Магістерські роботи кафедри Прикладна механіка та матеріалознавство (КПММ)

Permanent URI for this collection

ENG: Master Thesis " Applied Mechanics and Materials Science"

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 17 of 17
  • Item
    Дослідження показників продуктивності роботи портових перевантажувальних комплексів
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Вусик, Ярослав Владиславович
    UKR: Магістерська дипломна виконана на 64 сторінках, містить 10 ілюстрацій, 5 графіків та 10 таблиць. У роботі розглянуто загальну характеристику чорноморських портів Одеса (Україна), Варна (Болгарія), Констанца (Румунія), Самсун (Туреччина) та варіанти обробки суден в одному порту з різним числом технологічних ліній і для заданого обсягу вантажних робіт, розрахункового типу судна та структури вантажопотоку, що склалося. Також визначити оптимальну кількість технологічних ліній на обробці судна, що відповідає мінімуму наведених витрат по комплексу «порт-флот», потреба в технічних та трудових ресурсах, а також охарактеризувати продуктивність обробки суден на перевантаженні металів та оптимізувати нормативи обробки судна в порту.
  • Item
    Динаміка ливарної машини роторного типу на пружній підвісці
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Володін, Ростислав Сергійович
    UKR: Магістерська дипломна робота виконана на 52 сторінках, містить 26 ілюстрацій, таблиць 8 та 12 джерел. Виконано огляд конструкцій горизонтальних відцентрових машин для литва заготовок циліндричної форми. Побудовано математичні моделі руху ротора (ливарної форми в зборі) машини у сталому і перехідному режимах роботи. Отримані формули для розрахунку амплітудно-частотної характеристики машини. На основі побудованої математичний моделі, за допомогою технологій візуального програмування пакету Simulink системи Matlab побудована та налагоджена Simulink-модель коливань форми під час її розгону. Моделювання розгону форми ливарної виконано на інтервалі часу 0…60 с. При кутовому прискоренні ε = 1 рад/с2, форма в кінці часу моделювання обертається з кутовою швидкістю ω = 60 рад/с (573 об/хв).. У четвертому розділі викладені положення про охорону праці під час виконання ливарних робіт і дій при знаходженні вибухонебезпечних об’єктів.
  • Item
    Підвищення вагової ефективності приводу зі шківом змінного моменту інерції
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Шарапов, Микита Юрійович
    UKR: Магістерська дипломна виконана на 64 сторінках, містить 53 ілюстрації, 8 таблиць та 19 джерел. Мета роботи – обґрунтування геометричних параметрів приводу зі шківом змінного моменту інерції, за яких може бути зменшено його масу та матеріаломісткість. Методи дослідження: метод скінченних елементів, методи оптимізації конструкцій, реалізовані в САПР SolidWorks. Було проведено підвищення вагової ефективності елементів приводу для зменшення його маси. Збільшення такої ефективності шківа змінного моменту інерції проводилась у декілька етапів. На першому етапі було змінено розміри кільцевої проточки шківа змінного моменту інерції, які відповідають діаметру тягового канату. Це призвело до зменшення маси шківа на 39 % і маси приводу на 16 %, однак не виконувалась умова жорсткості для шківа змінного моменту інерції. Тому було прийнято рішення розглянути декілька варіантів конструкцій шківа і вибору найкращого.
  • Item
    Дослідження коливань малої відцентрової ливарної машини
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Пилипчук, Ярослав Дмитрович
    UKR: Магістерська дипломна робота виконана на 42 сторінках, містить 16 ілюстрацій, таблиць 2 та 14 джерел. Виконано огляд конструкції і характеристик відцентрових ливарних машин з вертикальною віссю обертання форми. Виконано ідеалізацію розрахункової схеми для побудови математичної моделі машини, що описує вимушені коливання її форми. На основі побудованої математичний моделі, за допомогою блоків візуального програмування пакету Simulink системи Matlab побудовані та налагоджені дві s-моделі коливання малої відцентрової ливарної машини. Побудовано амплітудно-частотні характеристики машини у діапазоні робочих кутових швидкостей обертання форми. Розділ охорони праці містить вимоги по безпечній роботі в ливарних цехах металургійних підприємств і безпосередньо при експлуатації відцентрових ливарних машин.
  • Item
    Визначення зони впливу деформації ґрунту на сусідні комунікації в залежності від форми робочого органу
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Плітка, Єгор Ігорович
    UKR: Магістерська кваліфікаційна робота виконана на 77 сторінках, містить 36 ілюстрацій, 10- таблиць та 60 джерел. Метою кваліфікаційної роботи є проведення дослідження впливу форми робочого органу для статичного проколювання ґрунту, при прокладання групи футлярів, на поверхню ґрунту та сусідні комунікації прокладені у масиві поряд. Для досягнення поставленої задачі я скористався теорією описаною в роботах Кравця С. В., Супонєва В. М та Посмітюхи О. П. Використавши теоретичні викладки та лабораторний стенд провели практичне дослідження впливу форми робочого органу на комунікації та визначили величину зміщення щупів при проходженні робочого органу поруч. Дослідження показали, що переміщення контрольного щупа при використанні конічно-циліндричного робочого органу на 30% більша чим при клиново-призматичному наконечнику. Додатково спостерігається подальше зміщення контрольного щупа при збільшенні розміру конічно-циліндричного наконечника для прокладання більшої кількості футлярів, а з клиново-призматичними наконечниками - щуп не зміщується.
  • Item
    Модернізація конструкції хребтових балок напіввагонів та вагонів бункерного типу для перевезення зерна
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Нескородєв, Віталій Ігорович
    UKR: Магістерська кваліфікаційна робота виконана на 54 сторінках, містить 29 ілюстрацій, 15 таблиць та 11 використаних джерел. Метою кваліфікаційної роботи є встановлення можливості виготовлення хребтових балок напіввагонів із прокатного профілю у вигляді швелера. В роботі виконано: огляд конструктивного виконання кузовів напіввагонів для перевезення зерна; вибір методів дослідження; визначення розрахункових режимів за нормативними документами; визначення розрахункових навантажень на конструкцію хребтової балки; визначення характеристик напружено-деформованого стану і перевірка міцності на опір втомі.
  • Item
    Обгрунтування оптимальних параметрів використання автомобільного транспорту при перевезенні нафтопродуктів
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Медведь, Владислав Юрійович
    UKR: Магістерська дипломна виконана на 62 сторінках, містить 12 ілюстрацій, 6 таблиць та 16 джерел. Метою роботи є удосконалення організації транспортного процесу перевезення нафтопродуктів автомобільним транспортом та визначення основних техніко-експлуатаційних показників роботи рухомого складу. Об’єктом дослідження є автотранспортне підприємство, яке здійснює вантажні перевезення нафтопродуктів на території країни та за її межами. При виконанні дипломної роботи магістра використовували ряд методів: методи, що застосовуються в теорії дослідження операцій, визначенні техніко-експлуатаційних показників, методи математичної статистики для обробки отриманих даних.
  • Item
    Розробка і дослідження елементів вібраційних систем машин
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Марунін, Олександр Володимирович
    UKR: Магістерська дипломна робота виконана на 66 сторінках, містить 39 ілюстрацій, 10 таблиць та 18 джерел. Магістерську роботу присвячено огляду елементів, блоків, контурів та модулів ВСМТ та проведенню конструктивного розрахунку дебалансів та конструктивному розрахунку віброблока. Для досягнення поставленої мети у кваліфікаційній роботі вирішений ряд завдань, основними з яких є наступні: виконаний огляд відомих технічних аналогів лабораторного устаткування, та виконаний аналіз відомих патентних рішень; виконаний аналіз і оптимізація варіантів форми дебалансів; запропоновано ескізну схему навісного устаткування лабораторного стенда та проведено розрахунок віброблока, розглянуто правила охорони праці при роботі з віброустановками.
  • Item
    Дослідження впливу форми бічної поверхні робочого органи при формуванні технологічної порожнини у ґрунті
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Мальцев, Денис Олегович
    UKR: Магістерська кваліфікаційна робота виконана на 61 сторінках, містить 30 ілюстрацій, 5- таблиць та 46 джерел. Текст реферату: Метою кваліфікаційної роботи є виконати теоретичні розрахунки плоских робочих органів з прямокутними торцями для отримання отворів у ґрунті при прокладанні групи лінійно-протяжних об’єктив 2-3 штуки. Для досягнення поставленої мети в роботі було проведено огляд теорій раніше отриманих в даній царині українськими вченими Кравецем С.В та Супонєвим В.М., що показали ефективність використання робочих органів плоскої форми для 2-3 футлярів, за рахунок зменшення пустот, а відповідно зменшення об’єму ґрунту який підлягає деформації та ущільненню. Клиновий робочий орган має мінімальну площу але при цьому є доволі складним у виготовленні, заміна півконусів на клини зменшує витрати на створення робочих органів для прокладання комунікацій або дослідницьких робіт. Проведені експерименти підтверджують теоретичні викладки, що показує правильність досліджень.
  • Item
    Розробка фізичної моделі буро-ущільнювального робочого органу для утворення технологічних порожнин у грунті
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Майстренко, Дмитро Станіславович
    UKR: Магістерська дипломна робота виконана на 102 сторінках, містить 69 ілюстрацій, 17 таблиць та 9 джерел. Магістерську роботу присвячено підвищенню ефективності утворення технологічних порожнин у грунті шляхом ущільненням ґрунту з використанням ґрунтоущільнюючих машин у технологічному процесі будівництва за рахунок розробки робочих органів ступеневої форми, зовнішня поверхня яких виконана комбінованою, і може складатися з циліндричних, конічних, сферичних, багатогранних призматичних чи пірамідальних поверхонь, які можна додати до існуючих ґрунтоущільнюючих машин для поліпшення їх характеристик. Досліджено ряд традиційних технологічних процесів будови фундаментів із залізобетонних коротких блоків, які по суті відрізняються габаритами відносно паль і дозволяють отримати менші енерговитрати при їх технологічному облаштуванні. Крім того виконана серія лабораторних досліджень елементарних робочих органів, з яких можна створити фізичну модель ступеневої форми.
  • Item
    Моделювання редуктора для автоматичних трансмісій та методика його розрахунку
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Ладчук, Василь Сергійович
    UKR: Магістерська дипломна робота виконана на 101 сторінках, містить 52 ілюстрацій, 3 таблиць та 55 джерел. Магістерську роботу присвячено новому підходу до сучасних коробок передач. Автором прорахований новий варіант зубчастого редуктора з безступеневою зміною передаточного числа заданому діапазоні. Проведений силовий аналіз, який призначений для оптимізації та підтвердження відповідності наших конструкторських рішень, реаліям сьогодення. Наведений приклад розрахунку та компонування основних елементів коробки передач, проведений аналіз успіхів та помилок, пропозиції щодо продовження дослідження з даної теми.
  • Item
    Підвищення вантажопідйомності мостового крана та розробка комплекту траверс
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Колісніченко, Олександр Олександрович
    UKR: Магістерська дипломна робота виконана на 99 сторінках, містить 27 ілюстрацій, 16 таблиць та 13 джерел. Магістерську роботу присвячено підвищенню продуктивності мостового крана за рахунок його модернізації. В результаті обґрунтовано і розроблено конструкцію траверси зменшеної ваги. Виконаний силовий та конструктивний розрахунок. Виконані дослідження напружено-деформованого стану траверси. Враховані заходи щодо охорони праці. Рекомендовані напрямки подальшого удосконалення конструкції.
  • Item
    Дослідження параметрів ударного руйнування негабаритних кусків гірничої маси
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Кіт, Олександр Вадимович
    UKR: Магістерська дипломна виконана на 62 сторінках, містить 12 ілюстрацій, 9 таблиць та 9 джерел. Дизельні молоти мають відносно невисоку ефективність функціонування робочого інструменту, торець робочої поверхні якого виконується, як правило, у вигляді долота, піки, конуса, сфери. Мета роботи – дослідження параметрів машин для руйнування негабаритів за рахунок використання ударного інструменту, що забезпечує зниження енергетичних витрат на руйнування. Методи досліджень - аналіз літературних джерел та їх узагальнення, фізичне та математичне імітаційне моделювання, експериментальні дослідження, засновані на законах фізики та механіки, методи математичної статистики.
  • Item
    Підвищення ефективності процесу утворення отворів у переущільнених ґрунтах методом статичного проколу
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Хапаль, Євген Вікторович
    UKR: Магістерська кваліфікаційна робота виконана на 61 сторінках, містить 24 ілюстрацій, 8- таблиць та 48 джерел. Текст реферату: Метою кваліфікаційної роботи є дослідження впливу вологи на силу опору статичного проколювання горизонтальних отворів у ґрунті для прокладання підземних комунікацій. Для досягнення поставленої мети було проведено дослідження ґрунту на базі лабораторії ТОВ «ДНІПРОГЕОАЛЬЯНС». В якості зразків взяли ґрунти непорушеної будови природної вологості чи водонасичені природні зрізи суглинку жовто-бурого, супіску світло-сірого пилуватого та ущільнений зразок піску «лабораторного» які дослідили в компресійних приладах в умовах одноосьового статичного ступеневого навантаження без можливості поперечного розширення без та з замочуванням. За результатами лабораторних випробувань отримали графіки залежності компресійного модуля деформації ґрунту від його вологості та побудували графіки зміни опору статичного проколювання від вологи. В результаті було зроблено висновок, що значні осьові зусилля, при виконанні робіт, можна зменшити шляхом зміни вологи стінок пілотного отвору, що не вплине на стійкість ґрунту в зоні виконання робіт.
  • Item
    Обґрунтування параметрів приводу зі шківом змінного моменту інерції
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Гроза, Єгор Сергійович
    UKR: Магістерська дипломна виконана на 72 сторінках, містить 43 ілюстрації та 16 джерел. Метою кваліфікаційної роботи є обґрунтування пружних параметрів приводу зі шківом змінного моменту інерції, за яких обмежується негативний вплив резонансних явищ під час розгону та сповільнення. Для досягнення поставленої мети у кваліфікаційній роботі вирішений ряд завдань, основними з яких є наступні: виконаний огляд і аналіз відомих існуючих конструкцій канатних доріг, та виконаний аналіз відомих патентних рішень; виконаний проектний розрахунок приводу зі шківом змінного моменту інерції; теоретичне обґрунтування принципів роботи шківа змінного моменту інерції за допомогою побудови математичної моделі та моделі у SolidWorks.; отримані графіки переміщень вантажу; зроблені висновки та рекомендації за результатами виконання роботи.
  • Item
    S-моделі коливань мостового крану під час підйому вантажів
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Дяченко, Іван Миколайович
    UKR: Магістерська дипломна робота виконана на 45 сторінках, містить 16 ілюстрацій, таблиць 2 та 16 джерел. Виконано огляд розрахункових схем які використовують при побудові математичних моделей, що описують коливання системи «кран – вантаж» під час підйому вантажу. Розглянуті поширені математичні моделі, що описують коливання вантажу під час його підйому. На основі математичних моделей, за допомогою інструментів візуального програмування пакету Simulink системи Matlab побудовані та налагоджені дві s-моделі коливання вантажу у «довідривної» та «післявідривної» стадіях підйому вантажу краном вантажопідйомністю 2 т. У розділу охорони праці дано опис вимог до безпечного виконання підоймо-вантажних робіт і до запобіжних систем у конструкціях кранів.
  • Item
    S-модель коливань стенду для випробування осей колісних пар рухомого складу
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Антонов, Денис Ігорович
    UKR: Магістерська дипломна робота виконана на 41 сторінках, містить 30 ілюстрацій, таблиць 2 та 20 джерел. Виконано огляд конструкцій і характеристик стендів для випробування осей колісних пар рухомого складу залізниць. Виконано ідеалізацію двох розрахункових схем для побудови математичної моделі випробувального стенду, що описує вимушені коливання його силових ланок. На основі побудованої математичний моделі, за допомогою технологій візуального програмування пакету Simulink системи Matlab побудовані та налагоджені дві s-моделі, що визначають власні частоти коливання ланок випробувального стенду. Побудовано залежність власних частот коливань стенду від маси важелів стенду. У четвертому розділі викладені положення про охорону праці під час воєнного стану і дій при знаходженні вибухонебезпечних об’єктів.