XVІIІ Міжнародна конференція «Стратегія якості в промисловості і освіті»

Permanent URI for this collection

UKR: XVІІI Міжнародна конференція «Стратегія якості в промисловості і освіті», 3-6 червня 2024, Варна, Болгарія; ENG: XVІІT International Conference «Strategy of Quality in Industry and Education» June 3 - June 6, 2024, Varna, Bulgaria

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 4 of 4
  • Item
    Досвід моніторингу освітньої програми з підготовки фахівців у галузі металургії (на прикладі ОПП Металургія Нікопольського факультету УДУНТ)
    (Журфонд; Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Балакін, Валерій Федорович; Ступак, Юрій Олександрович
    UKR: Мета. Обґрунтування ключових аспектів методології моніторингу освітньої програми з підготовки фахівців у галузі металургії. Методика. Анкетування ключових стейкхолдерів освітньої програми та урахування підготовленості випускників до професійної діяльності з використанням циклу Шухарта-Демінга (PDCA). Результати. Запропоновано інноваційну методику моніторингу освітніх програм підготовки фахівців. Наукова новизна. Запропоновано методику моніторингу освітніх програм, що включає не тільки анкетування (опитування) роботодавців, як ключових стейкхолдерів, але й враховує базовий рівень фундаментальної підготовки вступників на освітню програму з точки зору його відповідності мінімальним вимогам для успішного опанування освітніх компонент. Практична значимість. Запропонований метод дозволяє підвищити ефективність (якість) формування у здобувачів освіти відповідних програмних компетентностей і програмних результатів навчання за відповідною освітньою програмою.
  • Item
    Значення історичної освіти в процесі формування національної ідеології
    (Журфонд; Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Кузнецов, Олександр Анатолійович
    UKR: В статті розглядається процес розробки різноманітних моделей та концепцій згідно з якими вища школа має готувати висококваліфікованих фахівців, які вміють вирішувати професійні завдання на рівні останніх досягнень світової науки і техніки і, водночас, стати інтелектуалами, в українській традиції — інтелігентами, тобто культурними, духовно багатими людьми, які професійно займаються творчою розумовою працею, розвитком та поширенням культури. Серед пріоритетних напрямків реформування освіти визначаються такі напрямки, як: розбудова національної системи освіти з урахуванням кардинальних змін в усіх сферах суспільного життя України; забезпечення моральної, інтелектуальної та психологічної готовності всіх громадян до здобуття освіти; досягнення якісно нового рівня у вивченні базових навчальних предметів: української та іноземних мов, вітчизняної та світової історії, літератури, математики та природничих наук. Методи дослідження. При написанні статті використовувалися різноманітні методів дослідження, такі, як історико-порівняльний, історико-типологічний метод, історико-системний метод, метод структурно-функціонального аналізу. Сутність та особливості застосування методу в історичних дослідженнях. Нетрадиційні методи історичного дослідження: математичні методи і методи статистичного аналізу. Результати. Результатами дослідження слід признати, що чільне місце у духовному потенціалі держави займає ідеологія. Вона дуже впливає на всі сфери життя і діяльності суспільства, в тому числі і в період військового протистояння. Через ідеологію воюючі класи і держави прагнуть дати війні, що ведеться, таке обґрунтування, щоб в свідомості народу склалась прийнятна їм думка про цю війну і виробилося позитивне ставлення до неї. У ході протистояння, боротьба за свідомість мас, яка не знає перерв і у мирний час, набуває особливо гострого характеру. Від ступеня оволодіння ідеологією свідомістю народу залежить активність його дій у тилу. У мирний час військово-ідеологічні настанови держави є основним засобом формування оборонної свідомості. Вони, по суті, являють собою ідеологічну зброю (у широкому значенні, система навчань, теорій, ідей, що розповсюджуються в масах за допомогою агітаційно-пропагандистських засобів та способів). Сьогодні театром воєнних дій стає суспільна свідомість. Наукова новизна. Вивчення та викладання історії в сучасних умовах ускладняються цілою низкою об’єктивних та суб’єктивних факторів. Тривалий час викладання вітчизняної історії страждало на зайву ідеологізованість, що призводило до догматизму і міфологізації багатьох явищ, подій і фактів минулого, страждало на його прикрашання, напівправду. Це призвело до формування спотвореної, ілюзорної історичної свідомості, на основі якої не могли робитися об'єктивні висновки та реальні оцінки дійсності. На сьогодні вітчизняними істориками багато зроблено для подолання догм та штампів, того, щоб вивчати не спотворену, а правдиву історію своєї країни. Впродовж 90-х років минулого століття з'явилося чимало вкрай політизованих та тенденційних публікацій, які відрізняються кон'юнктурністю оцінок, відсутністю вдумливого історико-дослідницького підходу та навіть непрофесіоналізмом. В наукових виданнях почали публікуватися історичні розвідки, в яких автори не вбачали в українській історії нічого, окрім трагедій та помилок, які характерні нібито тільки для нашої країни, хоча не кажуть, історію якої держави можна вважати вільною від аналогічних відхилень, помилок і труднощів під час розбудови нового демократичного суспільства. Практична значимість. Практична значимість визначається тим, що традиційно вивчення будь-якої науки починається з визначення понять, категоріального апарату, термінології, якими вона оперує у процесі пізнання як природи, так і суспільства. Ця проблема має велике значення не тільки для теоретичного аналізу, але і для конкретно-історичних досліджень, і для того, щоб студенти, які вивчають той самий предмет, однаково розуміли один одного. Це може бути тільки в тому випадку, якщо визначення та термінологія стають загальноприйнятими, які адекватно відображають дійсність. Перше питання – дати визначення, що таке історія, як наука, та який її предмет. Необхідно розрізняти історію, як будь-який процес розвитку природи та суспільства, тісно пов'язаних між собою, та історію, як науку про ці процеси. У вищій школі України вивчатимемо історію та культуру як науку про розвиток людського суспільства в усьому його різноманітті. Історія суспільства є сукупністю конкретних і різноманітних дій і вчинків окремих людей, людських спільнот, що знаходяться у певному взаємозв'язку, складовими всього людства. Предметом вивчення історії та культури України є натхненна, самовіддана діяльність та дії людей, уся сукупність відносин у суспільстві.
  • Item
    Іонно-плазмове азотування трубопресового інструменту з штампових сталей для виготовлення корозійностійких труб з метою покращення його експлуатаційних характеристик
    (Журфонд; Український державний університет науки і технологій, Дніпро;, 2024) Кривчик, Лілія Сергіївна; Пінчук, Вікторія Леонідівна; Дейнеко, Леонід Миколайович; Столбовий, В'ячеслав Олександрович
    UKR: Широке поширення одержав процес виробництва сталевих труб методом пресування на гідравлічних пресах. Спосіб гарячого пресування дозволяє виготовляти труби із усіх сталей і сплавів, які важко деформуються. Пресування найбільш доцільно при виробництві труб з високолегованих, малопластичних сталей і сплавів, виробів біметалічних і зі складною конфігурацією перетину. Пресовані труби характеризуються мінімальною, в порівнянні з іншими способами гарячої деформації, кількістю зовнішніх і внутрішніх дефектів завдяки найбільш сприятливій схемі напруженого стану металу у середовищі деформації (всебічне нерівномірне стиснення), перешкоджаючій виникненню дефектів, а також виникаючому при деформації високому питомому тиску, сприяючому ліквідації невеликих дефектів трубної заготівлі. Рівномірність структури і, як наслідок, механічні властивості труб по довжині забезпечується високою швидкістю процесу, завдяки чому температурний режим деформації знаходиться у вузькому інтервалі. При виробництві корозійностійких труб використовують велику різноманітність трубного інструменту. Це інструмент, що має безпосереднє зіткнення з пресованим металом (матриці, прес-шайби, внутрішні втулки контейнерів, прошивні голки, трубні оправки, експандери), а також інструмент, що не має безпосереднього зіткнення з пресованим металом, який служить для передачі зусилля (прес-штемпель, голкотримачі, перехідні патрони, контейнери, направляючі кільця, тощо). Інструмент працює в жорстких умовах роботи. Це значний знос, високі ударні навантаження, питомі тиски, знакозмінні умови роботи, високі температури. Підвищення експлуатаційної стійкості інструменту сприяє збільшенню продуктивності пресів і якості поверхні корозійностійких труб. В роботі запропонована технологія термозміцнення трубопресового інструмента для виробництва корозійностійких труб (матричних кілець складних матриць, експандерів) зі штампових сталей 4Х5МФ1С, 5Х3В3МФС, 4Х4В4МФС шляхом проведення іонно-плазмового азотування в вакуумно-дуговому розряді в поєднанні з загартуванням і відпуском. Внаслідок запропонованої технології підвищуються міцність, зносостійкість, теплостійкість, а також твердість від 8 ГПа до 11...12 ГПа. Проведено широкий комплекс досліджень структури поверхні інструменту і промислових випробувань матричних кілець і експандерів трубопрофільних пресів. Показано, що іонно-плазмове азотування поверхні інструменту збільшує твердість в 1,3 ÷ 1.6 разів і його стійкість на 20-25 %.
  • Item
    Матеріали XVІII Міжнародної конференції «Стратегія якості в промисловості і освіті»
    (Журфонд, Дніпро, 2024)
    UKR: До збірника матеріалів XVІІІ Міжнародної конференції «Стратегія якості в промисловості і освіті» (3–6 червня 2024 р., Варна, Болгарія) увійшли 82 публікації (статті, тези), що надійшли до оргкомітету і були прийняті до опублікування.
© УДУНТ, 2024