Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів вищої освіти
Permanent URI for this community
ENG: Qualifying final work of higher education applicants made or protected DNUZT (USUST)
Browse
Browsing Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів вищої освіти by Title
Now showing 1 - 20 of 1497
Results Per Page
Sort Options
Item S-модель коливань стенду для випробування осей колісних пар рухомого складу(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Антонов, Денис ІгоровичUKR: Магістерська дипломна робота виконана на 41 сторінках, містить 30 ілюстрацій, таблиць 2 та 20 джерел. Виконано огляд конструкцій і характеристик стендів для випробування осей колісних пар рухомого складу залізниць. Виконано ідеалізацію двох розрахункових схем для побудови математичної моделі випробувального стенду, що описує вимушені коливання його силових ланок. На основі побудованої математичний моделі, за допомогою технологій візуального програмування пакету Simulink системи Matlab побудовані та налагоджені дві s-моделі, що визначають власні частоти коливання ланок випробувального стенду. Побудовано залежність власних частот коливань стенду від маси важелів стенду. У четвертому розділі викладені положення про охорону праці під час воєнного стану і дій при знаходженні вибухонебезпечних об’єктів.Item S-моделі коливань мостового крану під час підйому вантажів(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Дяченко, Іван МиколайовичUKR: Магістерська дипломна робота виконана на 45 сторінках, містить 16 ілюстрацій, таблиць 2 та 16 джерел. Виконано огляд розрахункових схем які використовують при побудові математичних моделей, що описують коливання системи «кран – вантаж» під час підйому вантажу. Розглянуті поширені математичні моделі, що описують коливання вантажу під час його підйому. На основі математичних моделей, за допомогою інструментів візуального програмування пакету Simulink системи Matlab побудовані та налагоджені дві s-моделі коливання вантажу у «довідривної» та «післявідривної» стадіях підйому вантажу краном вантажопідйомністю 2 т. У розділу охорони праці дано опис вимог до безпечного виконання підоймо-вантажних робіт і до запобіжних систем у конструкціях кранів.Item Автоматизація аналізу електромагнітних завад в рейкових колах від електрорухомого складу(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Зубко, Андрій ВікторовичUK: Магістерська робота виконана на 46 сторінках, містить 24 рисунки, 3 додатків, 16 літературних джерел. В магістерській роботі виконано аналітичний огляд проблеми електромагнітної сумісності рейкових кіл з електрорухомим складом, сформульовано постановку задачі аналізу електромагнітної сумісності рухомого складу з рейковими колами; розглянуто методи частотно-часового аналізу сигналу; створено метод, який дозволяє автоматизувати аналіз електромагнітних завад в рейкових колах, які використовуються на залізницях України, а саме виявляти перевищення енергії заданого рівня впродовж заданого інтервалу часу в певних смугах частот, які містять сигнальні частоти СА. Розроблено відповідний програмний засіб з використанням середовища MATLAB, мови програмування Java.Item Автоматизація визначення поточного стану стрілочних переводів(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2023) Клюзов, Роман ГеоргійовичUKR: Бакалаврська робота виконана на 21 сторінках, 4 таблиці, 5 рисунків та 12 джерел літератури. Дослідження в роботі присвячені визначенню способу автоматизованого дистанційного пошуку порушень у роботі централізованої стрілки в залежності від стану її складових елементів. Мета дослідження – розробка способу визначення поточного стану стрілочного переводу за струмом живлення двигуна. Об’єкт дослідження – вплив відхилення від встановлених норм функціонування робочих механізмів стрілочного переводу на часові та частотні характеристики струму електродвигуна. Предмет дослідження – вплив зміни характеру навантаження на струмову криву. Методи дослідження – аналіз відмов у роботі стрілочного переводу та аналіз впливу порушень у роботі стрілочних переводів на характеристики струму електродвигуна.Item Автоматизація визначення поточного стану стрілочних переводів (комплексна)(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2023) Дехтяренко, Євгеній ОлеговичUKR: Бакалаврська робота виконана на 26 сторінках, 2 таблиці, 10 рисунків та 12 джерел літератури. Робота присвячена дослідженню та розробці способу дистанційного діагностування стану стрілочних переводів в автоматизованому режимі. Розглянуто устрій та досліджено причини відмов централізованих стрілок. Мета дослідження – визначення можливості та розробка підходу до дистанційного аналізу стану стрілочного переводу. Об’єкт дослідження – уніфікація алгоритму пошуку несправностей та їх узагальнення в автоматизованій системі. Предмет дослідження – відмови централізованих стрілок і способи їх визначення. Методи дослідження – аналіз впливу порушень у роботі стрілочних переводів на характеристики струму електродвигуна.Item Автоматизація вимірювання електричних та часових параметрів реле залізничної автоматики(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Кучерява, Катерина МихайлівнаUKR: Магістерська робота виконана на 58 сторінках, містить 24 рисунки, 5 таблиць та 13 джерел літератури. В магістерській роботі проведено аналіз існуючої технології перевірки часових та електричних параметрів електромагнітних реле залізничної автоматики. Існуюча технологія перевірки реле залізничної автоматики має ряд недоліків: низький клас точності, низька чутливість, нерівномірність шкали, обмеженість нижньої межі вимірювань. Розроблені структурна схема автоматизованого вимірювального комплексу для перевірки параметрів реле першого класу безпеки та принципова схема блоку для вимірювання електричних параметрів реле залізничної автоматики на базі ЦАП, який дозволяє формувати постійну напругу в діапазоні 0 - 50 В з кроком 50 мВ. В даному блоці реалізовані алгоритми вимірювання напруги вмикання та вимикання реле. Розроблена структура блоку вимірювання часових параметрів реле залізничної автоматики, який забезпечує вимірювання часових інтервалів в діапазоні від 65 мс до 70 хвилин та контроль логічного стану 8 фронтових і 8 тилових контактів реле. Об’єкт проектування: технологія вимірювання електричних та часових параметрів реле залізничної автоматики.Item Автоматизація вимірювання електричних та часових параметрів реле залізничної автоматики(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2023) Савін, Кирило ВасильовичUKR: Бакалаврська робота виконана на 39 сторінках, містить 14 рисунків, 1 таблицю та 10 джерел літератури. В бакалаврській роботі приведений аналіз методів перевірки електромагнітних реле залізничної автоматики, розглянули вимоги до реле першого класу надійності та розглянуто класифікацію електромагнітних реле. Розглянуто питання техніко- економічного обґрунтування впровадження вимірювального комплексу для перевірки параметрів реле залізничної автоматики, розроблено блок програмно – керованого джерела живлення, розглянуто переваги та недоліки кожного з елементів. Розроблено структура блоку вимірювання часових параметрів реле залізничної автоматики. Розглянуто та приведено схеми таймерів типу TMR. Висновок. Розроблений комплекс надає змогу суттєво скоротити час для перевірки та ремонту одного реле, збільшити точність вимірювань параметрів реле, збільшити продуктивність, підвищити безпеку руху потягів, зменшити та вартість обладнання.Item Автоматизація вимірювання механічних параметрів реле залізничної автоматики(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Гринь, Тетяна ПетрівнаUK: Магістерська робота виконана на 58 сторінці, містить 12 ілюстрації, 5 таблиць та 13 використаних джерел. В магістерській роботі проведено аналіз методів перевірки електромагнітних реле залізничної автоматики, перевірка їх механічних,часових та електричних параметрів. Існуюча технологія перевірки реле залізничної автоматики має ряд недоліків: низький клас точності, низька чутливість, нерівномірність шкали, обмеженість нижньої межі вимірювань. Розроблена структурна схема автоматизованого вимірювального комплексу для перевірки параметрів реле першого класу безпеки та принципові схеми його блоків. Завдяки автоматизованому вимірювальному комплексу можливо виміряти часові, електричні та механічні параметри реле залізничної автоматики. Розроблений комплекс надає змогу суттєво скоротити час для перевірки та ремонту одного реле, збільшити точність вимірювань параметрів реле, збільшити продуктивність, підвищити безпеку руху потягів, зменшити вагогабаритні показники та вартість обладнання. Об’єкт проектування: технологія перевірки механічних параметрів реле залізничної автоматики.Item Автоматизація вимірювання механічних параметрів реле залізничної автоматики(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2020) Осняч, Аліна ОлегівнаUK: В першому розділі проведено аналіз існуючої технології перевірки електромагнітних реле залізничної автоматики, перевірка їх часових, електричних і механічних параметрів. Виявлені такі недоліки існуючої технології перевірки реле на РТД: застосовуються застарілі стенди; низька точність вимірювань; від електромеханіка вимагає постійної зорової напруги; практично всі операції перевірки параметрів реле виконуються вручну, а це вимагає значних затрат часу; ряд параметрів оцінюються візуально Другий розділ включає в себе розробку вимірювального комплексу для перевірки параметрів електромагнітних реле залізничної автоматики. В дипломному проекті було розроблено структурну схему автоматичного вимірювального комплексу, а також принципові схеми його блоків. За допомогою автоматизованого вимірювального комплексу можливо виміряти часові, електричні та механічні параметри реле залізничної автоматики. В третьому розділі був розроблений метод автоматизованого вимірювання контактного тиску який дозволить вимірювати механічні параметри електромагнітних реле залізничної автоматики без зняття кожуху реле, що значно скоротить час перевірки реле. Мета дослідження – розробка автоматизованого методу вимірювання механічних параметрів реле. Об’єкт дослідження – електромагнітні релн першого класу надійності. Методи дослідження – диференційні рівняння, статистичний аналіз експериментальних даних, чисельні методи.Item Автоматизація вимірювання механічних параметрів реле залізничної автоматики(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Овсянко, Анатолій ВікторовичUKR: Магістерська робота виконана на 55 сторінках, містить 12 рисунків, 5 таблиць та 15 джерел літератури. Об’єкт розробки – реле залізничної автоматики. Мета роботи – автоматизувати вимірювання механічних параметрів реле залізничної автоматики. Приведено аналіз технології вимірювання параметрів електромагнітних реле першого класу надійності. Розроблено методи вимірювання механічних параметрів електромагнітних реле першого класу надійності й дано наукове обґрунтування методу вимірювання. Розроблено метод автоматизованого виміру контактного тиску в реле НМШ і РЕЛ.Item Автоматизація контролю параметрів рейкових кіл з вагону-лабораторії(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Бєльдєй, Сергій РомановичUKR: Магістерська робота виконана на 72 сторінці, містить 11 рисунків, 8 таблиці та 19 джерел літератури. Об’єкт розробки – система контролю параметрів кодового струму з вагону-лабораторії. Мета роботи – дослідження електромагнітних процесів, які протікають в каналах автоматичної локомотивної сигналізації (АЛС) при передачі сигналів з рейкового кола на локомотив шляхом наведення електрорушійної сили (ЕРС) на приймальні котушки. Виконано аналіз методів контролю параметрів кодового струму з вагону-лабораторії і на перегоні. Дано наукове обґрунтування методиці контролю кодового струму з вагону-лабораторії. Досліджено питання охорони праці і безпеки при обслуговуванні пристроїв залізничної автоматики. Висновок. У результаті виконаних досліджень удосконалено метод контролю параметрів кодового струму АЛС з вагону-лабоарторії; розглянуто питання охорони праці і безпеки при обслуговуванні пристроїв сигналізації, централізації блокування (СЦБ).Item Автоматизована система контролю параметрів двигунів стрілочних приводів(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Сакович, Богдан ЛеонідовичUKR: Магістерська робота виконана на 80 сторінці, містить 27 рисунків, 6 таблиць та 28 джерел літератури. Об’єкт розробки – двигуни стрілочних електроприводів. Мета роботи – розробка методики діагностування двигунів стрілочного електроприводу за допомогою методу осцилографування струму та визначення його спектрального аналізу. Приведено аналіз методів технічного обслуговування і діагностики приводів, розглянуто характеристики двигунів типу МСТ і МСП. Розроблено методи діагностування двигунів стрілочних електроприводів, організація ремонтних робіт. Розроблено методи ідентифікації несправностей в двигунах стрілочних приводів шляхом осцилографування робочого струму.Item Адаптація логістичних технологій залізничного транспорту України до стандартів ЄС(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2020) Культенко, Вадим ВіталійовичUK: Метою магістерської роботи є обґрунтування теоретичних засад і розробка науково-методичних рекомендацій щодо розвитку та адаптації логістичних технологій залізничного транспорту України до стандартів ЄС. У першому розділі досліджено сутність, види логістики та етапи її розвитку, зроблено аналіз транспортно-логістичної стратегії Європейського союзу, розглянута інтеграція України в Європейські транспортно-логістичні системи. У другому розділі виконано аналіз економічного стану АТ «Укрзалізниця» та його профільної та непрофільної діяльності, розглянуто стратегія розвитку залізничної галузі в умовах сучасного ринкового господарства. У третьому розділі розглянуто шляхи покращення логістичних технологій залізничного транспорту України, а саме: розвиток мультимодальних перевезень, а також розбудова транспортно-логістичних центрів. Наукова новизна одержаних результатів полягає в уточненні теоретичних положень і розробці практичних рекомендацій щодо удосконалення логістичних технологій підприємств залізничного транспорту, а також надані пропозиції щодо розвитку мультимодальних перевезень та транспортно-логістичних центрів.Item Адаптація норм утримання рейкової колії України до норм утримання рейкової колії Європейського союзу(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Тарасевич, Максим ВолодимировичUKR: Дипломна робота складається зі вступу, 5 розділів та висновків. Загальний обсяг роботи становить 64 сторінки, містить 20 рисунки і 20 таблиць. Список використаних джерел включає 15 найменувань. Залізнична колія є важливим і відповідальним елементом перевізного процесу. Найбільший вплив на його якість, безпеку та комфортність перевезення вантажів та пасажирів має верхня будова колії, особливо його основний елемент — залізничні рейки (далі — рейки). У зв'язку з цим під час експлуатації залізничної колії до якості рейок висуваються високі вимоги. Найбільш складними та відповідальними пристроями у колійному господарстві є з'єднання для перетину рейкових колій. Вони є особливими конструкціями, які працюють у більш важких умовах, ніж шлях на перегоні. Дана робота дозволяє зрозуміти, що колія не тільки складається з окремих компонентів і розглядається сама собою, а навпаки повинена розглядатися як "Як система колесо-колія". Колія повинна: забезпечувати високу безпеку, сприймати вертикальні та горизонтальні сили від рухомого складу, передавати ці сили через рейко-шпальну решітку та баластну призму на нижню будову колії, забезпечувати хороший комфорт при їзді, забезпечувати високу продуктивність перевезень. Колесо рухомого складу передає вертикальні та горизонтальні сили на колію. У безстиковій колії додатково виникають поздовжні сили через температурні зміни. Колія піддається квазістатичним (низькочастотним) та високочастотним навантаженням.Item Адаптація параметрів залізничної колії на відповідність вимогам Європейських норм(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Бібко, Юлія ВікторівнаUKR: Метод дослідження – аналітичний. Головною метою цієї магістерської роботи є адаптація елементів верхньої будови колії (рейки) на залізницях України до нормативів країн Європейського Союзу. Об'єктом дослідження є рейки залізничної колії. Для досягнення поставленої мети в роботі проаналізовано наявні конструкції рейок і методи їхнього розрахунку в залізничній колії в країнах Європейського Союзу та Україні. Під час порівняння розрахункових напружень у голівці та підошві рейок із допустимими зроблено висновок, що розрахункові напруги не перевищують допустимих. Ґрунтуючись на розрахунках було запропоновано використовувати навантаження 25 т на залізницях України.Item Адаптація системи управління якістю надання послуг пасажирам вокзалів до європейських вимог(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2020) Іванча, Сергій АнатолійовичUK: У першому розділі виконано огляд інформаційно-літературних джерел, в яких висвітлена система управління якістю надання послуг пасажирам вокзалів на залізничному транспорті України, на залізничному транспорті у європейських державах, в тому числі на високошвидкісних магістралях, викладено систему оцінки якості транспортного обслуговування, в тому числі в пасажирських перевезеннях, наведена класифікація європейських поїздів, узагальнена система тарифів і пільг, що має місце на залізницях у європейських державах. У другому розділі наведена техніко-економічна характеристика філії «Пасажирська компанія» АТ «Українська залізниця» та на прикладі вокзалів, які, на момент написання роботи, входили до структури компанії, – Київ-Пас, Дніпро та Львів, виконано аналіз системи сервісного обслуговування пасажирів за 2017-2019 роки та проілюстрований графічно. У третьому розділі запропоновано удосконалення організаційної структури управління вокзалів із застосуванням логістичної системи управління пасажирськими перевезеннями, впровадження концесійних підходів щодо державно-приватного партнерства на залізничному транспорті та узгодження величини концесійної плати.Item Адаптація системи функціонування залізничного транспорту України до європейських моделей в умовах євроінтеграції(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Гусак, Ольга ПавлівнаUKR: Робота складається зі вступу, трьох розділів, висновків, списку використаних джерел та додатків. Обсяг основного тексту – 97 сторінок, у тому числі 19 таблиць, 10 рисунків, крім того, вступ на 3 сторінках, висновки на 3 сторінках, перелік посилань з 68 джерел, додатки. У першому розділі роботи досліджено джерела фінансування діяльності суб’єктів господарювання в умовах відкритої економіки; розглянуто нормативно-правове забезпечення формування фінансових ресурсів; проаналізовано практику реформування залізниць у зарубіжних країнах. У другому розділі проведено макроекономічний аналіз залізничної галузі та надано характеристику діяльності Регіональної філії «Придніпровська залізниця» АТ «Укрзалізниця»; проаналізовано фінансовий стан та результати діяльності Регіональної філії «Придніпровська залізниця»; розглянуто стратегію повоєнного відновлення та розвитку залізничної галузі. У третьому розділі розглянуто основні напрямки інституціональних перетворень на залізничному транспорті України в контексті створення системи фінансування, сумісної з європейськими моделями; запропоновано організаційну структуру управління і фінансування залізничного транспорту України з точки зору її сумісності з європейськими моделями; розроблені заходи підвищення ефективності фінансування пасажирських перевезень, сумісні з європейськими моделями. На основі отриманих результатів дослідження зроблено ґрунтовні висновки.Item Аеродинамічний розрахунок елементів гальмівного обладнання тягового рухомого складу(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2022) Жук, Олег ВасильовичUKR: Бакалаврська робота виконана на 31 сторінці, містить 24 ілюстрації та 9 використаних джерел. В бакалаврській роботі проведені дослідження для визначення ряду особливостей поведінки аеродинамічних процесів, які мають місце при різних параметрах функціонування трубопроводів. Об’єкт розробки – технологія математичного моделювання аеродинамічних процесів, що мають місце у гальмівних системах рухомого складу. Мета роботи – розрахунок повітропроводів при різних їх параметрах функціонування. Методи дослідження – метод скінчених елементів аеродинамічних процесів.Item Аналіз алгоритмів кластеризації для обробки великих даних(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2025) Єрмаков, Владислав ВіталійовичUKR: Магістерська робота виконана на 171 сторінках, містить 58 рисунків, 3 таблиць та 19 використаних джерел. У магістерській роботі було спроектовано та розроблено програмне забезпечення для порівняння алгоритмів кластеризації великих даних. Проєкт надає можливість дослідникам оцінювати ефективність різних підходів, таких як K-means, ієрархічна кластеризація та DBSCAN, у задачах з текстовими та числовими даними. Програма забезпечує набір ключових функцій, зокрема завантаження та обробку даних, візуалізацію результатів кластеризації та обчислення метрик якості. Як допоміжні функції програма надає можливість налаштовувати параметри алгоритмів, експортувати результати та будувати інтерактивні графіки для аналізуItem Аналіз алгоритмів машинного навчання в ML.NET(Український державний університет науки і технологій, м. Дніпро, 2022) Бурцев, Андрій ВолодимировичUKR: Об'єктом дослідження є алгоритми навчання машинного навчання. Мета роботи: дослідити роботу алгоритмів у відкритому фреймворку ML.NET. Провести дослідження областей застосування та якість роботи алгоритмів. Класифікація типів завдань і формування рекомендацій використання доцільного алгоритму навчання до кожного типу. Проаналізувати чому даний алгоритм є кращим для вирішення конкретної задачі. Методика дослідження: теоретичний аналіз наукових і літературних джерел, формально-логічний аналіз, узагальнення, абстрактування, конкретизація, моделювання та спостереження. Під час виконання роботи було досліджено роботу алгоритмів у відкритому фреймворку ML.NET. Було детально розглянуто принципи та ідеї, на яких побудована машинне навчання. У роботі було проаналізовано два види сценарію машинного навчання, сценарій регресії та сценарій багато класової класифікації. Було проведено 12 експериментів, по 6 експериментів за кожен сценарій навчання машини. Було приділено багато уваги тестовим даним для екскрементів. Дані підбиралися різних розмірів та різних за типом наповнення. У роботі також було розглянуто аналогічні фреймворки для розробки машинного навчання.