можливість більш ефективно використовувати мережне обладнання та канали зв'язку.Item Измерение электромагнитных помех в обратной тяговой сети(Днепропетровский национальный университет железнодорожного транспорта имени академика В. Лазаряна, Днепропетровск, 2009) Сердюк, Татьяна Николаевна; Завгородний, Александр Викторович; Гаврилюк, Владимир ИльичUK: Запропоновано оригінальний метод автоматизованого вимірювання електромагнітних завад у зворотній тяговій мережі, який реалізовано на базі вагону -лабораторії «Автоматика, телемеханіка та зв'язок». Для наукового обґрунтування методу розроблено математичну модель зворотної тягової мережі, яка дозволила отримати математичні вирази зміни гармонійних складових напруги та струму в рейковій мережі з урахуванням неоднорідності ліній для подальшого аналітичного визначення джерела завади.Item Узагальнення методу ідентифікації лінійних динамічних систем за допомогою імпульсного сигналу(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2009) Рибалка, Роман Володимирович; Гаврилюк, Володимир Ілліч; Романцев, Іван ОлеговичUKR: Пропонується модифікація методу ідентифікації лінійних систем за імпульсною характеристикою, що розширює область його застосування. Наведено результати досліджень на прикладі лінійної динамічної стаціонарної дискретної системи.Item Діагностування стану реле з використанням штучних нейронних мереж(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2009) Дуб, Віктор ЮрійовичUK: В даній роботі автором виконано наукове обґрунтування методу діагностування електромагнітних нормально діючих реле постійного струму за допомогою нейронних мереж.Item Обґрунтування оптимальних характеристик оптичного каналу вимірювання механічних параметрів електромагнітних реле(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2009) Бондаренко, Борис Маврович; Профатилов, Володимир Іванович; Разгонов, Адам ПантелійовичUKR: У статті наведено наукове обґрунтування й вибір оптимальних характеристик оптичного каналу для вимірювання динамічних характеристик зміни повітряного зазору між якорем і сердечником реле, що дозволяє автоматизувати процес вимірювання механічних параметрів реле залізничної автоматики.Item Применение графов и автоматов к расчету колебаний дискретно-континуальных балок(Днепропетровский национальный университет железнодорожного транспорта имени академика В. Лазаряна, Днепропетровск, 2009) Распопов, Александр СергеевичRU: Составлены топологические модели для продольных и крутильных колебаний стержневых конструкций с различными сосредоточенными включениями в распределенную массу, жесткость упругой среды и жесткость стержня. Показана высокая эффективность применения теорий графов и автоматов расчетах свободных колебаний дискретно-континуальных балок.Item Порівняльний аналіз напружено-деформованого стану двох варіантів підсилення конструкції земляного полотна(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2009) Петренко, Володимир Дмитрович; Гузченко, Віктор Трохимович; Тютькін, Олексій Леонідович; Алхдур, Ахмад Муса МахмудUKR: В роботі представлено результати порівняльного аналізу двох варіантів підсилення земляного полотна. Математичне моделювання, проведене на основі методу скінченних елементів, дало змогу свідчити, що обидва варіанти підсилення позитивно впливають на напружено-деформований стан земляного полотна.