Інші праці КТІ ДІІТ
Permanent URI for this collectionhttp://crust.ust.edu.ua/handle/123456789/12800
ENG: Other Works
Browse
Item Робочий орган бульдозера з обертальним відвалом(ДП "Український інститут промислової власності", м. Київ, 2009) Храмцов, Анатолій Миколайович; Косяк, Вікторія Миколаївна; Щока, Ігор Миколайович; Татарко, Дмитро ГригоровичUK: Робочий орган бульдозера з обертальним відвалом, що складається з відвала прямокутної форми, який відрізняється тим, що він має верхню обертальну частину, шарнірно з'єднану з відвалом, яка має можливість фіксації, наприклад, металевим пальцем, для цього в конструкції передбачені отвори.Item Вплив розмірів складових ланок випробувального стенду для осей колісних пар на власні частоти коливань(Дніпровський національний університет залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна, Дніпро, 2020) Ярковий, Дмитро МиколайовичUK: В магістерській роботі виконано огляд конструкцій для випробування осей колісних пар рухомого складу залізниць на витривалість. Дан опис методики побудови рівнянь рухів ланок стенду. Розраховані вихідні дані, що необхідні для визначення власних частот стенду. У пакеті Mathcad розроблений та налаштований алгоритм для визначення власних частот стенду. На математичній моделі виконані дослідження впливу на власні частоти розмірив важелів стенду. Побудовані графіки залежності власних частот стенда вид маси важелів, що пов’язана зі зміною розмірів їх перетину.Item Напружено-деформований стан ділянок з перехідною жорсткістю на підходах до мостів(Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2020) Бобошко, Степан ГеннадійовичUKR: Дисертація присвячена вивченню та вирішенню питання ділянок з перехідним показником жорсткості на підходах до мостів аналітичним та експериментальним шляхом за допомогою використання чисельного аналізу, експериментального лоткового дослідження відцентровим методом та натурних випробувань. Наукова новизна отриманих результатів полягає у наступному: отримано нові закономірності напружено-деформованого стану перехідної ділянки у вигляді осідання, напруження та жорсткості, на основі яких можуть бути розроблені методи їх підсилення; вперше в Україні побудовано експериментальну модель перехідної ділянки для відцентрового моделювання, яка дозволяє отримати наслідки довготривалого впливу навантаження зі збереженням фізичних процесів, що відбуваються в насипу; удосконалено математичну модель перехідної ділянки, яка включає стоян мосту, насип за стояном, та (за необхідності) підсилення і дозволяє отримувати точні осідання та напруження в будь-якій точці перехідної ділянки; розроблено три нові методи підсилення перехідних ділянок на підходах до мостів, кожен з яких може бути використаний залежно від вихідних умов. Практичне значення отриманих результатів. Наукові результати, отримані в дисертаційній роботі можуть бути використані для моделювання перехідних ділянок та більш глибокого вивчення їх роботи. Побудовані математичні та експериментальні моделі можуть використовуватися для дослідження та розробки підсилення ґрунтових масивів, в тому числі перехідних ділянок. Розроблені методи підсилення можуть бути використані для збільшення жорсткості нових або вже існуючих перехідних ділянок залізничних чи автодорожніх мостів.Item Дослідження напружено-деформованого стану земляного полотна в сучасних умовах експлуатації(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Віниченко, Олексій ЕдуардовичUKR: Магістерська робота виконана на 58 сторінках, містить 24 рисунків, 8 таблиць та 32 використані джерела. Залізнична колія являється інженерною спорудою, яка призначена для пропускання поїздів з необхідною швидкістю, що встановлена для певної дільниці. Всі складові залізничної колії, серед яких має місце земляне полотно, за стійкістю, станом і міцністю повинні забезпечувати плавний і безпечний рух потягів із швидкостями, встановленими на певній ділянці. Об'єкт дослідження – процес пружної роботи земляного полотна під поїзним навантаженням. Метою є дослідження напружено-деформованого стану земляного полотна в сучасних умовах експлуатації. Для виконання поставленої задачі в дипломній роботі було розглянуто та порівняно між собою методи покращення (утримання) стану земляного полотна. Шляхом математичних розрахунків та моделювання отримано результати для кінцевого висновку.Item Науково-технічний супровід на етапі проєктування реконструкції автомобільної дороги(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Строменко, Євгенія ОлександрівнаUKR: Магістерська робота виконана на 116 сторінках, містить 62 рисунки, 17 таблиць та 23 використаних джерел. В магістерській роботі було розглянуто науково-технічний супровід на етапі проєктування реконструкції автомобільної дороги. Науково-технічна діяльність з супроводу передбачає надання інформаційної допомоги, виконання перевірних та дублюючих розрахунків, розроблення та апробацію конструктивних та технологічних рішень, обстеження, моніторинг та діагностику об'єкта, контроль якості матеріалів, виробів та конструкцій, розроблення рекомендацій щодо усунення негативних процесів, що мають місце або можуть мати у майбутньому. Мета дослідження полягає в проведенні науково-технічної діяльності з супроводу, яка передбачає виконання перевірних та дублюючих розрахунків, моніторинг та діагностику автодороги. Об’єкт дослідження – реалізація наукового дослідження в проекті автодороги Н-31 Дніпро-Царичанка-Кобеляки-Решетилівка.Item Обґрунтування параметрів буровибухових робіт при проходці похилих тунелів Інгулецького ГЗК(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Іванейко, Олег МироновичUK: Магістерська робота виконана на 79 сторінках, містить 20 ілюстрацій, 18 таблиць та 43 використаних джерел. В магістерській роботі виконано аналіз інженерно-геологічних та гідрогеологічних умов будівництва. Виконано аналіз проблем проходки похилих тунелів буровибуховим способом в міцних скельних породах. Обрано та обґрунтовано застосування машин для ведення проходки буровибуховим способом. Розраховано та розроблено ефективні параметри буровибухових робіт. Обрано та обґрунтовано кращу систему ініціювання зарядів вибухових речовин. Проаналізовано ефективність емульсійних вибухових речовин з позиції безпечного використання. Мета дослідження – обґрунтування ефективних параметрів буровибухових робіт у похилих тунелях. Об’єкт дослідження – похилі тунелі в скельних породах. Предмет дослідження – дослідження та обґрунтування параметрів вибухових робіт. Метод дослідження – аналітичний.Item Удосконалення рейкових скріплень(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Григоренко, Андрій ВалерійовичUKR: Дипломна робота складається із 63 сторінок, 4 таблиць, 35 рисунків та 36 літературних джерел. У даній магістерській роботі виконано: встановлені взаємозв'язки між експлуатаційними та конструктивними особливостями роботи проміжних рейкових скріплень вітчизняного та зарубіжного виробництва; створено та запропоновано конструкцію пружної клеми з підвищеною пружністю, з метою використання її у рейковому скріпленні типу КБ65 з одночасною можливістю її адаптації з метою використання у польському скріпленні типу SB-3 так і для вітчизняних клемно-болтових скріплень (СКД65-Б), яке є прототипом вищезгаданого вітчизняного скріплення; за допомогою математичного моделювання було досліджено та проаналізовано напружений стан удосконаленої конструкції вузла скріплення типу КБ65.Item Дослідження проблем бокового зносу рам та гостряків стрілочних переводів(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Крістєв, Микола МиколайовичUKR: Магістерська робота виконана на 54 сторінках, містить 35 рисунків, 6 таблиць та 20 використаних джерел. В магістерській роботі досліджується проблема бокового зносу рам та гостряків стрілочних переводів. Розглядається проблема впливу рухомого складу на знос рейок, рам та гостряків стрілочних переводів. Надається пропозиція щодо зменшення бокового зносу рам та гостряків за допомогою змащування.Item Аналіз появи дефектів балочної клітини металевого моста під суміщену їзду через р. Дніпро на 260/261 км дільниці Харків – Крюків(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Кучеренко, Євгеній ОлександровичUK: Магістерська робота виконана на 99 сторінках та містить 77 ілюстрації, 8 таблиць, 26 літературних джерел, 1 додаток. В магістерській роботі проведений аналіз стану прогонової будови та її дефектів. Виконано збір даних з натурного випробування та аналіз причин появи дефектів прогонової будови на основі обстеження та випробування. Змодельоване декілька розрахункових схем та порівняно результати з фактичними випробуваннями. Побудовано комп'ютерну модель фрагменту та проаналізовано його напружено-деформований стан. Підтверджено місця появи дефектів в кутиках по результатам аналітичної моделі. Розроблені основи охорони праці та безпеки в надзвичайних ситуаціях. Мета дослідження – дослідження причин появи дефектів (тріщин) балочної клітини металевого моста з застосуванням комп’ютерного моделювання методом скінчених елементів (МСЕ). Порівняння деформацій прогонової будови розрахункових схем та натурних випробувань. Аналіз НДС дефектних місць та способи їх вирішення. Об’єкт дослідження – міст під суміщену їзду. Предмет дослідження – напружено-деформований стан та аналіз дефектів елементів проїзної частини з поверховим розташуванням металевих прогонових будов у рівні автопроїзду. Метод дослідження – натурні випробування, метод скінченних елементів.Item Порівняльний аналіз та визначення оптимального варіанту при капітальному ремонті балкового автодорожнього мосту(Український державний університет науки і технологій, 2021) Філоненко, Геннадій КириловичUK: Магістерська робота виконана представлена на 126 сторінках та містить 30 рисунків, 11 таблиць, 40 літературних джерел, 3 додатки. В магістерській роботі проаналізовані вихідні дані про міст та проведено опис дефектів мосту. Проведене розроблено техніко-економічне порівняння варіантів реконструкції мосту. Виконано розрахунки прогонової будови та обрано оптимальний варіант конструкції прогонової будови. Вибрано оптимальний варіант прогону для даного мосту. Мета роботи полягає в порівнянні розрахунків і визначення оптимального варіанту ремонту автодорожнього мосту. Об’єктом дослідження є автодорожній міст. Предмет дослідження – капітальний ремонт. Метод дослідження – аналітичний.Item Закономірності напружено-деформованого стану при підвищенні вантажопідйомності залізобетонних прогонових будов автомобільного мосту автодороги П’ятихатки – Жовті Води(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Вус, Денис МиколайовичUK: Магістерська робота виконана на 90 сторінках та містить 54 ілюстрації, 12 таблиць, 25 літературних джерел. В магістерській роботі виконано аналіз інженерно-геологічних та гідрогеологічних умов будівництва. Проведений розрахунок визначення вантажопідйомності прогонової будови. Проведений аналіз стану прогонової будови та її дефектів. Виконаний аналіз варіації способів підсилення балок прогонової будови мосту. Обґрунтовано техніко-економічні витрати вибраних варіантів підсилення балок прогонової будови. Виконано моделювання варіантів перерізів балки прогонової будови мосту. Проведений розрахунок визначення вантажопідйомності прогонової будови за варіантом підсилення балки . Розроблено розділ основи охорони праці та безпеки в надзвичайних ситуаціях при реконструкції прогонових будов. Мета дослідження – визначення закономірностей напружено-деформованого стану при підвищенні вантажопідйомності залізобетонної прогонової будови автодорожніх мостів. Об’єкт дослідження – прогонова будова мосту(Т-подібна залізобетонна балка). Предмет дослідження – пошук закономірності напружень при зміні вантажопідйомності прогонової будови мосту. Метод дослідження – аналітичний метод, метод скінченних елементів .Item Дослідження впливу проектних рішень на навколишнє середовище при проектуванні високошвидкісної магістралі Одеса-Західний кордон України(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Чернов, Дмитро СергійовичUKR: Магістерська робота виконана на 160 сторінках, містить 53 рисунки, 7 таблиць та 36 використаних джерел. Автором роботи проведено огляд наукових досліджень з проблемних питань, що виникають при впровадження високошвидкісного транспорту. Показано, що актуальним завданням сьогодення є розробка теоретико-методологічних підходів і практичних рекомендацій щодо будівництва високошвидкісних магістралей в Україні. Для цього потрібно розробити технічні вимоги й норми проектування траси високошвидкісної магістралі, обґрунтувати максимально допустиму швидкість, раціональні конструкції колійної інфраструктури. В магістерській роботі проведені дослідження пов’язані з впливом проєктних рішень на навколишнє середовище. Наукова новизна роботи полягає в застосуванні системи САПР Autodesk AutoCAD Civil 3D при проектуванні траси ВШМ з використанням супутникової зйомки та цифрової моделі місцевості. Інтелектуальний зв'язок між профілем і планом лінії дозволяє динамічно оновлювати всі пов'язані об'єкти при внесенні змін до проектних рішень. Дослідження автора спрямоване на розробку методичних підходів щодо виявлення факторів, які впливають на вибір проєктних рішень з метою мінімізації впливу траси Одеса-Жмеринка на навколишнє середовище. На основі проведеного аналізу та виконаних в роботі досліджень показано що для більш повного задоволення попиту на ринку транспортних послуг необхідно впроваджувати в Україні високошвидкісний транспорт, який забезпечує безпеку, надійність і мінімальний негативний вплив на навколишнє середовище. Розв’язання окреслених в магістерській роботі завдань сприятиме підвищенню конкурентоспроможності залізничного транспорту, виведенню України на новий рівень економічної взаємодії з Європейським Союзом.Item Розробка конструкцій сплетіння колії з різною шириною колії(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Сотник, Станіслав СергійовичUKR: Магістерська робота виконана на 49 сторінках, містить 17 рисунків, 6 таблиць та 4 використані джерела. Розвиток економіки України на сучасному етапі вимагає подальшого розвитку залізничних сполучень з країнами Європи, які мають залізничну колію шириною 1 435 мм. Для скорочення обертів вагонів перевагу надають безупинному перетину кордонів з використанням суміщених колій, на яких одночасно експлуатується два стандарти ширини колії –S =1520 мм та 1 435 мм. Для з’єднання двох колій в єдину створені сплетення рейкових сполучень, які можуть бути як з гостряками, так і без їх використання в тих випадках, коли для цього є відповідні умови.Item Дослідження життєвого циклу рейок(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Мосесов, Владислав АраратовичUKR: Магістерська робота виконана на 93 сторінках, містить 20 рисунків, 18 таблиць та 57 використані джерела. У магістерській роботі досліджується життєвий цикл рейок. Досліджується явище зносу рейок і визначається який фактор впливає на підвищений зносу рейок. Також аналізуються дефекти рейок та способи ії усунення. Застосування гібридної технології виплавки/розливки рейкового металу, що поєднує переваги безперервного лиття та електрошлакового переплавлення, відкриває нові можливості для отримання високоякісного рейкового металу, зокрема й сучасних заевтектоїдних марок. Запропонована нова методика практичного визначення маси зношеного металу за допомогою штанген-циркуля. Похибка складає 10-15 %. Даний метод може бути використаний , як експрес метод в польових умовах без вилучення рейки з колії.Item Дослідження ефективності усунення обмеження швидкості руху поїздів при реконструкції залізниці(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Бордюжа, Сергій ОлександровичUKR: Магістерська робота виконана на 79 сторінках, містить 28 ілюстрацій, 6 таблиць, 21 використане джерело та 3 додатки. Роботу виконано відповідно до головних напрямків, сформованих в Стратегії розвитку залізничного транспорту на період до 2030 року. Дослідження ґрунтуються на аналізі фактичних даних щодо обмежень швидкості, які закладено до графіка руху поїздів. Розрахунки виконано на ПЕОМ з застосуванням програм MoveRW, RWPlan, Microsoft Excel. В роботі проаналізовано причини обмеження швидкості руху поїздів на ділянці, що досліджується, визначена ефективність усунення обмежень швидкості руху поїздів за параметрами плану лінії, розроблено пропозиції щодо доцільності усунення обмежень швидкості руху в залежності від конкретних умов експлуатації залізниці. Досліджено раціональність параметрів. Розроблено заходи з охорони праці та безпеки в надзвичайних ситуаціях. Об’єкт досліджень – параметри кривих. Предмет досліджень – криві на існуючій трасі, що обмежують швидкість руху поїздів. Мета роботи – вибір раціональних заходів з перебудови плану для підвищення швидкості руху поїздів.Item Обгрунтування основних параметрів траси при проєктуванні автомобільної дороги(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Прокопенко, Іван ДмитровичUKR: Магістерська робота виконана на 72 сторінках, містить 18 рисунків, 6 таблиць та 41 використаних джерел. В магістерській роботі було розглянуто норми проектування автомобільних доріг та проведено їх аналіз. Одним з ключових питань переходу національної транспортної інфраструктури є принципова відмінність підходу до проектування об’єктів інфраструктури. Було розглянуто відмінності між діючим приписувальним методом проектування і параметричною моделлю виконання проектних робіт, що використовується у європейських нормах та директивах. Мета дослідження полягає в дослідженні змін параметрів автомобільної дороги з розвитком нормативної документації та порівняння підходів до проектування автомобільних доріг. За результатами дослідження обґрунтувати доцільність переходу на параметричну модель проектування автомобільних доріг. Об’єкт дослідження – процес проектування автомобільної дороги.Item Дослідження впливу рівня максимальної швидкості руху поїздів на вартість перебудови кривих(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Стригальова, Маргарита ІгорівнаUKR: Магістерська робота виконана на 77 сторінках, містить 37 ілюстрацій, 12 таблиць, 20 використаних джерел та 3 додатки. В роботі був проведений аналіз поздовжнього профілю і плану лінії, загальний стан ділянки, розглянуто причини, за якими можливе обмеження швидкості руху поїздів. Запропоновані заходи, які дозволяють підвищити швидкість руху. Розглянуто питання охорони праці при виконанні перебудови кривих. Дослідження ґрунтуються на аналізі фактичних даних поздовжніх профілів ділянки Рудня-Почаївська – Здолбунів, обмежень швидкостей руху, які закладено до графіка руху поїздів. Розрахунки виконано з застосуванням програм MoveRW, RWPlan, Microsoft Excel. Об’єкт досліджень – дослідження впливу кривих на максимальну шквидкість. Предмет досліджень – параметри ділянки залізниці Рудня–Почаївська – Здолбунів. Мета роботи – дослідити питання збільшення швидкості на ділянці.Item Обґрунтування способу будівництва трьохсклепінчастої станції метрополітену з урахуванням напружено-деформованого стану ґрунтового масиву в процесі будівництва. Розрахунок параметрів напружено-деформованого стану (комплексна дипломна магістерська робота)(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Вотченко, Діана ЮріївнаUK: Магістерська робота виконана на 66 сторінках, містить 35 ілюстрацій, 1 таблиця та 37 використаних джерел. В магістерській роботі виконано аналіз інженерно-геологічних умов будівництва трьохсклепінчастої станції. Проведений розрахунок конструкції трьохсклепінчастої станції пілонного типу. Обґрунтовано спосіб проходки на суцільну виробку станційного тунелю з тимчасовим кріпленням та монтажем постійної оправи станційних тунелів з відставанням від забою. Виконаний аналіз напружено-деформованого стану тимчасового кріплення станційних тунелів в зоні їх взаємного впливу при будівництві з урахуванням послідовності зведення конструкцій трьохсклепінчастої станції метрополітену. Розроблені основи охорони праці та безпеки в надзвичайних ситуаціях при проведенні вибухових робіт та під час проходки тунелю. Мета дослідження – отримати закономірності напружено-деформованого стану ґрунтового масиву та тимчасового кріплення на проміжних етапах спорудження станційних тунелів, на які впливають будівельні процеси розробки ґрунту та зведення тимчасового кріплення. Об’єкт дослідження – трьохсклепінчаста станція пілонного типу глибокого закладення. Метод дослідження – моделювання напружено-деформованого стану тимчасового кріплення станційних тунелів та ґрунтового масиву на проміжних етапах будівництва методом скінченних елементів за допомогою програмного комплексу Lira for Windows.Item Обгрунтування параметрів плану при реконструкції ділянки автомобільної дороги(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Авдієнко, Олена МиколаївнаUKR: Магістерська робота виконана на 62 сторінках, містить 8 рисунків, 14 таблиць та 27 використаних джерел. В магістерській роботі було розглянуто норми проектування автомобільних доріг та проведено їх аналіз. При проектуванні значна увага повинна приділятися реконструкції кривих. При цьому потрібно збільшувати радіуси кривих в плані та поздовжньому профілі, ліквідувати зайву звивистість траси, забезпечувати розрахункову видимість і зменшувати поздовжні ухили дороги. Всі ці заходи призводять до зміщення траси. Саме вдалий вибір просторового положення траси автомобільної дороги визначає безпеку руху і комфортність автомобільної дороги як для водіїв, так і для пасажирів, мінімізацію транспортно-експлуатаційних витрат, впливає на розвиток прилеглої території впродовж довгих років функціонування автомобільної дороги. Мета дослідження полягає в обґрунтуванні параметрів плану при реконструкції ділянки автомобільної дороги. Об’єкт дослідження – параметри плану при реконструкції автомобільної дороги.Item Розробка раціональних рішень при капітальному ремонті балкового залізобетонного автодорожнього шляхопроводу(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Алхімов, Олександр ОлександровичUK: Магістерська робота виконана на 125 сторінках, містить 63 ілюстрацій, 30 таблиць та 30 використаних джерел. В магістерській роботі розроблено проект «Розробка раціональних рішень при капітальному ремонті балкового залізобетонного автодорожнього шляхопроводу». Робота містить аналіз варіантів капітального ремонту та аналіз варіантів армування монолітної плити прогонової будови. Для аналізу армування монолітної плити прогонової будови виконується за допомогою програмного комплексу ПК «ЛІРА». Виходячи із досліджень, що були виконані, та навантажень, на які був розрахований шляхопровід, приймається оптимальне рішення по його капітальному ремонту. Об’єктом дослідження є капітальний ремонт шляхопроводу на перетині вул. М. Бойчука з залізницею станції «Київ-Московський». Предмет дослідження – зусилля в температурно-нерозрізній прогоновій будові. Метод дослідження – метод скінченних елементів.Item Керування напружено-деформованим станом вертикальних виробів при застосуванніІ різних видів кріплення(Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 2021) Мірошник, Віталій АнатолійовичUKR: Дисертація присвячена розробці наукової ідеї керування напружено-деформованим станом вертикальної виробки, представленої в роботі шахтним стовбуром метрополітену. Керування концептуально розуміється як можливість прогнозування зміни напружень і деформацій системи «тимчасове кріплення – оправа – оточуючий масив» при зміні видів кріплення. Актуальність досліджень в цій області обумовлена потребою наукового обґрунтування параметрів вертикальних виробок (шахтних стовбурів) при збільшенні обсягів підземного будівництва, зокрема метрополітенів в містах Дніпрі та Києві. Процес керування напружено-деформованого стану вертикальної виробки реалізується шляхом узагальнення результатів чисельного аналізу різних станів в процесі заморожування ґрунтів або створення огородження з буросічних паль та їх подальшої екстраполяції на різні варіанти роботи вертикальної виробки. Основою керування є закономірності напружено-деформованого стану конструкції шахтного стовбуру, а їх пошук є метою дисертаційної роботи. Для її досягнення в дисертаційній роботі проведено аналіз стану досліджень, розглянуто специфіку будівництва метрополітенів в Україні та особливості аналітичного, експериментального та чисельного підходів до пошуку закономірностей напружень та деформацій вертикальних виробок. На основі результатів критичного аналізу обрано чисельний підхід як такий, що найбільш адекватний для пошуку закономірностей напружено-деформованого стану. Створено скінченно-елементні моделі шахтних стовбурів, що споруджуються під час будівництва Дніпровського та Київського 3 метрополітенів, кожна з яких дозволила варіювати види оправи (залізобетонні блоки, тюбінги з сірого чавуну та тюбінги з модифікованого сірого чавуну), діаметр буросічних паль та властивості ґрунту при різних температурах. На основі створених скінченно-елементних моделей проведено чисельний аналіз шахтного стовбуру, закріпленого буросічними палями із варіацією їх діаметру. За результатами аналізу вперше отримано закономірності переміщень та силових факторів із високим рівнем апроксимації (R2=0,992…0,999), які є поліномами другого порядку, окрім закономірності згинальних моментів по осі Х, що є лінійною. Ці закономірності характеризують наукову новизну дисертаційної роботи. В ході геодезичного моніторингу під час будівництва вертикальних виробок Дніпровського метрополітену були виміряні горизонтальні та вертикальні деформації оправи стовбура № 16-біс, значення яких досягали 1…2 мм. Порівняння цих даних свідчить про співпадіння із горизонтальними деформаціями, отриманими в ході чисельного аналізу стовбура № 16-біс, в якому деформації складають 1…2 мм, із максимальним значенням 2,57 мм в області 7-9 залізобетонних поясів оправи шахтного стовбуру. За допомогою створених скінченно-елементних моделей вперше отримано закономірності компонент напруженого стану від модуля пружності замороженого ґрунту та модуля пружності оправи шахтного стовбуру, що є поліномами другого ступеня із високим рівнем апроксимації (R2=0,964…0,999). Отримані закономірності складають наукову новизну дисертаційної роботи. Побудовано просторові поверхні, які, при рішенні прямої або зворотної задач, дозволяють керувати напружено-деформованим станом оправи вертикальної виробки, що складає практичне значення дисертаційної роботи. В ході чисельного аналізу отримано закономірності напруженого стану вертикальної виробки при порушенні технології заморожування ґрунту, які свідчать, що процеси нерівномірного заморожування або розморожування збільшують напруження в оправі в 1,1…1,5 рази, тому їх слід враховувати при проєктуванні вертикальних виробок.Item Розробка раціональних конструкцій автомобільного шляхопроводу по проїзду О. Гальченко у м. Дніпро(Український державний університет науки і технологій, 2021) Трусов, Сергій ОлеговичUK: Магістерська робота виконана на 90 сторінках, містить 5 ілюстрацій, 5 таблиць та 28 використаних джерел. В магістерській роботі виконано аналіз сучасного стану автомобільного шляхопроводу по проїзду О. Гальченко у місті Дніпро. Проведене варіантне проектування раціонального варіанту будівництва шляхпроводу. Виконано техніко-економічне порівняння варіантів будівництва, розроблені основи охорони праці та безпеки під час проведення будівництва. Мета роботи – розробка раціональних конструкцій автомобільного шляхопроводу по проїзду О. Гальченко у м. Дніпро. Об’єкт дослідження або розробки – автодорожній шляхопровід. Предмет дослідження – напружено-деформований стан споруди. Метод дослідження – аналітичний.Item Дослідження впливу структури поїздопотоку на вибір параметрів плану при реконструкції залізниці(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Войтович, Роман ВасильовичUKR: Мета роботи. Вибір раціональних заходів зі зменшення обмежень швидкості, зумовлених параметрами плану лінії для збільшення швидкості руху пасажирських і вантажних поїздів. Об'єкт дослідження – дослідження питань пов’язаних з вибором раціональних параметрів швидкісного руху, при яких забезпечуються плавність і комфортабельність їзди. Предмет дослідження – ділянки залізниці, що підлягають реконструкції з метою впровадження швидкісного руху поїздів. Методи досліджень. Актуальність впровадження в Україні швидкісного руху пасажирських поїздів з виходом на європейську мережу і країн СНД є об'єктивною необхідністю для вирішення комплексу соціальних, економічних і екологічних проблем. Але пропускна спроможність ділянки Підволочиськ – Хмельницький не задовольняє вимогам щодо обсягів та швидкості вантажних перевезень, а суміщений рух вантажних і пасажирських поїздів стримує впровадження прискореного руху. Магістерська робота виконана відповідно до головних напрямків, які сформульовані в Стратегії розвитку залізничного транспорту на період до 2030 року. Дослідження ґрунтуються на аналізі фактичних даних щодо обмежень швидкості, які закладено в графік руху поїздів. Розрахунки виконано на ЕОМ з застосуванням програм MoveRW, RWPlan, Microsoft Exсel.Item Обґрунтування щитової проходки, що відбувається в слабкому масиві, із аналізом варіації оправи(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Агєєв, Антон ОлександровичUK: В магістерській роботі виконано аналіз інженерно-геологічних та гідрогеологічних умов будівництва. Проведене варіантне проєктування оправ перегінного тунелю та виконане техніко-економічне порівняння. Виконане дослідження міцності оправи перегінного тунелю методом скінченних елементів на основі модифікованого методу Метродіпротрансу. Виконаний аналіз варіації оправи із дослідженням силових факторів. Обґрунтовано технологію щитової проходки перегінного тунелю в слабкому масиві із застосуванням щита «Херренкнехт». Розроблені основи охорони праці та безпеки в надзвичайних ситуаціях при щитовій проходці. Мета дослідження – обґрунтування щитової проходки, що відбувається в слабкому масиві, із аналізом варіації оправи. Об’єкт дослідження – перегінний тунель. Предмет дослідження – силові фактори в оправі перегінного тунелю із урахуванням її варіації. Метод дослідження – метод скінченних елементів на основі модифікованого методу Метродіпротрансу.Item Дослідження роботи рейок в складних умовах(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Бастанжиєв, Павло ІвановичUKR: Магістерська робота виконана на 58 сторінках, містить 13 рисунків, 20 таблиць та 26 використаних джерел. У магістерській роботі досліджується робота рейок в складних умовах. Досліджується явище зносу рейок і визначається який фактор впливає на підвищений знос рейок в кривих малого радіусу. Актуальність теми обумовлена підвищеним зносом залізничної колії в місцях, де радіус кривої 450м та менше і поздовжні ухили 30‰ та більше. На підвищений знос рейок також можуть впливати такі фактори як: ширина колії, створені та введені в експлуатацію нові ремонтні профілі коліс рухомого складу, фізичний стан проміжних скріплень, вплив режимів гальмування рухомого складу. Досліджуючи та аналізуючи вплив різних факторів на знос рейок було з’ясовано, що найбільший вплив на знос рейок має вантажонапруженість. Але це стосується кривих малого радіусу. Якщо подивитись декілька досліджень зносу рейок в кривих при такій самій вантажонапруженості, але в кривих більшого радіусу, то приведений знос у них набагато менший. Тобто, вантажонапруженість має такий великий вплив на знос рейок лише у кривих малого радіусу. Радіус кривої впливає на приведений знос на 82,5% сильніше, ніж поздовжній ухил. Вирішенням цієї проблеми може бути перевлаштування кривих на криві більшого радіусу.Item Дослідження зміни показників комфортабельності їзди при перебудові плану залізниць(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Шетько, Ганна СергіївнаUKR: Магістерська робота виконана на 77 сторінках, містить 36 ілюстрацій, 9 таблиць, 14 використаних джерел та 4 додатки. Роботу виконано відповідно до головних напрямків, сформованих в Стратегії розвитку залізничного транспорту на період до 2030 року. Збільшення швидкості і комфортабельності їзди збільшить потік бажаючих користуватися послугами залізничного перевезення серед пасажирів, що призведе до зростання прибутків залізниці. Вирішенню цієї задачі заважають деякі труднощі, які пов’язані зі станом існуючої залізниці. В роботі розглядаються заходи щодо підвищення комфортабельності їзди в кривих. Для вирішення цієї задачі проведено аналіз плану та поздовжнього профілю існуючої залізниці. Розрахунки проведено за допомогою ЕОМ з застосуванням таких програм як: MoveRW, RWPlan, Microsoft Excel. Об’єкт досліджень – кругові криві на напрямку Красне – Рудня-Почаївська. Предмет досліджень – вплив параметрів перебудови плану на зміну показників комфортабельності їзди в кривих. Мета роботи – визначення задовільних параметрів плану при перебудові плану залізниці.Item Обґрунтування заходів з підвищення швидкості руху пасажирських поїздів при реконструкції залізниці(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Розумний, Данило СергійовичUKR: Магістерська робота виконана на 102 сторінках, містить 45 рисунків, 12 таблиць та 17 використаних джерел. У магістерській роботі було розглянуто питання впливу параметрів кривих на допустиму швидкість руху поїзда. Проведено аналіз інфраструктури, поздовжнього профілю і плану лінії, установлені причини, що стримують підвищення швидкостей руху до 160 км/год. Запропоновані заходи з перебудови кривих, що дозволяють підвищити швидкість руху поїздів. Дослідження ґрунтуються на аналізі фактичних даних поздовжніх профілів ділянки Красне – Львів, обмежень швидкостей руху, які закладено до графіка руху поїздів. Розрахунки виконано на ПЕОМ з застосуванням програм MoveRW, RWPlan, Microsoft Excel.Item Розробка заходів щодо збільшення несучої здатності грунтів насипів(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Анікеєва, Анжеліка СергіївнаUKR: Магістерська робота виконана на 84 сторінках, містить 2 рисунків, 14 таблиць та 7 використаних джерел. В магістерській роботі розглядаються методи збільшення міцностних параметрів грунтів насипів за допомогою геотекстильних матеріалів. в роботі розглянуті експериментально-теоретичні передумови механіки ґрунтів. основні розрахункові моделі ґрунтів, основні вимоги до земляного полотна, надійність колії. приведені дефекти та деформації земляного полотна. виконані дослідження роботи геотекстильних Матеріалів як армуючого матеріла грунта а саме проведені випробування ґрунту на міцність.Item Розробка заходів збільшення жорсткості земляного полотна при переході до мостів(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Зелінський, Дмитро ВіталійовичUKR: Магістерська робота виконана на 73 сторінках, містить 25 рисунків, 4 таблиць та 11 використаних джерел. В магістерській роботі було розглянуто проблеми роботи перехідних ділянок на підході до мостів. Основна проблема по цьому питанню – різна жорсткість земляного полотна та мостового полотна. Розглянуті методи збільшення жорсткості земляного полотна па підходах до мостів. Проведено розрахунок напружень та переміщень в земляному полотні до та після підвищення жорсткості. Надані рекомендації но цьому питанню.Item Дослідження впливу технічного стану й параметрів кривих на рівень максимальної швидкості руху поїздів(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Каменєв, Ігор ВалерійовичUKR: Магістерська робота виконана на 90 сторінках, містить 42 рисунків, 12 таблиць та 16 використаних джерел. У магістерській роботі було розглянуто питання впливу параметрів кривих на допустиму швидкість руху поїзда. Проведено аналіз інфраструктури, поздовжнього профілю і плану лінії, установлені причини, що стримують підвищення швидкостей руху до 160 км/год. Запропоновані заходи з перебудови кривих, що дозволяють підвищити швидкість руху поїздів. Дослідження ґрунтуються на аналізі фактичних даних поздовжніх профілів ділянки Київ – Фастів, обмежень швидкостей руху, які закладено до графіка руху поїздів. Розрахунки виконано на ПЕОМ з застосуванням програм MoveRW, RWPlan, Microsoft Excel.Item Удосконалення конструкції плити проїзду залізобетонних автодорожніх мостів(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Константинов, Роман БорисовичUK: Магістерська робота виконана на 95 сторінках, містить 21 рисунків, 23 таблиць, 53 літературних джерел. В магістерській роботі виконане удосконалення конструкції плити проїзду залізобетонних автодорожніх мостів. Робота містить аналіз варіантів удосконалення конструкції плити та аналіз варіантів армування монолітної плити прогонової будови. Для аналізу армування монолітної плити прогонової будови виконується за допомогою програмного комплексу ПК «ЛІРА». Виходячи із досліджень, що були виконані, та навантажень, на які був розрахований міст, приймається оптимальне рішення по удосконаленню конструкції плити проїзду. Об’єктом дослідження є міст через річку Кільтичія. Предмет дослідження – плита проїзду автодорожнього мосту. Метод дослідження – МСЕ та аналітичний із врахуванням можливості використання сучасних будівельних матеріалів та удосконалення конструкції плити проїзду автодорожнього мосту.Item Дослідження можливості підвищення провізної спроможності залізничного напрямку(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Величко, Ярослав СтаніславовичUKR: Магістерська робота виконана на 88 сторінках, містить 44 ілюстрації, 19 таблиць, 14 використаних джерел та 2 додатки. Магістерська робота виконана відповідно до головних напрямків,які сформульовані в Стратегії розвитку залізничного транспорту на період до 2030 року. Дослідження ґрунтуються на аналізі фактичних даних щодо обмежень швидкості, які закладено до графіка руху поїздів. Розрахунки виконано на ПЕОМ з застосуванням програм MoveRW, RWPlan, Microsoft Exсel. В роботі проаналізовано причини обмеження швидкості руху поїздів на ділянці, що досліджується, визначена ефективність усунення обмежень швидкості руху поїздів за параметрами плану лінії, розроблено пропозиції щодо доцільності усунення обмежень швидкості руху в залежності від конкретних умов експлуатації залізниці. Ефективність виправки кривих для підвищення швидкостей руху поїздів показано на прикладі двох кривих. Розроблено технічні рішення для підвищення пропускної спроможності. Об’єкт досліджень – технічні рішення для підвищення пропускної спроможності. Предмет досліджень – перегони, які обмежують пропускну і провізну спроможність. Мета роботи – вибір раціональних заходів та технічних рішень для підвищення пропускної спроможності ділянки.Item Вибір положення траси й основних параметрів високошвидкісної магістралі Одеса-Західний кордон України(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Янковий, Андрій СергійовичUKR: Магістерська робота виконана на 103 сторінках, містить 50 рисунки, 7 таблиць та 49 використаних джерел. Автором роботи проведено огляд наукових досліджень з проблемних питань, що виникають при впровадження високошвидкісного транспорту. Показано, що актуальним завданням сьогодення є розробка теоретико-методологічних підходів і практичних рекомендацій щодо будівництва високошвидкісних магістралей в Україні. При проєктуванні ВШМ, крім таких основних параметрів залізничної лінії як керівний ухил, кількість головних колій, вид тяги додатково обґрунтовують мінімальний радіус кривих, міжколійя, максимальну швидкість руху. В магістерській роботі досліджувались фактори, що впливають на вибір мінімального радіуса кривої для конкретної ділянки Львів-Жмеринка. Наукова новизна роботи полягає в застосуванні системи САПР Autodesk AutoCAD Civil 3D при проектуванні траси ВШМ з використанням супутникової зйомки та цифрової моделі місцевості. Інтелектуальний зв'язок між профілем і планом лінії дозволяє динамічно оновлювати всі пов'язані об'єкти при внесенні змін до проектних рішень. Дослідження автора спрямоване на розробку методичних підходів щодо виявлення факторів, які впливають на вибір положення траси Львів-Жмеринка і її основних параметрів. На основі проведеного аналізу та виконаних в роботі досліджень показано, що для більш повного задоволення попиту на ринку транспортних послуг необхідно впроваджувати в Україні високошвидкісний транспорт, який забезпечує безпеку, надійність і мінімальний негативний вплив на навколишнє середовище. Отримані результати в магістерській роботі сприятимуть підвищенню конкурентоспроможності залізничного транспорту, виведенню України на новий рівень економічної взаємодії з Європейським Союзом.Item Дослідження утримання плітей безстикової колії в межах станції(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Калантай, Ілля ВалерійовичUKR: Магістерська робота виконана на 73 сторінках, містить 25 рисунків, 11 таблиць та 11 використані джерела. Головна суть безстикової колії полягає в тому, що добре закріплені рейкові пліті при підвищенні або зниженні їх температури не можуть змінювати свою довжину. Через це в них виникають значні поздовжні температурні зусилля, які в найгарячішу літню спеку можуть призвести до викиду колії, а в зимові морозні дні — до розривів рейок або стиків у зрівнювальних прольотах через зріз болтів. Ці особливості безстикової колії вимагають дотримання особливих правил їх укладання, утримання та ремонту. Головні колії станції є продовженням колій на перегонах. Безстикова колія на них влаштовується як і на перегонах. Експлуатації безстикової колії на станції ускладнена певними особливостями роботи та експлуатації станційних колій. На основі досліджень утримання плітей безстикової колії в межах станції, проведених в даній роботі, надані рекомендації.Item Розробка заходів для підвищення надійності дорожнього покриття при реконструкції автодороги(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Сучков, Олексій ВікторовичUKR: Магістерська робота виконана на 59 сторінках, містить 16 рисунків, 10 таблиць та 17 використаних джерел. В магістерській роботі було розглянуто технічні показники в роботі автодорожнього покриття при проектуванні автомобільної дороги. Однією з головних проблем пропускної здатності даної галузі є критичний стан автодорожнього покриття. Для вирішення даного питання запропоновано один з видів капітального ремонту автомобільної дороги, оснований на регенерації існуючих шарів дорожнього одягу оброблених комплексним в’яжучим. Ці заходи надають можливість забезпечити міцність, зсувостійкість автодорожнього покриття, за рахунок не великої вартості та зручності будівництва.. Мета дослідження полягає в розробці заходів для підвищення надійності роботи автодорожнього покриття. За результатами дослідження виконати розрахунки варіантів дорожнього одягу при виконанні реконструкції автомобільної дороги та дослідити їх надійність. Об’єкт дослідження – процес роботи автодорожнього покриття.Item Розробка раціональних конструкцій прогонових будов автомобільної естакади по вул. Кайдацький шлях у м. Дніпро(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Жужгина, Альона ОлександрівнаUK: Магістерська робота виконана на 93 сторінках, містить 23 ілюстрацій, 29 таблиць та 28 використаних джерел. В магістерській роботі розроблено проект «Розробка раціональних конструкцій і прогонових будов автомобільної естакади по вул. Кайдацький шлях у м. Дніпро». Робота містить аналіз варіантів естакади, порівняння металевої нерозрізної прогонової будови із сталезалізобетонною. Дана споруда представляє собою криволінійну, сталеву балку коробчастого перерізу. Для визначення зусиль від сумісної роботи ортотропних плит з поздовжніми балками, побудовано лінії впливу поперечних сил і згинальних моментів. Виконано розрахунок коефіцієнта редукції. Для аналізу напружено -деформованого стану конструкції мостового переходу виконується за допомогою програмного комплексу «SELENA». За основу розрахунку закладено метод скінчених елементів. Об’єктом дослідження є будівництво автодорожнього мосту на ділянці від вул. Кайдацький шлях до автомобільної дороги Київ-Луганськ-Ізварине, м. Дніпро. Предмет дослідження – зусилля в металевій нерозрізній прогоновій будові коробчатого типу. Метод дослідження – метод скінчених елементів.Item Дослідження горизонтальної жорсткості рейко-шпальної решітки(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2021) Балдін, Ілля ВасильовичUKR: Магістерська робота виконана на 83 сторінках, містить 47 рисунків, 9 таблиць та 10 використані джерела. Колія повинна постійно забезпечувати безперебійний і безпечний рух поїздів із встановленими швидкостями та навантаженнями, які передаються від колісної пари на рейки. Формування горизонтальних нерівностей та утворення хвилі вигину рейко-шпальної решітки при викиді плітей безстикової колії залежать від горизонтальної жорсткості. При високій жорсткості горизонтальні нерівності мають меншу амплітуду. Викид безстикової колії буде менш ймовірний при високій горизонтальній жорсткості рейко-шпальної решітки. В даній роботі проведено дослідження жорсткості рейко-шпальної решітки різної конструкції, в різному технічному стані, та розроблено рекомендації для покращення стабільності колії. В роботі запропонована конструкція регульованої діагоналі жорсткості, її спосіб встановлення та схема частоти і положення діагоналей рейко-шпальної решітки, що дозволить підняти горизонтальну жорсткість мінімум в 4 рази.Item Матеріали VІІІ Міжнародної науково-практичної конференції «Мости та тунелі: теорія, дослідження, практика»(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2022)UKR: У збірнику тез доповідей розглянуто рішення питань відновлення транспортної інфраструктури, зруйнованої під час війни РФ проти України, теорії, проєктування і будівництва мостових переходів, будівництва транспортних тунелів і підземних споруд, вирішення проблеми утримання і експлуатації інженерних споруд та розрахунку основ і фундаментів для будівництва інженерних споруд на транспорті. Матеріали подано в рамках VІІІ Міжнародної науково-практичної конференції «Мости та тунелі: теорія, дослідження, практика», яку проведено 19-20 жовтня 2022 р. в Українському державному університеті науки і технологій (УДУНТ). Збірник тез доповідей рекомендовано для наукових та інженерно-технічних працівників будівельної та залізничної галузей, викладачів, докторантів, аспірантів та студентів закладів освіти, які провадять підготовку фахівців у транспортній галузі.Item Колійне господарство. Ч. 1(Український державний університет науки і технологій, 2022) Патласов, Олександр Михайлович; Арбузов, Максим Анатолійович; Маркуль, Руслан Володимирович; Савицький, Віктор ВолодимировичUKR: У методичних рекомендаціях розглянуто виконання лабораторних робіт, спрямованих на отримання навиків з основ вибору конструкції верхньої будови колії, оцінки стану колії, регулювання стикових зазорів, виправки кривих в плані та формування укладального поїзда для укладання ланок в кривих ділянках малого радіус. Для студентів спеціальності 273 «Залізничний транспорт» ОПП «Залізничні споруди та колійне господарство» денної та заочної форм навчання.Item Залізнична колія. Проєктування та розрахунок рейкової колії на ділянці обходу : методичні рекомендації до виконання курсового проєкту(Український державний університет науки і технологій, 2022) Патласов, Олександр Михайлович; Арбузов, Максим Анатолійович; Савицький, Віктор ВолодимировичUKR: Методичні рекомендації регламентують порядок вибору оптимального радіуса кривих на ділянці об'їзду, проєктування плану об'їзду або відгалуження ділянки колії, розрахунку ширини колії, підвищення зовнішньої рейки, довжини перехідних кривих, укладання укорочених рейок в кривих, розташованих на ділянці зміщення колії. Наведені приклади розрахунків. Призначені студентам освітнього ступеню – бакалавр денної та безвідривної форми навчання за освітньо-професійною програмою спеціальності 273 «Залізничний транспорт» спеціалізації «Залізничні споруди та колійне господарство», можуть бути використані слухачами навчально-наукового центру розвитку професійної освіти.