Навчально-науковий центр "Мости та тунелі"
Permanent URI for this communityhttp://crust.ust.edu.ua/handle/123456789/12592
UK: Навчально-науковий центр "Мости та тунелі"
EN: Educational and Scientific Center
EN: Educational and Scientific Center
Browse
Item Аналіз напружено-деформованого стану балок проїзної частини поверхового сполучення(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2022) Дробниця, Іван ВадимовичUKR: Магістерська робота виконана на 73 сторінках та містить 54 ілюстрацій, 11 таблиць, 25 літературних джерел. В магістерській роботі описуються загальні дані мосту та результати обстеження моста. Проведений аналіз стану прогонової будови та її дефектів. Проведений розрахунок визначення вантажопідйомності балок проїзної частини прогонової будови. Визначено вплив дефектів на вантажопідйомність балок проїзної частини. Виконано моделювання дослідної прогонової будови та виявлено напружено-деформований стан балок проїзної частини. Мета дослідження – визначення напружено-деформованого стану балок проїзної частини поверхового сполучення залізничного мосту. Об’єкт дослідження – металева прогонова будова. Предмет дослідження – напружено-деформований стан балок проїзної частини поверхового сполучення. Метод дослідження – метод скінченних елементів, аналітичний метод.Item Аналіз появи дефектів балочної клітини металевого моста під суміщену їзду через р. Дніпро на 260/261 км дільниці Харків – Крюків(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Кучеренко, Євгеній ОлександровичUK: Магістерська робота виконана на 99 сторінках та містить 77 ілюстрації, 8 таблиць, 26 літературних джерел, 1 додаток. В магістерській роботі проведений аналіз стану прогонової будови та її дефектів. Виконано збір даних з натурного випробування та аналіз причин появи дефектів прогонової будови на основі обстеження та випробування. Змодельоване декілька розрахункових схем та порівняно результати з фактичними випробуваннями. Побудовано комп'ютерну модель фрагменту та проаналізовано його напружено-деформований стан. Підтверджено місця появи дефектів в кутиках по результатам аналітичної моделі. Розроблені основи охорони праці та безпеки в надзвичайних ситуаціях. Мета дослідження – дослідження причин появи дефектів (тріщин) балочної клітини металевого моста з застосуванням комп’ютерного моделювання методом скінчених елементів (МСЕ). Порівняння деформацій прогонової будови розрахункових схем та натурних випробувань. Аналіз НДС дефектних місць та способи їх вирішення. Об’єкт дослідження – міст під суміщену їзду. Предмет дослідження – напружено-деформований стан та аналіз дефектів елементів проїзної частини з поверховим розташуванням металевих прогонових будов у рівні автопроїзду. Метод дослідження – натурні випробування, метод скінченних елементів.Item Аналітичні закономірності технології відновлення конструкцій фундаментів та основ на базі буроін’єкційних свердловин(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2020) Петров, Олег МиколайовичUK: В магістерській роботі проведено аналіз задачі відновлення конструкцій фундаментів та основ. Виконаний аналітичний розрахунок напружено-деформованого стану системи «фундамент–основа» із визначенням міцності основ, геометричних розмірів фундаменту та його осідань. Виконаний чисельний аналіз напружено-деформованого стану системи «фундамент–основа», для чого створені скінченно-елементні моделі, що максимально повно відтворюють взаємодію відновлених частин системи. Отримані аналітичні закономірності буроін’єкційної технології відновлення конструкцій фундаментів та основ. Мета дослідження полягає в отриманні аналітичних закономірностей технології відновлення конструкцій фундаментів та основ на базі буроін’єкційних свердловин. Об’єкт дослідження – фундаменти та підфундаментна основа. Предмет дослідження – напружено-деформований стан системи «фундамент–основа». Метод дослідження – метод скінченних елементів.Item Вибір положення траси й основних параметрів високошвидкісної магістралі Одеса-Західний кордон України(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Янковий, Андрій СергійовичUKR: Магістерська робота виконана на 103 сторінках, містить 50 рисунки, 7 таблиць та 49 використаних джерел. Автором роботи проведено огляд наукових досліджень з проблемних питань, що виникають при впровадження високошвидкісного транспорту. Показано, що актуальним завданням сьогодення є розробка теоретико-методологічних підходів і практичних рекомендацій щодо будівництва високошвидкісних магістралей в Україні. При проєктуванні ВШМ, крім таких основних параметрів залізничної лінії як керівний ухил, кількість головних колій, вид тяги додатково обґрунтовують мінімальний радіус кривих, міжколійя, максимальну швидкість руху. В магістерській роботі досліджувались фактори, що впливають на вибір мінімального радіуса кривої для конкретної ділянки Львів-Жмеринка. Наукова новизна роботи полягає в застосуванні системи САПР Autodesk AutoCAD Civil 3D при проектуванні траси ВШМ з використанням супутникової зйомки та цифрової моделі місцевості. Інтелектуальний зв'язок між профілем і планом лінії дозволяє динамічно оновлювати всі пов'язані об'єкти при внесенні змін до проектних рішень. Дослідження автора спрямоване на розробку методичних підходів щодо виявлення факторів, які впливають на вибір положення траси Львів-Жмеринка і її основних параметрів. На основі проведеного аналізу та виконаних в роботі досліджень показано, що для більш повного задоволення попиту на ринку транспортних послуг необхідно впроваджувати в Україні високошвидкісний транспорт, який забезпечує безпеку, надійність і мінімальний негативний вплив на навколишнє середовище. Отримані результати в магістерській роботі сприятимуть підвищенню конкурентоспроможності залізничного транспорту, виведенню України на новий рівень економічної взаємодії з Європейським Союзом.Item Дослідження впливу проектних рішень на навколишнє середовище при проектуванні високошвидкісної магістралі Одеса-Західний кордон України(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Чернов, Дмитро СергійовичUKR: Магістерська робота виконана на 160 сторінках, містить 53 рисунки, 7 таблиць та 36 використаних джерел. Автором роботи проведено огляд наукових досліджень з проблемних питань, що виникають при впровадження високошвидкісного транспорту. Показано, що актуальним завданням сьогодення є розробка теоретико-методологічних підходів і практичних рекомендацій щодо будівництва високошвидкісних магістралей в Україні. Для цього потрібно розробити технічні вимоги й норми проектування траси високошвидкісної магістралі, обґрунтувати максимально допустиму швидкість, раціональні конструкції колійної інфраструктури. В магістерській роботі проведені дослідження пов’язані з впливом проєктних рішень на навколишнє середовище. Наукова новизна роботи полягає в застосуванні системи САПР Autodesk AutoCAD Civil 3D при проектуванні траси ВШМ з використанням супутникової зйомки та цифрової моделі місцевості. Інтелектуальний зв'язок між профілем і планом лінії дозволяє динамічно оновлювати всі пов'язані об'єкти при внесенні змін до проектних рішень. Дослідження автора спрямоване на розробку методичних підходів щодо виявлення факторів, які впливають на вибір проєктних рішень з метою мінімізації впливу траси Одеса-Жмеринка на навколишнє середовище. На основі проведеного аналізу та виконаних в роботі досліджень показано що для більш повного задоволення попиту на ринку транспортних послуг необхідно впроваджувати в Україні високошвидкісний транспорт, який забезпечує безпеку, надійність і мінімальний негативний вплив на навколишнє середовище. Розв’язання окреслених в магістерській роботі завдань сприятиме підвищенню конкурентоспроможності залізничного транспорту, виведенню України на новий рівень економічної взаємодії з Європейським Союзом.Item Дослідження впливу рівня максимальної швидкості руху поїздів на вартість перебудови кривих(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Стригальова, Маргарита ІгорівнаUKR: Магістерська робота виконана на 77 сторінках, містить 37 ілюстрацій, 12 таблиць, 20 використаних джерел та 3 додатки. В роботі був проведений аналіз поздовжнього профілю і плану лінії, загальний стан ділянки, розглянуто причини, за якими можливе обмеження швидкості руху поїздів. Запропоновані заходи, які дозволяють підвищити швидкість руху. Розглянуто питання охорони праці при виконанні перебудови кривих. Дослідження ґрунтуються на аналізі фактичних даних поздовжніх профілів ділянки Рудня-Почаївська – Здолбунів, обмежень швидкостей руху, які закладено до графіка руху поїздів. Розрахунки виконано з застосуванням програм MoveRW, RWPlan, Microsoft Excel. Об’єкт досліджень – дослідження впливу кривих на максимальну шквидкість. Предмет досліджень – параметри ділянки залізниці Рудня–Почаївська – Здолбунів. Мета роботи – дослідити питання збільшення швидкості на ділянці.Item Дослідження впливу структури поїздопотоку на вибір параметрів плану при реконструкції залізниці(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Войтович, Роман ВасильовичUKR: Мета роботи. Вибір раціональних заходів зі зменшення обмежень швидкості, зумовлених параметрами плану лінії для збільшення швидкості руху пасажирських і вантажних поїздів. Об'єкт дослідження – дослідження питань пов’язаних з вибором раціональних параметрів швидкісного руху, при яких забезпечуються плавність і комфортабельність їзди. Предмет дослідження – ділянки залізниці, що підлягають реконструкції з метою впровадження швидкісного руху поїздів. Методи досліджень. Актуальність впровадження в Україні швидкісного руху пасажирських поїздів з виходом на європейську мережу і країн СНД є об'єктивною необхідністю для вирішення комплексу соціальних, економічних і екологічних проблем. Але пропускна спроможність ділянки Підволочиськ – Хмельницький не задовольняє вимогам щодо обсягів та швидкості вантажних перевезень, а суміщений рух вантажних і пасажирських поїздів стримує впровадження прискореного руху. Магістерська робота виконана відповідно до головних напрямків, які сформульовані в Стратегії розвитку залізничного транспорту на період до 2030 року. Дослідження ґрунтуються на аналізі фактичних даних щодо обмежень швидкості, які закладено в графік руху поїздів. Розрахунки виконано на ЕОМ з застосуванням програм MoveRW, RWPlan, Microsoft Exсel.Item Дослідження впливу технічного стану й параметрів кривих на рівень максимальної швидкості руху поїздів(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Каменєв, Ігор ВалерійовичUKR: Магістерська робота виконана на 90 сторінках, містить 42 рисунків, 12 таблиць та 16 використаних джерел. У магістерській роботі було розглянуто питання впливу параметрів кривих на допустиму швидкість руху поїзда. Проведено аналіз інфраструктури, поздовжнього профілю і плану лінії, установлені причини, що стримують підвищення швидкостей руху до 160 км/год. Запропоновані заходи з перебудови кривих, що дозволяють підвищити швидкість руху поїздів. Дослідження ґрунтуються на аналізі фактичних даних поздовжніх профілів ділянки Київ – Фастів, обмежень швидкостей руху, які закладено до графіка руху поїздів. Розрахунки виконано на ПЕОМ з застосуванням програм MoveRW, RWPlan, Microsoft Excel.Item Дослідження горизонтальної жорсткості рейко-шпальної решітки(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Балдін, Ілля ВасильовичUKR: Магістерська робота виконана на 83 сторінках, містить 47 рисунків, 9 таблиць та 10 використані джерела. Колія повинна постійно забезпечувати безперебійний і безпечний рух поїздів із встановленими швидкостями та навантаженнями, які передаються від колісної пари на рейки. Формування горизонтальних нерівностей та утворення хвилі вигину рейко-шпальної решітки при викиді плітей безстикової колії залежать від горизонтальної жорсткості. При високій жорсткості горизонтальні нерівності мають меншу амплітуду. Викид безстикової колії буде менш ймовірний при високій горизонтальній жорсткості рейко-шпальної решітки. В даній роботі проведено дослідження жорсткості рейко-шпальної решітки різної конструкції, в різному технічному стані, та розроблено рекомендації для покращення стабільності колії. В роботі запропонована конструкція регульованої діагоналі жорсткості, її спосіб встановлення та схема частоти і положення діагоналей рейко-шпальної решітки, що дозволить підняти горизонтальну жорсткість мінімум в 4 рази.Item Дослідження ефективності усунення обмеження швидкості руху поїздів при реконструкції залізниці(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Бордюжа, Сергій ОлександровичUKR: Магістерська робота виконана на 79 сторінках, містить 28 ілюстрацій, 6 таблиць, 21 використане джерело та 3 додатки. Роботу виконано відповідно до головних напрямків, сформованих в Стратегії розвитку залізничного транспорту на період до 2030 року. Дослідження ґрунтуються на аналізі фактичних даних щодо обмежень швидкості, які закладено до графіка руху поїздів. Розрахунки виконано на ПЕОМ з застосуванням програм MoveRW, RWPlan, Microsoft Excel. В роботі проаналізовано причини обмеження швидкості руху поїздів на ділянці, що досліджується, визначена ефективність усунення обмежень швидкості руху поїздів за параметрами плану лінії, розроблено пропозиції щодо доцільності усунення обмежень швидкості руху в залежності від конкретних умов експлуатації залізниці. Досліджено раціональність параметрів. Розроблено заходи з охорони праці та безпеки в надзвичайних ситуаціях. Об’єкт досліджень – параметри кривих. Предмет досліджень – криві на існуючій трасі, що обмежують швидкість руху поїздів. Мета роботи – вибір раціональних заходів з перебудови плану для підвищення швидкості руху поїздів.Item Дослідження життєвого циклу рейок(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Мосесов, Владислав АраратовичUKR: Магістерська робота виконана на 93 сторінках, містить 20 рисунків, 18 таблиць та 57 використані джерела. У магістерській роботі досліджується життєвий цикл рейок. Досліджується явище зносу рейок і визначається який фактор впливає на підвищений зносу рейок. Також аналізуються дефекти рейок та способи ії усунення. Застосування гібридної технології виплавки/розливки рейкового металу, що поєднує переваги безперервного лиття та електрошлакового переплавлення, відкриває нові можливості для отримання високоякісного рейкового металу, зокрема й сучасних заевтектоїдних марок. Запропонована нова методика практичного визначення маси зношеного металу за допомогою штанген-циркуля. Похибка складає 10-15 %. Даний метод може бути використаний , як експрес метод в польових умовах без вилучення рейки з колії.Item Дослідження зміни показників комфортабельності їзди при перебудові плану залізниць(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Шетько, Ганна СергіївнаUKR: Магістерська робота виконана на 77 сторінках, містить 36 ілюстрацій, 9 таблиць, 14 використаних джерел та 4 додатки. Роботу виконано відповідно до головних напрямків, сформованих в Стратегії розвитку залізничного транспорту на період до 2030 року. Збільшення швидкості і комфортабельності їзди збільшить потік бажаючих користуватися послугами залізничного перевезення серед пасажирів, що призведе до зростання прибутків залізниці. Вирішенню цієї задачі заважають деякі труднощі, які пов’язані зі станом існуючої залізниці. В роботі розглядаються заходи щодо підвищення комфортабельності їзди в кривих. Для вирішення цієї задачі проведено аналіз плану та поздовжнього профілю існуючої залізниці. Розрахунки проведено за допомогою ЕОМ з застосуванням таких програм як: MoveRW, RWPlan, Microsoft Excel. Об’єкт досліджень – кругові криві на напрямку Красне – Рудня-Почаївська. Предмет досліджень – вплив параметрів перебудови плану на зміну показників комфортабельності їзди в кривих. Мета роботи – визначення задовільних параметрів плану при перебудові плану залізниці.Item Дослідження можливості підвищення провізної спроможності залізничного напрямку(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Величко, Ярослав СтаніславовичUKR: Магістерська робота виконана на 88 сторінках, містить 44 ілюстрації, 19 таблиць, 14 використаних джерел та 2 додатки. Магістерська робота виконана відповідно до головних напрямків,які сформульовані в Стратегії розвитку залізничного транспорту на період до 2030 року. Дослідження ґрунтуються на аналізі фактичних даних щодо обмежень швидкості, які закладено до графіка руху поїздів. Розрахунки виконано на ПЕОМ з застосуванням програм MoveRW, RWPlan, Microsoft Exсel. В роботі проаналізовано причини обмеження швидкості руху поїздів на ділянці, що досліджується, визначена ефективність усунення обмежень швидкості руху поїздів за параметрами плану лінії, розроблено пропозиції щодо доцільності усунення обмежень швидкості руху в залежності від конкретних умов експлуатації залізниці. Ефективність виправки кривих для підвищення швидкостей руху поїздів показано на прикладі двох кривих. Розроблено технічні рішення для підвищення пропускної спроможності. Об’єкт досліджень – технічні рішення для підвищення пропускної спроможності. Предмет досліджень – перегони, які обмежують пропускну і провізну спроможність. Мета роботи – вибір раціональних заходів та технічних рішень для підвищення пропускної спроможності ділянки.Item Дослідження напружено-деформованого стану земляного полотна в сучасних умовах експлуатації(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Віниченко, Олексій ЕдуардовичUKR: Магістерська робота виконана на 58 сторінках, містить 24 рисунків, 8 таблиць та 32 використані джерела. Залізнична колія являється інженерною спорудою, яка призначена для пропускання поїздів з необхідною швидкістю, що встановлена для певної дільниці. Всі складові залізничної колії, серед яких має місце земляне полотно, за стійкістю, станом і міцністю повинні забезпечувати плавний і безпечний рух потягів із швидкостями, встановленими на певній ділянці. Об'єкт дослідження – процес пружної роботи земляного полотна під поїзним навантаженням. Метою є дослідження напружено-деформованого стану земляного полотна в сучасних умовах експлуатації. Для виконання поставленої задачі в дипломній роботі було розглянуто та порівняно між собою методи покращення (утримання) стану земляного полотна. Шляхом математичних розрахунків та моделювання отримано результати для кінцевого висновку.Item Дослідження проблем бокового зносу рам та гостряків стрілочних переводів(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Крістєв, Микола МиколайовичUKR: Магістерська робота виконана на 54 сторінках, містить 35 рисунків, 6 таблиць та 20 використаних джерел. В магістерській роботі досліджується проблема бокового зносу рам та гостряків стрілочних переводів. Розглядається проблема впливу рухомого складу на знос рейок, рам та гостряків стрілочних переводів. Надається пропозиція щодо зменшення бокового зносу рам та гостряків за допомогою змащування.Item Дослідження роботи рейок в складних умовах(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Бастанжиєв, Павло ІвановичUKR: Магістерська робота виконана на 58 сторінках, містить 13 рисунків, 20 таблиць та 26 використаних джерел. У магістерській роботі досліджується робота рейок в складних умовах. Досліджується явище зносу рейок і визначається який фактор впливає на підвищений знос рейок в кривих малого радіусу. Актуальність теми обумовлена підвищеним зносом залізничної колії в місцях, де радіус кривої 450м та менше і поздовжні ухили 30‰ та більше. На підвищений знос рейок також можуть впливати такі фактори як: ширина колії, створені та введені в експлуатацію нові ремонтні профілі коліс рухомого складу, фізичний стан проміжних скріплень, вплив режимів гальмування рухомого складу. Досліджуючи та аналізуючи вплив різних факторів на знос рейок було з’ясовано, що найбільший вплив на знос рейок має вантажонапруженість. Але це стосується кривих малого радіусу. Якщо подивитись декілька досліджень зносу рейок в кривих при такій самій вантажонапруженості, але в кривих більшого радіусу, то приведений знос у них набагато менший. Тобто, вантажонапруженість має такий великий вплив на знос рейок лише у кривих малого радіусу. Радіус кривої впливає на приведений знос на 82,5% сильніше, ніж поздовжній ухил. Вирішенням цієї проблеми може бути перевлаштування кривих на криві більшого радіусу.Item Дослідження утримання плітей безстикової колії в межах станції(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Калантай, Ілля ВалерійовичUKR: Магістерська робота виконана на 73 сторінках, містить 25 рисунків, 11 таблиць та 11 використані джерела. Головна суть безстикової колії полягає в тому, що добре закріплені рейкові пліті при підвищенні або зниженні їх температури не можуть змінювати свою довжину. Через це в них виникають значні поздовжні температурні зусилля, які в найгарячішу літню спеку можуть призвести до викиду колії, а в зимові морозні дні — до розривів рейок або стиків у зрівнювальних прольотах через зріз болтів. Ці особливості безстикової колії вимагають дотримання особливих правил їх укладання, утримання та ремонту. Головні колії станції є продовженням колій на перегонах. Безстикова колія на них влаштовується як і на перегонах. Експлуатації безстикової колії на станції ускладнена певними особливостями роботи та експлуатації станційних колій. На основі досліджень утримання плітей безстикової колії в межах станції, проведених в даній роботі, надані рекомендації.Item Закономірності напружено-деформованого стану металевих автодорожніх мостів(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2020) Федченко, Валерія ЮріївнаUK: В магістерській роботі проведено визначення закономірностей напружено-деформованого стану металевих автодорожніх мостів. Робота складається з 5 розділів. В першому розділі дається загальна характеристика мосту на основі якого буде запроектована плита. В другому розділі стисло описуються розрахункові схеми і методи сталевих прогонових будов. В третьому розділі проводиться моделювання двох варіантів мосту з різними видами верхніх ортотропних плит (за першим варіантом – трапецієподібні повздовжні ребра, за другим – смугові повздовжні ребра). В четвертому розділі розраховуємо дані варіанти мосту аналітичним методом. В п’ятому розділі описані вимоги безпеки праці під час влаштування металевої нерозрізної прогонової будови на автодорожніх мостах та дії працівників в аварійній ситуації при локально несправній лінії електропередачі у місці підключення ручного електричного інструменту.Item Закономірності напружено-деформованого стану при підвищенні вантажопідйомності залізобетонних прогонових будов автомобільного мосту автодороги П’ятихатки – Жовті Води(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Вус, Денис МиколайовичUK: Магістерська робота виконана на 90 сторінках та містить 54 ілюстрації, 12 таблиць, 25 літературних джерел. В магістерській роботі виконано аналіз інженерно-геологічних та гідрогеологічних умов будівництва. Проведений розрахунок визначення вантажопідйомності прогонової будови. Проведений аналіз стану прогонової будови та її дефектів. Виконаний аналіз варіації способів підсилення балок прогонової будови мосту. Обґрунтовано техніко-економічні витрати вибраних варіантів підсилення балок прогонової будови. Виконано моделювання варіантів перерізів балки прогонової будови мосту. Проведений розрахунок визначення вантажопідйомності прогонової будови за варіантом підсилення балки . Розроблено розділ основи охорони праці та безпеки в надзвичайних ситуаціях при реконструкції прогонових будов. Мета дослідження – визначення закономірностей напружено-деформованого стану при підвищенні вантажопідйомності залізобетонної прогонової будови автодорожніх мостів. Об’єкт дослідження – прогонова будова мосту(Т-подібна залізобетонна балка). Предмет дослідження – пошук закономірності напружень при зміні вантажопідйомності прогонової будови мосту. Метод дослідження – аналітичний метод, метод скінченних елементів .Item Застосування сталевих балок з попереднім вигином в сталезалізобетонних прогонових будовах мостів(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2020) Лагоржевський, Іван АнатолійовичUK: В магістерській роботі розроблені варіанти балок та на основі техніко-економічного порівняння виконана розробка конкретного варіанту. Виконаний аналітичний розрахунок плити проїзної частини. Проведено розрахунок сталевих балок з попереднім вигином в сталезалізобетонних прогонових будовах мостів. Розроблені основи охорони праці та безпеки в надзвичайних ситуаціях. Мета дослідження полягає в обґрунтуванні параметрів сталевих балок з попереднім вигином в сталезалізобетонних прогонових будовах мостів. Об’єкт дослідження – сталезалізобетонна прогонова споруда. Предмет дослідження – напружено-деформований стан прогонової споруди. Метод дослідження – аналітичний.Item Напружено-деформований стан металевих прогонових будов складних просторових конструкцій(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2020) Співак, Дмитро СергійовичUK: У магістерській роботі проведено аналіз особливостей трубобетонних мостів. Розроблено схему аркової прогонової будови. Виконаний програмний та аналітичний розрахунок схеми. Проведені перевірки головних елементів. Розроблені основи охорони праці та безпеки в надзвичайних ситуаціях будівництва мосту. Метою роботи є загальне порівняння напружено-деформованого стану двох мостових споруд під автодорогу. Порівнюється однопрогонова аркова будова з існуючою нерозрізною трипрогоновою металевою балкою із суцільною стінкою. Предмет дослідження – напружено-деформований стан аркової прогонової будови. Метод дослідження – метод скінченних елементів.Item Напружено-деформований стан та спорудження станції односклепінчастого типу Київського метрополітену(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2022) Саранчук, Владислав ОлеговичUKR: Магістерська робота виконана на 62 сторінках, містить 25 ілюстрацій, 2 таблиці та 27 використаних джерел. В магістерській роботі виконано аналіз інженерно-геологічних та гідрогеологічних умов будівництва. Проведено порівняльний аналіз конструктивних та архітектурно-планувальних рішень односклепінчастої станції. Визначено основні розміри станції, об’єми варіантів та виконане техніко-економічне порівняння. Проаналізовано чисельний підхід до визначення параметрів напружено-деформованого стану станції односклепінчастого типу. Розроблена скінченно-елементна модель станції односклепінчастого типу та проведений її чисельний аналіз. Визначено параметри напружено-деформованого стану станції односклепінчастого типу. Обґрунтовано технологію спорудження станції односклепінчастого типу Київського метрополітену. Мета дослідження – визначення параметрів напружено-деформованого стану станція односклепінчастого типу мілкого закладення та обґрунтування її спорудження для Київського метрополітену. Об’єкт дослідження – станція односклепінчастого типу мілкого закладення. Метод дослідження – метод скінченних елементів.Item Науково-технічний супровід на етапі проєктування реконструкції автомобільної дороги(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Строменко, Євгенія ОлександрівнаUKR: Магістерська робота виконана на 116 сторінках, містить 62 рисунки, 17 таблиць та 23 використаних джерел. В магістерській роботі було розглянуто науково-технічний супровід на етапі проєктування реконструкції автомобільної дороги. Науково-технічна діяльність з супроводу передбачає надання інформаційної допомоги, виконання перевірних та дублюючих розрахунків, розроблення та апробацію конструктивних та технологічних рішень, обстеження, моніторинг та діагностику об'єкта, контроль якості матеріалів, виробів та конструкцій, розроблення рекомендацій щодо усунення негативних процесів, що мають місце або можуть мати у майбутньому. Мета дослідження полягає в проведенні науково-технічної діяльності з супроводу, яка передбачає виконання перевірних та дублюючих розрахунків, моніторинг та діагностику автодороги. Об’єкт дослідження – реалізація наукового дослідження в проекті автодороги Н-31 Дніпро-Царичанка-Кобеляки-Решетилівка.Item Обґрунтування альтернативної лінії Дніпровського метрополітену з проектом будівництва підводної частини. Аналіз транспортної проблеми та спорудження станцій метрополітену(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2020) Гузиєнко, Михайло ВалерійовичUKR: В магістерській роботі виконано аналіз транспортної проблеми м. Дніпра та станцій метрополітену глибокого закладення. Виконаний чисельний аналіз напружено-деформованого стану станцій метрополітену глибокого закладення пілонного та колонного типу. Розроблена технологія БВР проходки станційних тунелів. Розроблені основи охорони праці та безпеки в надзвичайних ситуаціях при спорудженні станції метрополітену БВР. Мета дослідження полягає в отриманні параметрів напружено-деформованого стану станцій метрополітену пілонного та колонного типу глибокого закладення та обґрунтуванні спорудження станції метрополітену пілонного типу для альтернативної лінії Дніпровського метрополітену. Об’єкт дослідження – станції метрополітену пілонного та колонного типу глибокого закладення. Предмет дослідження – напружено-деформований стан станцій метрополітену пілонного та колонного типу глибокого закладення. Метод дослідження – метод скінченних елементів.Item Обґрунтування альтернативної лінії Дніпровського метрополітену з проектом будівництва підводної частини. Перегінні тунелі підводної частини(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2020) Самборська, Яна БорисівнаUK: В магістерській роботі проведено аналіз особливостей будівництва підводних тунелів. Розроблені варіанти оправи та проведено їх техніко-економічне порівняння. Виконаний аналітичний розрахунок оправи перегінного тунелю підводної частини та її чисельний аналіз. Проведене обґрунтування щитової проходки перегінного тунелю підводної частини із аналізом технологічних процесів. Розроблені основи охорони праці та безпеки в надзвичайних ситуаціях при перегінних тунелів підводної частини. Мета дослідження полягає в обґрунтуванні спорудження перегінних тунелів підводної частини альтернативної лінії Дніпровського метрополітену та у визначенні закономірностей напружено-деформованого стану їх оправи під час дії гідростатичного тиску. Об’єкт дослідження – перегінні тунелі підводної частини альтернативної лінії Дніпровського метрополітену. Предмет дослідження – напружено-деформований стан перегінних тунелів підводної частини. Метод дослідження – метод скінченних елементів.Item Обґрунтування альтернативної лінії Дніпровського метрополітену з проектом будівництва підводної частини. Перегінні тунелі, що споруджуються NATM(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2020) Попова, Катерина ЮріївнаUK: В магістерській роботі проаналізовані інженерно-геологічні та гідрогеологічні умови будівництва. Розроблені варіанти оправи та проведено їх техніко-економічне порівняння. Проведений чисельний аналіз конструкції оправи перегінного тунелю NATM на основі методу скінченних елементів. Розроблений проєкт спорудження перегінного тунелю NATM. Розроблені основи охорони праці та безпеки в надзвичайних ситуаціях при спорудженні NATM на основі БВР. Мета дослідження полягає в обґрунтуванні перегінних тунелів, що споруджуються NATM, при спорудженні альтернативної лінії Дніпровського метрополітену. Об’єкт дослідження – перегінний тунель, що споруджується новоавстрійським методом (NATM). Предмет дослідження – напружено-деформований стан перегінного тунелю, що споруджується NATM. Метод дослідження – метод скінченних елементів.Item Обґрунтування заходів з підвищення швидкості руху пасажирських поїздів при реконструкції залізниці(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Розумний, Данило СергійовичUKR: Магістерська робота виконана на 102 сторінках, містить 45 рисунків, 12 таблиць та 17 використаних джерел. У магістерській роботі було розглянуто питання впливу параметрів кривих на допустиму швидкість руху поїзда. Проведено аналіз інфраструктури, поздовжнього профілю і плану лінії, установлені причини, що стримують підвищення швидкостей руху до 160 км/год. Запропоновані заходи з перебудови кривих, що дозволяють підвищити швидкість руху поїздів. Дослідження ґрунтуються на аналізі фактичних даних поздовжніх профілів ділянки Красне – Львів, обмежень швидкостей руху, які закладено до графіка руху поїздів. Розрахунки виконано на ПЕОМ з застосуванням програм MoveRW, RWPlan, Microsoft Excel.Item Обгрунтування основних параметрів траси при проєктуванні автомобільної дороги(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Прокопенко, Іван ДмитровичUKR: Магістерська робота виконана на 72 сторінках, містить 18 рисунків, 6 таблиць та 41 використаних джерел. В магістерській роботі було розглянуто норми проектування автомобільних доріг та проведено їх аналіз. Одним з ключових питань переходу національної транспортної інфраструктури є принципова відмінність підходу до проектування об’єктів інфраструктури. Було розглянуто відмінності між діючим приписувальним методом проектування і параметричною моделлю виконання проектних робіт, що використовується у європейських нормах та директивах. Мета дослідження полягає в дослідженні змін параметрів автомобільної дороги з розвитком нормативної документації та порівняння підходів до проектування автомобільних доріг. За результатами дослідження обґрунтувати доцільність переходу на параметричну модель проектування автомобільних доріг. Об’єкт дослідження – процес проектування автомобільної дороги.Item Обґрунтування параметрів буровибухових робіт при проходці похилих тунелів Інгулецького ГЗК(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Іванейко, Олег МироновичUK: Магістерська робота виконана на 79 сторінках, містить 20 ілюстрацій, 18 таблиць та 43 використаних джерел. В магістерській роботі виконано аналіз інженерно-геологічних та гідрогеологічних умов будівництва. Виконано аналіз проблем проходки похилих тунелів буровибуховим способом в міцних скельних породах. Обрано та обґрунтовано застосування машин для ведення проходки буровибуховим способом. Розраховано та розроблено ефективні параметри буровибухових робіт. Обрано та обґрунтовано кращу систему ініціювання зарядів вибухових речовин. Проаналізовано ефективність емульсійних вибухових речовин з позиції безпечного використання. Мета дослідження – обґрунтування ефективних параметрів буровибухових робіт у похилих тунелях. Об’єкт дослідження – похилі тунелі в скельних породах. Предмет дослідження – дослідження та обґрунтування параметрів вибухових робіт. Метод дослідження – аналітичний.Item Обгрунтування параметрів плану при реконструкції ділянки автомобільної дороги(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Авдієнко, Олена МиколаївнаUKR: Магістерська робота виконана на 62 сторінках, містить 8 рисунків, 14 таблиць та 27 використаних джерел. В магістерській роботі було розглянуто норми проектування автомобільних доріг та проведено їх аналіз. При проектуванні значна увага повинна приділятися реконструкції кривих. При цьому потрібно збільшувати радіуси кривих в плані та поздовжньому профілі, ліквідувати зайву звивистість траси, забезпечувати розрахункову видимість і зменшувати поздовжні ухили дороги. Всі ці заходи призводять до зміщення траси. Саме вдалий вибір просторового положення траси автомобільної дороги визначає безпеку руху і комфортність автомобільної дороги як для водіїв, так і для пасажирів, мінімізацію транспортно-експлуатаційних витрат, впливає на розвиток прилеглої території впродовж довгих років функціонування автомобільної дороги. Мета дослідження полягає в обґрунтуванні параметрів плану при реконструкції ділянки автомобільної дороги. Об’єкт дослідження – параметри плану при реконструкції автомобільної дороги.Item Обґрунтування параметрів при проектуванні сталезалізобетонної прогонової споруди(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2020) Щербина, Дарина ІгорівнаUK: В магістерській роботі проведено аналіз проблеми реконструкції, що отримала найбільшу значимість, особливо для мостів, розташованих на магістральних дорогах. Розроблені варіанти капітального ремонту та на основі техніко-економічного порівняння виконана розробка конкретного варіанту. Виконаний аналітичний розрахунок плити проїзної частини. Проведено розрахунок сталезалізобетонних балок мостів з врахуванням особливостей їх роботи. Розроблені основи охорони праці та безпеки в надзвичайних ситуаціях. Мета дослідження полягає в обґрунтуванні параметрів при проектуванні сталезалізобетонної прогонової споруди. Об’єкт дослідження – сталезалізобетонна прогонова споруда. Предмет дослідження – напружено-деформований стан прогонової споруди. Метод дослідження – аналітичний.Item Обґрунтування попереднього напруження натягу на бетон для підвищення надійності і довговічності залізобетонних мостів(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2022) Митрофанова, Анна ІгорівнаUKR: Магістерська робота виконана на 60 сторінках, містить 65 ілюстрацій, 14 таблиць та 20 використаних джерел. В магістерській роботі виконано аналіз вихідних даних об’єкту дослідження. Проведено обґрунтування архітектурно-будівельних рішень з будівництва шляхопроводу. Розроблено два варіанти прогонових будов. Розроблена просторова скінченно-елементна модель мосту. Проведено розрахунок розрізних прогонових будов під тимчасові рухомі навантаження. Проведений чисельний аналіз напружено-деформованого стану варіантів прогонових будов. Виконано техніко-економічне порівняння прогонових будов. Мета дослідження – обґрунтування попереднього напруження натягу на бетон для підвищення надійності і довговічності залізобетонних мостів. Об’єкт дослідження – автодорожній міст. Метод дослідження – метод скінченних елементів.Item Обґрунтування раціональних рішень при реконструкції балкового залізобетонного автомобільного мосту(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2020) Процик, Володимир ВасильовичUK: В магістерській роботі проведено аналіз проблеми реконструкції для мостів, що не відповідають сучасним нормам проєктування і існуючим реальним навантаженням від автомобільного транспорту. Розроблені три варіанти реконструкції та на основі техніко-економічного порівняння обраний конкретний варіант. Виконаний аналітичний розрахунок плити проїзної частини. В програмному комплексі «ЛІРА» було виконано розрахунок зусиль в балках. Виконано порівняльний розрахунок і визначення оптимального варіанту реконструкції автодорожнього мосту. Розроблені основи охорони праці та безпеки в надзвичайних ситуаціях. Мета дослідження полягає в обґрунтуванні раціональних рішень при реконструкції балкового залізобетонного автомобільного мосту. Об’єкт дослідження – залізобетонна прогонова споруда. Предмет дослідження – силові фактори при експлуатації прогонової споруди. Методи дослідження – аналітичний та метод скінченних елементів.Item Обґрунтування спорудження колонної станції метрополітену глибокого закладення із клинчастими перемичками(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2020) Візір, Павло АндрійовичUK: В магістерській роботі виконано аналіз геологічних та гідрогеологічних умов будівництва та проведене обґрунтування конструкції станції з клинчастими перемичками. Виконані статичний розрахунок та чисельний аналіз колонної станції із клинчастими перемичками методом скінченних елементів. Проведене обґрунтування спорудження колонної станції метрополітену глибокого закладення із клинчастими перемичками БВР. Розроблені основи охорони праці та безпеки в надзвичайних ситуаціях при спорудженні станції метрополітену БВР. Мета роботи полягає в обґрунтуванні спорудження колонної станції метрополітену глибокого закладення із клинчастими перемичками та визначенні параметрів напружено-деформованого стану її оправи. Об’єкт дослідження – колонна станція метрополітену глибокого закладення із клинчастими перемичками. Предмет дослідження – напружено-деформований стан колонної станції метрополітену глибокого закладення із клинчастими перемичками. Метод дослідження – метод скінченних елементів.Item Обґрунтування способу будівництва трьохсклепінчастої станції метрополітену з урахуванням напружено-деформованого стану ґрунтового масиву в процесі будівництва. Розрахунок параметрів напружено-деформованого стану (комплексна дипломна магістерська робота)(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Вотченко, Діана ЮріївнаUK: Магістерська робота виконана на 66 сторінках, містить 35 ілюстрацій, 1 таблиця та 37 використаних джерел. В магістерській роботі виконано аналіз інженерно-геологічних умов будівництва трьохсклепінчастої станції. Проведений розрахунок конструкції трьохсклепінчастої станції пілонного типу. Обґрунтовано спосіб проходки на суцільну виробку станційного тунелю з тимчасовим кріпленням та монтажем постійної оправи станційних тунелів з відставанням від забою. Виконаний аналіз напружено-деформованого стану тимчасового кріплення станційних тунелів в зоні їх взаємного впливу при будівництві з урахуванням послідовності зведення конструкцій трьохсклепінчастої станції метрополітену. Розроблені основи охорони праці та безпеки в надзвичайних ситуаціях при проведенні вибухових робіт та під час проходки тунелю. Мета дослідження – отримати закономірності напружено-деформованого стану ґрунтового масиву та тимчасового кріплення на проміжних етапах спорудження станційних тунелів, на які впливають будівельні процеси розробки ґрунту та зведення тимчасового кріплення. Об’єкт дослідження – трьохсклепінчаста станція пілонного типу глибокого закладення. Метод дослідження – моделювання напружено-деформованого стану тимчасового кріплення станційних тунелів та ґрунтового масиву на проміжних етапах будівництва методом скінченних елементів за допомогою програмного комплексу Lira for Windows.Item Обґрунтування технології проходки перегінного тунелю в скельних породах(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2022) Чудесна, Еліна ЕдуардівнаUKR: Магістерська робота виконана на 67 сторінках, містить 20 ілюстрацій, 1 таблицю та 18 використаних джерел. В магістерській роботі виконано порівняльний аналіз технологій проходки перегінного тунелю в скельних породах. Визначено переваги та недоліки щитової проходки та буровибухових робіт під час спорудження перегінних тунелів метрополітену. Розроблена скінченно-елементна модель перегінного тунелю. Проведене математичне моделювання системи «тунельна оправа – породний масив». Визначено параметри напружено-деформованого стану перегінного тунелю. Обґрунтовано технологію спорудження перегінного тунелю в скельних породах за допомогою буровибухових робіт. Мета дослідження – обґрунтування технології проходки перегінного тунелю в скельних породах. Об’єкт дослідження – перегінний тунель в скельних породах. Метод дослідження – метод скінченних елементів.Item Обґрунтування технології підсилення земляного полотна на основі бурозмішувальної технології(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2020) Резуник, Юлія ВадимівнаUK: В магістерській роботі проведено аналіз стану питання проєктування підсиленого земляного полотна залізниці. Застосовано методику математичного моделювання земляного полотна за допомогою методу скінченних елементів та розроблено алгоритм розрахунку підсиленого земляного полотна з допомогою комплексу SCAD. Виконано математичне моделювання варіантів підсилення земляного полотна на основі бурозмішувальної технології із варіацією геометричних параметрів елементів підсилення. Проведено обґрунтування технології підсилення земляного полотна на основі бурозмішувальної технології. Мета роботи полягає в обґрунтування технології підсилення земляного полотна на основі бурозмішувальної технології. Об’єкт дослідження – підсилене залізничне земляне полотно. Предмет дослідження – параметри підсилення земляного полотна на основі бурозмішувальної технології. Метод дослідження – метод скінченних елементів.Item Обґрунтування технології спорудження колонної станції метрополітену з використанням тимчасового кріплення(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2022) Кочерга, Дмитро АнатолійовичUKR: Магістерська робота виконана на 58 сторінках, містить 20 ілюстрацію, 0 таблиць та 14 використаних джерел. В магістерській роботі виконано аналіз літературних джерел, присвячених науково-технічній задачі обґрунтування технології спорудження станції за допомогою використання тимчасового кріплення, а також аспектам його спорудження в ґрунтовому масиві, що складений міцними ґрунтами. Розроблена методика проходки станційних тунелів та розглянуто переваги при використанні тимчасового кріплення. Визначено параметри та габарити станційного тунелю. Розрахований гірський тиск та виконано статичний розрахунок колонної станції методом скінченних елементів. Обґрунтовано технологію використання тимчасового кріплення в умовах Дніпровського метрополітену. Мета дослідження – обґрунтування технології спорудження колонної станції метрополітену з використанням тимчасового кріплення. Об’єкт дослідження – колонна станція. Метод дослідження – метод скінченних елементів.Item Обґрунтування технології спорудження трьохсклепінчастої пілонної станції метрополітену з використанням НАТМ(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2022) Старина, Роман ОлександровичUKR: Магістерська робота виконана на 55 сторінках, містить 22 ілюстрації, 2 таблиці та 12 використаних джерел. В магістерській роботі виконано аналіз впливу геологічних та гідрогеологічних умов будівництва на технологію спорудження станції із збірного залізобетону. Розроблена просторова скінченно-елементна модель трьохсклепінчастої пілонної станції метрополітену. Виконані розрахунки пілонної станції метрополітену глибокого закладення із збірного залізобетону на етапах спорудження. Проведене обґрунтування технології спорудження пілонної станції метрополітену глибокого закладення із залізобетонних блоків з використанням NATM. Мета дослідження – обґрунтування технології спорудження трьохсклепінчастої пілонної станції метрополітену із залізобетонних блоків з використанням NATM. Об’єкт дослідження – трьохсклепінчаста пілонна станція метрополітену. Метод дослідження – метод скінченних елементів.Item Обґрунтування щитової проходки, що відбувається в слабкому масиві, із аналізом варіації оправи(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Агєєв, Антон ОлександровичUK: В магістерській роботі виконано аналіз інженерно-геологічних та гідрогеологічних умов будівництва. Проведене варіантне проєктування оправ перегінного тунелю та виконане техніко-економічне порівняння. Виконане дослідження міцності оправи перегінного тунелю методом скінченних елементів на основі модифікованого методу Метродіпротрансу. Виконаний аналіз варіації оправи із дослідженням силових факторів. Обґрунтовано технологію щитової проходки перегінного тунелю в слабкому масиві із застосуванням щита «Херренкнехт». Розроблені основи охорони праці та безпеки в надзвичайних ситуаціях при щитовій проходці. Мета дослідження – обґрунтування щитової проходки, що відбувається в слабкому масиві, із аналізом варіації оправи. Об’єкт дослідження – перегінний тунель. Предмет дослідження – силові фактори в оправі перегінного тунелю із урахуванням її варіації. Метод дослідження – метод скінченних елементів на основі модифікованого методу Метродіпротрансу.