Магістерські роботи кафедри Локомотиви (КЛ)
Permanent URI for this collection
ENG: Master Thesis Locomotives
Browse
Browsing Магістерські роботи кафедри Локомотиви (КЛ) by Issue Date
Now showing 1 - 20 of 34
Results Per Page
Sort Options
Item Впровадження засобів діагностування електричного обладнання тепловоза ТЕМ2(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Васильєв, Сергій МиколайовичUKR: Пояснювальна записка складається з: 70 с., 13 рис., 15 табл., 11 джерел. Об’єктом дослідження у кваліфікаційній роботі є процес діагностування електричного обладнання тепловозів ТЕМ2. Метою роботи є скорочення експлуатаційних витрат, підвищення надійності і безпеки експлуатації тепловозів за рахунок впровадження засобів технічного діагностування. Методи дослідження – методи побудови таблиці несправностей, розрахунку інформативності контрольних перевірок при виконанні технічного діагностування. Проведено аналіз існуючих методів та засобів діагностування електричного обладнання тепловозів, виконано аналіз напрямків розвитку засобів діагностування. Запропоновано впровадження стаціонарних та переносних засобів діагностування. Виконано вибір технічних засобів діагностування в цеху з ремонту рухомого складу. Розроблено функціонально-логічну модель схеми пуску дизеля тепловоза ТЕМ2, обрано контрольні точки за якими можливо побудувати фізичну модель стенду, який дозволяе діагностувати роботу електричної схеми пуску дизеля. Результати роботи можуть бути застосовані в роботі локомотивних депо.Item Подовження ресурсу роботи колісних пар локомотивів при удосконаленні системи рейкозмащувачів(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Нехаєнко, Владислав ОлександровичUKR: Дипломна магістерська робота у загальному обсязі 87 аркушів розрахунково-пояснювальної записки і 6 аркушів демонстраційного матеріалу складається з 5 розділів. Магістерська робота містить 24 рисунки та 14 таблиць. Під час підготовки магістерської роботи було використано 15 літературних джерел, перелік яких наведено у розділі «Список літератури». Об'єктом дослідження в дипломній магістерській роботі виступає колісна пара локомотива, а метою дослідження – розробка пропозицій з подовження ресурсу роботи колісних пар локомотивів при удосконаленні системи рейкозмащувачів. Предмет дослідження – механічні параметри взаємодії колісних пар з рейками. Для досягнення поставлених завдань ми проаналізували ефективність застосування рейкозмащувачів на локомотивах й зупинились більш конкретно на таких питаннях: оглянули проблематику зносу рейок та гребнів колісних пар, проаналізували відмови колісних пар в експлуатації, проаналізували діючі системи рейкозмащувачів, навели склад і властивості протизносного покриття для гребнів колісних пар та рейок, розглянули показники зниження зносу гребнів колісних пар локомотивів. За результатами досліджень надали пропозиції щодо вдосконалення системи змащування рейок. При розгляді питання подовження ресурсу роботи колісних пар локомотивів ми обґрунтували технологічне устаткування, яке пропонується до впровадження та модернізації для подовження ресурсу роботи колісних пар. Оскільки рейкозмащування безпосередньо впливає на стійкість локомотива на колії, ми виконали математичне моделювання динамічних якостей локомотива в кривих ділянках колії при застосуванні рейкозмащувачів й аналітично розв’язали задачу динамічної стійкості локомотива в кривих ділянках колії. Результати свідчать про необхідність застосування лубрикації рейок та гребнів коліс.Item Аналіз експлуатаційної надійності та удосконалення технології ремонту компресорів локомотивів(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Павленко, Микола ВолодимировичUKR: Магістерська робота загальним обсягом 6 креслень та 78 аркушів розрахунково-пояснювальної записки, яка складається з 4 розділів. Проект містить 29 ілюстрацій, 11 таблиць та список літературних джерел з 13 найменувань. Об'єктом дослідження в магістерській дипломній роботі виступають гальмівні поршневі компресори локомотивів, а метою – аналіз експлуатаційної надійності та удосконалення технології ремонту компресорів. Предмет дослідження – експлуатаційна надійність та технологічні операції діагностування й ремонту. При розробці теми магістерської дипломної роботи розглянуто одне з основних питань безпеки руху поїздів, оскільки компресор є першою ланкою, яка відповідає за забезпечення поїзда гальмами. При виконанні аналізу пошкоджень та експлуатаційної надійності компресорів локомотивів ми проаналізували несправності та пошкодження компресора. На підставі аналізу даних про відмови компресорів в експлуатації ми виконали первинний аналіз статистичних даних про надійність з визначенням основних характеристик та закону розподілу напрацювання компресорів до відмови. Визначення кількісних характеристик надійності за статистичним даними про відмови компресорів локомотивів дозволило визначити певні терміни для діагностування компресорів та виконання планових ремонтів. Для удосконалення технології обкатувальних випробувань компресорів локомотивів ми проаналізували індикаторну діаграму компресора. Для теоретичного моделювання струму привідного двигуна ми обрали та обґрунтували математичну модель при узгодженні основних параметрів роботи компресора з параметрами привідного електродвигуна й запропонували варіант модернізації стенду обкатки компресорів з можливістю діагностування роботи окремого циліндра.Item Дослідження ефективності використання альтернативних видів тяги на станції Скнилів(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Поліщук, Іван БорисовичUKR: Пояснювальна записка складається з: 52 с., 12 рис., 10 табл., 11 джерел. Об’єктом дослідження у кваліфікаційній роботі є робота маневрового локомотива ЧМЕ3. Метою роботи є дослідження роботи маневрового локомотива ЧМЕ3 при застосуванні бортових накопичувачів енергії, що дозволяє організувати ефективне акумулювання та подальше використання енергії для раціонального та економічного використання паливно-енергетичних ресурсів. Методи дослідження – методи аналізу альтернативних видів тяги для маневрової роботи, розрахунку накопичення енергії та витрати палива при виконанні роботи маневровим локомотивом. Розглянуто альтернативні види тяги для виконання маневрової роботи, показано різні варіанти маневрових локомотивів з альтернативними технологіями тяги та ступінь їх придатності за різних сценарії експлуатації. Побудовано діаграму розподілу часу роботи маневрового локомотива ЧМЕ3 по позиціях контролера машиніста під час виконання маневрової роботи на станції Скнилів. Встановлено, що при роботі тепловоза на умовах, що відповідають IV позиції КМ сумарна величина накопиченої енергії при 0-III позиції КМ становить 3248 МДж, що достатньо для подальшої роботи тепловоза за рахунок накопичувача енергії. Результати роботи можуть бути застосовані при проектуванні маневрових локомотивів з альтернативними видами тяги.Item Впровадження засобів діагностування дизеля Д50(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Александров, Дмитро ВікторовичUKR: Пояснювальна записка складається з: 98 с., 36 рис., 4 табл., 16 джерел. Об’єктом дослідження у кваліфікаційній роботі є процес діагностування дизеля типу Д50. Метою роботи є зменшення витрат на експлуатацію, підвищення рівня надійності та забезпечення безпеки експлуатації тепловозів можливі завдяки впровадженню засобів технічного діагностування. Методи дослідження – методи імітаційного моделювання. Магістерська робота присвячена комплексному дослідженню методів та засобів діагностики тепловозних дизелів для забезпечення їхньої надійності та ефективності в експлуатації. Робота детально розглядає реостатні випробування, враховуючи їх характеристики та екологічні аспекти для зменшення шкідливих викидів. Діагностика дизель-генераторів під час реостатних випробувань виявила ключові аспекти, такі як технічний стан циліндро-поршневої групи та форсунок. Застосування віброакустичного методу дозволило виявити та усунути потенційні дефекти. Математичне моделювання форсунок в середовищі Autodesk Inventor надало глибоке розуміння їхньої роботи при різних умовах та дефектах, визначаючи оптимальні заходи для підтримання ефективності. Впровадження засобів діагностики, таких як обладнання та експертна система для форсунок, забезпечує індивідуалізацію оцінки стану дизелів протягом всього періоду експлуатації.Item Розробка заходів з підвищення надійності циліндро-поршневої групи дизеля Д49(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Восмерик, Ігор МиколайовичUKR: Магістерська дипломна робота на тему «Розробка заходів з підвищення надійності циліндро-поршневої групи дизеля Д49» загальним обсягом 6 креслень та 82 аркуші розрахунково-пояснювальної записки, яка складається з 5 розділів. Проект містить 29 ілюстрацій, 8 таблиць та список літературних джерел з 17 найменувань. Об'єктом дослідження в магістерській дипломній роботі виступає циліндро-поршнева група, а метою – розробка заходів з підвищення її надійності. Предмет дослідження – механічні, динамічні, та термічні процеси циліндро-поршневої групи. При вирішенні поставлених задач дослідження ми розглянули конструктивні особливості циліндро-поршневої групи дизеля типу Д49. Визначення основних несправностей циліндро-поршневої групи вказало основні напрями для підвищення експлуатаційної надійності, а огляд існуючої технології відновлення елементів циліндро-поршневої групи дав змогу визначити напрями для досягнення поставленої мети в ремонтному виробництві. Огляд методів діагностування та способів оцінки стану деталей циліндро-поршневої групи дизеля в експлуатації дозволив виявити невирішені питання в комплексному підході підвищення надійності циліндро-поршневої групи. Проведений аналіз показників експлуатаційної надійності циліндро-поршневої групи дизеля типу Д49, а саме первинний аналіз статистичних даних про надійність циліндро-поршневої групи дизеля вказав, що прогнозування безвідмовної роботи циліндро-поршневої групи узагальнено надає досить велику похибку. При розробці рекомендацій з підвищення надійності елементів циліндро-поршневої групи ми навели варіанти модернізації поршня дизеля типу Д49, вказали методику усунення нагару, надали пропозиції зниження термічних напружень в поршнях й запропонували технологічне обладнання для нанесення керамічного покриття головок поршнів.Item Дослідження буксового вузла тепловоза серії 2ТЭ116(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Романушко, Андрій СергійовичUKR: Об'єкт досліджень - процеси експлуатації та ремонту рухомого складу залізниць України. Предмет досліджень - ремонт буксових вузлів колісних пар тепловозів. Методи досліджень. Для оцінки показників надійності буксових вузлів і технологічних процесів відновлення застосовували методи теорій ймовірностей і надійності. Вимірювання зношення корпусів букс здійснювали відомими інструментальними методами. Структуру та механічні властивості відновлювальних шарів заліза досліджували метало фізичними методами. Для досягнення поставленої мети вирішувалися наступні основні завдання дослідження: – представлено методи і прилади експериментальних досліджень буксового вузла; – розглянуто умови та методи досліджень міцності зчеплення та зносостійкості відновлювальних шарів - розроблено модель і методика оцінки надійності технології залізнення як методу відновлення; – розроблено повний фактичний і оптимальний рівень надійності технологічного процесу відновлення залізненням. – розрахована параметрична надійність корпусів букс при зносових відмовах.Item Дослідження електрообладнання локомотивів змінного струму(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Шарафан, Сергій ОлексійовичUKR: Об’єктом дослідження являється електричної передачі змінного струму тепловоза ТЭ120. Метою роботи є дослідження існуючої тягової електричної передачі змінного струму тепловоза ТЭ120, а саме нове рішення важливої проблеми підвищення енергетичних показників електровозів і якості споживаної ними електричної енергії. Для досягнення зазначеної вище мети у дипломній магістерській роботі виконаний комплекс розрахункових і дослідницьких робіт, які дали змогу запропонувати заміну і впровадження електричного обладнання на заміну застарілого. Запропоновано концепцію, яка дозволяє реалізувати математичне моделювання на узагальненій моделі системи «тягова підстанція – контактна мережа – електровоз» з метою проведення досліджень процесу роботи електровоза. В проекті запропоновані заміна тягових електродвигунів постійного струму на асинхронні електродвигуни та використання автономного інвертора для регулювання напруги на кожному двигуні. Результати розрахунків свідчать, що заміна передачі є доцільною. Це призведе до підвищення технічних показників.Item Удосконалення процесів екіпірування локомотивів(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Чернецький, Владислав ВолодимировичUKR: Об'єктом дослідження в дипломній магістерській роботі виступає експлуатаційна робота депо промислового підприємства та пункт екіпірування локомотивів, а метою дослідження – розробка пропозицій з удосконалення процесів екіпірування. Предмет дослідження – технологічні процеси екіпірування локомотивів. Для досягнення поставлених завдань ми розрахували основні показники роботи депо промислового транспорту. Згідно розрахунків, для поліпшення показників роботи депо, необхідно збільшити експлуатаційний парк локомотивів на дві одиниці. Це забезпечить меншу завантаженість локомотивів, збільшить їх ресурс роботи (що є актуальною проблемою для нинішнього технічного стану локомотивів депо). При аналізі питань екіпірування тепловозів ми надали рекомендації по будові екіпірувального пункту за сучасними нормами. Запропоновано пристрій для промивання паливних баків, який зменшить ймовірність засмічення паливної системи. Запропоновано метод визначення кількості палива в паливних резервуарах. Враховуючи проблеми депо з мастильними матеріалами, запропоновано впровадження установки для регенерації відпрацьованого масла. За розрахунками доведено, що економічний ефект є досить вагомим при строку окупності близько двох років.Item Удосконалення заводського ремонту та випробування тягових електричних машин тепловозів(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Баникін, Дмитро СергійовичUKR: Головною метою при організації будь-якого підприємства є отримання максимального прибутку в результаті його діяльності. В умовах жорсткої конкурентної боротьби між перевізниками підняттям цін на перевезення з метою підвищення їх рентабельності веде до втрати замовників, а отже, до подальшого зниження рентабельності. Тому єдиним шляхом підвищення прибутку є зниження витрат на експлуатацію тягового рухомого складу. На всіх видах тягового рухомого складу - електровозах, тепловозах, електро- та дизель-поїздах, поїздах метрополітену та іншому міському рейковому і безрейковому електротранспорті застосовуються електричні машини, що мають різне функціональне призначення. Усі ці електричні машини, якщо їх потужність 300 Вт і більше, називаються тяговими. Тяговий генератор призначені для перетворення механічної енергії дизеля тепловоза в електричну, і живлення нею тягових електродвигунів безпосередньо або через випрямну установку. Тяговий двигун призначений для перетворення електричної енергії, одержуваної з контактної мережі або дизель-генератора, в механічну, передану з вала двигуна на колісну пару, для приведення в рух транспортного засобу, зокрема електровозів, тепловозів, дизель-поїздів. Метою магістерської роботи є удосконалення заводського ремонту та випробування тягових електричних машин тепловозів.Item Дослідження електричних передач тепловозів з тяговими електричними машинами змінного струму(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Савченко, Микита ОлександровичUKR: Метою роботи є дослідження існуючої тягової електричної передачі змінного струму тепловоза ТЭ120, а саме двигуна ЭД-900 та автономного інвертора для доцільності заміни існуючих електричних передач змінного струму, котрі використовуються на тепловозах . Для досягнення зазначеної вище мети у дипломній магістерській роботі виконаний комплекс розрахункових і дослідницьких робіт, які дали змогу запропонувати заміну і впровадження електричного обладнання на заміну застарілого. В проекті запропоновані заміна тягових електродвигунів постійного струму на асинхронні електродвигуни та використання автономного інвертора для регулювання напруги на кожному двигуні. Результати розрахунків свідчать, що заміна передачі є доцільною. Це призведе до підвищення технічних показників.Item Розробка заходів зі зменшення зносу колісних пар локомотива(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Бровенко, Олег ОлеговичUKR: Кваліфікаційна робота складається з чотирьох розділів на 90 сторінках, налічує 44 ілюстрації, 10 таблиць та 8 літературних джерел. Об’єктом дослідження у кваліфікаційній роботі є колісні пари локомотива, а предметом – геометричні та міцнісні характеристики колісних пар. Метою роботи є розробка та впровадження заходів зі зменшення зносу колісних пар локомотивів, а саме – прокату, підрізу гребня бандажа та провороту бандажів. Методологічною основою кваліфікаційної роботи є сучасне уявлення про міцність і довговічність конструкційних елементів тягового рухомого складу. Загальна методика досліджень побудована на використанні чисельних методів аналізу, математичному моделюванню процесів зношування колісних пар та віртуального тривимірного моделювання.Item Підвищення надійності буксового вузла тепловоза(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Гаврильченко, Микола ОлександровичUKR: Пояснювальна записка до кваліфікаційної роботи магістра: 71 с., 57 рис., 5 табл., 8 джерел. Об’єктом дослідження в роботі є буксовий вузол тепловоза, а предметом – його характеристики надійності, величини напружень, деформації та переміщень. Метою кваліфікаційної роботи є підвищення експлуатаційної надійності буксового вузла тепловоза шляхом модернізації конструкції його корпусу та повідків в місцях великих внутрішніх напружень. Методи дослідження – статистичні методи обробки експлуатаційної інформації з надійності екіпажної частини локомотива, аналітичне визначення показників надійності, метод скінчених елементів, комп’ютерне моделювання. Виконано аналіз: особливостей будови конструкції та роботи в експлуатації буксових вузлів локомотивів; проаналізовано динаміку несправностей буксових вузлів за останні два роки; виявлено, що більшість несправностей припадає на кільця підшипників і ослаблення торцевого кріплення. Так само великою проблемою є нестача (надлишок) масла, технологічне нагрівання, несправності підшипників, тріщини або злами внутрішнього або зовнішнього кілець підшипників, неправильний підбір підшипників, несправності сепараторів. Так само є такі несправності як тріщини, злами, відколи корпусів, передніх і задніх кришок, поводків буксових вузлів. Складено структурну блок-схему надійності буксового вузла, розраховані величини допустимого коефіцієнту запасу опору втомлюваності, відносного коефіцієнту запасу та імовірності безвідмовної роботи для моделі поступової відмови втомного характеру без обмеження ресурсів. Виконано розрахунок міцності моделі буксового вузла тепловоза для його подальшої модернізації. Для того, щоб знайти місця максимальних напружень, переміщень і деформацій, було побудовано модель оригінального безщелепного буксового вузла, над якою надалі проводили дослідження з розрахунку на міцність. Результати роботи можуть бути застосовані в роботі локомотивних депо, проєктних організацій та локомотивобудівельних підприємств.Item Поліпшення експлуатаційних показників тепловозів за рахунок їх модернізації(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Головатий, ВладиславUKR: Дипломна магістерська робота на тему «Поліпшення експлуатаційних показників тепловозів за рахунок їх модернізації» у загальному обсязі 93 аркуші розрахунково-пояснювальної записки і 6 аркушів демонстраційного матеріалу складається з 5 розділів. Магістерська робота містить: 16 рисунків та 19 таблиць. Під час підготовки магістерської роботи було використано 18 наукових джерел, перелік яких наведено у розділі «Список літератури». Об'єктом дослідження в дипломній магістерській роботі виступають техніко-економічні характеристики тепловоза, а метою дослідження – поліпшення експлуатаційних показників тепловозів за рахунок їх модернізації при заміні силової енергетичної установки. Предмет дослідження – тягові та експлуатаційні параметри тепловоза. Для досягнення поставленої мети в дипломній магістерській роботі запропоновано провести модернізацію тепловоза серії 2М62 з використанням нової силової установки. Дана модернізація дозволить збільшити секційну потужність тепловоза з 1470 кВт до 2254 кВт (по дизелю) та з 1090 кВт до 1640 кВт (по дотичній потужності), збільшити вагу поїзда з 4400 т до 6250 т, покращити техніко-економічні показники використання тепловоза. Під час вибору дизеля для модернізації тепловоза ми розглянули загальні відомості про дизелі й виконали порівняльний розрахунок дизелів 14Д40 та EMD 16-645 з визначенням показників роботи цих дизелів. Для модернізованого тепловоза ми виконали розрахунок техніко-економічних характеристик. При поліпшенні показників роботи локомотивів ми обрали ділянку й виконали розрахунок показників роботи локомотивів на підставі тягових розрахунків. Питомий показник витрати палива для тепловоза 2М62 – 14,4 кг/104ткм; для тепловоза 2М62(М) – 12,6 кг/104ткм.Item Удосконалення електричної передачі тепловоза постійного струму(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Ніколаєнко, Володимир ІвановичUKR: Дипломна магістерська у загальному обсязі 82 аркуші розрахунково-пояснювальної записки і 6 аркушів демонстраційного матеріалу складається з 3 розділів. Магістерська робота містить: 26 рисунків та 11 таблиць. Під час підготовки магістерської роботи було використано 14 наукових джерел, перелік яких наведено у розділі «Список літератури». Об'єктом дослідження в дипломній магістерській роботі виступає тепловоз постійного струму, а метою дослідження – удосконалення електричної передачі тепловоза за рахунок впровадження мікропроцесорної системи керування електричними силовими колами. Предмет дослідження – електро-механічні та тягові параметри тепловоза. Для досягнення поставленої мети в дипломній магістерській роботі ми виконали аналіз літературних джерел з удосконалення тепловозної електричної передачі постійного струму із застосуванням мікропроцесорної техніки та розглянули досвід експлуатації тепловозів серій 2ТЕ10 та М62. При удосконаленні електричної передачі тепловоза постійного струму ми вказали принципи підвищення зчіпних властивостей тепловозів. На підставі аналізу зв’язків електричних та механічних параметрів в тягових електродвигунах ми розробили систему підвищення тягових властивостей тепловозів з автоматичним керування магнітним потоком. На підставі цієї системи розрахували тягові властивості тепловозів й побудували тягову характеристику проектного тепловоза. Обґрунтування удосконалення електричної передачі тепловоза ми виконали шляхом порівняння показників, отриманих на підставі тягових розрахунків, а саме витрати дизельного палива та часу ходу поїзда зі складом однакової маси на реальному профілі колії. Визначення витрат енергоресурсів тепловозом вказало на доцільність удосконалення електричної передачі тепловоза вказаним методом, що додатково підтверджено порівнянням результатів тягових розрахунків, таких як технічна швидкість та час ходу.Item Впровадження засобів діагностування паливної апаратури тепловоза ЧМЕ3(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Крикун, Олег ОлександровичUKR: Об’єктом дослідження у кваліфікаційній роботі є процес діагностування паливної апаратури тепловозів серії ЧМЕ3. Метою роботи є зменшення витрат на експлуатацію, підвищення надійності та забезпечення безпеки тепловозів шляхом впровадження засобів технічного діагностування. Методи дослідження – математичне моделювання процесу згоряння палива в циліндрі ДВЗ, методи технічного діагностування, функціонально-логічні моделі, розрахунок інформативності діагностичних перевірок. Проаналізовано технічний стан елементів тягового привода локомотивів депо регіональних філій «Придніпровська залізниця», «Одеська залізниця» та «Львівська залізниця». Робота спрямована на підвищення надійності та оптимізацію обслуговування тепловозів, враховуючи сучасні вимоги транспортної системи. У магістерській роботі досліджено ефективність діагностування паливної апаратури тепловозів, визначаючи ключові аспекти їх надійності та функціональності. Вибір вібраційного методу для діагностування, без зняття паливної апаратури, обґрунтований його високою ефективністю. Розроблена діагностична функціонально-логічна модель та алгоритм пошуку несправностей дозволяють точно визначати проблемні вузли. Пропонований переносний прилад для діагностування в депо, заснований на датчиках тиску, визначає новий підхід, забезпечуючи швидке та надійне діагностування без необхідності демонтажу форсунок.Item Поліпшення техніко-економічних характеристик тепловозних дизелів за рахунок удосконалення паливної системи(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Шевченко, Владислав РуслановичUKR: Об'єктом дослідження в дипломній магістерській роботі виступають техніко-економічні характеристики тепловозних дизелів, а метою дослідження –пошук можливостей поліпшення техніко-економічних характеристик тепловозних дизелів при удосконаленні паливної системи дизеля. Для досягнення поставленої мети в дипломній магістерській роботі при визначенні актуальності питання удосконалення паливної системи8 виконано огляд показників та параметрів, які впливають на паливну економічність дизеля, проаналізовано питання поліпшення паливної економічності за рахунок регулювання кута випередження вприску палива. Під час розрахунку основних параметрів дизеля використано методику експериментального дослідження по визначенню потужності приводу насосів високого тиску для отримання зусилля для реалізації апаратної частини, а саме силового розрахунку приводного механізму, гідравлічного приводу. При проектуванні пристрою автоматичного корегування вприску палива розглянуто схематичне розташування елементів модернізованого приводу паливних насосів, розроблено методику алгоритму функціонування пристрою, обрано шестерні, які будуть рухатися в осьовому напрямку.Item Підвищення надійності підвішування ТЕД(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Косенко, Богдан СергійовичUKR: Кваліфікаційна робота складається з шести розділів на 68 сторінках, налічує 43 ілюстрацій, 6 таблиць та 10 літературних джерел. Об’єктом дослідження в кваліфікаційній роботі є підвіска тягового електродвигуна, а предметом – її міцнісні характеристики. Метою роботи є аналіз, вивчення можливості модернізації та удосконалення підвіски тягового електродвигуна електровоза з використанням сучасних систем автоматизованого проєктування. Для досягнення поставленої мети розв’язано такі завдання: – аналіз відмов підвішування ТЕД електровоза, що виникають під час його експлуатації; – аналіз конструкції та матеріалів підвіски ТЕД; – аналіз навантажень, що діють на елементи підвішування тягового електродвигуна електровоза в експлуатації. Отримані дані допоможуть покращити якість роботи підвіски ТЕД в експлуатації, а запропоноване рішення щодо вдосконалення конструкції дасть змогу підвищити надійність та знизити витрати на обслуговування підвіски тягового двигуна під час ремонту.Item Підвищення надійності електрообладнання електропоїзда ЕПЛ2Т(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Мірошніков, Анатолій ВасильовичUKR: Магістерська дипломна робота загальним обсягом 6 аркушів демонстраційного матеріалу, 90 аркушів розрахунково-пояснювальної записки, яка складається з 5 розділів. Робота містить 29 ілюстрацій, 18 таблиць та список літературних джерел з 16 найменувань. Об'єктом дослідження в магістерській дипломній роботі виступає електричне обладнання електропоїзда, а метою – підвищення надійності електрообладнання електропоїзда за рахунок удосконалення конструкції. Предмет дослідження – експлуатаційна надійність та електро-механічні процеси в електричних апаратах. Для вирішення питання підвищення надійності електрообладнання електропоїздів постійного струму ми проаналізували експлуатаційні відмови, визначили основні показники надійності електрообладнання електропоїзда постійного струму, визначили кількісні характеристики надійності за статистичним даними про відмови електроапаратів електропоїзда. При огляді будови контактора типу 1КП-005 проаналізували його основні пошкодження та виконали розрахунок електропневматичного контактора відповідно характеристик електропоїзда. Надали пропозиції підвищення надійності контактора та технічного оснащення для діагностування та підвищення надійності електрообладнання. В роботі запропоновано технологічне обладнання, яке необхідне для перевірки та налаштування силових електропневматичних електроапаратів моторного вагона, яке можна застосовувати без зняття апаратів. Запропонований стенд модернізовано – розроблено технічні рішення для створення струму короткого замикання та визначення часу спрацьовування апаратів, що є важливим моментом для головного роз’єднувача.Item Підвищення надійності шкворневого вузла тепловоза(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Лук'янченко, Олексій ВікторовичUKR: Кваліфікаційна робота складається з шести розділів на 75 сторінках, налічує 57 ілюстрацій, 8 таблиць та 10 літературних джерел. Метою кваліфікаційної роботи є поліпшення характеристик шкворневого вузла тепловоза шляхом підвищення коефіцієнту запасу міцності на основі удосконалення його конструкції з розробкою методики оцінки навантаженості та виробленні рекомендацій щодо вдосконалення конструкції досліджуваного об'єкта. Об’єктом дослідження в роботі є шкворневий вузол тепловоза, а предметом – його характеристики міцності. Актуальність даного питання обумовлена економічними умовами в яких працює залізничний транспорт, – вони ставлять серед першочергових завдань ефективне використання ресурсів локомотивного парку з високою експлуатаційною надійністю для забезпечення безпеки руху поїздів. Методологічною основою дипломного проекту є сучасне уявлення про міцність і довговічність конструкційних елементів тягового рухомого складу. Загальна методика досліджень побудована на використанні чисельних методів аналізу та віртуального тривимірного моделювання.