Навчально-науковий центр "Організація будівництва та експлуатації доріг" ДІІТ (раніше Факультет "Організація будівництва доріг та експлуатація колії")
Permanent URI for this communityhttp://crust.ust.edu.ua/handle/123456789/535
ENG: Educational and Scientific Center "Organisation of Conctruction and Operation of Roads" DIIT (Faculty "Organisation of Construction Roads and Operation of the Way")
Browse
Item Исследование работы тупых крестовин под подвижной нагрузкой(Днепропетровский институт инженеров железнодорожного транспорта, 1963-12-20) Орловский, Анатолий НиколаевичRUS: Проведенные исследования показали, что при перекатывании колес подвижного состава по тупым крестовинам возникают большие дополнительные вертикальные динамические силы. Эти силы являются основной причиной быстрого износа тупых крестовин. Улучшение продольного профиля тупых крестовин можно добиться соответствующей проектировкой сердечника.Item Исследование влияния подуклонки на напряжения в рельсах и их деформации в кривых участках пути на железобетонных шпалах(Днепропетровский институт инженеров железнодорожного транспорта, 1968-11-10) Татуревич, Анатолий ПавловичRU: В диссертационной работе влияние подуклонки на работу рельсов под поездной нагрузкой исследуется комплексно как по внутренней, так и по наружной нитям кривой. Задача решается теоретическим и экспериментальным путем с использованием ЭЦВМ, а также современных средств тензометрии.Item Исследование некоторых вопросов работы пути на блочном железобетонном подрельсовом основании(Днепропетровский институт инженеров железнодорожного транспорта, 1970-02-21) Волошко, Юрий ДаниловичRUS: Исследованы статика и динамика перегонной конструкции пути. Разработана методика аналитического определения рациональных упругих параметров пути с железобетонными элементами основания. Изучено силовое взаимодействие пути с колесами подвижного состава.Item О местном упругом деформировании головки и шейки рельса(Днепропетровский институт инженеров железнодорожного транспорта, 1970-05-11) Шпак, Тарас МакаровичRUS: Проведено исследование верхнего строения пути. Изучено повышение эксплуатационной стойкости рельсов за счет совершенствования системы использования рельсов, конструкции профиля, норм устройства и содержания пути и подвижного состава.Item Дослідження особливостей взаємодії колії і рухомого складу в зоні хрестовини стрілочного переводу з залізобетонними брусами(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. А. Лазаряна, 1998-04-20) Мойсеєнко, Костянтин ВолодимировичUK: Розроблена нова методика виміру поверхні кочення хрестовини і удосконалена методика розрахунку всього спектра вертикальних нерівностей в межах конкретної хрестовини. Одержано цифрові дані, що характеризують стан бандажів колісних пар піввагонів, які обертаються на мережі доріг України в сучасних умовах експлуатації.Item Выбор рациональных значений жесткости связи наклонной тяги с кузовом электровоза ДЭ1(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту ім. академіка В. Лазаряна, 2002) Блохин, Евгений Петрович; Данович, Виктор Данилович; Коротенко, Михаил Леонидович; Клименко, Ирина Владимировна; Мямлин, Сергей Витальевич; Недужая, Лариса АлександровнаRU: В работе рассмотрены вопросы о выборе рациональных значений жесткости связи наклонной тяги с кузовом электровоза при его движении в режиме тяги и выбега. После проведения теоретических исследований был сделан вывод, что величина жесткости не должна превышать 10 000 кН.Item Обгрунтування норм утримання колії в перехідних кривих по неспівпадінню відводів кривизни та підвищення(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна., 2002-09-18) Халіпова, Наталія ВолодимирівнаUK: Робота присвячена обгрунтуванню норм утримання колії та норм допустимих швидкостей руху в перехідних кривих з неспівпаданнями відводів кривизни і підвищення зовнішньої рейки. Отримані теоретичні та практичні результати використані при розробці норм утримання колії в процесі її експлуатації.Item Розробка метода оптимальної перебудови ділянки залізниці для організації швидкісного руху поїздів(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2003) Курган, Микола БорисовичUK: Запропонований метод оптимізації базується на використанні неадитивної функції скорочення часу руху поїздів на ділянках (об’єктах), що підлягають реконструкції. Ефект у процедурі оптимізації досягається завдяки введенню нових полуадитивних (знизу і зверху) функцій, що скорочує час оптимізації у порівнянні з прямим перебором варіантів.Item Обґрунтування параметрів плану лінії для ліквідації бар’єрних місць при реконструкції залізниці(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2003) Рибкін, Віктор Васильович; Курган, Микола Борисович; Халіпова, Наталія Володимирівна; Харлан, Володимир ІвановичUK: Запропонований підхід обґрунтування параметрів плану лінії для ліквідації бар’єрних місць базується на моделюванні просторових коливань вантажного і пасажирського вагонів, що забезпечує комфортабельність їзди пасажирів при провадженні швидкісного руху.Item Исследования напряженно-деформированного состояния пути со скреплением КПП(Днепропетровский национальный университет железнодорожного транспорта имени академика В. Лазаряна, Днепропетровск, 2003) Уманов, Марк Ионович; Ковалев, Вячеслав Викторович; Сова, С. Н.UK: Проведена оцінка напружено-деформованого стану колії зі скріпленнями КПП під впливом дослідного рухомого складу, а також жорсткостних характеристик такої колії. Зіставлення цих показників з аналогічними для колії зі скріпленнями КБ показали досить близьку відповідність.Item История, достижения, перспективы отраслевой путеиспытательной научно-исследовательской лаборатории Днепропетровского национального университета железнодорожного транспорта имени академика В. Лазаряна(Днепропетровский национальный университет железнодорожного транспорта имени академика В. Лазаряна, Днепропетровск, 2003) Рыбкин, Виктор Васильевич; Моисеенко, Констатин ВладимировичUK: У статті подана історія розвитку і основні напрямки діяльності Галузевої колієвипробувальної науково-дослідної лабораторії Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна.Item Моделювання життєвого циклу залізничних рейок в колії(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2003) Рибкін, Віктор Васильович; Баль, Олена МиронівнаUK: В статті здійснюється моделювання життєвого циклу рейок в колії з метою визначення і прогнозування їх стану в будь-який момент часу.Item Биографический очерк о Моисее Абрамовиче Фришмане(Днепропетровский национальный университет железнодорожного транспорта имени академика В. Лазаряна, Днепропетровск, 2003) Рыбкин, Виктор Васильевич; Кутный, Е. А.Item Критерии определения допускаемой скорости движения в кривых(Днепропетровский национальный университет железнодорожного транспорта имени академика В. Лазаряна, Днепропетровск, 2003) Курган, Николай БорисовичUK: Проаналізовані наявні критерії визначення допустимої швидкості руху в кривих, вказані напрямки розвитку при розгляданні швидкісного руху.Item Оцінка параметрів пружної клеми марки КП-5.2(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2003) Костюк, Михайло Дмитрович; Рибкін, Віктор Васильович; Бондаренко, Ірина Олександрівна; Іванченко, Н. М.UKR: У даній роботі проведена чисельна оцінка параметрів працездатності пружної клеми марки КП-5.2. Визначені геометричні характеристики поперечного перерізу клеми, жорсткість клеми, а також виконані перевірні розрахунки клеми на міцність та витривалість.Item Влияние параметров грунта на значения вертикального модуля упругости пути(Днепропетровский национальный университет железнодорожного транспорта имени академика В. Лазаряна, Днепропетровск, 2003) Данович, Виктор Данилович; Рыбкин, Виктор Васильевич; Патласов, Александр Михайлович; Бондаренко, Ирина АлександровнаUKR: У данній роботі доведена необхідність корегування значень вертикального модуля пружності колії шляхом врахування роду грунта земляного полотна, його стану та товщини й стану баластного шару. Надана чисельна оцінка параметрів, що впливають на модуль пружності колії.Item Современные тенденции развития конструкций тележек локомотивов(Днепропетровский национальный университет железнодорожного транспорта имени академика В. Лазаряна, Днепропетровск, 2003) Клименко, Ирина ВладимировнаRU: В статье приводится описание современных конструкций тележек с улучшенными динамическими характеристиками для скоростных электровозов и тепловозов зарубежного и украинского производства, а также тенденции развития отечественного электровозостроения.Item Раціоналізація перебудови кривих в плані при підвищенні швидкостей руху поїздів(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2003) Рибкін, Віктор Васильович; Курган, Дмитро Миколайович; Курган, Микола Борисович; Харлан, Володимир ІвановичUKR: Запропонований підхід перебудови кривих в плані базується на мінімізації дії вантажного рухомого складу на колію і комфортабельній їзді пасажирів при впровадженні швидкісного руху.Item Знаходження вертикальної нерівності залізничної колії вагона-колієвимірника(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2003) Рибкін, Віктор Васильович; Сисин, Микола ПетровичUK: У статті пропонуються два способи знаходження вертикальної нерівності колії в залежності від вимірів вагона–колієвимірника–на основі тригонометричних рядів і чисельний спосіб. Для оцінки точності вимірювань було визначено вертикальні нерівності по обох рейкових нитках і перекос, який було порівняно з виміряним перекосом.Item Определение допускаемых скоростей движения грузовых вагонов по ж.-д. путям колеи 1520 мм(Днепропетровский национальный университет железнодорожного транспорта имени академика В. Лазаряна, Днепропетровск, 2003) Рыбкин, Виктор Васильевич; Мямлин, Сергей Витальевич; Рейдемейстер, Алексей Геннадьевич; Трякин, А. Г.; Халипова, Наталья Владимировна; Данович, Виктор ДаниловичUK: Стаття присвячена питанням установлення допустимих швидкостей руху різних типів чотиривісних вантажних вагонів з візками моделей 18-100 (ЦНДІ-Х3) при різному завантаженні. Наведено результати комплексних досліджень динамічних якостей вагонів і оцінений їхній вплив на залізничну колію. У результаті досліджень пропонується установити диференційований підхід до установлення допустимих швидкостей руху для порожніх і навантажених вагонів.Item Применение номограмм для определения возвышения наружного рельса и допускаемых скоростей движения в кривых(Днепропетровский национальный университет железнодорожного транспорта имени академика В. Лазаряна, Днепропетровск, 2003) Рыбкин, Виктор Васильевич; Патласов, Александр Михайлович; Власенко, А. В.UKR: У статті розглядається алгоритм побудови номограми для визначення підвищення зовнішньої рейки та допустимих швидкостей руху рухомого складу у кривих ділянках залізничної колії. Наводиться приклад використання номограми, побудованої за допомогою табличного процесора Microsoft Excel, для конкретних вихідних даних.Item Обеспечение точности съемки кривых при возрастании скоростей движения поездов(Днепропетровский национальный университет железнодорожного транспорта имени академика В. Лазаряна, Днепропетровск, 2003) Корженевич, Иван Петрович; Ренгач, Николай ГригорьевичUK: В умовах підвищення швидкості руху поїздів зростають вимоги до утримання кривих ділянок колії. У статті проаналізовані відомі методи зйомки кривих з точки зору точності інформації, що отримується. Надані рекомендації щодо технологій зйомки для підвищення точності.Item Результаты определения фактических значений жесткости пути для исследований взаимодействия пути и подвижного состава(Днепропетровский национальный университет железнодорожного транспорта имени академика В. Лазаряна, Днепропетровск, 2003) Татуревич, Анатолий ПавловичUK: У роботі викладені результати визначення фактичних жорсткостей і модулів пружності колії для дослідження взаємодії колії і рухомого складу з врахуванням конструкцій верхньої будови колії, що змінилися за останні роки, особливо на залізобетонних шпалах. Уточнено значення модулів пружності підрейкових основ при горизонтальному вигині і крутінні рейкових ниток.Item Управление структурообразованием в активированном гидротехническом бетоне(Днепропетровский национальный университет железнодорожного транспорта имени академика В. Лазаряна, Днепропетровск, 2003) Клочко, Борис Григорьевич; Горидько, Д. В.; Пунагин, В. В.UK: У статті подані результати експериментально-теоретичних досліджень процесів структуроутворення активованої цементної матриці бетону. Показана можливість одержання бетонів з проектними експлуатаційними властивостями.Item Спосіб вимірювання часу розповсюдження акустичних коливань в матеріалах(ДП "Український інститут промислової власності", м. Київ, 2004) Гришечкін, Сергій АнатолійовичUA: Спосіб вимірювання часу розповсюдження акустичних коливань в матеріалах полягає у їх випромінюванні в матеріалах, прийманні після проходження через матеріал, встановленні двох рівнів електричного сигналу, вимірюванні часу досягнення переднім фронтом прийнятого коливання першого рівня та визначенні часу корекції. При цьому другий рівень встановлюють рівним амплітуді першої півхвилі сигналу.Item Поперечні сили в рейках колії, що виникають під час руху поїздів по прогінниих будовах типу 690/7К(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2004) Борщов, Володимир Ілліч; Журбенко, Михайло Кузьмич; Трякін, А. П.UK: Робота присвячена експериментальному визначенню величин поперечних сил у рейках колії на прогінних будовах типу 690/7К під час руху по ним поїздів.Item Трещинообразование бетона в процессе эксплуатации конструкций(Днепропетровский национальный университет железнодорожного транспорта имени академика В. Лазаряна, Днепропетровск, 2004) Клочко, Борис Григорьевич; Кушвид, А. А.RU: В статье представлены результаты экспериментально-теоретических исследований условий разрушения бетона в конструкциях, подвергнутых воздействию агрессивных сред. Приведены возможные механизмы микротрещинообразования в зависимости от структуры бетона.Item Модифицированный регрессионный анализ в структурном моделировании(Днепропетровский национальный университет железнодорожного транспорта имени академика В. Лазаряна, Днепропетровск, 2004) Босов, Аркадий Аркадьевич; Мухина, Наталья АнатольевнаRU: Рассмотрена задача структурного моделирования с помощью специальным образом организованного регрессионного анализа.Item Результаты экспериментальных исследований по воздействию на путь электровоза ДС3-001(Днепропетровский национальный университет железнодорожного транспорта имени академика В. Лазаряна, Днепропетровск, 2004) Рыбкин, Виктор Васильевич; Уманов, Марк Ионович; Татуревич, Анатолий Павлович; Цыганенко, Владимир Вениаминович; Халипова, Наталья Владимировна; Ковалев, Вячеслав ВикторовичUK: Проведено результати експериментальних досліджень електровоза ДС3-001 по впливі на колію у прямих, кривих радіуса 400 і 600 м, а також у межах стрілочних переводів марки 1/9 і 1/11.Item Спосіб електролітичного осадження багатошарових сплавів кобальт-фосфор(ДП "Український інститут промислової власності", м. Київ, 2004) Заблудовський, Володимир Олександрович; Штапенко, Едуард Пилипович; Гулівець, Олексій Миколайович; Ганіч, Руслан Пилипович; Баскевич, Олександр Семенович; Дудкіна, Валентина Василівна; Кайсін, Станіслав ГеннадійовичUA: Спосіб електролітичного осадження багатошарових сплавів кобальт-фосфор імпульсним струмом із електроліту полягає у тому, що осадження проводять групами імпульсного струму, що чергуються, частотою імпульсів струму f = 30-50 Гц та шпаруватістю імпульсів струму у непарних групах Q ≤ 4, у парних групах - Q ≥ 16.Item Спосіб електролітичного осадження аморфного сплаву нікель-фосфор(ДП "Український інститут промислової власності", м. Київ, 2004) Заблудовський, Володимир Олександрович; Гулівець, Олексій Миколайович; Штапенко, Едуард Пилипович; Ганіч, Руслан Пилипович; Баскевич, Олександр Семенович; Герасименко, Дмитро ВалерійовичUK: Спосіб електролітичного осадження аморфного сплаву нікель-фосфор струмом із розчину електроліту, що містить домішку гіпофосфіту натрію, в якому осадження проводять імпульсним струмом шпаруватістю при частотах слідування імпульсів Гц із розчину електроліту при температурі 18-20 °С, що містить гіпофосфіту натрію 7-8 г/л .Item Використання рухомого складу з розсувними колісними парами на напрямку Київ–Львів–Мостиська II(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2004) Піх, Б. П.; Корженевич, Іван Петрович; Курган, Микола БорисовичUK: Наведені аналіз траси і результати динамічних випробувань вагонів з розсувними колісними парами на напрямку Київ–Львів.Item Обеспечение стойкости бетона в условиях агрессивной среды(Днепропетровский национальный университет железнодорожного транспорта имени академика В. Лазаряна, Днепропетровск, 2004) Клочко, Борис Григорьевич; Бычков, С. А.; Момот, Виталий Александрович; Кушвид, А. А.; Горидько, Д. В.; Пунагин, В. В.RU: В статье представлены результаты экспериментально-теоретических исследований, направленных на повышение сульфатостойкости бетона сооружений, эксплуатирующихся в условиях сульфатной агрессии. Показано, что использование математической модели коррозионной стойкости бетона дает возможность рассчитывать коэффициент сульфатостойкости и прогнозировать долговечность железобетонных конструкций.Item Аналіз можливості застосування в Україні рухомого складу з примусовим нахилом кузова вагонів при організації швидкісного руху(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2004) Зубко, А. П.; Корженевич, Іван Петрович; Курган, Микола Борисович; Курган, Дмитро МиколайовичUKR: Проведений аналіз і визначена сфера застосування рухомого складу з примусовим нахилом кузова вагонів.Item Розвиток основних дефектів залізобетонних прогінних будов залізничних мостів у часі(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2004) Борщов, Володимир Ілліч; Климов, В. І.UA: Аналізується розвиток дефектів водовідводу, захисного шару бетону і корозії арматури, а також вилуговування розчину залізобетонних залізничних прогінних будов із звичайною стрижневою арматурою в часі. Встановлено залежність розвитку дефектів у часі залежно від конструкції, часу встановлення в міст і норм проектування.Item К вопросу об устойчивости против вкатывания колеса на рельс для пустых грузовых вагонов(Днепропетровский национальный университет железнодорожного транспорта имени академика В. Лазаряна, Днепропетровск, 2004) Рыбкин, Виктор Васильевич; Рейдемейстер, Алексей Геннадьевич; Халипова, Наталья Владимировна; Трякин, А. П.; Данович, Виктор ДаниловичRU: В статье рассматриваются вопросы определения устойчивости против вкатывания гребня колеса на головку рельса для различных моделей порожних четырехосных грузовых вагонов с тележками моделей 18-100 (ЦНИИ-Х3). Исследовано влияние характеристик вагона на время возможного вкатывания гребня колеса при движении вагона по прямой и в кривых малых и средних радиусов.Item Визначення критеріїв оптимізації при перебудові ділянки залізниці для організації швидкісного руху поїздів(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2004) Курган, Микола БорисовичUK: Запропонований новий підхід до розподілу ділянок залізниць на об’єкти оптимізації дозволяє використовувати неадитивні критерії в залежності від поставленої задачі.Item Дослідження динамічних коливань балки на пружній дисипативній основі під дією рухомого навантаження при проходженні силової нерівності колії(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту ім. академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2004) Сисин, Микола Петрович; Рибкін, Віктор Васильович; Патласов, Олександр МихайловичUKR: У даній статті розглядається модель залізничної полотнини, що являє собою балку на пружній інерційній підставі під впливом квазистатичного навантаження, що рухається. Дослідження цієї моделі проводиться в умовах руху навантаження на колію з неоднорідністю гнучкості основи під рейками.Item Неруйнівний ультразвуковий контроль структуроутворення в дисперсних грунтах(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпропетровськ, 2004) Гришечкін, Сергій Анатолійович; Дядюшкін, Д. І.UK: У статті розглянуті результати експериментів з ультразвукового контролю структуроутворення в глинистих ґрунтах. Показаний вплив процесів структуроутворення на швидкість розповсюдження поздовжніх хвиль. Отримані апроксимічні рівняння, які враховують зміну швидкості з часом. Винайдено, що при певній щільності скелета ґрунту процеси структуроутворення ідуть найбільш активно. Запропоновано пояснення цього факту з точки зору теорії іоннолектростатичної взаємодії між дисперсними частинками.Item Наукові основи перебудови існуючих залізниць України для впровадження швидкісного руху поїздів(Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2004) Курган, Микола БорисовичUK: Дисертація присвячена розробці науково-методичних основ і практичних рекомендацій для впровадження швидкісного руху поїздів. Дослідження виконуються з використанням системного підходу, ураховують передумови впровадження швидкісного руху на міжнародних транспортних коридорах у межах України. На основі імовірнісної моделі потоку поїздів, проведених експериментів і теоретичних досліджень розроблена нормативна база для реконструкції плану і поздовжнього профілю швидкісних залізниць. Запропонована комплексна методика дозволяє із заданою ймовірністю розраховувати потрібні капітальні вкладення для перебудови кривих ділянок колії, визначати заходи, впровадження яких зменшує прискорення, що діють на пасажирів, віддаляє час їхньої стомлюваності й покращує комфортабельність їзди. Розроблена математична модель вибору стратегії оптимальної реконструкції залізниці. Застосування методу векторної оптимізації і полуадитивних функцій надає можливість знаходити раціональну швидкість руху на кожному об'єкті чи ділянці за неадитивним критерієм. Отримані теоретичні й практичні результати використані при виконанні науково-дослідних робіт за завданням V Комісії ОСЗ, Міністерства транспорту України, Укрзалізниці, під час розробки чотирьох нормативних документів.