Бакалаврські випускні роботи кафедри Автоматика та телекомунікації (КАТ)
Permanent URI for this collection
ENG: Bachelor thesis Automation and Telecommunications
Browse
Browsing Бакалаврські випускні роботи кафедри Автоматика та телекомунікації (КАТ) by Issue Date
Now showing 1 - 20 of 40
Results Per Page
Sort Options
Item Стійкість рішення диференційного рівняння, що описує роботу параметричного генератора частоти(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2022) Кокулов, Сергій СергійовичUKR: Було проведено аналіз існуючих методів дослідження стійкості рішення диференційного рівняння, яке описує роботу параметричного генератора частоти на колінеарних магнітних полях, який використовується в якості вторинного джерела живлення і в якості засобу захисту від дії перенапруг, від дії розрядів блискавок. В результаті дослідження розглянуто методи Рауса-Гурвіца, Ляпунова та Матьє-Хілла. Проведено аналіз методів дослідження стійкості рішення нелінійного диференційного рівняння другого порядку та обрано найбільш ефективний, яким виявився метод Матьє-Хілла. Він є доволі не складним та не громіздким. Отримано точки на діаграмі нестійкості, які повністю відображають роботу параметричного генератору частоти на неколінеарних магнітних полях і демонструють роботу пристрою після досягнення ним точки біфуркації. Мета роботи: дослідження стійкість рішення диференційного рівняння, що описує роботу параметричного генератора частоти. Об’єкт дослідження: фізичні процеси в роботі параметричного генератора частоти.Item Дослідження режимів роботи чотириквадрантного перетворювача напруги(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2022) Гончаров, Ігор ІгоровичUKR: У роботі була проаналізована робота чотириквадрантного перетворювача напруги. Розглянуто трифазний інвертор напруги, для управління яким, було застосовано метод широтно-імпульсної модуляції, дія якого полягає у зміні ширини імпульсу постійної амплітуди та постійної частоти. Моделювання проведено в програмному середовищі Matlab/Simulink. В результаті моделювання отримано залежності і проведено аналіз змін струму двигуна, електромагнітного моменту і швидкості обертання валу двигуна в залежності від навантаженню на валу двигуна. Мета бакалаврської роботи: дослідити режими роботи чотириквадратного перетворювача напруги. Галузь застосування: чотириквадрантний перетворювач напруги в силових ланцюгах пристроїв живлення і управління пристроями залізничної автоматики, зокрема електроприводи стрілок, шлагбаумів переїзної сигналізації, тощо. Висновок. Проаналізовано роботу чотириквадрантного перетворювача в різних режимах роботи, з можливістю зміни частоти напруги живлення шляхом зміни ковзання, зміною числа пар полюсів, живильної напруги, за допомогою дроселів насичення, та методом широтно-імпульсної модуляції.Item Моделювання процесу обробки сигналу з широтно-імпульсною модуляцією системи передачі даних(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2022) Тихий, Вадим ІгоровичUKR: В даній роботі досліджується моделювання процесу обробки сигналу з широтно-імпульсною модуляцією системи передачі даних. Завданням даної дипломної роботи є моделювання процесу обробки сигналу з широтно-імпульсною модуляцією системи передачі даних. Метою роботи є моделювання процесу обробки сигналу з широтно-імпульсною модуляцією і перешкодами в приймальному пристрої системи передачі інформації. Методи дослідження – перетворення Фур’є, теорія лінійних автоматичних систем, теорія цифрових систем керування. Практична значимість – запропонований метод моделювання може бути використаним для покращення завадостійкості і надійності передавання даних в системах залізничного зв’язку. В першому розділі описано модуляцію сигналів. В другому розділі розглянуто питання імпульсної модуляції. В третьому розділі виконано математичне моделювання каналу зв’язку. В четвертому розділі здійснено комп’ютерне моделювання сигналу з широтно-імпульсною модуляцією. Результати роботи можуть бути використані при проектуванні та дослідженні систем залізничної автоматики та зв’язку (СЗАЗ). Матеріали роботи застосовуються в учбовому процесі університету в дисциплінах Теорія автоматичного керування та Комп’ютерні методи моделювання СЗАЗ.Item Підвищення надійності роботи систем мікропроцесорної централізації шляхом реалізації додаткових функцій по керуванню та контролю(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2022) Некур, Андрій ОлеговичUKR: У дисертації досліджується підвищення надійності та економічності в станційній системі за допомогою додавання елементів, що дозволять плавно контролювати напругу на світлофорах залежно від погодних умов. Розглянувши різні пристрої і схеми управління світлофорами було вирішено що найкращими пристроями будуть фотодатчик який сприймає всю інформацію і транслює її у реальному часі через систему супутникового моніторингу FORT яка отримує дану інформацію,обчислює її, оформляє звіти і передає на термінали. Таким чином до системи FORT можна підключити фотоелектричний датчик,що буде передавати системі ступінь освітленості довколишнього середовища у реальному часі, для того щоб FORT в свою чергу міг обчислювати ці показання і передавати інформацію що дозволить контролювати подання напруги на світлофори. Якщо все буде працювати належним чином то можна підвищити надійність за рахунок покращення видимості показань світлофорів і з економити велику частину електроенергії за рахунок своєчасного зменшення напруги на лампах світлофора.Item Підвищення безпеки руху поїздів шляхом впровадження багатозначної автоматичної локомотивної сигналізації(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2022) Гірник, Андрій ВолодимировичUKR: У бакалаврській роботі досліджуються існуючі системи автоматичної локомотивної сигналізації (АЛС) та пропонується їх модернізація за допомогою системи додаткових команд. Мета дослідження - підвищення безпеки руху поїздів шляхом впровадження багатозначної автоматичної локомотивної сигналізації. Об’єкт дослідження - колійні та локомотивні пристрої багатозначної автоматичної локомотивної сигналізації. Методи дослідження - аналіз існуючих технічних рішень; синтез системи команд для багатозначної автоматичної локомотивної сигналізації; методи розробки електронних схем та алгоритмів роботи. У роботі пропонується удосконалення існуючих систем АЛС за допомогою використання додаткового амплітудно-маніпульованого сигналу з несучою частотою 175 Гц та різних частот маніпуляції. Завдяки чому збільшиться кількість команд АЛС, підвищиться загальна швидкість на лініях залізниці, збільшиться пропускна спроможність та значно підвищиться безпека руху поїздів.Item Електроживлення поста електричної централізації(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2022) Алексєєв, Антон ЛеонідовичUKR: Метою дипломної магістерської роботи є здійснення наукового обґрунтування впровадженню схем релейного захисту кіл електроживлення поста ЕЦ. В першому розділі проаналізовано засоби захисту електроживлячих пристроїв СЦБ, зокрема поста ЕЦ і панелей електроживлення. В другому розділі дано наукове обґрунтування впровадженню максимального струмового захисту з блокування по мінімальній напрузі, уточнена математична модель системи тягового електропостачання і ліній ВЛ СЦБ, ДПР. Третій розділ включає в себе оснащення заданого поста ЕЦ панелями електроживлення нового образка типу ПР1-ЕЦК, ПВП1-ЕЦК, ПВ1 – ЕЦК, ПП25.1-ЕЦК, ПСПН1 – ЕЦК. Виконано розрахунок потужності навантаження на панелі. Запропоновано впровадження нових типів акумуляторів і ДГА. В четвертому розділі розкрито засоби для підвищення надійності електроживлячих вузлів поста ЕЦ за рахунок впровадження нових магнітних пускачів фірми АВВ, блоків захисту від перенапруг Результати роботи можуть бути використані при проектуванні та дослідженні систем залізничної автоматики та зв’язку. Матеріали роботи застосовуються в учбовому процесі університету в дисциплінах «Електроживлення систем автоматики».Item Дослідження режимів роботи перетворювача напруги для сонячної батареї(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2022) Дуленко, Нікіта ВолодимировичUKR: У роботі була проаналізована робота фото-електричних панелей сонячних електростанцій, їх параметри і характеристики. Сонячні електростанції використовуються для живлення споживачів електроенергії та заряду акумуляторної батареї в режимі опромінювання сонячним світом, для забезпечення безперервності живлення в режимі відсутності освітлення. Тому для роботи сонячних електростанцій використовують перетворювачі напруги. В роботі розглянуто різні схемні рішення для перетворювачів напруги. Моделювання перетворювача напруги для сонячної батареї проведено в програмному середовищі Matlab/Simulink. В результаті моделювання отримано залежності і проведено аналіз змін струму і напруги перетворювача в залежності від інтенсивності сонячного опромінювання та температури фотоелектричної панелі . Мета бакалаврської роботи: дослідити режими роботи перетворювача напруги для сонячної батареї. Галузь застосування: резервне живлення пристроїв залізничної автоматики. Висновок. Проаналізовано роботу перетворювача напруги для сонячної батареї в залежності від інтенсивності сонячного опромінювання та температури фотоелектричної панелі.Item Дослідження режимів роботи автономного інвертора напруги для живлення асинхронного двигуна(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2022) Кожушко, Владислав ВіталійовичUKR: У роботі була проаналізована робота асинхронних двигунів , а також різні методи регулювання швидкістю обертання вала. Розглянуто трифазний інвертор напруги, для регулювання швидкості обертання валу двигуна був застосований метод широтно-імпульсної модуляції, дія якого полягає у зміні ширини імпульсу постійної амплітуди та постійної частоти. Моделювання проведено в програмному середовищі Matlab/Simulink. В результаті моделювання отримано залежності і проведено аналіз змін струму двигуна, електромагнітного моменту і швидкості обертання валу двигуна в залежності від навантаженню на валу двигуна. Мета бакалаврської роботи: дослідити режими роботи автономного інвертора. Галузь застосування: автономний інвертор напруги для живлення асинхронного двигуна в силових ланцюгах пристроїв залізничної автоматики, зокрема електроприводи стрілок, шлагбаумів переїзної сигналізації, тощо. Висновок. Проаналізовано режими роботи і методи управління швидкістю обертання валу асинхронного двигуна, такі як зміна частоти напруги живлення, зміна ковзання, зміна числа пар полюсів, зміна живильної напруги за допомогою дроселів насичення, а також метод імпульсного регулювання швидкості асинхронних двигунів.Item Проектування цифрових фільтрів для приймача тональних рейкових кіл(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2022) Лещенко, Артем ДмитровичUKR: У роботі була проаналізована робота тональних рейкових кіл, а також їхніх приймачів. Виявлені недоліки застосування приймачів сигналу на базі пасивних елементів: висока вартість, нестабільність значень параметрів та інші. Зроблений висновок щодо покращення роботи приймача за рахунок використання методів цифрової обробки сигналів. Були розглянуті методи вибору і проектування цифрових фільтрів. Розроблено модель цифрового смугового фільтру для приймача ТРК. Програмно реалізовано модель цифрового смугового фільтру на універсальній мові Сі. Мета бакалаврської роботи: проектування цифрового смугового фільтру для обробки сигналів тональних рейкових кіл. Галузь застосування: системи керування рухом поїздів на залізничному транспорті. Висновок. Використання цифрових смугових фільтрів замість аналогових має ряд переваг: універсальність; гнучкість; значне зниження потужності споживання; зменшення ваго-габаритних параметрів; широкий температурний діапазон роботи приймача; стабільність роботи у широкому діапазоні напруги живлення.Item Підвищення надійності роботи системи автоматичної локомотивної сигналізації на ділянках з тональними рейковими колами(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2022) Серко, Дмитро ВасильовичUKR: У кваліфікаційній роботі досліджується розширення підвищення ефективності роботи систем АЛСН на ділянках з тональними рейковими колами. Розглянувши існуючи системи АЛСН, їх структуру, призначення, класифікацію та принцип їх роботи, можна побачити що є дуже перспективним використовувати нові системи контролю якості кодів АЛСН без заміни напільного обладнання на тональних рейкових колах, але це потребує багато коштів. Мета роботи - розробка засобів та способів підвищення ефективності роботи системи АЛСН на ділянках з тональними рейковими колами. Об’єкт розробки – принципи передачі, прийому та ідентифікації кодів системи АЛСН. Методи дослідження – математичне моделювання рейкової лінії як каналу передачі даних, метод ідентифікації сигналів шляхом порівняння з «ідеальними »кодами, методи аналізу надійності роботи та завадостійкості систем АЛСН.Item Магнітний вплив контактної мережі на рейкові кола(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2022) Дайліденко, Ігор СергійовичUKR: У роботі проведено дослідження магнітного впливу контактної мережі на рейкові кола. Системи інтервального регулювання рухом поїздів на залізницях України базуються на рейкових кола, що є первинними колійними датчиками. Водночас рейки пропускають не лише сигнальний струм, а й зворотній тяговий струм і є, фактично, разом з контактною мережею, частиною тягової мережі. Таким чином рейкові кола постійно знаходяться під електромагнітним впливом з боку тягової мережі. В результаті проведених досліджень виявлено, що найбільш несприятливі умови для роботи рейкових кіл виникають при розташуванні суміжних колії на відстані 5,9 м. При такому розміщені суміжних колій в рейках індукують-ся поздовжні ЕРС, різниця яких досягає найбільших значень, що при певних умовах може створювати заважаючий, або навіть небезпечний вплив на роботу рейкових кіл. Також рівень наведеної ЕРС значно зменшується при збільшенні частоти завади за рахунок зменшення струму завади на високих частотах. При невисоких підвісах КП над землею та зменшенні провідності землі рівень наведених ЕРС в суміжних колах збільшуватиметься . Мета роботи: дослідження магнітного впливу контактної мережі на рейкові кола. Об’єкт дослідження: електромагнітні процеси в системі «рейкове коло – контактна мережа».Item Діагностування двигунів метрополітену(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2022) Сакович, Богдан ЛеонідовичUKR: Метою дипломної магістерської роботи є здійснення наукового обґрунтування впровадженню схем релейного захисту кіл електроживлення поста ЕЦ. В першому розділі проаналізовано засоби захисту електроживлячих пристроїв СЦБ, зокрема поста ЕЦ і панелей електроживлення. В другому розділі дано наукове обґрунтування впровадженню максимального струмового захисту з блокування по мінімальній напрузі, уточнена математична модель системи тягового електропостачання і ліній ВЛ СЦБ, ДПР. Третій розділ включає в себе оснащення заданого поста ЕЦ панелями електроживлення нового образца типу ПР1-ЕЦК, ПВП1-ЕЦК, ПВ1 – ЕЦК, ПП25.1-ЕЦК, ПСПН1 – ЕЦК. Виконано розрахунок потужності навантаження на панелі. Запропоновано впровадження нових типів акумуляторів і ДГА. В четвертому розділі розкрито засоби для підвищення надійності електроживлячих вузлів поста ЕЦ за рахунок впровадження нових магнітних пускачів фірми АВВ, блоків захисту від перенапруг Результати роботи можуть бути використані при проектуванні та дослідженні систем залізничної автоматики та зв’язку. Матеріали роботи застосовуються в учбовому процесі університету в дисциплінах «Електроживлення систем автоматики».Item Кондуктивний вплив зворотного тягового струму на режими роботи рейкових кіл(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2022) Бухрєєв, Роман ІгоровичUKR: У роботі проведено дослідження кондуктивного впливу зворотного тягового струму на нормальний та шунтовий режими роботи рейкових кіл. В результаті дослідження виявлено, що великі рівні тягового струму в рейках погіршують умови виконання режимів роботи рейкових кіл. При постійному струмі опір рейок в реальних умовах змінюється приблизно в 2 рази. Проте при цьому критерії нормального та шунтового режиму роботи рейкових кіл залишаються більшим одиниці, що свідчить про виконання режимів роботи в таких умовах. Мета роботи: дослідити кондуктивний вплив зворотного тягового струму на режими роботи рейкових кіл. Об’єкт дослідження: електромагнітні процеси в системі «рейкове коло – контактна мережа».Item Діагностування стрілочних двигунів постійного струму(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2022) Бешлюєв, Василь ОлександровичUKR: Метою роботи є удосконалення методики діагностування двигунів постійного струму типу МСП-0,25 стрілочних приводів типу СП-6. Актуальність роботи полягає в створенні умов для переходу від планово-попереджувальної технології до обслуговування за станом об’єкта і прогнозування відмов. В першому розділі виконано аналіз методів діагностування двигунів стрілочних електроприводів постійного струму, розглянуто характеристики й номінальні параметри стрілочного двигуна постійного струму МСП й визначено вихідні дані. В другому розділі розраховано електромеханічні характеристики двигуна МСП-0,25 за результатами виміру його параметрів під час технічного обслуговування. В третьому розділі розроблено лабораторний стенд для зняття електромеханічних характеристик стрілочних приводів з метою удосконалення методики його технічного обслуговування. В четвертому розділі розглянуто питання охорони праці при обслуговуванні стрілочних приводів. Результати роботи можуть бути використані при проектуванні систем залізничної автоматики і удосконаленні методів їх обслуговування. Матеріали роботи застосовуються в учбовому процесі університету в дисциплінах «Електроживлення систем залізничної автоматики» і «Електричні кола і лінії залізничної автоматики».Item Моделювання фільтрів Баттерворта і Чебишева(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2022) Бєльдєй, Сергій РомановичуUKR: В дипломній роботі здійснено процес моделювання обробки сигналу за допомогою методів цифрової фільтрації з застосуванням фільтрів Чебишева та Баттерворта . Метою дипломної роботи є моделювання фільтрів Чебишева і Баттерворта за допомогою системи символьної математики MathCad та дослідження характеристик фільтрів на предмет їх використання в системах залізничної автоматики та зв’язку. В першому розділі розглянуто методи аналогової і цифрової фільтрації, проаналізовано властивості фільтрів Чебишева і Баттерворта та їх застосування. В другому розділі розглянуто амплітудно-частотні характеристики цифрових фільтрів Чебишева та Баттерворта, їх схемна реалізація, переваги і недоліки. В третьому розділі виконано математичне моделювання цифрових фільтрів 8-ого порядку за допомогою системи MathCad. Здійснено аналіз синтезу фільтрів Чебишева і Баттерворта, проаналізовано їх амплітудно-частотні і динамічні характеристики. Аналіз побудованих моделей фільтрів здійснювалось на основі застосування швидкого перетворення Фур’є. Результати дипломної роботи можуть бути використані в учбовому процесі та при проектуванні та дослідженні систем залізничної автоматики та зв’язку.Item Діагностування стрілочних електроприводів змінного струму(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2022) Пироженко, Ілля СергійовичUKR: У роботі досліджується спосіб визначення несправностей стрілочного електроприводу змінного струму в залежності від стану його складових елементів. Встановлено взаємозв’язок між струмом у робочому колі двигуна стрілочного електроприводу та несправностями як самого електродвигуна так і частин електроприводу, або стрілочного переводу. Мета дослідження – наукове обґрунтування можливості дистанційного діагностування стану стрілочного електроприводу змінного струму. Об’єкт дослідження – вплив дефектів робочих механізмів стрілочного електроприводу на форму та спектральний склад струму у робочому колі електроприводу. Предмет дослідження – часова та спектральна залежності струмової кривої переведення стрілки. Методи дослідження – аналіз впливу недоліків у роботі стрілочних переводів на амплітудні коливання та спектральні складові струму в робочому колі електроприводу, статистичний аналіз відмов у роботі стрілочного переводу за його складовими елементами.Item Дослідження режимів роботи перетворювача напруги для акумуляторної батареї резервного живлення(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2022) Сиваченко, Михайло ВолодимировичUKR: У роботі було проведено моделювання заряджання батареї. В процесі зарядження змінювали управляючу напругу на пристрої керування довільним образом, що приводило до зміни напруги на виході акумулятора. Це приводило до зміни струму заряду і, як наслідок, до зміни швидкості зарядження. Моделювання розряджання батареї. В процесі розрядження батареї після перехідного процесу напруга і струм батареї були практично незмінними. Визначено характер і швидкість зміни заряду акумулятора в процесі заряду і розряду. Моделювання проведено у програмному середовищі Matlab/Simulink. В результаті моделювання досліджено і проаналізовано часові залежності електричних параметрів батареї при розряджанні та заряджанні протягом заданого часу. Мета бакалаврської роботи: дослідити режими роботи перетворювача напруги для акумуляторної батареї резервного живлення Галузь застосування: системи резервного живлення пристроїв керування рухом поїздів. Висновок. Розглянуто основні відомості про літій іонні акумулятори. Їх структура та принцип дії. Проаналізовані особливості роботи літієвих акумуляторів, а також безпека літій-іонних акумуляторів та екологічні питання. Розроблено моделі роботи літієвої акумуляторної батареї в режимі зарядження і розрядження при живленні на трифазне навантаження. Проведено моделювання і отримано залежності струму, напруги на батареї і стану заряду батареї в процесі функціонування.Item Удосконалення методів автоматичної відеоідентифікації рухомого складу(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2022) Тараненко, Олексій ОлександровичUKR: В роботі досліджуються технології автоматичної ідентифікації рухомого складу, методи розпізнавання цифр на вхідному зображені. Мета роботи – удосконалення методів автоматичної відеоідентифікації рухомого складу. Методи дослідження – аналіз існуючих технічних рішень; методи обробки зображень та розпізнавання цифр; методи розробки алгоритмів; застосування штучних нейронних мереж. Об’єкт розробки – методи автоматичної відеоідентифікації рухомих одиниць. Для кожного методу розроблена блок-схема алгоритму та імітаційна модель. Розроблена також нейронна мережа для розпізнавання цифр. В результаті імітаційного моделювання в середовищі Matlab проведено оцінювання достовірності кожного методу. Для зменшення кількості помилок при розпізнаванні номерів вагонів запропонований комплексний алгоритм, який поєднує декілька методів.Item Дослідження спектрів нестаціонарних сигналів(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2023) Гулець, Богдан ІгоровичUKR: Бакалаврська робота виконана на 47 сторінок, містить 28 ілюстрацій та 15 використані джерела. В бакалаврській роботі проведено аналіз дослідження спектрів нестаціонарних сигналів. Розглянуто принципи побудови тональних рейкових кіл, їх влаштування. Досліджено схеми та апаратура ТРК, регулювання рейкового кола тональної частоти при заміні апаратури та ремонті кабелів. Досліджено спектральні характеристики сигнального струму ТРК, їх вимірювання. Досліджено спектральний аналіз сигнального струму. Мета полягає в детальному дослідженні спектрів нестаціонарних сигналів. Об’єкт дослідження – тональні рейкові кола. Предмет дослідження – дослідження частоти тональних рейкових кіл. Метод дослідження – аналітичний.Item Дослiдження роботи iнвертора в схемi управлiння стрiлочним приводом (комплексна)(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2023) Зашко, Ярослав МиколайовичUKR: Бакалаврська робота виконана на 37 сторінках, містить 22 ілюстрації, 8 таблиць та 19 використані джерела. В бакалаврській роботі проведено аналіз проблем що існують в стрілочних електроприводах які експлуатуються на дорогах України. Розглянуто типи, переваги та недоліки, види електродвигунів що використовуються в електроприводах. Розглянуто проблеми які виникають з живленням двигунів в електроприводах що експлуатуються на малих станціях. Обґрунтовано доцільність встановлення трифазних асинхронних двигунів змінного струму без залучення для їх живлення додаткових жил кабелю. Розроблену схему живлення електродвигунів з використанням інверторів. Мета досліджень полягає в розробці раціональних рішень по встановленні асинхронних електродвигунів змінного струму в стрілочні електроприводи в яких встановлено двигуни постійного струму. Об’єкт досліджень – схема живлення трифазного асинхронного двигуна. Предмет досліджень – використання інверторів в живленні двигунів. Метод дослідження – комп’ютерне моделювання.