Магістерські роботи ОП Інтероперабельність
Permanent URI for this collection
ENG: Master Thesis "OP Interoperability"
Browse
Browsing Магістерські роботи ОП Інтероперабельність by Issue Date
Now showing 1 - 20 of 82
Results Per Page
Sort Options
Item Дослідження екологічних показників на станції Самбір відповідно до Європейських норм(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Хрущ, Іванна ПетрівнаUKR: Дипломна магістерська робота складається з розділів та загальних висновків. Робота включає 19 рисунків та 4 таблиці. Загальний обсяг дипломного проекту становить 61 сторінок. Кількість використаних літературних джерел – 16. Об’єкт розробки – станція Самбір. Мета роботи – дослідити відповідність екологічних показників станції вимогам Європейським нормам. Метод дослідження – аналіз технічних характеристик; аналіз відповідності до стандартів; оцінка збігу екологічних норм. В магістерській роботі розглянуто вплив залізничного транспорту на навколишнє середовище та заходи щодо поліпшення екологічних показників. Приведено вимоги до ліцензування та сертифікації, згідно вимог Закону «Про транспорт» та вимог Європейського союзу. Приведено загальну характеристику та описано функціонування станції Самбір. Досліджено роль залізничного транспорту в економіці та його вплив на навколишнє середовище. Розглянуто заходи щодо поліпшення екологічних показників рухомого складу.Item Дослідження шляхів організації цифрових видів зв’язку відповідно до вимог інтероперабельності(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Дербай, Яна ВікторівнаUKR: Дипломна магістерська робота складається з 3 розділів та загальних висновків. Робота включає 28 рисунків та 12 таблиць. Загальний обсяг дипломного проекту становить 103 сторінки. Кількість використаних літературних джерел – 26. Об'єктом досліджень є система залізничного радіозв'язку ділянки Рава-Руська – Львів. У магістерській роботі розроблено пілотний проект облаштування системи GSM-R на ділянці Рава-Руська – Львів та запропоновано шлях його реалізації. З метою підвищення ефективності систем зв’язку на залізничному транспорті України розглянуто нові технології організації передачі звукової інформації та даних, використано методику визначення радіуса покриття базової станції GSM-R, за допомогою якої розроблено план покриття базовими станціями ділянки колії. Розглянуто принципи організації та функціонування системи GSM-R для залізничного транспорту, з метою розрахунку зони покриття проведено аналіз ТСІ Євросоюзу на основі яких обрано вихідні дані для проектування.Item Удосконалення системи управління парком локомотивів на основі результатів діагностування технічного стану(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Груник, Назарій СтепановичUKR: Об’єктом дослідження є система управління парком локомотивів. Метою роботи є зменшення витрат на експлуатацію, підвищення надійності та забезпечення безпеки за рахунок впровадження засобів технічного діагностування. Методи дослідження – методи аналізу надійності та технічної діагностики. Магістерська робота присвячена питанню взаємодії та сумісності в локомотивному господарстві визначено необхідність забезпечення ефективності та оптимального функціонування залізничних транспортних систем. Розглянуто основні поняття та визначення інтероперабельності, включаючи вимоги стандартів та переваги і виклики інтероперабельних рішень. Виконано аналіз існуючих систем управління локомотивами, зосереджуючись на світовому та національному рівнях. Розглянуто застосування діагностичної інформації для розробки систем управління локомотивним парком.Item Дослідження техніко-економічних показників швидкісних електропоїздів ЕКр-1 Тарпан у міжнародному сполученні(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Єжель, Андрій ФедоровичUKR: Магістерська дипломна виконана на 80 сторінках, містить 14 ілюстрацій, 9 таблиць та 11 джерел. В магістерській роботі проведено аналіз особливостей техніко-економічних показників швидкісних електропоїздів ЕКр-1 Тарпан і вимог до процесу його експлуатації. Проведений розрахунок рівня конкурентоспроможності вітчизняного електропоїзда ЕКр1 Тарпан ВАТ «КВБЗ». Проаналізовано наукові праці, присвячені дослідженню техніко-економічних показників рухомого складу, організацію пасажирських перевезень, графіки руху приміських поїздів.Item Аналіз ризиків складачів поїздів на станції Львів(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Кіндер, Дарія СергіївнаUKR: Дипломна магістерська робота складається з 4 розділів та загальних висновків. Робота включає 7 рисунків та 19 таблиць. Загальний обсяг дипломного проекту становить 77 сторінок. Кількість використаних літературних джерел – 26. Об'єктом досліджень є професія складача поїздів на станції Львів. В магістерській роботі визначено загальний стан проблеми безпеки у роботі складачів поїздів на основі сучасних напрацювань науковців та аналізу умов роботи складачів поїздів на станції; проаналізовано конкретний випадок травмування складача поїздів і визначити можливості його запобігання; з використанням методу FMEA та методу експертних оцінок визначено ризики у роботі складачів поїздів та їх пріоритетність; запропоновано технічні засоби для зниження ризиків травмування на основі визначеної пріоритетності ризиків. Визначено, що найвищу пріоритетність мають ризики травмування складача поїздів внаслідок падіння з рухомого складу та травмування рухомим складом.Item Удосконалення технологічних процесів під час виконання технічних обслуговувань та поточних ремонтів локомотивів відповідно до вимог інтероперабельності(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Ханик, Святослав ВасильовичUKR: Кваліфікаційна магістерська робота на тему «Удосконалення технологічних процесів під час виконання технічних обслуговувань та поточних ремонтів локомотивів відповідно до вимог інтероперабельності» загальним обсягом 68 аркушів розрахунково-пояснювальної записки, яка складається з 4 розділів, містить 16 ілюстрацій, 16 таблиць та список літературних джерел з 18 найменувань. Об'єктом дослідження в дипломній магістерській роботі виступає система технічних обслуговувань та ремонтів магістральних тепловозів, а за мету дослідження обрано її удосконалення з урахуванням вимог інтероперабельності. Предмет дослідження – технологічні процеси системи ТО та ПР. В роботі розглянуто одну з базових складових системи утримання локомотивів – система управління технічним станом локомотивів. Під час виконання огляду та аналізу організації i управлiння системою ТО та ПР тягового рухомого складу досліджено сучасні підходи в технiчному обслуговуваннi та ремонтi тягового рухомого складу залiзниць, які базуються на діагностичних комплексах та відстежуванні зміни параметрів локомотивів в експлуатації. Аналіз органiзацiї i управлiння локомотивними депо при розподiлi на експлуатацiйну та ремонтну складові довів доцільність реструктуризації залізничного господарства й переходу до фірмового обслуговування рухомого складу, що має стабілізувати простій в ремонтах, скоротити витрати ремонтного господарства та зменшити кількість непланових ремонтів. Огляд системи технiчних обслуговувань та ремонтів для сучасного рухомого складу визначив необхідність узгодження експлуатаційних параметрів локомотивів з показниками надійності. Аналіз технологічних процесів при технічних обслуговуваннях та поточних ремонтах в локомотивному депо довів актуальність обраного напряму досліджень з урахуванням інтенсифікації різнотипних виробничих процесів ремонтного господарства й великого значення відсотка позапланових ремонтів. До розробки пропозицій з удосконалення технологічних процесів під час виконання технічних обслуговувань та поточних ремонтів локомотивів ми підійшли з аналізу експлуатаційної надійності тепловозів. На підставі аналізу відмов вузлів тепловозів ми визначили один з найбільш навантажених вузлів, для якого навели огляд пошкоджень. Для підвищення експлуатаційної надійності ми визначили найбільш актуальні методи визначення стану і опору ізоляції. Відповідно до статистичних даних відмов тягових електродвигунів ми виконали первинний аналіз статистичних даних про надійність, визначили основні характеристики та закону розподілу напрацювання тягових електродвигунів до відмови й визначили кількісні характеристики надійності. Шляхом проведення аналізу побудованих залежностей, в тому числі інтенсивності відмов із застосуванням диференційного обчислення, ми надали рекомендації щодо коригування міжремонтних періодів для тепловозів.Item Організація міжнародного кільцевого туристичного маршруту відповідно до вимог інтероперабельності(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Ващак, Іван ІвановичUKR: Дипломна магістерська робота складається з 3 розділів та загальних висновків. Робота включає 12 рисунків та 12 таблиць. Загальний обсяг дипломного проекту становить 83 сторінки. Кількість використаних літературних джерел – 43. Об'єктом досліджень є організація туристичного маршруту. У роботі здійснено розробку шестиденного кільцевого міжнародного туристичного маршруту із використанням залізничного рухомого складу для доставки туристів між вузловими точками (станціями) маршруту. Для досягнення мети роботи було проаналізовано літературні джерела, розглянуто класифікацію залізничного туризму та принципи взаємодії туристичних операторів із операторами залізничного транспорту. Досліджено принципи обслуговування туристичних груп на вокзалах і залізничних станціях у відповідності до вимог нормативних документів України та країн ЄС та світові приклади реалізації перевезень туристів засобами залізничного транспорту. Розглянуто принципи формування композиції складу та мультимодальні схеми обслуговування туристів. Розроблено туристичний залізничний тур кільцевого типу, який пролягає територією Польщі та України. Підібрано два варіанти композиції туристичного поїзда з різною кількістю вагонів, які відповідають критеріям до формування пасажирських поїздів. Розглянуто ділянки, якими проходитиме маршрут, підібрано рухомий склад, розроблено розклад руху поїзда.Item Дослідження ресурсу осей колісних пар рухомого складу для міжнародних перевезень та розробка технічних рішень на визначення терміну їх служби(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Данюк, Віктор ВікторовичUKR: Дипломна магістерська робота складається з 5 розділів та загальних висновків. Робота включає 23 рисунків та 10 таблиць. Загальний обсяг дипломного проекту становить 78 сторінок. Кількість використаних літературних джерел – 47. Предметом дослідження є відповідність існуючих нормативних документів України та нових, які діють в країнах ЄС, методики розрахунку й випробувань та порівняння отриманих значень при проведенні розрахунків з ї значеннями наведеними нормативно – технічній документації. Метою роботи є дослідження ресурсу осей колісних пар рухомого складу для міжнародних перевезень з розробкою технічних рішень для визначення терміну їх служби. Для досягнення зазначеної мети проаналізовано наукові досягнення, нормативно – технічну документацію та нормативну базу Євросоюзу в галузі інтероперабельності, що стосується колісних пар (осей). Проведені попередні розрахунки та проаналізовано отримані параметри довговічності на відповідність зазначеним вимогам нормативних документів країн ЄС та України й визначено терміни служби. Проведені дослідження дозволяють, використовуючи дані дослідження, висновки й рекомендації для внесення змін нормативно - технічної документації України та доповнень до них у відповідності до нормативних документів країн ЄС.Item Підвищення інтероперабельності транзитних перевезень в міжнародному сполученні «Україна-Євросоюз» з оцінкою безпеки руху на перетині автомобільних доріг і залізниць(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Філь, Євген ВолодимировичUKR: Магістерська дипломна робота виконана на 84 сторінках, містить 25 ілюстрацій, 8 таблиць та 40 джерел. Магістерську роботу присвячено підвищенню інтероперабельності транзитних перевезень в міжнародному сполученні «Україна-Євросоюз» з оцінкою безпеки руху на перетині автомобільних доріг і залізниць. У роботі використовувались статистичний аналіз, дані з рейко-шпально-баластової карти і автоматизованої інформаційної системи «Переїзд». Обробка даних виконувалась із застосуванням програми Microsoft Excel, а тягові розрахунки за програмою MoveRW, розробленою на кафедрі «Транспортна інфраструктура» УДУНТ. Розв’язання поставленого завдання досягнуто за рахунок урахування досвіду європейських залізниць для покращення існуючої системи організації перевезень вантажів у сполученні «Україна-Євросоюз», використання наукових праць та матеріалів Міжнародних конференцій, що містять основні принципи з підвищення безпеки руху. Для аналізу показників безпеки руху був використаний метод підсумкового коефіцієнту аварійності, що дало змогу в результаті проведеної модернізації чи нових проектних рішень запропонувати заходи з підвищення безпеки руху в зоні залізничних переїздів. Показано, що підвищення інтероперабельності в міжнародному сполученні «Україна-Євросоюз» сприяє гармонізації нормативно-правової бази, стандартів та процедур у сфері транспорту, що може призвести до збільшення кількості транзитних перевезень через перетини автомобільних доріг і залізниць.Item Інтероперабельність системи взаємодії людина-процедури під час підготовки резерву керівних кадрів залізничної галузі(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Брагін Юрій АндрійовичUKR: Дипломну магістерську роботу присвячено питанням інтероперабельності системи взаємодії «людина-процедури під час підготовки резерву керівних кадрів залізничної галузі. Наведено аналіз стану підбору кадрів на залізницях України. Розглянуто недоліки існуючої системи підбору кадрів на залізницях України та запропоновано основні напрямки щодо удосконалення підбору кадрів при влаштуванні на роботу в залізничну галузь України.Item Шляхи підвищення міцності осей колісних пар при підвищених осьових навантаженнях відповідно до вимог інтероперабельності(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Гумінський, Руслан АнатолійовичUKR: Магістерська дипломна виконана на 73 сторінках, містить 33 ілюстрацій, 5 таблиць та 17 джерел. Магістерську роботу присвячено дослідженню методів підвищення міцності осей колісних пар у процесі їх експлуатації відповідно до вимог інтероперабельності. У роботі розглянуто будову, типи та особливості експлуатації колісних пар рухомого складу, показано процес отримання чистової осі, включаючи технології механічної та термічної обробки, накатки шийок осі колісної пари та відповідно шліфування, розглянуто методи оцінки міцності осей колісних пар, які застосовуються в Україні та країнах ЄС, проаналізовано модель життєвого циклу осі колісної пари рухомого складу, отримано мінімальні діаметри у всіх трьох розглянутих перерізах осі колісної пари при збільшених осьових навантаженнях, запропоновано, для підвищення межі витривалості осей колісних пар використовувати азотування, в процесі якого поверхневий шар деталі насичується азотом. Проведені дослідження дозволяють, використовуючи розглянуті методи, збільшити міцність осей колісних пар та відповідно вертикальне навантаження, що призведе до збільшення провізної здатності залізничного транспорту.Item Особливості вимог до гальм пасажирських вагонів швидкісного руху сполученням Україна-ЄС(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Васецький, Валерій АнатолійовичUKR: Об’єкт розробки – дискові гальмі пасажирських вагонів. Мета роботи – дослідження особливостей вимог до гальм пасажирських вагонів швидкісного руху сполученням Україна-ЄС що дозволить підвищити ефективність роботи рухомого складу для міжнародного сполучення. Метод дослідження – аналіз конструкцій гальмівних систем вагонів, аналіз вимог до конструкції гальм пасажирських вагонів, математичне моделювання. В магістерській роботі проведено дослідження особливостей вимог до гальм пасажирських вагонів швидкісного руху сполученням Україна-ЄС щодо ефективності їх роботи. Встановлено відмінності в технічних умовах експлуатації пасажирських вагонів Європейського Союзу та Укрзалізниці (різниця ширини колії, різні конструкції автозчіпного обладнання, відмінності в опорах на ковзуни та пари п'ятник-підп'ятник, особливості гальмівного устаткування). Виконаний розрахунок гальмової ефективності пасажирських вагонів з дисковим гальмом. Обґрунтовано доцільність використання гальмівних накладок для швидкісного рухомого складу.Item Удосконалення системи обліку роботи локомотивів(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Кривецький, Петро ВолодимировичUKR: Магістерська дипломна робота на тему «Удосконалення системи обліку роботи локомотивів» у загальному обсязі 72 аркуші розрахунково-пояснювальної записки та складається з 6 розділів. Робота містить 11 ілюстрацій, 6 таблиць та список літературних джерел з 18 найменувань. Об’єктом дослідження в роботі є експлуатаційна робота локомотивів. Метою роботи є висвітлення та дослідження актуальної для Укрзалізниці проблеми обліку перевізної роботи та її удосконалення. Предмет дослідження – експлуатаційні показники роботи локомотивів. У кваліфікаційній магістерській роботі вирішена задача вибору і обґрунтування нових показників раціонального використання, які більш точно оцінюють ефективність роботи локомотивів та депо у цілому. Вирішення цієї задачі дозволяє підвищити ефективність використання локомотивного парку за рахунок всебічного аналізу роботи локомотивів та впровадження заходів з удосконалення показників, що у кінцевому результаті приведе до значного економічного ефекту. На підставі розрахованих результатів, визначена необхідність впровадження та обліку у першу чергу такого показника як оборот локомотива, розрахований економічний ефект введення цього показника. В результаті було зроблено були отримані наступні результати: скорочення приписного парку локомотивів, що використовуються у вантажному русі, а також спостерігається значне скорочення експлуатаційних витрат, що якісно буде впливати на роботу депо в подальшому. Згідно з тяговими розрахунками, запропоновано оцінку виконувати показником ефективності поїздки, який враховує витрати енергоресурсів на тягу, час у дорозі, масу складу та протяжність ділянки. Цей показник більш точно описує результати тягових розрахунків і, прогнозовано, фактичних поїздок. При порівнянні значень вказаного показника можна стверджувати, що він більш повно описує поїздку з урахуванням параметрів які важливі не тільки для служби тяги, а й для інших, що є важливим з точки зору інтероперабельності.Item Шляхи удосконалення буксових вузлів рухомого складу для міжнародних перевезень(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Джегур, Михайло БорисовичUKR: Магістерська дипломна виконана на 60 сторінках, містить 29 ілюстрацій, 1 таблиця та 16 джерел. Магістерську роботу присвячено дослідженню шляхів удосконалення буксових вузлів рухомого складу для міжнародних перевезень. У роботі розглянуто типи роликопідшипників та особливості їх роботи, наведено переваги та недоліки різних типів підшипникових вузлів букс колісних пар вагонів та локомотивів, встановлено, що через різну величину прогинів рейок, різну граничну жорсткість та висоту пружин ресорного підвішування, відхилення розмірів колісних пар, складові вертикального навантаження на кожен буксовий вузол є різними, встановлено, що при навантаженні на вісь 25 т, кількості підшипників у буксі, що сприймають радіальні навантаження – 2 шт., кількості роликів у підшипнику – 14 шт. довговічність роликового підшипника складає 2,03 млн. км., відзначено, що вже сьогодні у європейській залізничній системі проходять тести локомотиви та вагони, що працюють на інтелектуальних підшипниках для колісних пар, із вбудованими датчиками, які вимірюють температуру, швидкість та прискорення, встановлено, що датчиками компанії SKF Axletronic відповідають вимогам європейської системи керування поїздами, що є важливим фактором при використанні європейської системи управління залізничним рухом (ERTMS).Item Дослідження системи управління безпекою залізничного підприємства на відповідність вимогам Директиви ЄС 798(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Єлєсін, Олександр ВасильовичUKR: Магістерська робота складається з вступу, 3 розділів та висновків. Загальний обсяг тексту - 52 сторінки: основний текст - 44 сторінки, бібліографія, яка включає 7 найменувань - 1 сторінка, 15 рисунків, 4 таблиці. Об'єкт дослідження - залізничне підприємство, його система управління безпекою та відповідність цієї системи вимогам Директиви ЄС 798 щодо безпеки на залізницях. Мета роботи - оцінка та аналіз системи управління безпекою на залізничному підприємстві з метою визначення відповідності її вимогам, встановленим у Директиві ЄС 798. Визначення рівня безпеки, ідентифікація можливих слабких місць, розробка рекомендацій щодо вдосконалення системи та забезпечення відповідності стандартам ЄС. Метод дослідження: аналізу, експериментальні випробування. У роботі розглянуто детальний аналіз системи управління безпекою на залізничному підприємстві та її структури. Проведено аудит та експертну оцінку системи з метою визначення рівня відповідності вимогам Директиви ЄС 798. Розроблені рекомендації щодо вдосконалення системи управління безпекою на основі виявлених слабких місць. Проведено експериментальні випробування елемента інфраструктури з метою перевірки відповідності вимогам безпеки. Визначено рівень відповідності системи вимогам ЄС та встановлені проблемні питання, які потребують уваги. Обґрунтовано важливість вдосконалення системи управління безпекою для забезпечення відповідності стандартам Європейського Союзу та зниження ризиків.Item Таксономія фінансової звітності АТ "Укрзалізниця" за міжнародними стандартами в умовах євроінтеграції(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Лобач, Тарас ІвановичUKR: Робота складається зі вступу, трьох розділів, висновків, списку використаних джерел та додатків. Обсяг основного тексту – 76 сторінок, у тому числі 10 таблиць, 10 рисунків, крім того, вступ на 3 сторінках, висновки на 3 сторінках, перелік посилань з 92 джерел, 9 додатків. У першому розділі дипломної роботи розглянуто економічну сутність, призначення та характеристику основних форм фінансової звітності; проаналізовано систему нормативно-правового регулювання формування фінансової звітності; досліджено основи таксономії фінансової звітності за міжнародними стандартами. У другому розділі надано характеристику діяльності АТ «Укрзалізниця»; проаналізовано гармонізацію корпоративної системи фінансової звітності АТ «Укрзалізниця» з МСФЗ та Директивами ЄС; досліджено Методичні аспекти формування облікової політики України та Європи. У третьому розділі розглянуто стандартизацію змістовного наповнення інтегрованої корпоративної звітності; проаналізовано розвиток концептуальних основ фінансової звітності як запоруки сталого розвитку; запропоновано шляхи забезпечення транспарентності фінансової звітності АТ «Укрзалізниця» умовах євроінтеграції. На основі отриманих результатів дослідження зроблено ґрунтовні висновки.Item Інтеграція залізничного транспорту України в європейські транспортно-логістичні системи(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Болюх, Василь МиколайовичUKR: У дипломній роботі проаналізовано місце та роль залізничного транспорту України в транспортно-логістичній системі Європи. Розглянуто господарську діяльність АТ "Українська залізниця" в сучасних умовах. Виявлено зовнішні та внутрішні ризики транспортно-логістичних систем. Досліджено напрями удосконалення мультимодальних перевезень. Надано пропозиції щодо інтеграції транспортно-логістичних систем АТ "Українська залізниця" в умовах невизначеності.Item Дослідження впливу європейських високопродуктивних колійних машин на розрахункову чисельність монтерів колії(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Сорочак, Юлія ВасилівнаUKR: Дипломна магістерська робота складається з 4 розділів та загальних висновків. Робота включає 14 таблиць. Загальний обсяг дипломного проекту становить 80 сторінок. Кількість використаних літературних джерел – 16. Об'єктом досліджень є вплив європейських високопродуктивних колійних машин на розрахункову чисельність монтерів колії. У магістерській роботі розглядається питання впливу застосування європейських високопродуктивних колійних машин на розрахункову чисельність монтерів колії з метою сприяння економному використанню робочого часу зниження витрат, зростанню продуктивності праці, підвищенню ефективності виробництва. Проведено аналіз видів ремонтних робіт, вивчено технології застосування високопродуктивних колійних машин, проведено порівняння застосування техніки та живої праці. У результаті досліджень встановлено, що Вартість машини RU 800 S складає 3,1 млн $. На кожному кілометрі ремонту колії виграється 7 год. часу та 50 монтерів колії, що складає біля 45 тис. грн./км. За сезон база КМС ремонтує біля 480 км. Тоді економічний ефект складає 570 тис. $ на рік. Термін окупності 5,4 роки, що менше нормативного строку 10 років. Застосування колійної машини RU 800 S на залізницях України призведе до підвищення продуктивності праці, а значить, частково вирішить проблему плинності кадрів та потребу в інших видах машин важкого типу та інструментах.Item Дослідження умов регулярної експлуатації рухомого складу в міжнародному сполученні з урахуванням відмінностей української та європейської колійної інфраструктури(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Журба, Іван ВасильовичUKR: Магістерська дипломна робота виконана на 73 сторінках, містить 25 ілюстрацій, 7 таблиць та 30 джерел. Магістерську роботу присвячено підвищенню інтероперабельності транзитних перевезень в міжнародному сполученні Київ-Прага з аналізом основних відмінностей української, польської та чеської залізничної інфраструктури. Методика дослідження передбачає вибір раціональних маршрутів для перевезення вантажів і пасажирів за дальністю, швидкістю доставки, параметрів транспортного коридору з урахування зміни стандартів залізничної колії на кордоні з європейськими країнами. Обробка даних виконувалась із застосуванням програми Microsoft Excel, а тягові розрахунки за програмою MoveRW, розробленою на кафедрі «Транспортна інфраструктура» УДУНТ. Розв’язання поставленого завдання досягнуто за рахунок урахування досвіду європейських залізниць для покращення існуючої системи організації перевезень вантажів у сполученні Київ-Прага, використання наукових праць та матеріалів Міжнародних конференцій, що містять основні принципи з підвищення інтероперабельності. Для аналізу показників роботи залізничного транспорту був використаний критерій середнього геометричного з декількох відносних характеристик: середня маршрутна швидкість, обсяги перевезень, параметри й стан ділянки залізниці. На основі отриманих результатів рекомендовано «Галицький» варіант: Прага-Краків-Львів-Київ, який може забезпечити умови регулярної експлуатації рухомого складу в міжнародному сполученні.Item Дослідження відповідності модернізації залізничної інфраструктури станції Мостиська ІІ вимогам інтероперабельності(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Радик, Марія ПетрівнаUKR: Дипломна магістерська робота складається з 4 розділів та загальних висновків. Робота включає 13 рисунків. Загальний обсяг дипломного проекту становить 60 сторінок. Кількість використаних літературних джерел – 20. Об’єкт розробки – інфраструктура існуючої прикордонної станції. Мета роботи – дослідження відповідності модернізації залізничної інфраструктури станції Мостиська ІІ вимогам інтероперабельності. Метод дослідження – відповідність залізничної інфраструктури існуючої станції вимогам інтероперабельності. В магістерській роботі виконано аналіз нормативних документів Європейського Союзу в галузі залізничного транспорту з визначенням показників та умов яким має відповідати інфраструктура залізниць для забезпечення сумісності. Приведено вимоги до інфраструктури в ЄС відповідно до TSI «Infrastructure» оскільки спільний ринок в ЄС вимагає, щоб залізничний транспорт був уніфікований, тобто будь-яка країна може використовувати залізничну продукцію з іншої країни, а рухомий склад може курсувати по коліях всіх країн єдиного простору ЄС. Проведено аналіз існуючої інфраструктури станції «Мостиська-ІІ». А також проведено порівняння вимог при влаштуванні «європейської колії» (колія шириною 1435 мм) та колії 1520 мм на відповіднсть елементів інфраструктури ТSI «Інфраструктура». Результати яких слід врахувати при будівництві колії шириною 1435 мм зі станції «Мостиська-ІІ» до станції «Скнилів» слід забезпечити.