Інші праці КАТ
Permanent URI for this collection
ENG: Other Works
Browse
Recent Submissions
Item Основи інформаційних технологій : навчально-методичні рекомендації до лабораторних занять (частина 3)(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2025) Рибалка, Роман Володимирович; Маловічко, Володимир Володимирович; Маловічко, Наталія Валентинівна; Гончаров, Костянтин ВікторовичUKR: Навчально-методичні рекомендації призначено для використання здобувачами вищої освіти, які здобувають освітній ступінь «бакалавр» за освітньо-професійними програмами «Автоматика та автоматизація на транспорті» та «Системи керування рухом поїздів» під час виконання лабораторних робіт з навчальної дисципліни «Основи інформаційних технологій». Навчально-методичні рекомендації містять основні теоретичні відомості, порядок виконання лабораторних робіт та питання для самоконтролю.Item Основи інформаційних технологій : навчально-методичні рекомендації до лабораторних занять (частина 2)(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2025) Рибалка, Роман Володимирович; Маловічко, Володимир Володимирович; Маловічко, Наталія Валентинівна; Гончаров, Костянтин ВікторовичUKR: Навчально-методичні рекомендації призначено для використання здобувачами вищої освіти, які здобувають освітній ступінь «бакалавр» за освітньо-професійними програмами «Автоматика та автоматизація на транспорті» та «Системи керування рухом поїздів» під час виконання лабораторних робіт з навчальної дисципліни «Основи інформаційних технологій». Навчально-методичні рекомендації містять основні теоретичні відомості, порядок виконання лабораторних робіт та питання для самоконтролю.Item Основи інформаційних технологій : навчально-методичні рекомендації до лабораторних занять (частина 1)(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2025) Рибалка, Роман Володимирович; Маловічко, Володимир Володимирович; Маловічко, Наталія Валентинівна; Лагута, Василь ВасильовичUKR: Навчально-методичні рекомендації призначено для використання здобувачами вищої освіти, які здобувають освітній ступінь «бакалавр» за освітньо-професійними програмами «Автоматика та автоматизація на транспорті» та «Системи керування рухом поїздів» під час виконання лабораторних робіт з навчальної дисципліни «Основи інформаційних технологій». Навчально-методичні рекомендації містять основні теоретичні відомості, порядок виконання лабораторних робіт та питання для самоконтролю.Item Research of the Process of Maintenance of Software Systems Code(ScientificWorld-NetAkhatAV, Karlsruhe, Germany, 2024) Zelenko, Dariia; Gorbova, AlexandraENG: The quality of the software code directly affects the ability to scale and maintain the software for the long term. High-quality code reduces the time required to fix bugs or adapt the system to new conditions, which in turn reduces technical debt. Technical debt is the accumulated problems or outdated solutions that make it difficult to further develop the software. Low-quality code can quickly increase technical debt, forcing developers to spend more time and resources on fixing deficiencies, while highquality code helps to avoid these problems, ensuring the stability and flexibility of the system in the long run. Thus, the quality of software code is the foundation for effective software maintenance and scaling. Well-designed, tested, and documented code provides flexibility in making changes, increases system stability, and contributes to the longterm operation of the product.Item Дослідження системи управління літієвою батареєю у резервних джерелах електроживлення (комплексна)(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2025) Виходець, Станіслав ВалентиновичUKR: Магістерська робота виконана на 73 сторінках, містить 43 ілюстрації, 6 таблиць та 24 використані джерела. В магістерській роботі, об’єкт розробки – дослідження та розроблення системи управління літієвою батареєю у резервних джерелах електроживлення. Мета роботи – розроблення системи управління літієвою батареєю у резервних джерелах електроживлення та дослідження її роботи. Літієві батареї застосовуються у пристроях різного типу – від портативних джерел живлення та безперебійників до великих стаціонарних систем, що забезпечують електропостачання великих об'єктів та критичної інфраструктури. Методи дослідження – експериментальне дослідження різних типів акумуляторів. Аналіз рекомендованого алгоритму зарядки літієвих акумуляторів, обрання інтегральних мікросхем, які дозволяють здійснити необхідний алгоритм та проведення дослідження пристрою на комп'ютерній моделі та на фізичній моделі шляхом безпосереднього вимірюванняItem Розробка підсистеми контролю рейкових кіл на станції(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2025) Тимошенко, Олег СергійовичUKR: Магістерська дисертація виконана на 79 сторінках, містить 17 ілюстрацій, 6 таблиць, 13 джерел літератури. У дисертації досліджується наступне питання. На величину пропускної спроможності залізниць час обробки рухомого складу на станції має дуже великий вплив. В зв’язку з цим виникнення будь якої відмови що призводить до затримок поїздів з боку станційних систем автоматики необхідно мінімізувати. Рейкові кола це об’єкти які дають найбільшу кількість відмов, тому є необхідність в їх додатковому контролі. Обслуговуючий персонал виконує перевірку стану рейкових кіл у відповідності до технології обслуговування, але створення автоматичної системи контролю значно покращить ефективність цього процесу. Мета дослідження – розробка підсистеми контролю стану колійних реле рейкових кіл на станції. Об’єкт дослідження – процес технічного обслуговування рейкових кіл на станції. Предмет дослідження – методи зменшення відмов станційних рейкових кіл шляхом розробки підсистеми автоматичного контролю їх параметрівItem Удосконалення процесу локалізації несправностей в системі електричної централізації релейного типу з використанням систем нечіткого висновку(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2025) Тіганов, Олександр СергійовичUKR: Магістерська дисертація виконана на 77 сторінках, містить 17 ілюстрацій, 5 таблиць, 25 джерел літератури. У роботі досліджується удосконалення процесу локалізації несправностей в системі електричної централізації релейного типу (ЕЦР) шляхом використання систем нечіткого висновку (СНВ). На теперішній час на залізницях України використовуються системи автоматики переважно релейного типу. В таких системах, як правило, спостерігається перевищення граничного терміну експлуатації. Це призводить до збільшення інтенсивності виникнення несправностей, що в свою чергу спричиняє затримки в русі поїздів та інших видів пов’язаних втрат. Зменшити ці втрати можна, зокрема, шляхом удосконалення процесу локалізації несправностей в системі ЕЦР з використанням СНВ. В цій роботі СНВ застосовано для визначення доцільності обладнання системи блочної маршрутно-релейної централізації пристроями зчитування її стану в певних її точках. На даний момент локалізація несправностей в системах ЕЦР виконується відповідними фахівцями за умови їх присутності біля місця виникнення несправності. На жаль, зараз відчувається брак кваліфікованих кадрів. Актуальність роботи обґрунтовано тим, що автоматизація процесу локалізації несправностей в системах ЕЦР не знайшла свого повного вирішення. Мета дослідження – удосконалити процес локалізації несправностей в системі ЕЦР шляхом використання СНВ. Об’єкт дослідження – процес локалізації несправностей в системі ЕЦР. Предмет дослідження – методи та засоби автоматичної локалізації несправностей в системі ЕЦРItem Акустична діагностика механічних параметрів реле(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2025) Семенов, Михайло ВолодимировичUKR: Магістерська робота виконана на 59 сторінках, містить 15 рисунків, 17 джерел літератури. Дана робота присвячена дослідженню методів автоматизованих вимірювань і створенню вимірювальних стендів для перевірки параметрів реле залізничної автоматики. У роботі аналізуються основні вимоги до реле, їхні типи та методи автоматичної діагностики. Розглянуто сучасні підходи до акустичної діагностики, яка дозволяє оцінювати механічні параметри реле без розбирання та втручання у їхню конструкцію. У роботі представлено алгоритм акустичної діагностики реле, досліджено ефективність цього методу та запропоновано вдосконалення для підвищення надійності та точності діагностики. Результати досліджень мають практичну цінність, оскільки впровадження автоматизованих систем діагностики сприяє підвищенню безпеки руху на залізницях, зниженню експлуатаційних витрат та покращенню технічного обслуговування релейної апаратури. Мета дослідження – розробка та обґрунтування методики акустичної діагностики механічних параметрів реле, що використовуються на залізницях України. Галузь застосування: методи акустичної діагностики можуть застосовуватися в РТД залізниці для перевірки стану реле. Висновок. Впровадження акустичного метода діагностики дає можливість збільшити швидкість діагностики механічних параметрів реле та виключити людський факторItem Застосування принципово нових накопичувачів енергії в системах резервного живлення(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2025) Савін, Кирило ВасильовичUKR: Магістерська робота виконана на 62 сторінках, містить 17 рисунків, 2 таблиці та 19 джерел літератури. В магістерській роботі розглянуто потреби у системах резервного енергопостачання пристроїв залізничної автоматики. Приведений аналіз існуючих накопичувачів електричної енергії. Досліджено хімічні джерела струму нового покоління. Виконано порівняння потенційної можливості акумуляторів до виконання прямих функцій з величини об’єму та швидкості накопичення електричної енергії, а також швидкості її віддачі. Проведено відбір найбільш придатної технології до умов застосування на залізничному транспорті за конкретно визначеними критеріями. Наведено методику визначення параметрів динамічної моделі літій-іонного акумулятора. Представлена модель літій-іонного акумулятора. Висновок. Враховуючи умови застосування літій-іонних акумуляторів як резервного джерела електроживлення систем автоматики на залізничному транспорті найбільш відповідним є акумулятори літій-залізо-фосфатного типуItem Моделювання форми оптичного коліматора випромінювача в пристрої оптичного виміру механічних параметрів реле(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2025) Гриновецький, Богдан ЛеонідовичUKR: Магістерська робота виконана на 61 сторінках, містить 8 рисунків, 34 джерел літератури. В магістерській роботі приведено аналіз методів автоматизованих вимірювань і автоматизованих вимірювальних стендів перевірки параметрів реле систем залізничної автоматики. Здійснено аналіз оптичних засобів вимірювання і вибір характеристик оптичного каналу вимірювання механічних параметрів реле, зазначено проблему автоматичного вимірювання величини зазору між якорем і полюсним наконечником реле в процесі його роботи. Описано вимірювальний оптичний канал та його характеристики. Розроблено дві моделі оптичних коліматорів випромінювача для вимірювання відстані або положення якоря реле при русі прямокутної і круглої форми. Мета дослідження – визначення форми і розмірів коліматора випромінювача з урахуванням геометричної особливості фізичного (повітряного) проміжку між якорем і полюсним наконечником. Галузь застосування: автоматизовані вимірювальні стенди перевірки параметрів реле та автоматизовані діагностичні комплекси. Висновок. Запропоновано геометричні моделі коліматора випромінювача для побудови оптичного каналу вимірювання фізичного проміжку між якорем і полюсом релеItem Дистанційна діагностика станційних рейкових кіл(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2025) Брянцев, Іван ЄвгеновичUKR: Магістерська робота виконана на 61 сторінці, містить 10 рисунків, 1 таблицю та 18 джерел літератури. В роботі проаналізовано існуючі сучасні системи діагностування рейкових кіл, приведено аналіз роботи станційних рейкових кіл за 2023 рік та проведено аналіз відмов, котрі трапляються в системах залізничної автоматики та насамперед у станційних рейкових колах. Спроектовано математичну модель розрахунків станційних рейкових кіл 50 Гц та розроблено на базі даних розрахунків спосіб автоматизованого діагностування параметрів рейкових кіл, а також проведено експериментальну перевірку спроектованого способу завдяки порівнянню прорахованих та базових значень коефіцієнтів чотириполюснику рейкової лінії. Розроблено структурні схеми системи дистанційної діагностики станційних рейкових кіл 50 Гц. Впровадження даної системи діагностування станційних рейкових кіл 50 Гц дасть можливість: оперативно виявляти відмови станційних РК,зменшити час пошуку та усунення несправностей станційних РК, контролювати параметри станційних РК в автоматичному режимі, знизити час знаходження людей на перегоні, виконати перехід з планово-запобіжного методу обслуговування станційних РК до методу обслуговування «по стану», зберігання результату діагностування у базі даних надає можливість слідкувати за впливом погодних умов на змінення параметрів рейкового кола які відстежуються.Item Дослідження кондуктивного впливу тягової мережі на пристрої залізничної автоматики(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2025) Соловйов, Денис СергійовичUKR: Магістерська робота виконана на 53 сторінках, містить 12 рисунків, 1 таблицю та 15 джерел літератури. У першому розділі проведено огляд умов та особливостей роботи рейкових кіл на ділянках з електротягою. У другому розділі за допомогою математичного моделювання проведено дослідження розповсюдження постійного тягового струму вздовж рейкової лінії. В третьому розділі підкреслено особливості роботи рейкових кіл на ділянках з електротягою змінного струму, розглянуто особливості математичного моделювання таких процесів. За допомогою математичного моделювання проведено дослідження розповсюдження змінного тягового струму вздовж рейкової лінії. Мета дослідження – дослідження кондуктивного впливу тягової мережі на пристрої залізничної автоматики для визначення ступеню його небезпечності. Галузь застосування: системи керування рухом поїздів на залізничному транспорті. Висновок. Найвищі значення зворотного тягового струму в рейках спостерігаються в районі тягової підстанції та біля локомотива, що рухається. З підвищенням опору ізоляції рейкової лінії зворотній тяговий струм починає менше відгалужуватися в землю і його рівень в рейках досягає великих значень навіть в зоні між тяговою підстанцією на локомотивом. Таким чином можна зробити висновок, що підвищення опору ізоляції рейкової лінії призводить до погіршення умов роботи рейкових кіл через постійну присутність в рейках зворотного тягового струмуItem Зворотна тягова мережа. Модель розподілу тягових струмів(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2025) Орленко, Кирило ПавловичUKR: Магістерська робота виконана на 64 сторінках, містить 20 рисунків, 10 таблиць та 13 джерел літератури. У першому розділі проведені експериментальні та аналітичні дослідження розподілу струмів і потенціалів в зворотній тяговій мережі ділянки станції стикування. У другому розділі наведено дослідження впливу тягового струму системи тягового енергопостачання ст. стикування на обладнання СЦБ ділянки електротяги змінного струму й заходів щодо зниження заважаючого впливу. В третьому розділі приведений відомості про апроксимуючу модель та отримання параметрів ДТ при зміні його характеристик, розрахунок рейкового кола якої з урахуванням підмагнічування й знаходження невідомих змінних, висновок щодо впровадження методу розрахунку рейкових кіл з використанням підмагнічування феромагнетика. Мета дослідження – аналіз розподілу струмів і потенціалів в зворотній тяговій мережі ділянки станції стикування та їх вплив на роботу РК. Розробка метода розрахунку РК з урахуванням підмагнічування ФМ. Галузь застосування: системи керування рухом поїздів на залізничному транспорті. Висновок. розглянутий метод може знайти застосування в дослідженнях і розрахунках рейкових кіл систем СЦБ, що сприяє підвищенню експлуатаційній надійності РКItem Підвищення пропускної здатності залізничної ділянки шляхом впровадження цифрового радіоканалу та технології віртуальних блок-ділянок(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2025) Нудьга, Андрій ВолодимировичUKR: Магістерська робота виконана на 67 сторінках, містить 25 ілюстрацій, 2 таблиці та 19 використаних джерел. В магістерській роботі проведений аналіз існуючих вітчизняних та закордонних систем залізничного радіозв’язку. Запропонована структурна схема та алгоритм роботи системи інтервального регулювання рухом поїздів на базі цифрового зв’язку, яка враховує особливості вітчизняних систем залізничної автоматики. Проведений порівняльний аналіз пропускної здатності перегону при використанні трьохзначного автоблокування, а також систем інтервального регулювання з рухливими блок-ділянками. Розроблена імітаційна модель базової станції системи цифрового залізничного радіозв’язку як пріоритетної системи масового обслуговування. Мета роботи – підвищення пропускної здатності залізничних ділянок шляхом впровадження цифрового радіоканалу та технології віртуальних блок-ділянок. Об’єкт розробки – система інтервального регулювання руху поїздів на базі цифрового радіозв’язку. Методи дослідження – аналіз існуючих технічних рішень, методи розробки алгоритмів роботи та програмного забезпечення, методи теорії масового обслуговування, методи статистичного моделюванняItem Підвищення функціональної безпеки рейкових кіл(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2025) Носов, Павло ВалентиновичUKR: Магістерська робота виконана на 54 сторінках, містить 13 рисунків, 2 таблиці та 15 джерел літератури. У першому розділі проведено огляд систем автоблокування, що базуються на тональних рейкових колах, які є діючим і перспективним засобом забезпечення безпеки руху. У другому розділі розглянуто метод селективної компенсації завад у рейкових колах, що дозволяє підвищити їх функціональну безпеку. В третьому розділі проведено математичне моделювання застосування методу селективної компенсації завад у рейкових колах. Мета дослідження – розробка методів і технічних рішень, спрямованих на підвищення функціональної безпеки рейкових кіл шляхом зниження впливу електромагнітних завад, забезпечення їхньої стійкої роботи в умовах дестабілізуючих факторів та покращення надійності систем залізничної автоматики для підвищення загальної безпеки руху поїздів. Галузь застосування: системи керування рухом поїздів на залізничному транспорті. Висновок. Розроблено наукове обґрунтування методу селективної компенсації завад у РК, який полягає в зменшенні тільки тих завад, частоти яких відповідають смугам роботи колійних приймачів РК. Це дозволяє покращити безпеку функціонування РК та значно знизити електроспоживання й потужність компенсуючих пристроїв. Оцінено підвищення функціональної безпеки. Впровадження запропонованого методу селективної компенсації завад у РК знижує інтенсивність відмов, що сприяє підвищенню функціональної безпеки РК на 21%. Також проведено оцінку зниження ризиківItem Дослідження температурних режимів роботи дросель-трансформаторів та їх перемичок(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2025) Хміль, Андрій АнатолійовичUKR: Магістерська робота виконана на 56 сторінках, містить 29 рисунків, 10 таблиць та 12 джерел літератури. У першому розділі проведено огляд існуючих дросель-трансформаторів, їх параметрів та характеристик. Також розглянуто особливості дросельних та міждросельних перемичок. У другому розділі розглянуто термічну дію тягового струму, а також особливості вимірювання тягового струму в рейках та проблему асиметрії тягових струмів. В третьому розділі, за допомогою математичної моделі, проведено дослідження теплових режимів роботи дросель – трансформаторів та дросельних перемичок.. Мета дослідження – Дослідження температурних режимів роботи дросель-трансформаторів та їх перемичок з метою виявлення основних факторів, що впливають на їх нагрівання, аналіз теплових навантажень під час експлуатації та розробка рекомендацій для забезпечення оптимальних умов роботи. Галузь застосування: системи керування рухом поїздів на залізничному транспорті. Висновок. Досліджено вплив тягового струму на роботу дросельних та міждросельних перемичок. Було розроблено діаграми залежності часу нагріву дросельних перемичок до температури плавлення від величини тягового струму. Розраховано теплові режими роботи дросель – трансформаторів, які можуть не виконуватися на ділянках з рухом великовантажних поїздів, гірських ділянках або на ділянках з високою інтенсивністю рухуItem Розробка та дослідження пристроїв точкового каналу зв’язку «колія-локомотив»(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2025) Касько, Данило СергійовичUKR: Магістерська робота виконана на 65 сторінках, містить 22 рисунки, 5 таблиць та 13 літературних джерел. У магістерській роботі проведено аналіз існуючих систем керування рухом поїздів на базі колійних баліз, визначено їх переваги та недоліки. Запропоновано структуру та алгоритм роботи системи інтервального регулювання рухом поїздів на базі баліз, яку на нашу думку доцільно впроваджувати в Україні. Проведено моделювання точкового каналу зв’язку «колія-локомотив», за результатами якого визначені оптимальні параметри локомотивної антени, а також розрахована довжина зони чутливості балізи. Розроблені принципові електричні схеми та алгоритми роботи структурних вузлів точкового каналу зв’язку «колія-локомотив»: локомотивного генератора на частоту 27,095 МГц та пристрою узгодження сигнальної точки. Мета роботи – підвищення безпеки руху поїздів шляхом впровадження точкового каналу зв’язку «колія-локомотив». Об’єкт розробки – точковий канал зв’язку «колія-локомотив». Методи дослідження – аналіз існуючих технічних рішень, методи визначення взаємної індуктивності та аналізу електричних кіл, методи розробки електронних схем та алгоритмів роботиItem Електроніка і мікросхемотехніка : навчально-методичні рекомендації до лабораторних занять (частина 1)(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2025) Гончаров. Костянтин Вікторович; Щека, Вадим Ігорович; Ящук, Катерина Іванівна; Рибалка, Роман ВолодимировичUKR: Навчально-методичні рекомендації до лабораторних занять з дисципліни «Електроніка і мікросхемотехніка» призначені для використання студентами, які навчаються за освітньо-професійною програмою «Автоматика та автоматизація на транспорті» або «Системи керування рухом поїздів» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти. Навчально-методичні рекомендації містять основні теоретичні відомості для засвоєння матеріалу, порядок виконання лабораторних робіт, вимоги до оформлення звіту та питання для самоконтролю.Item Комп’ютерна графіка : навчально–методичні рекомендації до лабораторних занять(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2025) Тимошенко, Людмила Сергіївна; Маловічко, Володимир Володимирович; Маловічко, Наталія ВалентинівнаUKR: Навчально–методичні рекомендації призначені для використання студентами денної форми навчання освітнього ступеня «бакалавр» за ОПП «Автоматика та автоматизація на транспорті» спеціальності 174 «Автоматизація, комп′ютерно-інтегровані технології та робототехніка» та ОПП «Системи керування рухом поїздів» спеціальності 273 «Залізничний транспорт» під час виконання лабораторних занять з дисципліни «Комп’ютерна графіка». Навчально-методичні рекомендації містять основні теоретичні положення для засвоєння матеріалу, інструкції до виконання лабораторних занять, вимоги до аналізу результатів та оформлення робіт.Item Контроль параметрів двигунів постійного струму автошлагбаумів(Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2025) Григоренко, Григорій СергійовичUKR: Магістерська робота виконана на 57 сторінках, містить 17 рисунків, 4 таблиці та 26 джерел літератури. Об’єкт розробки – контроль параметрів двигунів постійного струму автошлогбауму. Мета роботи – діагностувати двигун постійного струму з послідовним збудження автошлагбаумів залізничних переїздів і зняти його робочі і електромеханічні характеристику. Аналізовано відмов в пристроях СЦБ, двигунах постійного струму залізничних переїздів, методів діагностування визначено шлях модернізації. Дано наукове обґрунтування и розроблено метод контролю параметрів двигунів постійного струму з паралельним збудження автошлагбаумів залізничних переїздів і зняті його робочих і електромеханічних характеристик. Розроблено систему автоматизованого контролю параметрів двигуна постійного струму авто шлагбауму, алгоритм контролю його параметрів