Інші праці КАТ

Permanent URI for this collection

ENG: Other Works

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 20 of 261
  • Item
    Контроль параметрів двигунів постійного струму автошлагбаумів
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2025) Григоренко, Григорій Сергійович
    UKR: Магістерська робота виконана на 57 сторінках, містить 17 рисунків, 4 таблиці та 26 джерел літератури. Об’єкт розробки – контроль параметрів двигунів постійного струму автошлогбауму. Мета роботи – діагностувати двигун постійного струму з послідовним збудження автошлагбаумів залізничних переїздів і зняти його робочі і електромеханічні характеристику. Аналізовано відмов в пристроях СЦБ, двигунах постійного струму залізничних переїздів, методів діагностування визначено шлях модернізації. Дано наукове обґрунтування и розроблено метод контролю параметрів двигунів постійного струму з паралельним збудження автошлагбаумів залізничних переїздів і зняті його робочих і електромеханічних характеристик. Розроблено систему автоматизованого контролю параметрів двигуна постійного струму авто шлагбауму, алгоритм контролю його параметрів
  • Item
    Вдосконалення системи керування станційними електроприводами
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2025) Гошко, Роман Валерійович
    UKR: Магістерська робота виконана на 52 сторінках, містить 14 рисунків, 3 таблиці та 11 джерел літератури. У першому розділі здійснюється аналіз існуючих схем управління стрілками, описуються та порівнюються різні режими керування залежно від параметрів станції. Визначається оптимальна кількість схем з урахуванням показників надійності їх роботи. Другий розділ присвячений розгляду способів підвищення надійності роботи схем управління. Аналізуються характеристики схем із використанням холодного та гарячого резервування, а також проводиться оцінка відносних економічних показників. У третьому розділі пропонується реалізація найбільш ефективного способу резервування схем управління стрілками. Розроблена схема включає основну та резервну апаратуру управління, створену на основі результатів, отриманих у попередньому розділі. Мета дослідження – розробка схем управління стрілками на станціях та вибір оптимальних варіантів залежно від способу керування станційними пристроями. Галузь застосування: системи керування рухом поїздів на залізничному транспорті. Висновок. Результати роботи дозволяють суттєво скоротити витрати на експлуатацію станційних пристроїв автоматики, зберігаючи їх функціонал і підвищуючи надійність роботи станції. Запропоновані рішення можуть бути використані як при проектуванні нових, так і при модернізації існуючих систем автоматизації станцій
  • Item
    Вдосконалення схеми параметричного генератора частоти на неколінеарних магнітних полях
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2025) Бєлкін, Дмитро Ігорович
    UKR: Магістерська робота виконана на 56 сторінках, містить 18 рисунків, 1 таблицю та 21 джерело літератури. У першому розділі здійснюється Огляд систем захисту обладнання систем автоматики і телемеханіки від високих тягових струмів і потужних імпульсних завад. Другий розділ присвячений розкриттю проблеми захисту апаратури автоблокування від впливу тягового струму на ділянках залізниць. У третьому розділі досліджується схема параметричного генератора частоти як джерела вторинного живлення та пристрою захисту апаратури СЦБ від потужних імпульсних завад. У четвертому розділі приведено результати експериментальних досліджень макетного зразку параметричного генератору частоти на неколінеарних магнітних полях. Мета дослідження – вдосконалення схеми параметричного генератору частоти на неколінеарних магнітних полях. Галузь застосування: системи керування рухом поїздів на залізничному транспорті. Висновок. Результати роботи дозволяють забезпечити захист пристроїв автоблокування від дії потужних імпульсних завад
  • Item
    Розробка мікропроцесорної підсистеми контролю габаритів на залізничному транспорті
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2025) Бака, Богдан Олегович
    UKR: Дипломна робота виконана на 79 сторінках, містить 13 ілюстрацій, 8 таблиць та 10 використаних джерел. В магістерській роботі було розглянуто та проаналізовано статистику відмов на залізничному транспорті за певний період, а також проаналізовано транспортні події на залізницях України пов’язані з порушенням габаритів. Розглянуто типи датчиків які використовуються для контролю об’єктів та параметрів в залізничній автоматиці та обороні датчики руху для системи контролю габариту що розробляється. У результаті було спроектовано безконтактну систему контролю габариту рухомого складу, створено структурну та принципову схеми, наведено алгоритм роботи системи. Розглянуті питання об’єднання даної системи з системою контролю автозчеплення вагонів. Метою роботи є розробка способів та технічних засобів автоматичного контролю габаритів рухомого складу на залізничному транспорті. Об’єктом дослідження є процес технічного обслуговування системи контролю габаритів на залізничному транспорті. Предметом дослідження є функціонування системи контролю габаритів на залізничному транспорті
  • Item
    Розробка додаткових засобів автоматичного захисту системи МПЦ-У від впливу перенапруг
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Юрец, Дмитро Вікторович
    UKR: Магістерська робота виконана на 61 сторінок, 3 таблиці, 4 рисунки та 12 джерел літератури. У дисертації досліджується розробка додаткових засобів автоматичного захисту системи МПЦ-У від впливу перенапруг. Досвід експлуатації МПЦ на залізницях світу демонструє їх експлуатаційні та технічні переваги порівняно з релейними системами. Враховуючи швидкий розвиток та удосконалення мікроелектроніки та мікропроцесорної техніки, а також зниження її вартості, можна стверджувати, що з часом МПЦ стануть основними системами станційної автоматики. Однак вони дуже чутливі до якості електроживлення та перенапруг і тому задача розробка додаткових засобів автоматичного захисту системи МПЦ-У від впливу перенапруг є актуальною. Мета дослідження - розробка методів та засобів для підвищення захисту системи мікропроцесорної централізації МПЦ-У від впливу перенапруг. Об’єкт дослідження – процес функціонування системи мікропроцесорної централізації МПЦ-У. Предмет дослідження – методи та засоби підвищення захисту від перенапруг мікропроцесорної централізації МПЦ-У. Методи дослідження – аналіз, статистичний аналіз, аналіз функціональних можливостей систем, електротехнічні розрахунки схем та пристроїв, проектні та конструкторські рішення по ув’язці елементів та підсистем.
  • Item
    Електромагнітна сумісність системи тягового електропостачання з пристроями телекомунікації
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Щербатюк, Олександр Сергійович
    UKR: Магістерська робота виконана на 67 сторінці, містить 28 рисунків, 10 таблиці та 18 джерел літератури. Об’єкт розробки – системи залізничного зв’язку. Мета розробки – розробка методу дослідження електромагнітної сумісності системи тягового електропостачання із пристроями і лініями залізничного зв’язку. В магістерській роботі виконано критичний аналіз систем залізничного зв’язку Укрзалізниці і визначення об’єкта дослідження; статистичний аналіз відмов в системах залізничного зв’язку. Удосконалено методику дослідження рівнів корисного сигналу з вагону-лабораторії за рахунок впровадження методу дослідження електромагнітних завад з вагону-лабораторії. Розраховано електричний і магнітний вплив тягової мережі на провідний зв’язок та досліджено електромагнітний вплив тягової мережі 27,5 кВ на провідні та кабельні лінії станції. Запропоновано методи захисту провідних та кабельних ліній залізничного зв’язку від електромагнітних завад систем зовнішнього та тягового електропостачання.
  • Item
    Дослідження роботи стрілочного електроприводу змінного струму
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Четвертак, Віктор Вадимович
    UKR: Магістерська робота виконана на 68 сторінці, містить 14 рисунків, 4 таблиці та 13 джерел літератури. Об’єкт розробки – нормальнодіючі стрілочні електропривода змінного струму. Мета роботи – розробити методику автоматизованої дистанційної діагностики стрілочних приводів змінного струму. Проаналізовано існуючі типи стрілочних приводів змінного струму, сфера їх застосування і шляхи удосконалення. Розкрито методику автоматизованого контролю роботи стрілочного електроприводу змінного струму. Розроблено схему пристрою діагностування й методику вимірювання параметрів. Виконано математичне моделювання роботи стрілочного електроприводу змінного струму за допомогою Matlab, Simulink.
  • Item
    Підвищення функціональної безпечності тональних рейкових кіл
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Черненко, Юлія Володимирівна
    UKR: Магістерська робота виконана на 44 сторінках, 4 таблиці, 13 рисунків та 11 джерел літератури. У магістерській роботі досліджується метод підвищення функціональної безпечності тональних рейкових кіл. Було досліджено роботу, принцип дії та принцип побудови рейкових кіл тональної частоти, з розглядом структурних та принципових схем роботи даної системи, яку апаратуру вона використовує, які є переваги та скільки існує недоліків, а саме, аналіз вже працюючих на цей час таких дільниць з працюючими схемами. В другому розділі, було проведено дослідження впливу дестабілізуючих факторів на роботу тональних рейкових кіл, та яким чином можна підвищити функціональної безпечності в роботі ТРК. В третьому розділі було розглянуто пристрій для діагностування автоматичного контролю елементів тональних рейкових кіл, принципіальну схему пристроїв діагностичного стану колійних генераторів та колійних приймачів та його структурну схему контролю роботи ТРК. За допомогою аналізу в цій роботі, та проведенню деяких важливих розрахунків, можна впевнено сказати, що дана система являється більш надійною та менш затратною по робочій апаратурі і що її було б правильніше більш частіше впроваджувати в схеми роботи тих чи інших ділянок. Та як вдалось вияснити, як і будь-яка інша система, ТРК має не тільки достатню кількість переваг, а і недоліків в тому числі. Та все одно, по даним дослідженням, вона являється більш надійною та завадозахищеною системою.
  • Item
    Розробка засобів підвищення надійності та ефективності роботи системи автоматичної локомотивної сигналізації
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Хріщук, Аліна Юріївна
    UKR: Магістерська робота виконана на 77 сторінках, 1 таблиця, 18 рисунків та 13 джерел літератури. У магістерській роботі досліджується розробка засобів підвищення надійності та ефективності роботи системи автоматичної локомотивної сигналізації. Впровадження сучасних систем локомотивної сигналізації на залізницях України відбувається дуже повільними темпами, що потребує удосконалення існуючих систем АЛСН які були встановлені понад 40 років тому. Таким чином розробка засобів підвищення надійності та ефективності роботи систем автоматичної локомотивної сигналізації є надважливою задачею, що робить дану роботу потрібною та актуальною. Метою дослідження є розробка методів та засобів для підвищення ефективності роботи системи АЛСН на залізницях України. Об’єкт дослідження – процеси передачі прийому та ідентифікації кодових посилок системи АЛСН. Предмет дослідження – методи та засоби ідентифікації сигналів, способи цифрової фільтрації, системи додаткового контролю сигналів на станції та локомотиві. Методи дослідження – для вирішення поставлених задач застосовано математичне моделювання каналу передачі даних в диференційній та операторній формі, методи ідентифікації сигналів та способи фільтрації аналогових сигналів.
  • Item
    Дистанційна діагностика станційних рейкових кіл
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Хамула, Юрій Васильович
    UKR: Магістерська робота виконана на 66 сторінці, містить 9 рисунків та 20 джерел літератури. Об’єкт розробки – станційні рейкові кола. Мета роботи – розробка методу дистанційної діагностики станційних рейкових кіл. Дано критичний аналіз систем і методів діагностики станційних рейкових кіл в Україні і зарубіжжі, який виконано на базі сучасних літературних джерел за обраною тематикою. Розроблено методи автоматизованого діагностування параметрів станційних рейкових кіл, виконано розрахунки, здійснено експериментальну перевірку. Розроблено апаратну частину пристрою дистанційної діагностики параметрів станційних рейкових кіл.
  • Item
    Модернізація систем резервного електроживлення пристроїв залізничної автоматики
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Усач, Іван Сергійович
    UKR: Магістерська робота виконана на 75 сторінках, містить 13 рисунків, 4 таблиці та 24 джерел літератури. Мета роботи – наукове й технічне дослідження шляхів удосконалення системи резервного електроживлення пристроїв залізничної автоматики. Методи дослідження – закони електротехніки, електромеханіки та електродинаміки, математичної статистики. Приведено аналіз критичний аналіз організації системи електроживлення пристроїв залізничної автоматики і пошук шляхів її модернізації та удосконалення. Розглянуто системи електроживлення пристроїв залізничної автоматики й вирішено модернізувати систему резервного електропостачання пристроїв автоматики за рахунок впровадження сонячних панелей паралельно акумуляторам. Приведено розрахунок панелі електроживлення поста електричної централізації залізниці. Запропоновано впровадження додаткових схем та засобів захисту систем електропостачання залізничної автоматики і зв’язку.
  • Item
    Розробка автоматизованого пристрою вимірювання параметрів залізничної колії
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Тихий, Вадим Ігорович
    UKR: Магістерська робота виконана на 66 сторінках, містить 17 рисунків та 13 переліків посилань. Метою роботи є розробка автоматичного пристрою контролю та вимірювання параметрів залізничної колії. В магістерській роботі приведено аналіз існуючих сучасних приладів для виміру параметрів кривизни залізничної колії. Розроблено структурну схему запропонованого приладу, а також принципову схему блоку відповідального за вимірювання, індикацію і запис кутової швидкості руху електричної системи по закривленій ділянці залізничної колії. Як датчик кутової швидкості був обраний лазерний гіроскоп ГЛ-1 виробництва фірми «ІСТОК». Описано кожний датчик, застосований у приладі, а також дано опис функціонування приладу. Дано огляд існуючих гіроскопічних пристроїв, обрано недорогий і найбільш відповідний гіроскоп для запропонованного пристрою. Приведено опис датчика вимірювання пройденої відстані. Наведено алгоритм роботи моделі процесу вимірювання пройденої відстані. Висновок. Запропонований автоматизований апаратно-програмний комплекс вимірювання та контролю параметрів залізничної колії дозволить покращити безпеку руху поїздів та автоматизувати процес вимірювання параметрів залізничної колії в кривих ділянках.
  • Item
    Удосконалення методів і засобів автоматичного контролю функціонального стану та пильності машиніста
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Тараненко, Олексій Олександрович
    UKR: Магістерська робота виконана на 62 сторінках, містить 24 рисунка та 14 літературних джерел. Магістерська робота присвячена удосконаленню методів і засобів автоматичного контролю функціонального стану та пильності машиніста. Пропонується доповнити традиційні пристрої контролю машиніста (рукоятку пильності та електропневматичний клапан) пристроями вимірювання електродермальної активності та відеоспостереження. Запропоновано структурну схему системи, розроблені алгоритми контролю машиніста за допомогою відеоспостереження та за аналізом електродермальної активності. Розроблені структурні, принципові електричні схеми та алгоритми роботи складових частин системи: носимої частини, приймальної частини, контролера та схеми індикації. Мета дослідження - удосконалення методів і засобів автоматичного контролю функціонального стану та пильності машиніста. Галузь застосування: автоматизовані системи керування рухом поїздів. Висновок. Впровадження запропонованих методів та розроблених в даній роботі технічних засобів дозволить підвищити безпеку руху поїзда за рахунок автоматичного контролю функціонального стану і пильності машиніста.
  • Item
    Удосконалення системи контролю перегрітих букс
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Синельник, Максим Сергійович
    UKR: Магістерська робота виконана на 73 сторінках, вона містить 1 таблицю, 23 малюнків, та 9 джерел літератури. Мета дослідження – основною метою дослідження є розробка та впровадження удосконаленої системи контролю перегрітих букс, яка забезпечує більш точне та швидке виявлення підвищення температури та надійне виконання відповідних заходів для запобігання перегріву. Об’єкт дослідження – система контролю перегрітих букс. У першому розділі приведений аналіз існуючих сучасних систем контролю перегрітих букс, що встановлені в Україні та за її межами. Проаналізована їх основні параметри та схемні рішення. У другому розділі висвітлені основні вимоги до систем контролю перегрітих букс. В третьому розділі розроблена та запропоноване схемне рішення більш гнучка система контролю перегрітих букс з використанням сучасної елементної бази та додатковим елементом живлення. Розроблене алгоритм роботи та програмне забезпечення.
  • Item
    Розробка об'єктних контролерів для мікропроцесорної системи горочної автоматичної централізації
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Серко, Дмитро Васильович
    UKR: Магістерська робота виконана на 55 сторінках, містить 22 рисунка, 4 таблиці та 10 літературних джерел. Магістерська робота присвячена удосконаленню систем горочної автоматичної централізації (ГАЦ). Запропонована структурна схема та алгоритм роботи мікропроцесорної системи ГАЦ. Розроблені також структурні, принципові електричні схеми та алгоритми роботи контролера вершини гірки, контролерів рейкових кіл та стрілок. Надійність та функціональна безпечність розроблених пристроїв забезпечується за рахунок використання структурного та інформаційного резервування, завадостійких методів передачі, самотестування апаратури. Мета дослідження - удосконалення системи горочної автоматичної централізації за рахунок розробки мікропроцесорних об’єктних контролерів. Висновок. Впровадження розроблених в рамках даної роботи об’єктних контролерів для мікропроцесорної системи горочної автоматичної централізації дозволить знизити експлуатаційні витрати, підвищити ефективність та функціональну безпечність систем автоматизації сортувальної гірки.
  • Item
    Підвищення Функціональної безпечності автоматичної локомотивної сигналізації
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Сементовський, Дмитро Володимирович
    UKR: Магістерська робота виконана на 60 сторінок, 6 таблиць, 12 рисунків та 16 джерел літератури. У магістерській роботі досліджується удосконалена система автоматичної локомотивної сигналізації як складова системи інтервального руху поїздів. Підвищення функціональної безпеки систем автоматичної локомотивної сигналізації за рахунок впровадження систем КЛУБ-У і АБТЦ-M ,і аналогічних. Експериментальне дослідження спектрального струму АЛСН ,та методи боротьби з електромагнітними завадами.
  • Item
    Обладнання дільничної станції пристроями вокзальної автоматики
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Семенов, Михайло Володимирович
    UKR: Магістерська робота виконана на 64 сторінках, містить 26 рисунка, 4 таблиці та 16 джерел літератури. В магістерській роботі проведено аналіз роботи існуючих систем диспетчерської централізації, виконано огляд систем вокзальної автоматики, проаналізовано типову систему освітлення дільничної станції. Приведено основні вимоги до проектування систем освітлення дільничної станції, розглянуто варіанти модернізації даної схеми. Розроблено модель керування освітленням на станції з використанням радіо каналу. Розроблено схему керування освітленням станційної платформи з використанням фотодатчика та мікропроцесора. Методи дослідження – мікропроцесорна техніка, основи радіоелектроніки, теоретичні основи залізничної автоматики і телемеханіки. Галузь застосування: системи керування пристроями вокзальної автоматики на залізничній станції. Висновок. Модернізація систем автоматики дільничної станції дає можливість зменшити витрати електричної енергії, скоротити час необхідний на обслуговування пристроїв вокзальної автоматики, виключити людський фактор в системі управління освітленням платформ.
  • Item
    Автоматизована система контролю параметрів двигунів стрілочних приводів
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Сакович, Богдан Леонідович
    UKR: Магістерська робота виконана на 80 сторінці, містить 27 рисунків, 6 таблиць та 28 джерел літератури. Об’єкт розробки – двигуни стрілочних електроприводів. Мета роботи – розробка методики діагностування двигунів стрілочного електроприводу за допомогою методу осцилографування струму та визначення його спектрального аналізу. Приведено аналіз методів технічного обслуговування і діагностики приводів, розглянуто характеристики двигунів типу МСТ і МСП. Розроблено методи діагностування двигунів стрілочних електроприводів, організація ремонтних робіт. Розроблено методи ідентифікації несправностей в двигунах стрілочних приводів шляхом осцилографування робочого струму.
  • Item
    Дослідження роботи стрілочного електроприводу постійного струму
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Прокопюк, Володимир Васильович
    UKR: Магістерська робота виконана на 71 сторінці, містить 18 рисунків, 2 таблиці та 13 джерел літератури. Об’єкт розробки – гірковий і станційний стрілочні привода постійного струму. Мета роботи – визначити шляхи модернізації і дослідження роботи стрілочних приводів постійного струму. Проаналізовано існуючі типи стрілочних приводів і шляхи їх модернізації. Розкрито методику контролю функціонування станційного і гіркового стрілочних електроприводів постійного струму. Розроблено схему пристрою діагностування й методику досліджень функціонування електропривода. Розроблено математичну модель руху стрілочного електроприводу постійного струму для дослідження функціонування його механічної частини.
  • Item
    Система дистанційної діагностики рейкових кіл на перегоні 50 Гц
    (Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2024) Приходько, Дмитро Денисович
    UKR: Магістерська робота виконана на 78 сторінках, містить 18 рисунка, 2 таблиці та 21 джерел літератури. В магістерській роботі приведений аналіз існуючих сучасних систем діагностики, виконаний аналіз несправностей, які виникають у пристроях автоматики та у рейкових колах. Приведено основні вимоги до рейкових кіл, проведений вибір точок для контролю параметрів сигнальних точок систем автоблокування. Розроблена математична модель розрахунку рейкових кіл 50 Гц та оснований на даній моделі метод автоматизованої діагностики рейкових кіл. Розроблена структурна схема автоматизованої системи діагностики рейкових кіл, розроблена принципова схема лінійного контролера, приведений алгоритм роботи лінійного контролера та технічні характеристики мікроконтролера. Мета дослідження – розробка методу автоматизованого діагностування рейкових кіл на перегоні з частотою 50 Гц. Галузь застосування: системи керування рухом поїздів на залізничному транспорті. Висновок. Впровадження методу автоматизованого діагностування рейкових кіл кодового автоблокування з частотою 50 Гц дозволить знизити експлуатаційні витрати, підвищити надійність роботи рейкових кіл та підвищити безпеку руху поїздів на перегонах.