Випуск 29
Permanent URI for this collectionhttp://crust.ust.edu.ua/handle/123456789/230
UK:
Зі статтями авторів, що не працюють в ДНУЗТ, можна ознайомитится на сайті Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського або на сайті журналу "Наука та прогрес транспорту."
EN:
Articles of authors who are not employees DNURT, is available online at Vernadsky National Library of Ukraine or on the website of the journal " Science and Transport Progress "
Browse
Item Выбор энергосберегающих режимов работы электротяговых сетей на базе нечеткого описания их состояний(Днепропетровский национальный университет железнодорожного транспорта имени академика В. Лазаряна, Днепропетровск, 2009) Доманская, Галина АнатольевнаUK: У статті запропоновано підхід до реалізації енергозберігаючіх технологій тягового електропостачання залізниць, що використовує нечіткі моделі та методи представлення, аналізу і вибору управлінь.Item Оценка расхода топлива или электроэнергии через механическую работу локомотива(Днепропетровский национальный университет железнодорожного транспорта имени академика В. Лазаряна, Днепропетровск, 2009) Корженевич, Иван ПетровичUK: Розглядається зв'язок механічної роботи локомотива з витратами палива або електроенергії.Item Совершенствование порядка компенсации в денежной форме за утерянные (поврежденные) грузовые вагоны других государств(Днепропетровский национальный университет железнодорожного транспорта имени академика В. Лазаряна, Днепропетровск, 2009) Гненный, Олег НиколаевичUK: У роботі встановлено, що вартість загублених (пошкоджених) вагонів, яка визначається відповідно до діючого порядку компенсації збитків, значно відрізняється від ринкової вартості. Виявлено, шо ця відмінність пов'язана з невідповідністю нормативних цін на нові вагони цінам заводів-виробників. а також невідповідністю методу визначення зносу вагона до зв'язку вартості та терміну експлуатації вагона, шо склався на ринку. Пропонується при виборі грошової форми компенсації збитків на вибір залізничної адміністрації-власниці визначати вартість вагона за незалежною (експертною) оцінкою або за встановленими нормами. При цьому змінити метод визначення зносу вагона з прямолінійного на метод зменшуваного залишку. Крім того, доцільно забезпечити періодичне оновлення нормативних цін на нові вагони.Item Нейтрализация облака токсичного газа в атмосфере(Днепропетровский национальный университет железнодорожного транспорта имени академика В. Лазаряна, Днепропетровск, 2009) Беляев, Николай Николаевич; Лисняк, Владимир МихайловичUK: На базі розробленої тривимірної чисельної моделі виконано розрахунок процесу нейтралізації токсичної речовини в атмосфері. Модель базується на чисельному інтегруванні 3D рівняння конвективно-дифузійного переносу домішки. Наводяться результати обчислювального експерименту щодо прогнозу рівня забруднення атмосфери.Item Логістичний підхід у створенні ефективного механізму управління пасажирськими перевезеннями залізничним транспортом(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2009) Копитко, Василь ІвановичUK: Розглядається логістична концепція управління пасажирськими перевезенням залізничним транспортом, що передбачає створення логістичних центрів, які повинні поєднувати ринковий механізм із державним регулюванням. Обґрунтовано, що умовою ефективної роботи логістичних центрів є визначення основних факторів, за якими можна впровадити класифікацію пасажиропотоків. що дасть можливість прогнозувати поведінку логістичної структури на ринку пасажирських перевезень.Item Організаційно правові основи застосування повітряних суден в аграрному секторі економіки України(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2009) Баран, Р. Т.; Баран, Леся МиколаївнаUK: Авторами у статті поставлено задачу визначення організаційно-правових основ застосування авіації в аграрному секторі економіки України на прикладі авіаційно-хімічних робіт. їх законодавчого забезпечення і екологічної безпеки проведення у практиці сільськогосподарського виробництва. Запропоновано базові моделі економіки авіаційних робіт та форми внесення змін і доповнень у чинне законодавство з огляду на економічну безпеку сільгоспвиробництва.Item Измерение электромагнитных помех в обратной тяговой сети(Днепропетровский национальный университет железнодорожного транспорта имени академика В. Лазаряна, Днепропетровск, 2009) Сердюк, Татьяна Николаевна; Завгородний, Александр Викторович; Гаврилюк, Владимир ИльичUK: Запропоновано оригінальний метод автоматизованого вимірювання електромагнітних завад у зворотній тяговій мережі, який реалізовано на базі вагону -лабораторії «Автоматика, телемеханіка та зв'язок». Для наукового обґрунтування методу розроблено математичну модель зворотної тягової мережі, яка дозволила отримати математичні вирази зміни гармонійних складових напруги та струму в рейковій мережі з урахуванням неоднорідності ліній для подальшого аналітичного визначення джерела завади.Item Адгезійний механізм зношування при терті(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2009) Артемчук, Віктор Васильович; Грічаний, Микола Андрійович; Лемешев, О. В.UA: У статті розглянуті питання механізму адгезійного зношування. Наведено дію даного виду зносу на прикладі роботи поглинаючого пружинно-фрикційного апарату.Item Економічний аналіз впливу розвитку інвестицій на заходи з безпеки руху(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2009) Пшінько, Олександр МиколайовичUK: Наведено дані з аналізу показників безпеки руху поїздів на залізницях України. Розглянуто динаміку інвестицій у заходи з безпеки руху по господарствах залізниць.Item Динамические свойства тягового привода как одномерной электромеханической системы(Днепропетровский национальный университет железнодорожного транспорта имени академика В. Лазаряна, Днепропетровск, 2009) Кедря, Михаил Михайлович; Кумпан, М. Л.RUS: Рассматривается одномерная электромеханическая система с тяговым электрическим приводом последовательного возбуждения. Приведены дифференциальные уравнения, структурная схема и передаточная функция по входному действию. Рассмотрены режимы работы системы при детерминированных и случайных воздействиях.Item Обґрунтування оптимальних характеристик оптичного каналу вимірювання механічних параметрів електромагнітних реле(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2009) Бондаренко, Борис Маврович; Профатилов, Володимир Іванович; Разгонов, Адам ПантелійовичUKR: У статті наведено наукове обґрунтування й вибір оптимальних характеристик оптичного каналу для вимірювання динамічних характеристик зміни повітряного зазору між якорем і сердечником реле, що дозволяє автоматизувати процес вимірювання механічних параметрів реле залізничної автоматики.Item Преобразователь формы напряжения для системы электроснабжения контактной сети переменного тока(Днепропетровский национальный университет железнодорожного транспорта имени академика В. Лазаряна, Днепропетровск, 2009) Панасенко, Николай Васильевич; Гончаров, Юрий Петрович; Замаруев, Владимир Васильевич; Кривошеев, Сергей Юрьевич; Иванов, А. Е.; Морозов, П. П.; Сыченко, Виктор ГригорьевичUKR: Розглянуто структури перетворювачів синусоїдальної напруги в напругу квазіпрямоугольной форми, що дозволяють до двох разів підвищити пропускну здатність контактної мережі.Item Інтеграція мережного обладнання АСК ВП УЗ та АСК ПП УЗ, підключення його до ЄМПД(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2009) Івченко, Юрій Миколайович; Івченко, Валентина Гаврилівна; Гондар, О. М.UKR: У статті запропоновано інтеграцію вузлів мережі передачі даних для автоматизованих систем керування вантажними та пасажирськими перевезеннями (АСК ВП та ПП), що дає можливість більш ефективно використовувати мережне обладнання та канали зв'язку.Item Мономиальные (1, о, -1)-матрицы четвертого порядка, изоморфные группе кватернионов(Днепропетровский национальный университет железнодорожного транспорта имени академика В. Лазаряна, Днепропетровск, 2009) Кравец, Виктор Владимирович; Кравец, Тамила Викторовна; Харченко, Александр ВалерьевичUK: Розглядається множина прямих і протилежних елементів, які співставляються чотиривимірному ортонормованому базису. На цій кінцевій множині формується сукупність парних підстановок четвертої степені у вигляді добутку двох транспозицій. Кінцева множина підстановок представляється мономіальними (1. 0. —1)-матрицями четвертого порядку. Встановлюється ізоморфність групи кватерніонів і двох некомутативних підгруп 8-го порядку. Досліджуються властивості чотирьох сукупностей базисних матриць, які відповідають кватерніонним матрицям.Item Cпеціалізована модель задачі про призначення дія складання розкладу занять вищих навчальних закладів(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2009) Разумов, Сергій Юр'євичUK: Розглянуто метод моделювання складання розкладу занять ВНЗ як задача про призначення з обмеженнями з неоднорідними параметрами, основні напрямки розробки.Item Методика визначення розкриття тріщини в залізобетонній армованій балці таврового профілю(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2009) Лучко, Йосип Йосипович; Іваник, Є. Г.UK: У статті викладено методику визначення ширини розкриття тріщини у залізобетонній балці таврового профілю в залежності від геометричних розмірів полиці і стінки, зовнішнього навантаження і проценту армування.Item Оцінка впливу конструктивних особливостей тягового привода локомотива на напружений стан його елементів(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2009) Бондарєв, Олександр МатвійовичUK: У статті наведені результати досліджень з визначення рівнів навантаженості і напружень в елементах тягового приводу, які можуть виникати в умовах експлуатації, при різних варіантах тягової передачі. На підставі виконаних розрахунків вносяться рекомендації щодо параметрів елементів тягової передачі, при яких забезпечується їх міцність.Item Применение графов и автоматов к расчету колебаний дискретно-континуальных балок(Днепропетровский национальный университет железнодорожного транспорта имени академика В. Лазаряна, Днепропетровск, 2009) Распопов, Александр СергеевичRU: Составлены топологические модели для продольных и крутильных колебаний стержневых конструкций с различными сосредоточенными включениями в распределенную массу, жесткость упругой среды и жесткость стержня. Показана высокая эффективность применения теорий графов и автоматов расчетах свободных колебаний дискретно-континуальных балок.Item Оптимизация трехмерного моделирования при машиностроительном и строительном конструировании в образовательном процессе(Днепропетровский национальный университет железнодорожного транспорта имени академика В. Лазаряна, Днепропетровск, 2009) Краснюк, Андрей Витальевич; Татаринов, Александр Федорович; Ульченко, Татьяна ВладимировнаUK: У статті розглядаються можливості системи AutoCAD у побудові тривимірних твердотільних моделей і аналізуються оптимальні способи проектування для будівельних і машинобудівних креслень. Наведено приклади і обґрунтування вибору способу побудови твердотільної моделі.Item Пути совершенствования конструкции тележки грузового вагона(Днепропетровский национальный университет железнодорожного транспорта имени академика В. Лазаряна, Днепропетровск, 2009) Босов, Аркадий Аркадьевич; Мямлин, Сергей Витальевич; Панасенко, Виталий Яковлевич; Клименко, Ирина ВладимировнаUK: У статті наведено аналіз чинників, що впливають на знос пари «колесо-рейка», і зроблений висновок про доцільність створення у вузлі «боковина-букса» кінематичної пари третього роду.Item Інтервальні об'єкти та їх граматичні структури(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2009) Скалозуб, Владислав Васильович; Ільман, Валерій МихайловичUKR: У статті побудовано структури вільних інтервальних об'єктів і формальної інтервальної граматики. Граматична структура враховує умову сумісності інтервалів у ланцюжкових конструкціях породженої мови.Item Вип. 29 Вісник Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2009)UK: У статтях наведені наукові дослідження, виконані авторами в Дніпропетровськом національному університеті залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна та інших організаціях. Статті присвячені вирішенню актуальних питань залізничного транспорту по наступних напрямках: автоматизовані системи керування, екологія на транспорті, економіка транспорту, електричний транспорт, залізнична колія, моделювання задач транспорту та екології, ремонт та експлуатація засобів транспорту, рухомий склад і тяга поїздів, транспортне будівництво. Вісник становить інтерес для працівників науково-дослідних організацій, викладачів вищих навчальних закладів, докторантів, аспірантів, магістрантів та інженерно-технічних працівників.Item К вопросу о категории прибыли(Днепропетровский национальный университет железнодорожного транспорта имени академика В. Лазаряна, Днепропетровск, 2009) Мямлин, Владислав ВитальевичUKR: Розглянуто економічну категорію — «прибуток». Показано суперечності та необґрунтованість існуючої фінансово-економічної моделі хазяйнування, побудованої тільки на «прибутковій» парадигмі. Показано, як «прибуток» впливає на невідповідність пропозиції товарів та платоспроможного попиту на них. Запропоновано будувати закони економіки, виходячи не з приватних інтересів окремих соціальних груп, а із всебічних законів Природи. Запропоновано перейти від максимізації «прибутку» до максимізації заробітної платні. Категорію «прибуток» взагалі запропоновано виключити з фінансово-економічної моделі хазяйнування як зайву та вигадану категорію, що постійно веде економічну систему в бік кризи.Item Научно-техноэкономический подход и некоторые теоретико-экспериментальные разработки по использованию техногенных отходов в строительстве(Днепропетровский национальный университет железнодорожного транспорта имени академика В. Лазаряна, Днепропетровск, 2009) Большаков, Владимир Иванович; Савин, Л. С.; Приходько, А. П.; Пшинько, Александр Николаевич; Савин, Ю. Л.; Дубов, Т. Н.; Савин, Е. Ю.RU: В статье предложен научно-техноэкономический поход по использованию техногенних отходов в строительстве. Даны теоретико-эксперементальные разработки по кинетике коррозии стали в натриево-кальциевых силикатах с заменой аниона кислорода на фтор и хлорю В работе приведены фізико-химические принципы с создания нового подкласса стекол с участием хлорсодержащих анионных комплексов.Item Проблеми формування загальноєвропейської транспортної політики(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2009) Міщенко, Максим ІвановичUK: Досліджуються проблеми розвитку загальноєвропейського транспортного законодавства в галузі залізничного транспорту з середини 60-х років до теперішнього часу.Item Порівняльний аналіз напружено-деформованого стану двох варіантів підсилення конструкції земляного полотна(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2009) Петренко, Володимир Дмитрович; Гузченко, Віктор Трохимович; Тютькін, Олексій Леонідович; Алхдур, Ахмад Муса МахмудUKR: В роботі представлено результати порівняльного аналізу двох варіантів підсилення земляного полотна. Математичне моделювання, проведене на основі методу скінченних елементів, дало змогу свідчити, що обидва варіанти підсилення позитивно впливають на напружено-деформований стан земляного полотна.Item Уніфікація як критерій порівняльної оцінки структурних схем тягового електровоза(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2009) Муха, Андрій МиколайовичUKR: У статті проведено порівняльний аналіз різних варіантів структурних схем статичного перетворювача для тягового привода перспективних багатосистемних електровозів. В якості критерію порівняльної оцінки запропоновано використовувати значення основних показників уніфікації функціональних вузлів, які входять до складу перетворювача.Item Діагностування стану реле з використанням штучних нейронних мереж(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2009) Дуб, Віктор ЮрійовичUK: В даній роботі автором виконано наукове обґрунтування методу діагностування електромагнітних нормально діючих реле постійного струму за допомогою нейронних мереж.Item Аналіз режимів напруги на приєднаннях тягових підстанцій змінного струму(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2009) Сиченко, Віктор Григорович; Босий, Дмитро ОлексійовичUKR: У статті наведено результати досліджень режимів напруги на шинах тягових підстанцій змінного струму в первинній, районній та тяговій мережі. Отримано числові характеристики розподілів густини ймовірностей напруги. Проаналізовано автокореляційні функції напруги прямої та зворотної послідовності.Item Діагностика електродвигунів стрілкових переводів на основі нейронно-мережного моделювання даних спектрального розкладання струмів(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2009) Швець, Олег МихайловичUA: Запропоновано метод автоматизованої діагностики електродвигунів, шо використовує ненронну мережу, яка виявляє несправності електродвигуна на основі аналізу частотного спектру струму, що протікає через двигун.Item Модель колійного розвитку для імітаційного моделювання гіркових процесів(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2009) Козаченко, Дмитро МиколайовичUKR: Наведено структуру моделі колійного розвитку для імітаційного моделювання процесу розформування-формування вантажних поїздів на сортувальних гірках. Модель побудована на основі зважених орієнтованих графів. Поздовжній профіль гірки апроксимовані кубічним сплайном.Item Узагальнення методу ідентифікації лінійних динамічних систем за допомогою імпульсного сигналу(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2009) Рибалка, Роман Володимирович; Гаврилюк, Володимир Ілліч; Романцев, Іван ОлеговичUKR: Пропонується модифікація методу ідентифікації лінійних систем за імпульсною характеристикою, що розширює область його застосування. Наведено результати досліджень на прикладі лінійної динамічної стаціонарної дискретної системи.Item Условия компенсации механических и магнитных потерь мощности при взаимной нагрузке тяговых электрических машин по схеме Потье(Днепропетровский национальный университет железнодорожного транспорта имени академика В. Лазаряна, Днепропетровск, 2009) Афанасов, Андрей МихайловичUK: Розглядаються умови компенсації магнітних і механічних втрат при випробуванні тягових електричних машин за схемою Потьє.Item Вплив фінансово-економічної кризи на діяльність залізничного транспорту України(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2009) Корженевич, Іван Петрович; Мельянцова, Юлія Петрівна; Олініченко, І. В.; Бараш, Юрій СавелійовичUK: В даній статті проведено аналіз впливу фінансово-економічної кризи на економіку України та залізничну галузь.