Статті КТСЛ ДІІТ (раніше КУЕР (ДІІТ)

Permanent URI for this collection

ENG: Articles DTSL DIIT (before DMOWRT DIIT)

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 20 of 410
  • Item
    Development of a Simulation Model of Grain Delivery in Global Supply Chains
    (National University of Life and Environmental Scienсes of Ukraine, Kyiv, 2024) Khomenko, Yurii; Matsiuk, Viacheslav; Okorokov, Andrii M.; Gorobchenko, Oleksandr
    ENG: The main export shipments of grain to Ukraine are carried out through commercial seaports of the Black Sea, while the complex and multiphase transportation process creates delays and leads to additional costs at the points of connection of various types of transport. The purpose of the study was the process of transporting grain cargo for export through commercial seaports. Ukraine is a developed agricultural country that produces a significant share of the world’s grain volume, most of which is exported. The optimisation simulation model of multimodal grain cargo transportation developed in the study, in contrast to the existing ones, is a multiphase process with many initial parameters, subsystems, and technological elements that adequately reflect all components of the technological process of organising transportation by road, rail, and sea, and helps to optimise these processes. The model consists of several transport and technological subsystems, each of which corresponds to the process of grain transportation by road, rail, or water. The minimum total duration of cargo transportation from the place of origin to the moment of sending grain cargo for export by sea was chosen as the optimal criterion. To establish the minimum required number of replications and the minimum required model time, a series of experiments were performed, where the key and systematic modelling measurement parameter is the total time of grain delivery by land, from the point of origin to the sea trade terminal. As a result of modelling, the optimal number of rolling stock of different types of transport and the transportation time for each phase of the process were determined. Logistics operators of the agro-industrial sector can apply the model to improve grain delivery routes and schemes, evaluate and improve technological parameters, and minimise transportation time and costs.
  • Item
    Міжнародна торгівельна політика держави: особливості та українська специфіка
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Нестеренко, Галина Іванівна; Музикін, Михайло Ігорович; Стрелко, Олег Григорович
    UKR: Для регулювання своєї зовнішньої торгівлі кожна держава законодавчо встановлює певні правила та умови зовнішньоторговельної політики. Україна у міжнародній торгівлі віддає перевагу політиці вільної торгівлі, але водночас вибірково проводить політику протекціонізму стосовно певних країн і товарів. За останні кілька років Україна переглянула й оновила свою систему технічного регулювання, привівши її у відповідність до норм і практики ЄС. Окрема увага приділена нетарифним методам регулювання.
  • Item
    Assessment of the Efficiency of Methods for Transporting Perishable Foods in the Conditions of Kazakhstan
    (The Silesian University of Technology, Gliwice, Poland, 2024) Taran, Igor; Alik, Assel; Korobiova, Ruslana H.; Grevtsov, Serhii; Izteleuova, Maral
    ENG: The purpose of the paper is to assess the competitiveness of road and rail transport for the transportation of perishable foods in the Republic of Kazakhstan. The study analyzed food consumption and production, as well as the transport network of the Republic of Kazakhstan. An assessment was made of the costs of transporting perishable foods by road, as well as by rail in railway cars and container trains. The modes of transportation were established, and it was found that the transportation of fresh food products in container trains is competitive with road transportation. The scientific novelty of the work is that it improves the method for assessing the competitiveness of road and rail transport for the transportation of fresh food products. The proposed method differs from existing ones in that it takes into account the loss of consumer value of food products over time while also considering the presence of competition by sources when choosing a type of transport. The practical value of the work is that it establishes the types of food products and directions of their transportation, the performance of which is advisable to carry out by container trains in the Republic of Kazakhstan.
  • Item
    Determining the Vertical Load on a Container with a Floor Made of Sandwich Panels Transported by a Flat Wagon
    (TECHNOLOGY CENTER PC, Kharkiv, 2024) Lovska, Alyona O.; Stanovska, Iraida; Kyryllova, Valeriia; Okorokov, Andrii M.; Vernihora, Roman V.
    ENG: The object of this study is the processes of perception and redistribution of vertical loads in the structure of a container with a floor made of sandwich panels under operational modes. To ensure the strength of the container, as well as the safety of the cargo transported in it, it is proposed to design a floor based on sandwich panels. It is assumed that each of these panels is made of two metal sheets in a layer between which an energy-absorbing material is placed. Given the presence of energy-absorbing material in the structure of the sandwich panel, the vertical dynamic loads acting on the cargo container during its transportation will be reduced. To substantiate the proposed solution, mathematical modeling of the vertical load on the container during its transportation by a flat wagon was carried out. It is found that the accelerations acting on the container of the improved design are 5.7 % lower than those acting on the container of standard design. The calculation of the strength of the container was carried out under operational schemes of its loads. It has been established that the strength of the container is ensured. A special feature of the results is that the reduction of the load on the container is achieved not by strengthening its structure but by introducing flexible connections into it. The field of practical application of the results is railroad transport. The conditions for the practical use of the findings are the use of energy-absorbing material in the structure of sandwich panels that form the floor of the container. The results of the research will contribute to improving the strength of containers under operating conditions, the safety of the cargo transported in them, as well as increasing the efficiency of the functioning of container transportation.
  • Item
    Strategic Approach to Sustainable Development of Railway Transport and Optimizing the Use of Empty Cars in Organizing Transportation of Dangerous Goods
    (IOP Publishing Ltd, 2024) Strelko, Oleh H.; Muzykin, Mykhailo I.; Nesterenko, Halyna I.; Bibik, Svitlana I.; Soloviova, O. S.
    ENG: Under present-day conditions in the development of the transport market, organizing the transportation of dangerous goods by rail is an urgent task, considering the specific properties of the impact of dangerous goods on technical devices, human health, and the environment. The number of parameters influencing the safety of the transportation process is quite large, therefore, programs for the safe and sustainable development of railway transport must involve protection from all possible sources of danger. The strategy for sustainable development of railway transport should be based on improving regulatory and technical documentation, developing safe technology for eliminating the consequences of emergencies, developing network computer technologies, and improving vehicles and transportation technology. Since the transportation of dangerous goods represents a significant share of the total transportation of goods, including railway transport, the research outlined in the presented work is aimed at solving some aspects of this strategy, which as a result forms a strategic approach to the sustainable development of railway transport when organizing the transportation of dangerous goods. In this paper, considering modern conditions for the development of railway transport, it is proposed to comprehensively implement the assigned task with a new approach by introducing a system of operational control during the transportation and temporary storage of dangerous goods and applying the developed method for the optimal distribution of empty cars among cargo checkpoints in the organization of the transportation process.
  • Item
    Проблеми розподілу вантажопотоків на залізничних мережах
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Вернигора, Роман Віталійович; Коробйова, Руслана Геннадіївна; О. Прокопа: ORCID 0009-0009-6721-4605
    UKR: Мета. Метою статті є критичний аналіз існуючих методів розподілу вантажних вагонопотоків на залізничній мережі та визначення напрямків адаптації цих методів до умов функціонування залізничного транспорту України. Методика Дослідження виконані на підставі обробки літературних джерел у наукометричних базах Scopus та Google Scholar. Результати. Розподіл вагонопотоків на мережі залізниць є одним із етапів розробки плану формування поїздів. Методи вирішення цієї задачі, які використовуються наразі в практичній роботі залізничного транспорту, склалися за часів планової державної економіки. Вони ґрунтуються на вирішенні однокритеріальної задачі оптимізації, спрямованої на пошук такого розподілу вагонопотоків на мережі, що мінімізує собівартість перевезень для залізниці. Реформування ринку залізничних перевезень з метою впровадження конкуренції, вимагає ускладнення методів розв’язання задачі розподілу вагонопотоків для урахування суперечливих цілей незалежних між собою учасників перевізного процесу. Виконані дослідження показали, що основним методом моделювання структури залізничної транспортної мережі та обсягів вагонопотоків у ній є теорія графів; визначення пропускної спроможності елементів залізничної мережі здійснюється методами теорії експлуатації залізниць, імітаційного моделювання та кореляційного аналізу; визначення оптимального розподілу пропускної спроможності здійснюється шляхом порівняння конкуруючих варіантів, а також методами лінійного та нелінійного програмуванням, методами адаптивного управління із застосуванням нейронних мереж; поведінка учасників процесу перевезень під час розподілу пропускної спроможності досліджується методами теорії ігор. Встановлено, що в сучасних умовах додаткового дослідження вимагає задача визначення критерію рівноправного доступу до перевантажених дільниць на розгалуженій залізничній мережі та задача розподілу вагонопотоків на мережі в умовах коливання вагонопотоків при перевезеннях постійними поїздами та поїздами на замовлення. Наукова новизна. Наукова новизна роботи полягає у критичному аналізі та узагальненні сучасних методів, що використовуються для вирішення проблеми розподілу вантажних вагонопотоків на залізничній мережі. Практична значимість Практична значимість результатів полягає у визначенні невідповідності методів, які практично використовуються на залізницях України для розподілу вагонопотоків, сучасним умовам експлуатації залізничного транспорту. Встановлено наукові методи, що дозволяють удосконалити підходи до вирішення задачі раціонального розподілу вагонопотоків з урахуванням інтересів різних учасників перевізного процесу.
  • Item
    Дослідження конструкції залізничних колій промислових підприємств в межах ділянок плавного розширення колії
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Березовий, Микола Іванович; Арбузов, Максим Анатолійович; Козаченко, Дмитро Миколайович; Малашкін, Вячеслав Віталійович; Бритвин, Олександр С.
    UKR: Мета. Залізничні під'їзні колії промислових підприємств являються відправниками та отримувачами вантажів, що визначають їх основну номенклатуру для перевезень магістральним залізничним транспортом. Протяжність залізничних під'їзних колій промислових підприємств коливається в широкому діапазоні – від кількох сотень метрів до сотень кілометрів, зокрема довжина під'їзної колії ПАТ «АрселорМіттал Кривий Ріг»перевищує 700 км. Сукупність таких факторів як наявність на під'їзних коліях технологічних перевезень, розвиток транспортної системи промислових підприємств у часі, генеральний план споруд основного виробництва призводить до необхідності застосування норм проектування залізничного транспорту для важких та особливо важких умов. Це виражається в основному у зменшенні радіусів кривих ділянок колій до мінімально можливих значень. При використанні залізобетонних шпал типу Ш6 є можливість влаштовувати ширину колії 1539 мм в кривих ділянках. Але у даний час відсутня затверджена конструкція ділянок плавного розширення колії на залізобетонних шпалах перед кривими радіусами менше 300 м. Існує також обґрунтована необхідність збільшення ширини колії як мінімум до 1540 мм в кривих таких радіусів. Разом з обмеженим терміном експлуатації дерев'яних шпал при їх укладанні на ділянках плавного розширення колії у порівнянні із залізобетонними це викликає необхідність розробки конструкції колії на залізобетонних шпалах в межах ділянки плавного розширення колії .Методи. Методи наукового аналізу і синтезу конструкції колійного розвитку, методи аналітичної геометрії. Результати. На підставі аналізу конструкції проміжних скріплень типу КБ50 запропонована конструкція ділянки плавного розширення колії з використанням залізобетонних шпал типів Ш1-1 та Ш6 та рейок Р50. Відвід розширення колії від 1520 до 1545 мм досягається шляхом розробки порядку укладання шпал різних типів та розвертання підкладок КБ50. При цьому довжина ділянки плавного розширення колії від sн=1520 мм до sп=1545 мм становить 2800 мм, а фактичний відвід відхилень 8,9‰. Практична значимість. Застосування розглянутої конструкції в межах ділянок плавного розширення колій за умови позитивних результатів дослідної експлуатації та випробувань встановленої процедури дозволить зменшити експлуатаційні витрати, пов'язані з поточним утриманням колій промислових підприємств, параметри яких відповідають важким та особливо важким умовам проектування.
  • Item
    Дослідження та оцінка ефективності логістичних схем перевезення зернових вантажів на експорт в умовах військового стану
    (Український державний університет науки і технологій. Дніпро, 2024) Вернигора, Роман Віталійович; Окороков, Андрій Михайлович; Тітяпов, Віталій Ігорович; Латаш, Сергій Олександрович
    UKR: Мета. Метою є дослідження ефективності різних логістичних схем доставки зернових вантажів на експорт від місць виробництва до пунктів його перевалки – до морських портів та до прикордонних терміналів на кордоні з країнами Європейського Союзу. Методика. В процесі дослідження використані методи аналізу і синтезу для вивчення змісту та основних положень наукових публікацій щодо стану логістичної системи перевезення українського зерна на експорт, теорія експлуатаційної роботи залізниць для розробки логістичних схем доставки зернових вантажів, методи математичної статистики для аналізу тарифів на автоперевезення, методи техніко-економічних розрахунків та визначення тарифів на перевезення. Результати. Для оцінки ефективності логістичних схем доставки зерна розглянуто маршрути від одного з районів найбільшої концентрації відправлення зернових вантажів до великого морського порту та до залізнично-автомобільного прикордонного пункту пропуску. При цьому обрано наступні логістичні схеми доставки зерна: автомобільні перевезення зерновозами та у контейнерах, залізничні перевезення вагонними та маршрутними відправленнями у вагонах-зерновозах та у контейнерах на фітингових платформах.Розрахунки показали, що витрати на перевезення у напрямку портів на 10...15% менші, ніж при перевезенні до сухопутних пунктів пропуску; залізничні перевезення в ціломуна 30...40% дешевші за автомобільні, а перевезення у контейнерах дозволяє зекономити 20...25% від вартості перевезення. Наукова новизна. Одержані результати дозволяють підвести наукове та економічне підґрунтя для розвитку та удосконалення системи перевезення зернових вантажів, а також для оптимізації параметрів її окремих ланок. Практична значимість. Аналіз та удосконалення логістичних схем перевезення зерна дозволить підвищити ефективність логістики його експорту, зменшити частку логістичної складової у кінцевій вартості українського зерна та відповідно збільшити як його конкурентоздатність на зовнішніх ринках, так валютні надходження до державного бюджету.
  • Item
    Substantiating the Reliability Conditions for the Production Process at Metallurgical Enterprises Through the Fault-Tolerant Functioning of the System «Extraction of Raw Materials – Technological Railroad Routes – Metallurgical Production»
    (PC TECHNOLOGY CENTER, 2024) Zaruba, Oleksandr; Okorokov, Andrii; Vernigora, Roman; Zhuravel, Irina; Barkalova, Nataliia
    ENG: The object of this study is the process of formation of insurance reserves at enterprises in the metallurgical industry. Under conditions of uneven supply of raw materials to metallurgical enterprises due to disruption of the transportation process or other reasons, there is a need to create insurance stocks in order to ensure the continuity of production. At the same time, it is necessary to take into account existing restrictions, such as the limited capacity of railroad sections and the impossibility of organizing parallel movement of trains, etc. The presence of these limitations makes it impossible to use classical methods for solving similar problems, such as linear programming. Therefore, to resolve the task, a simulation model was built, based on the discrete-event principle in the AnyLogic University Researcher environment using Oracle libraries and the Java SE compiler. With the help of the model, the process of rotation of dispatch routes at the railroad yard with multiple suppliers and one consignee was formalized. The optimization criterion was chosen to be the minimum deviations of fluctuations in reserves of iron ore concentrate and coke. Analysis of the simulation results revealed that the optimal size of the fleet of railroad routes on the selected rotation polygon is 30 units; at the same time, their utilization rate will be 65 %. It was also established that fluctuations in raw material stocks have a «natural character», which is confirmed by the normal distribution of the density of stock volumes. Under these conditions, the value of fluctuations in the volumes of the main raw materials will be ±13115 t/day for iron ore concentrate, and ±5298 t/day for coke. Reducing the range of fluctuation of raw materials volumes could make it possible to optimize the costs of creating stocks and streamline the transport work of the enterprise for providing raw materials.
  • Item
    Методи застосування автоматизованої системи управління для оперативного планування вантажної роботи залізничного полігону
    (Таврійський національний університет імені В. І. Вернадського, Київ, 2024) Бех, Ярослав Петрович; Бех, Петро Вікторович; Лашков, Олександр Васильович; Кузьменко, Альбіна Ігорівна
    UKR: Сучасні вимоги (мається на увазі умови мирного часу) до організації перевізного процесу та якості залізничних перевезень диктують необхідність застосування нових організаційних та технологічних рішень в управлінні перевезеннями, що базуються на широкому впровадженні комплексних інформаційних систем. Розробка та впровадження таких інформаційних систем спрямована на покращення роботи залізничного транспорту та скорочення експлуатаційних витрат. Однією з них є автоматизована система керування перевізним процесом вантажних перевезень на залізничному транспорті, що включає широке коло завдань, в тому числі завдання оперативного управління місцевою роботою залізниць. До комплексних заходів, що вимагають розробки для покращення оперативного керування перевізним процесом у частині місцевої роботи, належать: уточнення параметрів змінно-добового планування вантажної роботи залізниць, регулювання порожніх вагонів; забезпечення системного підходу до вирішення завдань змінно-добового планування вантажної роботи; формування єдиної моделі (вагонної, поїзної, локомотивної) та бази даних для вирішення завдань поточного планування місцевої роботи на залізничному полігоні; теоретичні аспекти удосконалення системи автоматизованого оперативного управління перевізним процесом у частині місцевої роботи на залізниці, що забезпечує централізоване оперативне планування, диспетчерське керівництво, контроль та аналіз місцевої роботи на основі формування єдиної бази даних та використання створюваних локальних системних мереж. Разом з цим, на сьогоднішній день створена достатня інформаційна база, що має всі необхідні параметри для якісного вирішення завдань оперативного управління місцевою роботою. Розвиток динамічних моделей лінійного та мережевого рівня (поїзної, вагонної, локомотивної, бригадної та відправної), формування бази заявок вантажовідправників на навантаження, визначають саму необхідність переходу від управління перевізним процесом «за усередненими показниками» до логістичного управління. При такому управлінні, як об’єкт впливу виступають кожен вагон, група вагонів, поїзд, локомотив, бригада, що мають конкретні атрибути та параметри, а кожне прийняте рішення має економічне обґрунтування. Тому розробка заходів щодо створення комплексної методики та раціоналізації параметрів оперативного планування місцевої роботи залізниць має важливе значення; дозволяє більш аргументовано вирішувати завдання планування та управління.
  • Item
    Analysis of Possibilities for Integrating the Transport System of Ukraine into the European Transport Network
    (Видавничий дім «Гельветика», 2023) Nesterenko, Halyna I.; Muzykin, Mykhailo I.; Strelko, Oleh H.; Bibik, Svitlana I.; Aleksieieva, A. O.
    ENG: This article is devoted to the analysis of transport networks of such European countries as Ukraine, Hungary, and Romania. The article provides an analysis of the peculiarities in the movement organization in these countries. The transport systems of these countries were researched since during the war the issue of the interaction of the automobile transport networks exactly in these countries became particularly relevant. After all, there are incredibly long queues at the checkpoints in Poland because of strikes by Polish customs officers. And, therefore, the routes through Romania and Hungary are the most realistic both during the export of goods from Ukraine and to import humanitarian goods. The joint use of Europe's integrated systems is a necessary component in the organization of the effective operation of road transport, as it ensures increased efficiency in the use of the motor vehicle fleet and personnel; reduction of costs for maintenance, fuel, lubricants due to optimization of routes and reduction of non-productive vehicle mileage; reduction of the need to expand the motor vehicle fleet; clearer prospective planning of work based on objective information about the real mileage of each vehicle unit and reduction of losses related to repairs and expansion of the range of services and prompt response to requests. It is advisable to conduct further research in the direction of adapting the use of augmented reality technology in the driver's navigation systems.
  • Item
    Дослідження змін потужності вагонопотоків на сортувальній станції в період військових дій
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Папахов, Олександр Юрійович; Баркалова, Наталія Олександрівна; Гревцов, Сергій Веніамінович; Сергієнко, Максим Іванович; Киричок, Роман Володимирович
    UKR: Вирішити задачу удосконалення системи організації вагонопотоків в поїзда при сучасному рівні інформаційного забезпечення неможливо без створення інформаційно-управляючої системи, яка буде інтегрувати у єдиний інформаційно–обчислювальний простір найбільш важливих оптимізаційних задач, що охоплюють всі рівні управління процесом вантажних перевезень на залізничному транспорті, таких як розрахунок маршрутизації вагонопотоків з навантажених і порожніх вагонів, розрахунок плану формування вантажних поїздів на полігоні опорних технічних станцій, розрахунок плану формування місцевих поїздів в районах місцевої роботи та побудова коригованих оперативних планів роботи станцій. Агресія російської федерації проти України докорінно змінила систему роботи залізничного транспортну України. Обсяги перевезення вантажів залізничним транспортом під час проведення військових дій на сході України зменшилися у 2022 році на 37 %, однак вже у 2023 році почалося зростання перевезення деяких видів вантажів, зокрема, зернових вантажів, мінеральних будівельних матеріалів, небезпечних наливних вантажів, військової техніки. Перевезення вантажів залізницями України, особливо в період військових дій, здійснюються не рівномірно на протязі тривалого періоду часу і мають коливання потужності вагонопотоків. Оновлені напрямки їх слідування, які залежать від технічного стану залізничної інфраструктури на даний період, приводять для зміни напрямку слідування вагонопотоків і, як слідство, організації їх в поїзда за планом формування на технічних станціях. Проведеними дослідженнями встановлено, що потужності вагонопотоків є випадковими величинами, тому доцільно для їх описання використовувати методи математичної статистики, а для прогнозування роботи з ними - методи моделювання. Ті вагонопотоки, які прибувають на сортувальну станцію більш за все попадають під геометричний закон розподілу випадкової величини в залежності від потужності напрямку прибуття, що оказує значний вплив на параметр накопичення по станції. Коливання потужності вагонопотоків досить значні і залежать від достатньо великої кількості факторів. Для оперативного планування роботи сортувальної станцій потрібно брати характеристики поточного стану або вибірки даних за короткі періоди (декада, тиждень), тобто слід постійно аналізувати дані з АСК ВП УЗ – Є, тому, дослідження потужності вагонопотоків по технічній станції в період зміни їх напрямків є актуальною задачею і може використовуватися для корегування відправницької маршрутизації і плану формування одногрупних та групових вантажних поїздів.
  • Item
    Determination of the Optimal Cars Exit Speeds from the Retarders on Sorting Humps
    (KTU, Lithuania, 2023) Kozachenko, Dmytro M.; Grevtsov, Serhii V.; Titova, Anastasiia
    ENG: Sorting humps are the main technical means providing the breaking- and making-up of freight trains on marshalling yards. Automation of sorting process by implementing microprocessor control systems is the main direction of increasing hump yard capacity, enhancement of safety in trains breaking-up, improvement of working conditions on hump yards. The purpose of theresearch is determination of the optimal cars exit speeds from the retarders on sorting humps. Its solution is significantly complicated because of the uncertainty of cars rolling resistance coefficient, wind velocity and direction, retarder control errors. The research is performed using the methods of the simulation modelling, mathematical statistics and direct optimization methods. The originality of the work is related to the solution of the problem of choosing cars exit speeds from the retarders in a stochastic formulation. The practical value of the work lies in the fact that the proposed method allows improving the quality of sorting process as a whole by improving the software of microprocessor control systems for automatic humping, rather than by increasing their technical facilities, which as a result will reduce the cost of their construction and operation.
  • Item
    Ways to Increase Railway Competitiveness
    (Державний університет інфраструктури та технологій, Київ, 2022) Nesterenko, Halyna I.; Muzykin, Mykhailo I.; Strelko, Oleh; Shcherbyna, Rozalia; Pavlenko, Olena
    ENG: Nowadays, railway transport is the most developed in Ukraine. It is the heart of transport services for individuals and legal entities, without it is difficult to imagine the normal functioning of production facilities and logistics firms. Rail transport also occupies the main place among domestic traffic. Passenger transportation occupies a significant place in the work of transport, so suburban transportation occupies the second place in terms of mass transportation after intercity transportation by automobile transport . The demand for this type of transportation can be called elastic, since there is an impact of seasonality on transportation, for example, the beginning and ending of academic semesters, vacation time. Therefore, it is advisable to consider tourist trains that could run on sections of the Dnіpro-Pіvdennij station – Apostolovo station, Dnіpro-Pіvdennij station – Surskoye station, Dnіpro-Pіvdennij station – Zhovtokamenka station, Dnіpro-Pіvdennij station – Elizarovo station. The article provides graphs of the movement of these trains, allowing passengers to visit attractions along the entire route. Consequently, tourist routes can improve the development of tourism throughout Ukraine, and not popular destinations. This may result in increased demand for tourist trains, increased monetization of passenger transportation, thereby improving passenger comfort.
  • Item
    Аналіз способів кріплення при перевезенні озброєння, військової техніки залізничним транспортом
    (Видавничий дім «Гельветика», 2023) Бех, Петро Вікторович; Гудімов, Віктор Володимирович; Максименков, Євген Анатолійович
    UKR: Метою роботи є проведення аналізу організації безперервності перевезень військових частин Збройних Сил України. Наразі важливим є питання готовності здійснювати переміщення військових частин (підрозділів) в короткі строки, не порушуючи їх цілісності, із забезпеченням можливості раптового переходу до виконання завдань за призначенням, що є невід’ємною складовою військових операцій (бойових дій) [1–3]. Висвітлено проблемні питання під час навантаження військових ешелонів та транспортів в сучасних умовах. Визначені комплексні заходи, спрямовані на оптимізацію часових показників та витрат часу на вантажно-розвантажувальні операції. На підставі проведеного аналізу зроблено висновки про необхідність створення та виготовлення комплектів універсальних багатообертових кріплень на кожну техніку. Успіх виконання військових перевезень залежить в першу чергу від організації тісної взаємодії між органами військового управління та органами управління на видах транспорту, від своєчасної та якісної підготовки військової частини до перевезення. Взаємодія з органами управління на видах транспорту здійснюється з питань забезпечення та регулювання військових перевезень, узгодження технічних можливостей та здійснення контролю підготовки до виконання перевезень [4–6]. Наукова новизна полягає в постановці задачі по підготовці військової техніки до перевезення до виходу підрозділів ешелону на станцію навантаження. А також одночасно з підготовкою техніки відбувається заготівля кріпильних матеріалів і пристосувань. Екіпажі військової техніки в підготовці до перевезення проводять тренування заїзду технікою на рухомий склад та кріпленню її з вибраним способом кріплення згідно Правил. Управління військових сполучень на залізницях спільно з керівництвом залізниць здійснюють своєчасне забезпечення перевезень рухомим складом, безперервне управління військовими перевезеннями, вживають заходів з прискореного просування ешелонів та транспортів в зоні відповідальності, контроль економії бюджетних коштів під час виконання навантажувально– розвантажувальних операцій. З моменту віддачі наказу по військовій частині на перевезення підготовка до перевезення проводиться під керівництвом начальників ешелонів. Ця підготовка складається з підготовки особового складу, підготовки техніки, майна і вантажів.
  • Item
    Роль технологій у покращенні транспортної безпеки: системи безпеки автомобілів та інфраструктури
    (Харківський національний університет міського господарства імені О. М. Бекетова, 2023) Гальона, Інеса Іванівна; Ігнатенко, Олександр Семенович; Харченко, Олеся Іванівна
    UKR: Розвиток технологій у сфері автомобільного транспорту та дорожньої інфраструктури створює потужний потенціал для зменшення ризику дорожніх пригод та збереження життя. Мета цього дослідження полягає в аналізі та оцінці впливу технологій на покращення транспортної безпеки з фокусом на системи безпеки автомобілів та інфраструктури.
  • Item
    Introduction of Bimodal Technologies for Transportation of Grain Cargoes
    (KTU, Lithuania, 2023) Malashkin, Vyacheslav V.; Berezovyi, Mykola I.; Korobiova, Ruslana H.
    ENG: The purpose of the study is to evaluate the effectiveness of bimodal grain cargo transportation in containers in comparison with other methods of their delivery to seaports. The studying of the grain transportation process is carried out using the methods of mathematical statistics, computer simulation and the theory of organization of railway operational work. Estimation of variants of transportation organization was carried out using the methods of economic-mathematical modeling. The originality of the work is that it received the dependence of the cost of grain cargo delivery on the distance, taking into account the design features of rolling stock and the specific functioning of railway stations for its processing. The practical significance of the work lies in the fact that the implementation of its results allows reducing the logistics costs of grain cargo transportation.
  • Item
    Improvement of the Method of Time Rationing for Assembling Car Groups on One Track
    (Dnipro University of Technology, Dnipro, Ukraine, 2024) Kozachenko, Dmytro M.; Gera, Bogdan V.; Taran, Ihor; Korobiova, Ruslana H.; Malashkin, Vyacheslav V.; Hermaniuk, Yuliia M.
    ENG: Purpose. To improve the method for standardizing the duration of the shunting operation of assembling cars on one track. This can be achieved as a result of solving the following research problems: development of a method for searching the optimal order of assembling cars on one track; distribution parameters estimation of the random value of the duration of shunting operation of assembling cars on one track based on calculation experiments. Methodology. During the research, the methods of theory of railway operation, dynamic programming and mathematical statistics were used. Findings. Research on the assembling process of car group to one track established the distribution parameters of the random variable of time spent for shunting. In the course of the research, the problem of choosing the optimal order of shunting operations during car assembling was formalized and solved as a problem of dynamic programming. The time spent for shunting work was chosen as the optimality criterion. The paper considers the possibility of approximating the data of calculation experiments by analytical dependencies. It was found out that the use of linear polynomials with interaction allows obtaining dependencies describing time standards with a relative accuracy of ±5 %. Originality. The method is improved for developing the time standards for shunting work, which, unlike the existing one, is based on the performance of a series of calculation experiments, each of which solves the optimization problem of finding such an order of assembling cars that ensures minimum time consumption for shunting. Practical value. The methods developed in the work and the dependencies obtained allow improving the quality of decisions made when developing technology and designing railway stations and sidings of industrial enterprises.
  • Item
    Дослідження експортних вантажопотоків зернових з України
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2023) Хоменко, Юрій Леонідович; Окороков, Андрій Михайлович
    UKR: Мета. Після початку повномасштабної військової агресії російської федерації проти нашої країни порушилася більшість логістичних ланцюгів, в тому числі із забезпечення експорту зернових. Поточна система перевезень зосереджена на перевезенні збіжжя до західних кордонів із подальшим перевантаженням до вагонів європейської колії, що є складним та дорогим варіантом. Для забезпечення відновлення повноцінного експорту зернових доцільно провести дослідження щодо витоків та обсягів переміщення зернових, шляхів перевезення та альтернативних варіантів. Відповідно, метою дослідження є визначення основних пунктів зародження та погашення вантажопотоків зернових експортного сполучення в Україні та встановлення напрямку вдосконалення транспортно-технологічних ліній експорту зернових з України у глобальних ланцюгах постачання. Проаналізовано обсяги зародження вантажопотоків по залізничних станціях України. Обґрунтовано наукові методи та спосіб вдосконалення транспортно-технологічних ліній експорту зернових. Методи. Виконано аналіз літературних джерел, що дозволило встановити, що портовий напрямок є основним при виконанні перевезень зернових. Проаналізовано особливість формування вантажопотоків зернових експортного спрямування. Використано методи математичної статистики, теорії імовірності, теорії множин, теорії алгоритмів, теорії транспортних процесів та систем, теорії систем. Встановлено, що розподіл обсягів зародження зернових вантажопотоків по залізничних станціях відправлення у 2021 / 2022 маркетинговому році у більшості підпорядкований несиметричним законам розподілу. Найменше відхилення спостерігається при апроксимаціях Коші та Гама-розподілом. Виконано статистичний аналіз вагонопотоків із зерновими вантажами, що дозволило отримати наступні результати: математичне сподівання становить 55,8 вагона, стандартне відхилення 58,0 вагона, коефіцієнт варіації 1,04. Наукова новизна. Науковою новизною, що отримана в результаті дослідження, якому присвячена стаття є одержана апроксимована щільність розподілу обсягів зародження зернових вантажопотоків по залізничних станціях відправлення (на прикладі 2021 / 2022 маркетингового року). Практична значимість. Встановлені математичне сподівання та рівень кореляції зародження зернових вантажопотоків по залізничних станціях відправлення (на прикладі 2021 / 2022 маркетингового року). В подальших дослідженнях одержані результати будуть використані в якості вихідних даних для моделювання роботи системи транспортування зернових вантажів у напрямку західних кордонів, а в перспективі – у напрямку чорноморських портів України.
  • Item
    Оптимізація розподілу рухомого складу при перевезеннях вантажів автомобільним транспортом
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2023) Харченко, Олеся Іванівна; Сакаль, Ольга Михайлівна; Карапиш, А. С.
    UKR: Мета. Транспортні витрати збільшують вартість продукту на третину, а в деяких випадках доставка вантажу збільшує вартість товару на величину еквівалентну вартості самого товару. Тому, зменшення частки транспортних витрат є пріоритетним завданням значної кількості підприємств. Одним із способів досягання мети щодо зменшення транспортних витрат є ефективне використання та розподіл рухомого складу. Метою даної статті є дослідження питання оптимізації розподілу рухомого складу при перевезеннях вантажів автомобільним транспортом та розробка математичної моделі для вирішення задачі оптимального розподілу транспортних засобів, яка враховує реальні потреби вантажовласників та можливості автотранспортних підприємств при розподілі транспортних засобів по лініям перевезень. Методика. Задачею дослідження є ефективне використання рухомого складу для доставки вантажу між вантажовідправниками та вантажоодержувачами у повному обсязі за критерієм ефективності – мінімум сумарної вантажопідйомності рухомого складу. Об’єктом моделювання є процес розподілу транспортних засобів. Для розв’язання такого типу задачі було використано метод оптимізаційного моделювання, який дозволяє оптимально закріпити одержувачів вантажу за вантажовідправниками. Результати. У статті наведена математична модель задачі оптимального розподілу транспортних засобів, яка вирішує задачу сформульовану наступним чином: за заданими напрямками доставки вантажу та об’ємами перевезень по ним та певної кількості автомобілів різних типів, необхідно розподілити рухомий склад для забезпечення доставки вантажу кожному клієнту у повному обсязі та найбільш ефективно. Наукова новизна. Наукова новизна полягає у розробці математичної моделі, яка дозволяє вирішувати задачу оптимального розподілу рухомого складу у випадку недостатньої кількості автомобілів через збільшення кількості транспортних засобів (якщо є можливість до збільшення кількості рухомого складу для виконання заданого об’єму перевезень) або зменшення об’єму перевезень (коли відсутня можливість до збільшення кількості рухомого складу з вираховуванням рівноцінності клієнтів щодо недовозу вантажу). Практична значимість. Практична значимість роботи полягає в тому, що розроблена математична модель дозволяє враховувати реальні потреби вантажовласників та можливості автотранспортних підприємств при розподілі транспортних засобів по лініям перевезень. На базі створених моделей можуть бути розроблені алгоритми для вирішення задач оптимального розподілу транспортних засобів, кожен із яких може бути запрограмований та реалізований за допомогою обчислювальної техніки та використовуватися для практичних розрахунків.