Навчально-науковий центр "Мости та тунелі"
Permanent URI for this communityhttp://crust.ust.edu.ua/handle/123456789/12592
UK: Навчально-науковий центр "Мости та тунелі"
EN: Educational and Scientific Center
EN: Educational and Scientific Center
Browse
Item Напружено-деформований стан металевих прогонових будов складних просторових конструкцій(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2020) Співак, Дмитро СергійовичUK: У магістерській роботі проведено аналіз особливостей трубобетонних мостів. Розроблено схему аркової прогонової будови. Виконаний програмний та аналітичний розрахунок схеми. Проведені перевірки головних елементів. Розроблені основи охорони праці та безпеки в надзвичайних ситуаціях будівництва мосту. Метою роботи є загальне порівняння напружено-деформованого стану двох мостових споруд під автодорогу. Порівнюється однопрогонова аркова будова з існуючою нерозрізною трипрогоновою металевою балкою із суцільною стінкою. Предмет дослідження – напружено-деформований стан аркової прогонової будови. Метод дослідження – метод скінченних елементів.Item Обґрунтування альтернативної лінії Дніпровського метрополітену з проектом будівництва підводної частини. Перегінні тунелі підводної частини(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2020) Самборська, Яна БорисівнаUK: В магістерській роботі проведено аналіз особливостей будівництва підводних тунелів. Розроблені варіанти оправи та проведено їх техніко-економічне порівняння. Виконаний аналітичний розрахунок оправи перегінного тунелю підводної частини та її чисельний аналіз. Проведене обґрунтування щитової проходки перегінного тунелю підводної частини із аналізом технологічних процесів. Розроблені основи охорони праці та безпеки в надзвичайних ситуаціях при перегінних тунелів підводної частини. Мета дослідження полягає в обґрунтуванні спорудження перегінних тунелів підводної частини альтернативної лінії Дніпровського метрополітену та у визначенні закономірностей напружено-деформованого стану їх оправи під час дії гідростатичного тиску. Об’єкт дослідження – перегінні тунелі підводної частини альтернативної лінії Дніпровського метрополітену. Предмет дослідження – напружено-деформований стан перегінних тунелів підводної частини. Метод дослідження – метод скінченних елементів.Item Застосування сталевих балок з попереднім вигином в сталезалізобетонних прогонових будовах мостів(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2020) Лагоржевський, Іван АнатолійовичUK: В магістерській роботі розроблені варіанти балок та на основі техніко-економічного порівняння виконана розробка конкретного варіанту. Виконаний аналітичний розрахунок плити проїзної частини. Проведено розрахунок сталевих балок з попереднім вигином в сталезалізобетонних прогонових будовах мостів. Розроблені основи охорони праці та безпеки в надзвичайних ситуаціях. Мета дослідження полягає в обґрунтуванні параметрів сталевих балок з попереднім вигином в сталезалізобетонних прогонових будовах мостів. Об’єкт дослідження – сталезалізобетонна прогонова споруда. Предмет дослідження – напружено-деформований стан прогонової споруди. Метод дослідження – аналітичний.Item Аналітичні закономірності технології відновлення конструкцій фундаментів та основ на базі буроін’єкційних свердловин(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2020) Петров, Олег МиколайовичUK: В магістерській роботі проведено аналіз задачі відновлення конструкцій фундаментів та основ. Виконаний аналітичний розрахунок напружено-деформованого стану системи «фундамент–основа» із визначенням міцності основ, геометричних розмірів фундаменту та його осідань. Виконаний чисельний аналіз напружено-деформованого стану системи «фундамент–основа», для чого створені скінченно-елементні моделі, що максимально повно відтворюють взаємодію відновлених частин системи. Отримані аналітичні закономірності буроін’єкційної технології відновлення конструкцій фундаментів та основ. Мета дослідження полягає в отриманні аналітичних закономірностей технології відновлення конструкцій фундаментів та основ на базі буроін’єкційних свердловин. Об’єкт дослідження – фундаменти та підфундаментна основа. Предмет дослідження – напружено-деформований стан системи «фундамент–основа». Метод дослідження – метод скінченних елементів.Item Особливості проектування криволінійних сталезалізобетонних автодорожніх балок(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2020) Віданов, Артем ДмитровичUK: Об’єктом дослідження є споруда №13, що знаходиться у місті Запоріжжя. Споруда №13 представляє собою криволінійну, сталезалізобетонну автодорожню балку, естакаду. Метою моєї магістерської роботи є отримання результатів переміщень від стадій зведення. Коли встановлюється опалубка та виконується бетонування автодорожньої плити проїзду, є потреба в контролюванні відміток переміщень. Це можливо зробити тільки маючи модель, яка наведена у даній роботі. Переміщення це є кінцевий результат, згідно переміщенням буде виконуватись монтаж. Без цих даних бетонування плити не є можливим. У даній роботі виконано аналітичний розрахунок та моделювання МКЕ у ПК Midas Civil. Були отримані зусилля та порівняння отриманих результатів. Моделювання виконано у вісім стадій зведення з урахуванням реологічних властивостей бетону на кожній зі стадій. Отримані результати переміщень на кожній стадії зведення. Галузь застосування приведених споруд мaє великий спектр мостобудування у всьому світі. Використовується як автомобільних переправ, так і для залізничних мостів під високошвидкісні потяги.Item Обґрунтування раціональних рішень при реконструкції балкового залізобетонного автомобільного мосту(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2020) Процик, Володимир ВасильовичUK: В магістерській роботі проведено аналіз проблеми реконструкції для мостів, що не відповідають сучасним нормам проєктування і існуючим реальним навантаженням від автомобільного транспорту. Розроблені три варіанти реконструкції та на основі техніко-економічного порівняння обраний конкретний варіант. Виконаний аналітичний розрахунок плити проїзної частини. В програмному комплексі «ЛІРА» було виконано розрахунок зусиль в балках. Виконано порівняльний розрахунок і визначення оптимального варіанту реконструкції автодорожнього мосту. Розроблені основи охорони праці та безпеки в надзвичайних ситуаціях. Мета дослідження полягає в обґрунтуванні раціональних рішень при реконструкції балкового залізобетонного автомобільного мосту. Об’єкт дослідження – залізобетонна прогонова споруда. Предмет дослідження – силові фактори при експлуатації прогонової споруди. Методи дослідження – аналітичний та метод скінченних елементів.Item Закономірності напружено-деформованого стану металевих автодорожніх мостів(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2020) Федченко, Валерія ЮріївнаUK: В магістерській роботі проведено визначення закономірностей напружено-деформованого стану металевих автодорожніх мостів. Робота складається з 5 розділів. В першому розділі дається загальна характеристика мосту на основі якого буде запроектована плита. В другому розділі стисло описуються розрахункові схеми і методи сталевих прогонових будов. В третьому розділі проводиться моделювання двох варіантів мосту з різними видами верхніх ортотропних плит (за першим варіантом – трапецієподібні повздовжні ребра, за другим – смугові повздовжні ребра). В четвертому розділі розраховуємо дані варіанти мосту аналітичним методом. В п’ятому розділі описані вимоги безпеки праці під час влаштування металевої нерозрізної прогонової будови на автодорожніх мостах та дії працівників в аварійній ситуації при локально несправній лінії електропередачі у місці підключення ручного електричного інструменту.Item Обґрунтування альтернативної лінії Дніпровського метрополітену з проектом будівництва підводної частини. Аналіз транспортної проблеми та спорудження станцій метрополітену(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2020) Гузиєнко, Михайло ВалерійовичUKR: В магістерській роботі виконано аналіз транспортної проблеми м. Дніпра та станцій метрополітену глибокого закладення. Виконаний чисельний аналіз напружено-деформованого стану станцій метрополітену глибокого закладення пілонного та колонного типу. Розроблена технологія БВР проходки станційних тунелів. Розроблені основи охорони праці та безпеки в надзвичайних ситуаціях при спорудженні станції метрополітену БВР. Мета дослідження полягає в отриманні параметрів напружено-деформованого стану станцій метрополітену пілонного та колонного типу глибокого закладення та обґрунтуванні спорудження станції метрополітену пілонного типу для альтернативної лінії Дніпровського метрополітену. Об’єкт дослідження – станції метрополітену пілонного та колонного типу глибокого закладення. Предмет дослідження – напружено-деформований стан станцій метрополітену пілонного та колонного типу глибокого закладення. Метод дослідження – метод скінченних елементів.Item Обґрунтування технології підсилення земляного полотна на основі бурозмішувальної технології(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2020) Резуник, Юлія ВадимівнаUK: В магістерській роботі проведено аналіз стану питання проєктування підсиленого земляного полотна залізниці. Застосовано методику математичного моделювання земляного полотна за допомогою методу скінченних елементів та розроблено алгоритм розрахунку підсиленого земляного полотна з допомогою комплексу SCAD. Виконано математичне моделювання варіантів підсилення земляного полотна на основі бурозмішувальної технології із варіацією геометричних параметрів елементів підсилення. Проведено обґрунтування технології підсилення земляного полотна на основі бурозмішувальної технології. Мета роботи полягає в обґрунтування технології підсилення земляного полотна на основі бурозмішувальної технології. Об’єкт дослідження – підсилене залізничне земляне полотно. Предмет дослідження – параметри підсилення земляного полотна на основі бурозмішувальної технології. Метод дослідження – метод скінченних елементів.Item Особливості проектування та будівництва металевих залізничних мостів на діючих залізничних перегонах(Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2020) Тимошенко, Дмитро ВалентиновичUK: Дипломний проект представлений на 129 сторінках та містить 31 рисункок, 13 таблиць, 62 літературних джерел, 1 додаток. Об’єкт: Залізничний шляхопровід над автомобільною дорогою. Мета: Рішення задач по тимчасовому перевлаштуванню існуючого перегону та розроблення способу будівництва шляхопроводу. Робота складається з 5 розділів. В першому розділі наведені основні будівельні рішення по конструкціям шляхопроводу та приведені основні технічні показники. В другому розділі описується організаційно-технічна послідовність основних робіт при будівництві даного шляхопроводу. В третьому розділі приводиться розрахунки системи шпунтової огорожі. В четвертому розділі наведений розрахунок головних балок прогонової будови з пониженим перерізом в приопорних вузлах. В п’ятому розділі описані вимоги стосовно безпеки праці при будівництві опор шляхопроводу та дії працівників в аварійних ситуаціях.Item Спорудження станції метрополітену колонного типу із збірного залізобетону(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2020) Поташник, Руслана ОлегівнаUK: В магістерській роботі виконано аналіз впливу геологічних та гідрогеологічних умов будівництва на технологію спорудження станції із збірного залізобетону. Виконані розрахунки колонної станції метрополітену глибокого закладення із збірного залізобетону. Проведене обґрунтування технології спорудження колонної станції метрополітену глибокого закладення із залізобетонних блоків з використанням тимчасового кріплення. Розроблені основи охорони праці та безпеки в надзвичайних ситуаціях в умовах розробки породи буро-вибуховим способом при спорудженні станції метрополітену. Мета роботи полягає в обґрунтуванні технології спорудження колонної станції метрополітену глибокого закладення із залізобетонних блоків з використанням тимчасового кріплення. Об’єкт дослідження – станція метрополітену глибокого закладення колонного типу із збірного залізобетону. Предмет дослідження – технологія будівництва колонної станції метрополітену глибокого закладення із збірного залізобетону. Метод дослідження – метод скінченних елементів.Item Обґрунтування параметрів при проектуванні сталезалізобетонної прогонової споруди(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2020) Щербина, Дарина ІгорівнаUK: В магістерській роботі проведено аналіз проблеми реконструкції, що отримала найбільшу значимість, особливо для мостів, розташованих на магістральних дорогах. Розроблені варіанти капітального ремонту та на основі техніко-економічного порівняння виконана розробка конкретного варіанту. Виконаний аналітичний розрахунок плити проїзної частини. Проведено розрахунок сталезалізобетонних балок мостів з врахуванням особливостей їх роботи. Розроблені основи охорони праці та безпеки в надзвичайних ситуаціях. Мета дослідження полягає в обґрунтуванні параметрів при проектуванні сталезалізобетонної прогонової споруди. Об’єкт дослідження – сталезалізобетонна прогонова споруда. Предмет дослідження – напружено-деформований стан прогонової споруди. Метод дослідження – аналітичний.Item Розробка раціональних рішень при реконструкції аркового залізобетонного автомобільного мосту через річку Уж(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2020) Соколов, Микола АндрійовичUK: В магістерській роботі проведено аналіз проблеми реконструкції при наявності в експлуатації мостів з різними технічними параметрами і експлуатаційними показниками, різноманітними конструктивними схемами, матеріалами, технологією будівництва, вантажопідйомністю тощо. Розроблені варіанти мостового переходу та на основі техніко-економічного порівняння обране конструктивне рішення мосту. Виконаний аналітичний розрахунок монолітної накладної плити. Проведено розрахунок вартості будівництва та детально розроблено організацію робіт під час спорудження посту. Розроблені основи охорони праці та безпеки в надзвичайних ситуаціях. Мета дослідження полягає в розробці раціональних рішень при реконструкції аркового залізобетонного автомобільного мосту через річку Уж. Об’єкт дослідження – залізобетонна прогонова споруда. Предмет дослідження – силові фактори при експлуатації прогонової споруди. Метод дослідження – аналітичний.Item Обґрунтування альтернативної лінії Дніпровського метрополітену з проектом будівництва підводної частини. Перегінні тунелі, що споруджуються NATM(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2020) Попова, Катерина ЮріївнаUK: В магістерській роботі проаналізовані інженерно-геологічні та гідрогеологічні умови будівництва. Розроблені варіанти оправи та проведено їх техніко-економічне порівняння. Проведений чисельний аналіз конструкції оправи перегінного тунелю NATM на основі методу скінченних елементів. Розроблений проєкт спорудження перегінного тунелю NATM. Розроблені основи охорони праці та безпеки в надзвичайних ситуаціях при спорудженні NATM на основі БВР. Мета дослідження полягає в обґрунтуванні перегінних тунелів, що споруджуються NATM, при спорудженні альтернативної лінії Дніпровського метрополітену. Об’єкт дослідження – перегінний тунель, що споруджується новоавстрійським методом (NATM). Предмет дослідження – напружено-деформований стан перегінного тунелю, що споруджується NATM. Метод дослідження – метод скінченних елементів.Item Обґрунтування спорудження колонної станції метрополітену глибокого закладення із клинчастими перемичками(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2020) Візір, Павло АндрійовичUK: В магістерській роботі виконано аналіз геологічних та гідрогеологічних умов будівництва та проведене обґрунтування конструкції станції з клинчастими перемичками. Виконані статичний розрахунок та чисельний аналіз колонної станції із клинчастими перемичками методом скінченних елементів. Проведене обґрунтування спорудження колонної станції метрополітену глибокого закладення із клинчастими перемичками БВР. Розроблені основи охорони праці та безпеки в надзвичайних ситуаціях при спорудженні станції метрополітену БВР. Мета роботи полягає в обґрунтуванні спорудження колонної станції метрополітену глибокого закладення із клинчастими перемичками та визначенні параметрів напружено-деформованого стану її оправи. Об’єкт дослідження – колонна станція метрополітену глибокого закладення із клинчастими перемичками. Предмет дослідження – напружено-деформований стан колонної станції метрополітену глибокого закладення із клинчастими перемичками. Метод дослідження – метод скінченних елементів.Item Дослідження напружено-деформованого стану земляного полотна в сучасних умовах експлуатації(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Віниченко, Олексій ЕдуардовичUKR: Магістерська робота виконана на 58 сторінках, містить 24 рисунків, 8 таблиць та 32 використані джерела. Залізнична колія являється інженерною спорудою, яка призначена для пропускання поїздів з необхідною швидкістю, що встановлена для певної дільниці. Всі складові залізничної колії, серед яких має місце земляне полотно, за стійкістю, станом і міцністю повинні забезпечувати плавний і безпечний рух потягів із швидкостями, встановленими на певній ділянці. Об'єкт дослідження – процес пружної роботи земляного полотна під поїзним навантаженням. Метою є дослідження напружено-деформованого стану земляного полотна в сучасних умовах експлуатації. Для виконання поставленої задачі в дипломній роботі було розглянуто та порівняно між собою методи покращення (утримання) стану земляного полотна. Шляхом математичних розрахунків та моделювання отримано результати для кінцевого висновку.Item Науково-технічний супровід на етапі проєктування реконструкції автомобільної дороги(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Строменко, Євгенія ОлександрівнаUKR: Магістерська робота виконана на 116 сторінках, містить 62 рисунки, 17 таблиць та 23 використаних джерел. В магістерській роботі було розглянуто науково-технічний супровід на етапі проєктування реконструкції автомобільної дороги. Науково-технічна діяльність з супроводу передбачає надання інформаційної допомоги, виконання перевірних та дублюючих розрахунків, розроблення та апробацію конструктивних та технологічних рішень, обстеження, моніторинг та діагностику об'єкта, контроль якості матеріалів, виробів та конструкцій, розроблення рекомендацій щодо усунення негативних процесів, що мають місце або можуть мати у майбутньому. Мета дослідження полягає в проведенні науково-технічної діяльності з супроводу, яка передбачає виконання перевірних та дублюючих розрахунків, моніторинг та діагностику автодороги. Об’єкт дослідження – реалізація наукового дослідження в проекті автодороги Н-31 Дніпро-Царичанка-Кобеляки-Решетилівка.Item Обґрунтування параметрів буровибухових робіт при проходці похилих тунелів Інгулецького ГЗК(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Іванейко, Олег МироновичUK: Магістерська робота виконана на 79 сторінках, містить 20 ілюстрацій, 18 таблиць та 43 використаних джерел. В магістерській роботі виконано аналіз інженерно-геологічних та гідрогеологічних умов будівництва. Виконано аналіз проблем проходки похилих тунелів буровибуховим способом в міцних скельних породах. Обрано та обґрунтовано застосування машин для ведення проходки буровибуховим способом. Розраховано та розроблено ефективні параметри буровибухових робіт. Обрано та обґрунтовано кращу систему ініціювання зарядів вибухових речовин. Проаналізовано ефективність емульсійних вибухових речовин з позиції безпечного використання. Мета дослідження – обґрунтування ефективних параметрів буровибухових робіт у похилих тунелях. Об’єкт дослідження – похилі тунелі в скельних породах. Предмет дослідження – дослідження та обґрунтування параметрів вибухових робіт. Метод дослідження – аналітичний.Item Удосконалення рейкових скріплень(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Григоренко, Андрій ВалерійовичUKR: Дипломна робота складається із 63 сторінок, 4 таблиць, 35 рисунків та 36 літературних джерел. У даній магістерській роботі виконано: встановлені взаємозв'язки між експлуатаційними та конструктивними особливостями роботи проміжних рейкових скріплень вітчизняного та зарубіжного виробництва; створено та запропоновано конструкцію пружної клеми з підвищеною пружністю, з метою використання її у рейковому скріпленні типу КБ65 з одночасною можливістю її адаптації з метою використання у польському скріпленні типу SB-3 так і для вітчизняних клемно-болтових скріплень (СКД65-Б), яке є прототипом вищезгаданого вітчизняного скріплення; за допомогою математичного моделювання було досліджено та проаналізовано напружений стан удосконаленої конструкції вузла скріплення типу КБ65.Item Дослідження проблем бокового зносу рам та гостряків стрілочних переводів(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Крістєв, Микола МиколайовичUKR: Магістерська робота виконана на 54 сторінках, містить 35 рисунків, 6 таблиць та 20 використаних джерел. В магістерській роботі досліджується проблема бокового зносу рам та гостряків стрілочних переводів. Розглядається проблема впливу рухомого складу на знос рейок, рам та гостряків стрілочних переводів. Надається пропозиція щодо зменшення бокового зносу рам та гостряків за допомогою змащування.Item Аналіз появи дефектів балочної клітини металевого моста під суміщену їзду через р. Дніпро на 260/261 км дільниці Харків – Крюків(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Кучеренко, Євгеній ОлександровичUK: Магістерська робота виконана на 99 сторінках та містить 77 ілюстрації, 8 таблиць, 26 літературних джерел, 1 додаток. В магістерській роботі проведений аналіз стану прогонової будови та її дефектів. Виконано збір даних з натурного випробування та аналіз причин появи дефектів прогонової будови на основі обстеження та випробування. Змодельоване декілька розрахункових схем та порівняно результати з фактичними випробуваннями. Побудовано комп'ютерну модель фрагменту та проаналізовано його напружено-деформований стан. Підтверджено місця появи дефектів в кутиках по результатам аналітичної моделі. Розроблені основи охорони праці та безпеки в надзвичайних ситуаціях. Мета дослідження – дослідження причин появи дефектів (тріщин) балочної клітини металевого моста з застосуванням комп’ютерного моделювання методом скінчених елементів (МСЕ). Порівняння деформацій прогонової будови розрахункових схем та натурних випробувань. Аналіз НДС дефектних місць та способи їх вирішення. Об’єкт дослідження – міст під суміщену їзду. Предмет дослідження – напружено-деформований стан та аналіз дефектів елементів проїзної частини з поверховим розташуванням металевих прогонових будов у рівні автопроїзду. Метод дослідження – натурні випробування, метод скінченних елементів.Item Порівняльний аналіз та визначення оптимального варіанту при капітальному ремонті балкового автодорожнього мосту(Український державний університет науки і технологій, 2021) Філоненко, Геннадій КириловичUK: Магістерська робота виконана представлена на 126 сторінках та містить 30 рисунків, 11 таблиць, 40 літературних джерел, 3 додатки. В магістерській роботі проаналізовані вихідні дані про міст та проведено опис дефектів мосту. Проведене розроблено техніко-економічне порівняння варіантів реконструкції мосту. Виконано розрахунки прогонової будови та обрано оптимальний варіант конструкції прогонової будови. Вибрано оптимальний варіант прогону для даного мосту. Мета роботи полягає в порівнянні розрахунків і визначення оптимального варіанту ремонту автодорожнього мосту. Об’єктом дослідження є автодорожній міст. Предмет дослідження – капітальний ремонт. Метод дослідження – аналітичний.Item Закономірності напружено-деформованого стану при підвищенні вантажопідйомності залізобетонних прогонових будов автомобільного мосту автодороги П’ятихатки – Жовті Води(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Вус, Денис МиколайовичUK: Магістерська робота виконана на 90 сторінках та містить 54 ілюстрації, 12 таблиць, 25 літературних джерел. В магістерській роботі виконано аналіз інженерно-геологічних та гідрогеологічних умов будівництва. Проведений розрахунок визначення вантажопідйомності прогонової будови. Проведений аналіз стану прогонової будови та її дефектів. Виконаний аналіз варіації способів підсилення балок прогонової будови мосту. Обґрунтовано техніко-економічні витрати вибраних варіантів підсилення балок прогонової будови. Виконано моделювання варіантів перерізів балки прогонової будови мосту. Проведений розрахунок визначення вантажопідйомності прогонової будови за варіантом підсилення балки . Розроблено розділ основи охорони праці та безпеки в надзвичайних ситуаціях при реконструкції прогонових будов. Мета дослідження – визначення закономірностей напружено-деформованого стану при підвищенні вантажопідйомності залізобетонної прогонової будови автодорожніх мостів. Об’єкт дослідження – прогонова будова мосту(Т-подібна залізобетонна балка). Предмет дослідження – пошук закономірності напружень при зміні вантажопідйомності прогонової будови мосту. Метод дослідження – аналітичний метод, метод скінченних елементів .Item Дослідження впливу проектних рішень на навколишнє середовище при проектуванні високошвидкісної магістралі Одеса-Західний кордон України(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Чернов, Дмитро СергійовичUKR: Магістерська робота виконана на 160 сторінках, містить 53 рисунки, 7 таблиць та 36 використаних джерел. Автором роботи проведено огляд наукових досліджень з проблемних питань, що виникають при впровадження високошвидкісного транспорту. Показано, що актуальним завданням сьогодення є розробка теоретико-методологічних підходів і практичних рекомендацій щодо будівництва високошвидкісних магістралей в Україні. Для цього потрібно розробити технічні вимоги й норми проектування траси високошвидкісної магістралі, обґрунтувати максимально допустиму швидкість, раціональні конструкції колійної інфраструктури. В магістерській роботі проведені дослідження пов’язані з впливом проєктних рішень на навколишнє середовище. Наукова новизна роботи полягає в застосуванні системи САПР Autodesk AutoCAD Civil 3D при проектуванні траси ВШМ з використанням супутникової зйомки та цифрової моделі місцевості. Інтелектуальний зв'язок між профілем і планом лінії дозволяє динамічно оновлювати всі пов'язані об'єкти при внесенні змін до проектних рішень. Дослідження автора спрямоване на розробку методичних підходів щодо виявлення факторів, які впливають на вибір проєктних рішень з метою мінімізації впливу траси Одеса-Жмеринка на навколишнє середовище. На основі проведеного аналізу та виконаних в роботі досліджень показано що для більш повного задоволення попиту на ринку транспортних послуг необхідно впроваджувати в Україні високошвидкісний транспорт, який забезпечує безпеку, надійність і мінімальний негативний вплив на навколишнє середовище. Розв’язання окреслених в магістерській роботі завдань сприятиме підвищенню конкурентоспроможності залізничного транспорту, виведенню України на новий рівень економічної взаємодії з Європейським Союзом.Item Розробка конструкцій сплетіння колії з різною шириною колії(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Сотник, Станіслав СергійовичUKR: Магістерська робота виконана на 49 сторінках, містить 17 рисунків, 6 таблиць та 4 використані джерела. Розвиток економіки України на сучасному етапі вимагає подальшого розвитку залізничних сполучень з країнами Європи, які мають залізничну колію шириною 1 435 мм. Для скорочення обертів вагонів перевагу надають безупинному перетину кордонів з використанням суміщених колій, на яких одночасно експлуатується два стандарти ширини колії –S =1520 мм та 1 435 мм. Для з’єднання двох колій в єдину створені сплетення рейкових сполучень, які можуть бути як з гостряками, так і без їх використання в тих випадках, коли для цього є відповідні умови.Item Дослідження життєвого циклу рейок(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Мосесов, Владислав АраратовичUKR: Магістерська робота виконана на 93 сторінках, містить 20 рисунків, 18 таблиць та 57 використані джерела. У магістерській роботі досліджується життєвий цикл рейок. Досліджується явище зносу рейок і визначається який фактор впливає на підвищений зносу рейок. Також аналізуються дефекти рейок та способи ії усунення. Застосування гібридної технології виплавки/розливки рейкового металу, що поєднує переваги безперервного лиття та електрошлакового переплавлення, відкриває нові можливості для отримання високоякісного рейкового металу, зокрема й сучасних заевтектоїдних марок. Запропонована нова методика практичного визначення маси зношеного металу за допомогою штанген-циркуля. Похибка складає 10-15 %. Даний метод може бути використаний , як експрес метод в польових умовах без вилучення рейки з колії.Item Дослідження ефективності усунення обмеження швидкості руху поїздів при реконструкції залізниці(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Бордюжа, Сергій ОлександровичUKR: Магістерська робота виконана на 79 сторінках, містить 28 ілюстрацій, 6 таблиць, 21 використане джерело та 3 додатки. Роботу виконано відповідно до головних напрямків, сформованих в Стратегії розвитку залізничного транспорту на період до 2030 року. Дослідження ґрунтуються на аналізі фактичних даних щодо обмежень швидкості, які закладено до графіка руху поїздів. Розрахунки виконано на ПЕОМ з застосуванням програм MoveRW, RWPlan, Microsoft Excel. В роботі проаналізовано причини обмеження швидкості руху поїздів на ділянці, що досліджується, визначена ефективність усунення обмежень швидкості руху поїздів за параметрами плану лінії, розроблено пропозиції щодо доцільності усунення обмежень швидкості руху в залежності від конкретних умов експлуатації залізниці. Досліджено раціональність параметрів. Розроблено заходи з охорони праці та безпеки в надзвичайних ситуаціях. Об’єкт досліджень – параметри кривих. Предмет досліджень – криві на існуючій трасі, що обмежують швидкість руху поїздів. Мета роботи – вибір раціональних заходів з перебудови плану для підвищення швидкості руху поїздів.Item Обгрунтування основних параметрів траси при проєктуванні автомобільної дороги(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Прокопенко, Іван ДмитровичUKR: Магістерська робота виконана на 72 сторінках, містить 18 рисунків, 6 таблиць та 41 використаних джерел. В магістерській роботі було розглянуто норми проектування автомобільних доріг та проведено їх аналіз. Одним з ключових питань переходу національної транспортної інфраструктури є принципова відмінність підходу до проектування об’єктів інфраструктури. Було розглянуто відмінності між діючим приписувальним методом проектування і параметричною моделлю виконання проектних робіт, що використовується у європейських нормах та директивах. Мета дослідження полягає в дослідженні змін параметрів автомобільної дороги з розвитком нормативної документації та порівняння підходів до проектування автомобільних доріг. За результатами дослідження обґрунтувати доцільність переходу на параметричну модель проектування автомобільних доріг. Об’єкт дослідження – процес проектування автомобільної дороги.Item Дослідження впливу рівня максимальної швидкості руху поїздів на вартість перебудови кривих(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Стригальова, Маргарита ІгорівнаUKR: Магістерська робота виконана на 77 сторінках, містить 37 ілюстрацій, 12 таблиць, 20 використаних джерел та 3 додатки. В роботі був проведений аналіз поздовжнього профілю і плану лінії, загальний стан ділянки, розглянуто причини, за якими можливе обмеження швидкості руху поїздів. Запропоновані заходи, які дозволяють підвищити швидкість руху. Розглянуто питання охорони праці при виконанні перебудови кривих. Дослідження ґрунтуються на аналізі фактичних даних поздовжніх профілів ділянки Рудня-Почаївська – Здолбунів, обмежень швидкостей руху, які закладено до графіка руху поїздів. Розрахунки виконано з застосуванням програм MoveRW, RWPlan, Microsoft Excel. Об’єкт досліджень – дослідження впливу кривих на максимальну шквидкість. Предмет досліджень – параметри ділянки залізниці Рудня–Почаївська – Здолбунів. Мета роботи – дослідити питання збільшення швидкості на ділянці.Item Обґрунтування способу будівництва трьохсклепінчастої станції метрополітену з урахуванням напружено-деформованого стану ґрунтового масиву в процесі будівництва. Розрахунок параметрів напружено-деформованого стану (комплексна дипломна магістерська робота)(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Вотченко, Діана ЮріївнаUK: Магістерська робота виконана на 66 сторінках, містить 35 ілюстрацій, 1 таблиця та 37 використаних джерел. В магістерській роботі виконано аналіз інженерно-геологічних умов будівництва трьохсклепінчастої станції. Проведений розрахунок конструкції трьохсклепінчастої станції пілонного типу. Обґрунтовано спосіб проходки на суцільну виробку станційного тунелю з тимчасовим кріпленням та монтажем постійної оправи станційних тунелів з відставанням від забою. Виконаний аналіз напружено-деформованого стану тимчасового кріплення станційних тунелів в зоні їх взаємного впливу при будівництві з урахуванням послідовності зведення конструкцій трьохсклепінчастої станції метрополітену. Розроблені основи охорони праці та безпеки в надзвичайних ситуаціях при проведенні вибухових робіт та під час проходки тунелю. Мета дослідження – отримати закономірності напружено-деформованого стану ґрунтового масиву та тимчасового кріплення на проміжних етапах спорудження станційних тунелів, на які впливають будівельні процеси розробки ґрунту та зведення тимчасового кріплення. Об’єкт дослідження – трьохсклепінчаста станція пілонного типу глибокого закладення. Метод дослідження – моделювання напружено-деформованого стану тимчасового кріплення станційних тунелів та ґрунтового масиву на проміжних етапах будівництва методом скінченних елементів за допомогою програмного комплексу Lira for Windows.Item Обгрунтування параметрів плану при реконструкції ділянки автомобільної дороги(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Авдієнко, Олена МиколаївнаUKR: Магістерська робота виконана на 62 сторінках, містить 8 рисунків, 14 таблиць та 27 використаних джерел. В магістерській роботі було розглянуто норми проектування автомобільних доріг та проведено їх аналіз. При проектуванні значна увага повинна приділятися реконструкції кривих. При цьому потрібно збільшувати радіуси кривих в плані та поздовжньому профілі, ліквідувати зайву звивистість траси, забезпечувати розрахункову видимість і зменшувати поздовжні ухили дороги. Всі ці заходи призводять до зміщення траси. Саме вдалий вибір просторового положення траси автомобільної дороги визначає безпеку руху і комфортність автомобільної дороги як для водіїв, так і для пасажирів, мінімізацію транспортно-експлуатаційних витрат, впливає на розвиток прилеглої території впродовж довгих років функціонування автомобільної дороги. Мета дослідження полягає в обґрунтуванні параметрів плану при реконструкції ділянки автомобільної дороги. Об’єкт дослідження – параметри плану при реконструкції автомобільної дороги.Item Розробка раціональних рішень при капітальному ремонті балкового залізобетонного автодорожнього шляхопроводу(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Алхімов, Олександр ОлександровичUK: Магістерська робота виконана на 125 сторінках, містить 63 ілюстрацій, 30 таблиць та 30 використаних джерел. В магістерській роботі розроблено проект «Розробка раціональних рішень при капітальному ремонті балкового залізобетонного автодорожнього шляхопроводу». Робота містить аналіз варіантів капітального ремонту та аналіз варіантів армування монолітної плити прогонової будови. Для аналізу армування монолітної плити прогонової будови виконується за допомогою програмного комплексу ПК «ЛІРА». Виходячи із досліджень, що були виконані, та навантажень, на які був розрахований шляхопровід, приймається оптимальне рішення по його капітальному ремонту. Об’єктом дослідження є капітальний ремонт шляхопроводу на перетині вул. М. Бойчука з залізницею станції «Київ-Московський». Предмет дослідження – зусилля в температурно-нерозрізній прогоновій будові. Метод дослідження – метод скінченних елементів.Item Розробка раціональних конструкцій автомобільного шляхопроводу по проїзду О. Гальченко у м. Дніпро(Український державний університет науки і технологій, 2021) Трусов, Сергій ОлеговичUK: Магістерська робота виконана на 90 сторінках, містить 5 ілюстрацій, 5 таблиць та 28 використаних джерел. В магістерській роботі виконано аналіз сучасного стану автомобільного шляхопроводу по проїзду О. Гальченко у місті Дніпро. Проведене варіантне проектування раціонального варіанту будівництва шляхпроводу. Виконано техніко-економічне порівняння варіантів будівництва, розроблені основи охорони праці та безпеки під час проведення будівництва. Мета роботи – розробка раціональних конструкцій автомобільного шляхопроводу по проїзду О. Гальченко у м. Дніпро. Об’єкт дослідження або розробки – автодорожній шляхопровід. Предмет дослідження – напружено-деформований стан споруди. Метод дослідження – аналітичний.Item Дослідження впливу структури поїздопотоку на вибір параметрів плану при реконструкції залізниці(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Войтович, Роман ВасильовичUKR: Мета роботи. Вибір раціональних заходів зі зменшення обмежень швидкості, зумовлених параметрами плану лінії для збільшення швидкості руху пасажирських і вантажних поїздів. Об'єкт дослідження – дослідження питань пов’язаних з вибором раціональних параметрів швидкісного руху, при яких забезпечуються плавність і комфортабельність їзди. Предмет дослідження – ділянки залізниці, що підлягають реконструкції з метою впровадження швидкісного руху поїздів. Методи досліджень. Актуальність впровадження в Україні швидкісного руху пасажирських поїздів з виходом на європейську мережу і країн СНД є об'єктивною необхідністю для вирішення комплексу соціальних, економічних і екологічних проблем. Але пропускна спроможність ділянки Підволочиськ – Хмельницький не задовольняє вимогам щодо обсягів та швидкості вантажних перевезень, а суміщений рух вантажних і пасажирських поїздів стримує впровадження прискореного руху. Магістерська робота виконана відповідно до головних напрямків, які сформульовані в Стратегії розвитку залізничного транспорту на період до 2030 року. Дослідження ґрунтуються на аналізі фактичних даних щодо обмежень швидкості, які закладено в графік руху поїздів. Розрахунки виконано на ЕОМ з застосуванням програм MoveRW, RWPlan, Microsoft Exсel.Item Обґрунтування щитової проходки, що відбувається в слабкому масиві, із аналізом варіації оправи(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Агєєв, Антон ОлександровичUK: В магістерській роботі виконано аналіз інженерно-геологічних та гідрогеологічних умов будівництва. Проведене варіантне проєктування оправ перегінного тунелю та виконане техніко-економічне порівняння. Виконане дослідження міцності оправи перегінного тунелю методом скінченних елементів на основі модифікованого методу Метродіпротрансу. Виконаний аналіз варіації оправи із дослідженням силових факторів. Обґрунтовано технологію щитової проходки перегінного тунелю в слабкому масиві із застосуванням щита «Херренкнехт». Розроблені основи охорони праці та безпеки в надзвичайних ситуаціях при щитовій проходці. Мета дослідження – обґрунтування щитової проходки, що відбувається в слабкому масиві, із аналізом варіації оправи. Об’єкт дослідження – перегінний тунель. Предмет дослідження – силові фактори в оправі перегінного тунелю із урахуванням її варіації. Метод дослідження – метод скінченних елементів на основі модифікованого методу Метродіпротрансу.Item Дослідження роботи рейок в складних умовах(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Бастанжиєв, Павло ІвановичUKR: Магістерська робота виконана на 58 сторінках, містить 13 рисунків, 20 таблиць та 26 використаних джерел. У магістерській роботі досліджується робота рейок в складних умовах. Досліджується явище зносу рейок і визначається який фактор впливає на підвищений знос рейок в кривих малого радіусу. Актуальність теми обумовлена підвищеним зносом залізничної колії в місцях, де радіус кривої 450м та менше і поздовжні ухили 30‰ та більше. На підвищений знос рейок також можуть впливати такі фактори як: ширина колії, створені та введені в експлуатацію нові ремонтні профілі коліс рухомого складу, фізичний стан проміжних скріплень, вплив режимів гальмування рухомого складу. Досліджуючи та аналізуючи вплив різних факторів на знос рейок було з’ясовано, що найбільший вплив на знос рейок має вантажонапруженість. Але це стосується кривих малого радіусу. Якщо подивитись декілька досліджень зносу рейок в кривих при такій самій вантажонапруженості, але в кривих більшого радіусу, то приведений знос у них набагато менший. Тобто, вантажонапруженість має такий великий вплив на знос рейок лише у кривих малого радіусу. Радіус кривої впливає на приведений знос на 82,5% сильніше, ніж поздовжній ухил. Вирішенням цієї проблеми може бути перевлаштування кривих на криві більшого радіусу.Item Дослідження зміни показників комфортабельності їзди при перебудові плану залізниць(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Шетько, Ганна СергіївнаUKR: Магістерська робота виконана на 77 сторінках, містить 36 ілюстрацій, 9 таблиць, 14 використаних джерел та 4 додатки. Роботу виконано відповідно до головних напрямків, сформованих в Стратегії розвитку залізничного транспорту на період до 2030 року. Збільшення швидкості і комфортабельності їзди збільшить потік бажаючих користуватися послугами залізничного перевезення серед пасажирів, що призведе до зростання прибутків залізниці. Вирішенню цієї задачі заважають деякі труднощі, які пов’язані зі станом існуючої залізниці. В роботі розглядаються заходи щодо підвищення комфортабельності їзди в кривих. Для вирішення цієї задачі проведено аналіз плану та поздовжнього профілю існуючої залізниці. Розрахунки проведено за допомогою ЕОМ з застосуванням таких програм як: MoveRW, RWPlan, Microsoft Excel. Об’єкт досліджень – кругові криві на напрямку Красне – Рудня-Почаївська. Предмет досліджень – вплив параметрів перебудови плану на зміну показників комфортабельності їзди в кривих. Мета роботи – визначення задовільних параметрів плану при перебудові плану залізниці.Item Обґрунтування заходів з підвищення швидкості руху пасажирських поїздів при реконструкції залізниці(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Розумний, Данило СергійовичUKR: Магістерська робота виконана на 102 сторінках, містить 45 рисунків, 12 таблиць та 17 використаних джерел. У магістерській роботі було розглянуто питання впливу параметрів кривих на допустиму швидкість руху поїзда. Проведено аналіз інфраструктури, поздовжнього профілю і плану лінії, установлені причини, що стримують підвищення швидкостей руху до 160 км/год. Запропоновані заходи з перебудови кривих, що дозволяють підвищити швидкість руху поїздів. Дослідження ґрунтуються на аналізі фактичних даних поздовжніх профілів ділянки Красне – Львів, обмежень швидкостей руху, які закладено до графіка руху поїздів. Розрахунки виконано на ПЕОМ з застосуванням програм MoveRW, RWPlan, Microsoft Excel.Item Розробка заходів щодо збільшення несучої здатності грунтів насипів(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Анікеєва, Анжеліка СергіївнаUKR: Магістерська робота виконана на 84 сторінках, містить 2 рисунків, 14 таблиць та 7 використаних джерел. В магістерській роботі розглядаються методи збільшення міцностних параметрів грунтів насипів за допомогою геотекстильних матеріалів. в роботі розглянуті експериментально-теоретичні передумови механіки ґрунтів. основні розрахункові моделі ґрунтів, основні вимоги до земляного полотна, надійність колії. приведені дефекти та деформації земляного полотна. виконані дослідження роботи геотекстильних Матеріалів як армуючого матеріла грунта а саме проведені випробування ґрунту на міцність.Item Розробка заходів збільшення жорсткості земляного полотна при переході до мостів(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Зелінський, Дмитро ВіталійовичUKR: Магістерська робота виконана на 73 сторінках, містить 25 рисунків, 4 таблиць та 11 використаних джерел. В магістерській роботі було розглянуто проблеми роботи перехідних ділянок на підході до мостів. Основна проблема по цьому питанню – різна жорсткість земляного полотна та мостового полотна. Розглянуті методи збільшення жорсткості земляного полотна па підходах до мостів. Проведено розрахунок напружень та переміщень в земляному полотні до та після підвищення жорсткості. Надані рекомендації но цьому питанню.