Інші праці КЛ
Permanent URI for this collection
ENG: Other Works
Browse
Recent Submissions
Item Методологія та організація наукових досліджень : навчально-методичні рекомендації до виконання контрольної роботи(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2025) Бобирь, Дмитро Валерійович; Сердюк, Володимир НикандровичUKR: Навчально-методичні рекомендації призначені для використання студентами денної та безвідривної форми навчання спеціальності 273 «Залізничний транспорт» під час виконання контрольної роботи з дисципліни «Методологія та організація наукових досліджень». Навчально-методичні рекомендації містять основні теоретичні положення для засвоєння матеріалу, методику виконання контрольної роботи, вимоги до аналізу результатів та оформлення роботи.Item Теорія та конструкція локомотивів. Розрахунок системи охолодження : навчально-методичні рекомендації до виконання контрольної роботи, курсового та дипломного проєктування(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2025) Бобирь, Дмитро Валерійович; Десяк, Андрій ЄвгеновичUKR: Навчально-методичні рекомендації призначені для використання студентами всіх форм навчання спеціальності 273 «Залізничний транспорт» ОПП «Локомотиви та локомотивне господарство» під час виконання контрольної роботи, курсового проєктування з дисципліни «Теорія та конструкція локомотивів» та виконання кваліфікаційної роботи. Навчально-методичні рекомендації містять необхідні вихідні дані та методику розрахунку системи охолодження.Item Теорія та конструкція локомотивів. Проєктування техніко-економічних характеристик : навчально-методичні рекомендації до курсового та дипломного проєктування(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2025) Бобирь, Дмитро Валерійович; Кислий, Дмитро МиколайовичUKR: Навчально-методичні рекомендації призначені для використання студентами всіх форм навчання спеціальності 273 «Залізничний транспорт» ОПП «Локомотиви та локомотивне господарство» під час курсового проєктування з дисципліни «Теорія та конструкція локомотивів» розділ «Проєктування техніко-економічних характеристик» та виконання кваліфікаційної роботи. Навчально-методичні рекомендації містять необхідні вихідні дані та методику проєктування основних техніко-економічних характеристик тепловоза з електричною передачею.Item Автоматизовані системи управління в локомотивному господарстві : навчально-методичні рекомендації до виконання контрольної роботи(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2025) Бобирь, Дмитро Валерійович; Сердюк, Володимир НикандровичUKR: Навчально-методичні рекомендації призначені для використання студентами заочної форми навчання спеціальності 273 «Залізничний транспорт» ОПП «Локомотиви та локомотивне господарство» під час виконання контрольної роботи. Методичні рекомендації містять методику побудови бази даних про роботу локомотивів і локомотивних бригад та визначення показників їхньої роботи, а також необхідні довідкові дані.Item Гідравлічні передачі локомотивів : навчально-методичні рекомендації до практичних робіт(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Боднар, Борис Євгенович; Бобирь, Дмитро ВалерійовичUKR: Навчально-методичні рекомендації призначені для використання студентами всіх форм навчання спеціальності 273 «Залізничний транспорт» ОПП «Локомотиви та локомотивне господарство» під час практичних робіт з дисципліни «Гідравлічні передачі локомотивів». Навчально-методичні рекомендації містять загальні вимоги, розрахункові нормативи, довідкові данні та методику виконання практичних робіт.Item Експлуатація локомотивів та локомотивне господарство(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Боднар, Борис Євгенович; Капіца, Михайло Іванович; Бобирь, Дмитро Валерійович; Десяк, Андрій ЄвгеновичUKR: Навчально-методичні рекомендації призначені для використання студентами всіх форм навчання спеціальності 273 «Залізничний транспорт» ОПП «Локомотиви та локомотивне господарство» під час курсового проєктування з дисципліни «Експлуатація локомотивів» та виконання кваліфікаційної роботи. Навчально-методичні рекомендації містять вихідні дані та методику розрахунків локомотивного парку, штату локомотивних бригад, кількісних та якісних показників, програми ремонту локомотивів, а також визначення потреб екіпірувальних матеріалів на тягу поїздів і потреб енергетичних ресурсів та площ для деповського господарства.Item Техноекологія. Екологічні аспекти екіпірування рухомого складу залізниць(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Зеленько, Юлія Володимирівна; Капіца, Михайло Іванович; Безовська, Марина Сергіївна; Богомолов, Андрій Русланович; Крячко, Олександр ВалерійовичUKR: Навчальний посібник «Екологічні аспекти екіпірування рухомого складу залізниць» призначений для студентів усіх форм навчання освітнього ступеня «бакалавр» за ОПП «Екологічний менеджмент інфраструктури і транспорту» спеціальності 101 «Екологія», а також «Локомотиви та локомотивне господарство» спеціальності 273 «Залізничний транспорт». В посібнику розкрито базові питання організації процесів екіпірування рухомого складу залізниць з урахуванням сучасних екологічних підходів та євроінтеграції. Наведено принципи класифікації, ідентифікації та номенклатури основних матеріалів для екіпірування локомотивів. Надані технологічні та організаційні рекомендації до етапів обслуговування рухомого складу залізниць. Детально проаналізовано сучасні інноваційні підходи до раціонального використання матеріалів та ресурсозбереження.Item Основи електроніки та автоматики рухомого складу : навчально- методичні рекомендації до виконання розрахунково-графічної (контрольної) роботи(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Очкасов, Олександр Борисович; Десяк, Андрій ЄвгенійовичUKR: Навчально-методичні рекомендації призначені для використання студентами денної та безвідривної форм навчання спеціальності 273 «Залізничний транспорт» під час виконання контрольної роботи з дисципліни «Основи електроніки та автоматики рухомого складу». Навчально-методичні рекомендації містять основні теоретичні положення для засвоєння матеріалу, інструкції до виконання розрахунково-графічної роботи, вимоги до аналізу результатів та оформлення роботи.Item Основи електроніки та автоматики рухомого складу(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Очкасов, Олександр Борисович; Десяк, Андрій ЄвгенійовичUKR: Навчально-методичні рекомендації призначені для використання студентами безвідривної форми навчання спеціальності 273 «Залізничний транспорт» під час виконання лабораторних робіт з дисципліни «Основи електроніки та автоматики рухомого складу». Навчально-методичні рекомендації містять основні теоретичні положення для засвоєння матеріалу, інструкції до виконання лабораторних робіт, вимоги до аналізу результатів та оформлення звітів.Item Електричне обладнання тепловозів(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Бобирь, Дмитро Валерійович; Сердюк, Володимир Никандрович; Микуленко, Микола ВікторовичUKR: У підручнику описані принципи роботи електричної передачі, приведена конструкція тягових і допоміжних електричних машин, акумуляторних батарей та електричних апаратів тепловозів. Призначений для опанування освітньої компоненти «Електричне обладнання локомотивів» та дипломного проектування за спеціальністю 273 «Залізничний транспорт» для ОПП «Локомотиви та локомотивне господарство».Item Експлуатація локомотивів та локомотивне господарство. Організація роботи локомотивів та локомотивних бригад(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Боднар, Борис Євгенович; Капіца, Михайло Іванович; Боднар, Євген БорисовичUKR: У підручнику розглянуто: організацію та технологію експлуатації локомотивів; показники використання локомотивів; планування та організація роботи локомотивних бригад; енергозаощаджуючі режими ведення поїздів; автоматизована система управління локомотивним господарством та організація системи утримання локомотивів під час експлуатації. Викладено методи розрахунку: потреби локомотивного парку при перспективному та оперативному плануванні; показників використання локомотивного парку; штату локомотивних бригад. Також запропонована методика оцінки впливу чисельності парку локомотивів на їх систему утримання. Підручник відповідає структурі та змісту робочої навчальної програми з дисципліни «Експлуатація локомотивів та локомотивне господарство» та призначений для закладів вищої освіти, що здійснюють підготовку фахівців для залізничного транспорту.Item Теорія локомотивної тяги(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2022) Бобирь, Дмитро Валерійович; Грищенко, Микола Анатолійович; Сердюк, Володимир НикандровичUKR: Відповідно до програми освітньої компоненти у підручнику розглянуто загальні питання механіки транспортного руху, сили, що діють на залізничний поїзд під час його руху (сили тяги, основного та додаткового опору та гальмівні), та фактори, що їх визначають. Наведено необхідні дані для розрахунку цих сил. Дано відомості про тягові характеристики локомотивів. Наведено аналіз рівняння руху поїзда та можливостей його розв’язання за різних умов. На цій основі викладено традиційну техніку тягових розрахунків, а також з використанням ЕОМ. Розглянуто методи випробування локомотивів, історію їх розвитку, відзначено роль вітчизняних учених у розвитку науки про локомотивну тягу поїздів. Призначений для опанування освітньої компоненти «Теорія локомотивної тяги» та дипломного проектування за спеціальністю 273 «Залізничний транспорт» для ОПП «Локомотиви та локомотивне господарство».Item Поліпшення техніко-економічних характеристик тепловозних дизелів за рахунок удосконалення паливної системи(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Шевченко, Владислав РуслановичUKR: Об'єктом дослідження в дипломній магістерській роботі виступають техніко-економічні характеристики тепловозних дизелів, а метою дослідження –пошук можливостей поліпшення техніко-економічних характеристик тепловозних дизелів при удосконаленні паливної системи дизеля. Для досягнення поставленої мети в дипломній магістерській роботі при визначенні актуальності питання удосконалення паливної системи8 виконано огляд показників та параметрів, які впливають на паливну економічність дизеля, проаналізовано питання поліпшення паливної економічності за рахунок регулювання кута випередження вприску палива. Під час розрахунку основних параметрів дизеля використано методику експериментального дослідження по визначенню потужності приводу насосів високого тиску для отримання зусилля для реалізації апаратної частини, а саме силового розрахунку приводного механізму, гідравлічного приводу. При проектуванні пристрою автоматичного корегування вприску палива розглянуто схематичне розташування елементів модернізованого приводу паливних насосів, розроблено методику алгоритму функціонування пристрою, обрано шестерні, які будуть рухатися в осьовому напрямку.Item Дослідження електрообладнання локомотивів змінного струму(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Шарафан, Сергій ОлексійовичUKR: Об’єктом дослідження являється електричної передачі змінного струму тепловоза ТЭ120. Метою роботи є дослідження існуючої тягової електричної передачі змінного струму тепловоза ТЭ120, а саме нове рішення важливої проблеми підвищення енергетичних показників електровозів і якості споживаної ними електричної енергії. Для досягнення зазначеної вище мети у дипломній магістерській роботі виконаний комплекс розрахункових і дослідницьких робіт, які дали змогу запропонувати заміну і впровадження електричного обладнання на заміну застарілого. Запропоновано концепцію, яка дозволяє реалізувати математичне моделювання на узагальненій моделі системи «тягова підстанція – контактна мережа – електровоз» з метою проведення досліджень процесу роботи електровоза. В проекті запропоновані заміна тягових електродвигунів постійного струму на асинхронні електродвигуни та використання автономного інвертора для регулювання напруги на кожному двигуні. Результати розрахунків свідчать, що заміна передачі є доцільною. Це призведе до підвищення технічних показників.Item Удосконалення технологічних процесів при виконанні ПР-3 тепловозів(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Чехлов, Роман РуслановичUKR: Об'єктом дослідження в магістерській дипломній роботі виступає ремонтне виробництво, а метою – удосконалення технологічних процесів при виконанні поточних ремонтів обсягом ПР-3 тепловозів. Для вирішення питання удосконалення технологічних процесів ми проаналізували відмови і показники ремонту, виконали їх розрахунок, навели методики аналізу показників ремонту локомотивів з використанням математичного аналізу. З урахуванням того, що екіпажна частина локомотива є одним з найнавантаженіших вузлів, який до того ж забезпечує безпеку руху, ми виконали удосконалення технологічного оснащення процесу ремонту рами візка. Для удосконалення технологічних процесів ми запропонували модернізувати наявне та встановити нове оснащення, а саме: удосконалити пристрій для переміщення візків, для якого ми виконали ескізне та розрахункове проектування; модернізувати кантувач рам візків; впровадити у ремонтне виробництво модуль лазерного контролю геометрії візка, для якого ми виконали ескізне проектування. Вказані рішення удосконалення технологічних процесів ми систематизували при складанні маршрутно-операційної карти ремонту рами візка. Економічну ефективність впровадження модуля лазерного контролю геометрії візка ми довели визначенням строку окупності та економічного ефекту.Item Удосконалення процесів екіпірування локомотивів(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Чернецький, Владислав ВолодимировичUKR: Об'єктом дослідження в дипломній магістерській роботі виступає експлуатаційна робота депо промислового підприємства та пункт екіпірування локомотивів, а метою дослідження – розробка пропозицій з удосконалення процесів екіпірування. Предмет дослідження – технологічні процеси екіпірування локомотивів. Для досягнення поставлених завдань ми розрахували основні показники роботи депо промислового транспорту. Згідно розрахунків, для поліпшення показників роботи депо, необхідно збільшити експлуатаційний парк локомотивів на дві одиниці. Це забезпечить меншу завантаженість локомотивів, збільшить їх ресурс роботи (що є актуальною проблемою для нинішнього технічного стану локомотивів депо). При аналізі питань екіпірування тепловозів ми надали рекомендації по будові екіпірувального пункту за сучасними нормами. Запропоновано пристрій для промивання паливних баків, який зменшить ймовірність засмічення паливної системи. Запропоновано метод визначення кількості палива в паливних резервуарах. Враховуючи проблеми депо з мастильними матеріалами, запропоновано впровадження установки для регенерації відпрацьованого масла. За розрахунками доведено, що економічний ефект є досить вагомим при строку окупності близько двох років.Item Удосконалення технології випробування та діагностування гідропередачі тепловозів(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Червоноштан, Микола ОлександровичUKR: Об'єктом дослідження в магістерській дипломній роботі виступає процес випробування та діагностування гідропередачі, а метою – удосконалення технології випробування та діагностування. Для вирішення питання удосконалення технології випробування та діагностування гідропередачі ми розглянули конструкцію, призначення та принцип дії гідропередачі тепловозів cерії ТГМ4 та виконали розрахунки з експлуатації локомотивів та організації ремонтного виробництва. Для поліпшення ремонтних процесів та технології ми розробили пропозиції щодо технічного переоснащення дільниці з ремонту гідравлічних передач – впровадження гідравлічного преса та індуктивного нагрівача. Основні питання експлуатаційних пошкоджень гідропередач ми вирішили на підставі аналізу відмов тепловозів. На підставі розглянутого питання вказали напрацювання, яке відповідає необхідності діагностування гідропередачі. При удосконаленні технології діагностування та випробування УГП 750-120ПР ми навели будову та роботу складових частин відповідного стенду. Вказали технологічні аспекти перевірок при діагностуванні. Описали технологію визначення навантажувальної характеристики гідропередачі. Для недопущення випадків травмувань під час випробувань та діагностування гідропередач ми розробили інструкцію з охорони праці під час випробування УГП 750-1200ПР.Item Підвищення надійності моторно-осьових вальниць вантажного електровоза(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Худолій, Ігор ВадимовичUKR: Пояснювальна записка складається з чотирьох розділів на 76 сторінках, налічує 75 ілюстрацій, п’ять таблиць та сім літературних джерел. Об’єктом дослідження у кваліфікаційної роботі є моторно-осьові вальниці (МОВ) тягового електродвигуна електровоза 2ЕЛ5, а предметом їх міцнісні характеристики. Метою дослідження є аналіз, вивчення можливості модернізації та удосконалення цього вузла з використанням сучасних систем автоматизованого проектування. Для здійснення мети: – проаналізовано несправності моторно-осьових вальниць, що виникають в експлуатації; – проаналізовано конструкцію та матеріали моторно-осьових вальниць; – проаналізовано навантаження, що діють на моторно-осьові вальниці в експлуатації; – побудована 3D-модель моторно-осьових вальниць в CAD пакеті та виконано її аналіз у пакеті CAE; – на основі отриманих у результаті аналізу даних розроблено пропозиції щодо вдосконалення конструкції вузла. Отримані дані допоможуть проаналізувати роботу МОВ в експлуатації, а запропоноване рішення щодо вдосконалення конструкції дасть змогу підвищити надійність і знизити витрати на виробництво, експлуатацію та ремонт МОВ електровозів. Результати роботи можуть бути застосовані в локомотивобудівельних заводах при проектуванні локомотивів, а також локомотивних депо для поліпшення показників надійності локомотивів.Item Дослідження електричних передач тепловозів з тяговими електричними машинами змінного струму(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Савченко, Микита ОлександровичUKR: Метою роботи є дослідження існуючої тягової електричної передачі змінного струму тепловоза ТЭ120, а саме двигуна ЭД-900 та автономного інвертора для доцільності заміни існуючих електричних передач змінного струму, котрі використовуються на тепловозах . Для досягнення зазначеної вище мети у дипломній магістерській роботі виконаний комплекс розрахункових і дослідницьких робіт, які дали змогу запропонувати заміну і впровадження електричного обладнання на заміну застарілого. В проекті запропоновані заміна тягових електродвигунів постійного струму на асинхронні електродвигуни та використання автономного інвертора для регулювання напруги на кожному двигуні. Результати розрахунків свідчать, що заміна передачі є доцільною. Це призведе до підвищення технічних показників.Item Дослідження буксового вузла тепловоза серії 2ТЭ116(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Романушко, Андрій СергійовичUKR: Об'єкт досліджень - процеси експлуатації та ремонту рухомого складу залізниць України. Предмет досліджень - ремонт буксових вузлів колісних пар тепловозів. Методи досліджень. Для оцінки показників надійності буксових вузлів і технологічних процесів відновлення застосовували методи теорій ймовірностей і надійності. Вимірювання зношення корпусів букс здійснювали відомими інструментальними методами. Структуру та механічні властивості відновлювальних шарів заліза досліджували метало фізичними методами. Для досягнення поставленої мети вирішувалися наступні основні завдання дослідження: – представлено методи і прилади експериментальних досліджень буксового вузла; – розглянуто умови та методи досліджень міцності зчеплення та зносостійкості відновлювальних шарів - розроблено модель і методика оцінки надійності технології залізнення як методу відновлення; – розроблено повний фактичний і оптимальний рівень надійності технологічного процесу відновлення залізненням. – розрахована параметрична надійність корпусів букс при зносових відмовах.